عمر طبیعی ایرپاد چقدر است؟+ 7 اشتباه رایجی که عمر ایرپاد را کم میکند!

  دوشنبه، 05 تیر 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
عمر طبیعی ایرپاد چقدر است؟+ 7 اشتباه رایجی که عمر ایرپاد را کم میکند!
ایرپادها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان ارزان نیستند. بنابراین در صورت خرید آن‌ها باید به سراغ روش‌هایی برویم که تا حد امکان باعث افزایش طول عمر ایرپاد شویم. ایرپادها می‌توانند یکی از مفیدترین دیوایس‌هایی باشند که در اختیار بشر قرار گرفته‌اند. بنابراین به دلیل محبوبیت شان ساعدنیوز مقاله ای را جهت افزایش طول عمر ایرپاد هم ارائه خواهد داد.

ایرپادهای اپل با قابلیت‌های کاربردی و کیفیت صدای بی‌نظیر کاربران را به خود وابسته می‌کنند. به همین دلیل یکی از نگرانی‌های همیشگی کاربران ایرپاد تمام‌شدن طول عمر این هندزفری‌های جادویی است. اگر شما هم برای خرید ایرپادهای خود هزینه‌های زیادی پرداخته‌اید؛ باید بپذیرید که این هندزفری‌ها طول عمر محدودی دارند. با این وجود، نگران نباشید. کاربران زیادی بوده‌اند که با استفاده‌های درست سال‌های بیشتری از ایرپادهای خود لذت برده‌اند. ما در ادامه اول به این سوال پاسخ می‌دهیم که ایرپادها چقدر عمر می‌کنند. سپس اشتباهات رایجی را در استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی نام می‌بریم. با تکرارنکردن این اشتباهات می‌توانید باعث افزایش طول عمر ایرپادهای خود شوید.

ایرپادها چقدر کار می‌کنند؟ طول عمر ایرپاد

ایرپاد به طور معمول بین 2 تا 3 سال می‌توانند شما را همراهی کنند. در نظر داشته باشید که این مدت زمان به صورت میانگین و حدودی است. برخی از کاربران تا 6 سال هم از ایرپادهای خود استفاده کرده‌اند. البته مسلم است که این ایرپادها کارایی روز اول را ندارند. معمولا بعد از 300 تا 500 دوره شارژ ایرپاد که به صورت استاندارد برای آن تعریف شده است، شما هم متوجه این موضوع خواهید شد. مهم‌ترین مشکلی که پیدا خواهید کرد، زود تمام‌شدن شارژ airpods است. شاید بپرسید که دلیل این طول عمر کوتاه ایرپادها که از نظر کیفیت زبان‌زد هستند، چیست؟ این هندزفری‌ها دواوم بالایی دارند، به راحتی خراب نمی‌شوند؛ اما بزرگترین نقطه ضعف آن‌ها، باتری‌های لیتیوم یونی است. این باتری‌ها پس از هر بار شارژکردن ایرپاد ضعیف‌تر خواهند شد. بنابراین، هرچه بیشتر Airpod های خود را شارژ کنید، ظرفیت باتری آن کمتر خواهد شد. در این صورت، ایرپادها کمتر شارژ نگه‌ می‌دارند و بعد از مدتی خیلی زودتر از 5 ساعت خاموش می‌شوند. البته اشتباه نکنید. این باتری‌ها علیرغم داشتن این نقطه ضعف هم‌چنان جز بهترین و بادوام‌ترین باتری‌ها هستند. اپل این نوع باتری‌ها را به‌خاطر سرعت شارژ بیشتر، ظرفیت بالاتر و عمر طولانی‌تر در مقایسه با سایر باتری‌ها انتخاب کرده است. با این وجود، از نظر ما عمر چندانی ندارند. از همه بدتر اما و اگرهای زیادی در مورد تعمیر و تعویض آن‌ها شنیده می‌شود.

ایرپاد

آیا باتری ایرپاد قابل تعویض است؟

باتری‌های لیتیوم یونی ایرپادها بسیار حساس هستند. به‌علاوه، با ظرافت بسیاری زیادی درون هدفون‌ها قرار گرفته‌اند. حتی گفته می‌شود که اگر این باتری‌ها از دستگاه جدا شوند یا آسیب ببینند، احتمال انفجار خواهند داشت. به همین علت‌ها است که بسیاری معتقدند تعمیرکردن باتری‌های فرسوده ایرپادها ممکن نیست.

از طرف دیگر، تعویض باتری‌ها هم به دلیل ظرافت بالای ایرپادها بسیار سخت است. (در مقاله «آیا ایرپاد تعمیر می‌شود» به صورت مفصل این موضوع را موردبحث قرار داده‌ایم.) در نتیجه تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد، استفاده اصولی از Airpods است. در این صورت می‌توانید طول عمر ایرپاد خود را افزایش دهید و مدت زمان بیشتری از آن لذت ببرید. در ادامه به اشتباهاتی اشاره می‌کنیم که می‌توانند روی طول عمر هندزفری‌ها شما اثر بگذارند.

7 اشتباهی که نباید در حین استفاده از ایرپاد استفاده کنید!

اگر از ایرپادهای نازنین خود به درستی و اصولی استفاده نکنید، زودتر از آن‌چه باید طول عمرشان به پایان می‌رسد. بنابراین برای این‌که بیشتر از ایرپادهای خود لذت ببرید، اشتباهات زیر را انجام ندهید. هم‌چنین، می‌توانید از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین ترفندهای ایرپاد استفاده کنید.

قراردادن در معرض دمای غیرمجاز

طبق گفته شرکت اپل بهترین محدوده دمایی برای استفاده از ایرپادها بین 16 تا 22 درجه سانتی‌گراد است. بنابراین، قراردادن ایرپاد در دماهای بالاتر یا پایین‌تر از محدوده می‌تواند روی آن اثر منفی بگذارد. به بیان ساده‌تر باعث می‌شود که ایرپادز به خوبی قبل عمل نکند و دچار مشکلاتی مثل شارژ نشدن ایرپاد یا زود تمام‌شدن شارژ شود. البته به طور کلی ایرپادها در برابر دما مقاومت بالایی دارند و به راحتی دچار مشکل نمی‌شوند. با این‌وجود هیچ تضمینی هم وجود ندارد که اگر در معرض دمای شدید محیط قرار بگیرند، آسیب نبینند.

بد نیست بدانید که استفاده از AirPods در دماهای پایین‌تر میزان شارژ باتری‌ها را کمتر می‌کند؛ اما خوشبختانه این مشکل موقتی است. وقتی که دوباره ایرپاد را در دمای استاندارد قرار دهید و باتری مجدد گرم شود، میزان شارژ هم به حالت استاندارد برمی‌گردد. در مقابل، قرار دادن ایرپاد در معرض دمای بالا مشکلات جدی‌تری را برای باتری آن به وجود می‌آورد. در این صورت حتی با برگرداندن ایرپاد به دمای قبل، باتری دیگر کارایی اولیه خود را نخواهد داشت. یادآوری می‌کنیم که هرگز ایرپادهای خود را درون خودرو جا نگذارید که احتمال آسیب‌دیدن آن بسیار زیاد است.

شارژ بیش‌ ازحد

اگر همیشه نگران تمام‌شدن شارژ ایرپادهای خود هستید و مداوم آن‌ها را به شارژ متصل می‌کنید، منتظر خراب‌شدن باتری آن‌ها باشید. این عادت می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به AirPods شما وارد کند. اگر ظرفیت باتری ایرپاد شما کاملا پر شود و هم‌چنان در شارژ باشد، تحت فشار قرار می‌گیرد و طول عمر آن کم می‌شود. بنابراین، همیشه قبل از وصل‌کردن هندزفری به شارژر میزان شارژ آن را بررسی کنید و تنها در صورتی برای این کار اقدام کنید که واقعا میزان شارژ آن کم باشد. جالب است بدانید که اپل از قبل برای جلوگیری از ورود شارژ بیش‌از حد به ایرپادها فکری کرده است. این شرکت قابلیتی به نام optimized battery charging را به هندزفری‌های خود اضافه کرده است. با این قابلیت زمانی که میزان شارژ باتری‌ها به 80 درصد می‌رسد، به صورت خودکار ‌از ورود شارژ به آن‌ها جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، Airpodها کمتر تحت فشار مکانیکی قرار می‌گیرند و طول عمر بیشتری پیدا می‌کنند. البته وجود این قابلیت نباید شما را بی‌خیال کند. در هر صورت شما باید برای افزایش طول عمر ایرپاد خود از شارژکردن بیهوده و بی‌مورد آن خودداری کنید.

خالی‌کردن کامل شارژ

به همان اندازه که شارژ بیش‌از حد می‌تواند عمر باتری ایرپاد را کم کند، تخلیه کامل شارژ هم باعث آسیب به آن می‌شود. زمانی که شارژ ایرپاد یا کیس آن کاملا خالی می‌شود و شما دوباره آن را به شارژر متصل می‌کنید، یک اتصال کوتاه در هندزفری به وجود می‌آید. این موضوع می‌تواند به باتری لیتیوم یونی ایرپاد شما آسیب جدی و جبران‌ناپذیر وارد کند. در حالت ایده‌آل، airpods و کیس آن باید بین 25 تا 85 درصد شارژ داشته باشند.

بنابراین، زمانی که شارژ ایرپاد شما به 20 درصد می‌رسد، حتما آن را به شارژ وصل کنید. در نظر داشته باشید که حتما دلیلی دارد که در این مواقع هشداری از سمت دستگاه خود دریافت می‌کنید. استفاده از دستگاه‌ها زمانی که باتری آن‌ها 10 درصد یا کمتر شارژ دارند، به شدت می‌تواند طول عمر آن‌ها را کاهش دهد. اگر به این که ایرپادهای شما شارژ می‌شوند، شک دارید؛ می‌توانید از روش‌های تشخیص شارژشدن ایرپاد کمک بگیرید.

قراردادن هندزفری در معرض آب

حتما شما هم شنیده‌اید که AirPods ضدآب هستند. شاید هم ویدیوهایی دیده‌اید که دیگران ایرپاد خود را در حمام و استخر استفاده می‌کنند؛ بدون این که آسیب ببینند؛ اما تمام این موارد را فراموش کنید. حتما این موضوع را جدی بگیرید که ایرپادها واقعا ضدآب نیستند. این هندزفری‌های بلوتوثی فقط در برابر قطرات آب و عرق مقاومت دارند. به این معنی که اگر هنگام ورزش‌کردن از آن‌ها استفاده کنید، قطرات عرق یا باران باعث خراب‌شدن آن‌ها نمی‌شود. با این حال، نباید هرگز به صورت کامل زیر آب قرار بگیرند.

بنابراین، اگر از airpodهای خود هنگام دوش‌گرفتن، شنا در استخر و غیره استفاده کنید، حتما آسیب می‌بینند. در نظر داشته باشید که این آسیب در بیشتر مواقع بلافاصله خود را نشان نمی‌دهد. بلکه احتمالا بعد از مدتی متوجه عمق فاجعه خواهید شد. توصیه می‌کنیم که حتی بعد از تمرینات ورزشی یا قرارگرفتن زیر باران حتما هدفون‌های خود را خشک کنید. برای این کار می‌توانید از یک پارچه بدون پرز کمک بگیرید.

به‌علاوه، قبل از استفاده دوباره و شارژ مجدد هدفون‌ها از این که کاملا خشک هستند، مطمئن شوید. فراموش نکنید که نباید هرگز از سشوار برای خشک‌کردن ایرپاد خود استفاده کنید. فشار هوای گرم می‌تواند به اسپیکر و پورت شارژ ایرپاد شدیدا آسیب وارد کند.

قراردادن هندزفری در معرض آب

تمیز نکردن

بعضی‌ها معتقدند که تمیزکردن باعث افزایش طول عمر ایرپاد می‌شود. اگر هندزفری و کیس شارژ خود را به صورت مرتب تمیز نکنید، بعد از مدتی گردوغبار و جرم‌ها به داخل آن‌ها نفوذ می‌کند. این کار هم روی هم عملکرد هندزفری و هم روی شارژشدن آن اثر نامطلوبی می‌گذارد. برای این کار بد نیست نگاهی به «بایدها و نبایدهای تمیزکردن ایرپاد» داشته باشید.

استفاده از کاور هنگام شارژ

کاورها یکی از بهترین لوازم جانبی ایرپادها به شمار می‌روند. این پوشش‌ها علاوه بر این که از ایجاد خط و خش روی کیس شارژ و هدفون‌ها جلوگیری می‌کنند، باعث زیباترشدن آن‌ها هم می‌شوند. از همه مهم‌تر این که در هنگام ضربه یا آب‌خوردگی کاملا ایرپاد شما را محافظت خواهند کرد. بنابراین، استفاده از این کاورها می‌تواند بسیار مفید باشد. البته به شرطی که قبل از شارژ کیس جدا شوند. در غیر این صورت در هنگام شارژ باعث ایجاد گرمای اضافی می‌شوند که ممکن است به باتری ایرپاد آسیب وارد کند. همان‌طور که گفتیم آسیب‌های ناشی از دمای بالا غیرقابل‌جبران هستند.

بنابراین باید این مورد را جدی بگیرید و حتما قبل از شارژ ایرپاد کاور آن را بردارید. این عادت اگرچه باعث افزایش طول عمر ایرپاد نمی‌شود؛ اما قطعا به حفظ طول عمر آن کمک می‌کند.

فعال‌کردن تمام قابلیت‌ها

مدل‌های مختلف هندزفری‌های بلوتوثی اپل ویژگی‌های هوشمند زیادی دارند. از جمله این ویژگی‌های کاربردی می‌توان به: قابلیت تشخیص خودکار گوش ( automatic ear detection )، صدای فضایی (spatial audio)، حذف نویز ( ANC) و غیره اشاره کرد. قطعا دوست دارید که برای لذت‌بردن بیشتر از هدفون‌های خود تمام این قابلیت‌ها را فعال کنید؛ اما باید بدانید که این کار اشتباه است. فعال‌بودن دائمی این ویژگی‌ها باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود. بنابراین، ایرپاد شما زودتر و بیشتر به شارژشدن نیاز پیدا می‌کند. این موضوع هم ایرپاد را زودتر به پایان عمر خود نزدیک خواهد کرد.

افزون بر این موارد، بهتر است که دستیارصوتی ایرپاد خود را هم خاموش کنید. البته اگر از آن استفاده نمی‌کنید. زمانی که این دستیار صوتی فعال باشد، همیشه منتظرشنیدن فرمان شما خواهد بود. این موضوع یعنی استفاده بیشتر از باتری ایرپاد.

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب خواندید که طول عمر ایرپادها به طور میانگین 3 سال است؛ اما نه برای همه کاربران. برخی که به صورت اصولی از این هندزفری‌ها استفاده کرده‌اند، موفق شده‌اند تا 6 سال هم از ایرپادها خود لذت ببرند. هم‌چنین، نگاهی به اشتباهاتی داشتیم که پرهیز از آن‌ها باعث افزایش طول عمر ایرپادهای شما می‌شوند. به نظرتان شما تا چند سال می‌توانید از ایرپادهای نازنین خود استفاده کنید؟ آیا ترفند دیگری برای زیادکردن طول عمر هندزفری‌های اپل می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (98 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (65 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (50 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (35 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) نگاهی به عکس حاج آقا و حاج خانوم های سینمای ایران/ از نیوشا ضیغمی تا رضا گلزار و امیر جعفری در مکه مکرمه (31 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (32 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (29 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (24 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عکس‌های دیده نشده از «ببر مازندران» در دوران قاجار؛ کلاهی که قاجار بر سر ببر گذاشت
احسان علیخانی شب عید قربان ازدواج کرد؟
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟