چگونه ایرپاد را بدون آسیب رساندن تمیز کنیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 05 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه ایرپاد را بدون آسیب رساندن تمیز کنیم؟+ فیلم آموزشی
هندزفری و ایرپاد از محبوبترین لوازم‌های جانبی گوشی‌های همراه هستند. اگر جزو افرادی باشید که در طی روز مکالمات بسیاری دارید، یا گوش کردن به موسیقی، جزو برنامه‌های جدا نشدنی زندگیتان هست و یا در کل به تمیزی وسایل خود اهمیت می‌دهید. با ما همراه باشد. در این مقاله از ساعدنیوز به سوال «چگونه هندزفری و ایرپاد خود را تمیز کنیم» پاسخ خواهیم داد.

چطور هندزفری را تمیز کنیم؟ برای ضدعفونی کردن هدفون باید چکار کرد؟ هدفون و هندزفری‌ها از مهمترین لوازم جانبی موبایل و تبلت هستند که از آن‌ها استفاده مداومی از داریم. بیشترین استفاده ما از هدفون برای مکالمه، شنیدن موسیقی، فیلم، پادکست و... است. با استفاده مداوم و روزانه از هندزفری ممکن است جرم داخل گوش به سرک‌های آن بچسبد و به منافذ هندزفری نفوذ کند. به همین دلیل به مرور زمان هندزفری کثیف و جرم می‌گیرد و ممکن است رفته رفته روی کیفیت صدا و استفاده از آن تاثیر‌گذار باشد. در این مقاله می‌خواهیم با بررسی روش‌هایی بدون اینکه آسیبی ببیند، بدانیم که چطور هندزفری را تمیز کنیم.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن هندزفری

پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را با دقت بخوانید تا در هنگام تمیز کردن هندزفری خود آسیبی به آن وارد نشود. برای این کار به لوازمی مانند، خلال دندان، دستمال میکروفایبر، الکل، گوش پاکن، قلم مو آب اکسیژنه، ظرف آب، مایع ظرفشویی، پاکن و... نیاز داریم. سعی کنید در تمامی موارد از آب مقطر یا آب تصفیه شده استفاده کنید. آب شهری حاوی املاحی است که ممکن است به هدفون آسیب برساند یا منجر به سفیدک و جرم در سطوح هدفون شود. در ادامه نحوه استفاده هر کدام را بطور کامل بررسی می‌کنیم.

نحوه تمیز کردن روکش‌های هندزفری

ابتدا روکش هندزفری سیلیکونی را به آرامی جدا کنید. با جدا کردن روکش‌ها می‌توانید به سطح و داخل روکش دسترسی داشته و با استفاده از دستمال میکروفایبر آغشته به آب اکسیژنه، الکل، یا آب مقطر، آب تصفیه شده، سطح و داخل روکش‌های هدفون را تمیز کنید. تمیز کردن روکش‌ها زمان زیادی نمی‌برد و به راحتی هر نوع آلودگی و جرمی را می‌توان پاک کرد. لازم به ذکر است که هنگام خارج کردن روکش‌ها مراقب باشید که روکش‌ها پاره نشوند.

نحوه پاک کردن و جرم‌گیری داخل هندزفری

برای پاک کردن قسمت‌های داخلی و سوراخ‌های هندزفری می‌توانید با استفاده از مسواک به آرامی روی سرک‌ها بکشید تا جرم، غبار خاک و موم را که در منافذ هندزفری گیر کرده، پاک شود. در ادامه با استفاده از خلال دندان یا قلم مو، جرم‌ها و آلودگی‌های داخل هندزفری را خارج کنید. با استفاده از دستمال میکروفایبر آغشته به الکل نیز می‌توانید سطح سرک‌های هندزفری را کاملا تمیز کنید. توجه کنید که در تمامی مراحل تمیز کردن هندزفری از اسپری کردن آب، آب اکسیژنه یا الکل به سطح یا داخل هندزفری خودداری کنید. فقط دستمال، گوش پاکن و... را با الکل و آب آغشته کنید و روی سطوح داخلی و بیرونی هندزفری بکشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

تمیز کردن ایرپاد

چگونه سیم هندزفری را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن سیم هندزفری، سیم شارژر، سیم اسپیکر و… ابتدا آن را روی سطح صافی بگذارید یا می‌توانید با یک دست سیم را بگیرید و با دست دیگر با مسواک، دستمال آغشته به الکل یا آب، سطح سیم را به خوبی تمیز کنید. برای پاک کردن سیم‌های که چرب شده، می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی را داخل ظرف بریزید و آن را هم بزنید. سپس قست کوچکی از دستمال میکروفایبر را به مایع داخل ظرف آغشته کنید. دقت کنید که دستمال خیس را به سرک‌های هندزفری نکشید. در ادامه سیم را داخل دستمال بگذارید و تا انتهای سیم را تمیز کنید. سپس با استفاده از دستمال خشک رطوبت روی سیم را خشک کنید. توجه داشته باشید که با کشیدن سیم‌ها ممکن است سیم در ادامه دچار قطع و وصلی شود.

چگونه هندزفری و ایرپاد را ضدعفونی کنیم؟

الکل برای ضدعفونی کردن بسیار مناسب است و به راحتی می‌تواند میکروب‌زدایی کند اما توجه کنید که اگر الکل مسقیما به داخل هندزفری ورود پیدا کند ممکن است هندزفری را دچار ایراد و خرابی کند. بعضی از ایرپادز‌ها روکش سیلیکونی ندارند. به همین دلیل آلودگی‌ها و جرم‌های داخل و سطح هندزفری را با استفاده از خلال دندان یا مسواک، تمیز کنید. سپس با استفاده از دستمال یا گوش پاکن آغشته به الکل به نرمی هندزفری و ایرپادز خود بکشید تا سطوح هندزفری میکروب‌زدایی شود.

تمیز کردن ایرپاد

بهترین روش برای تمیز ماندن هندزفری

قبل از استفاده از هندزفری با گوش پاکن یا دستمال، گوش خود را تمیز کنید تا اگر موم یا هر نوع جرمی داخل گوش قرار دارد پاک شود و به هندزفری نچسبد و وارد منافذ ایرپادز‌ها نشود. برای اینکه هندزفری‌ها جرم عمیق و زیادی نگیرند، لازم است بعد از اتمام کار خود، با دستمال خشک روی سرک‌ها بکشید تا رفته رفته جرم داخل گوش یا هر نوع آلودگی که ممکن است در داخل کیف و یا از محیط جذب هندزفری شود، کمتر شود و به منافذ داخلی وارد نشود. سعی کنید برای هندزفری و هدفون خود از کیف مخصوص و یا با استفاده از لوازم جانبی که برای جمع کردن درست هندزفری وجود دارد، استفاده کنید. ‌با گره خوردن و انداختن هندزفری داخل جیب یا کوله پشتی و... ممکن است جرم‌ها و آلودگی‌ها را بیشتر به خود جذب کند. به همین دلیل استفاده از قاپ یا کیف هندزفری برای جلوگیری از جرم گرفتن و آلودگی‌های احتمالی هندزفری الزامی است. نکته‌ی بسیار مهم، برای تمیز کردن آلودگی و جرم هندزفری از سشوار استفاده نکنید. در داخل هندزفری سیم‌های‌ریزی وجود دارد که به گرما حساس است و ممکن است هندزفری گردنی را خراب کند.

سخن پایانی

بنابراین ممکن است به مرور زمان با مسدود شدن جک 3.5 میلیمتری یا آلودگی و جرم داخل منافذ گوشی صدای هندزفری کم شود. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکل و برای ضدعفونی و تمیز کردن هندزفری خود روش‌هایی را در این مقاله ذکر شد که چطور هندزفری را تمیز کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. اگر شما هم از روش دیگری برای تمیز کردن هندزفری و ایرپادز‌های خود استفاده می‌کنید در بخش کامنت‌ها نظر خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (333 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (99 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (65 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (50 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (36 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) نگاهی به عکس حاج آقا و حاج خانوم های سینمای ایران/ از نیوشا ضیغمی تا رضا گلزار و امیر جعفری در مکه مکرمه (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (32 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (29 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (24 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عکس‌های دیده نشده از «ببر مازندران» در دوران قاجار؛ کلاهی که قاجار بر سر ببر گذاشت
احسان علیخانی شب عید قربان ازدواج کرد؟
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟