چگونه بازدید ویدیوهای یوتیوب را بطور چشمگیر افزایش دهیم؟+ نکات طلایی

  چهارشنبه، 24 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه بازدید ویدیوهای یوتیوب را بطور چشمگیر افزایش دهیم؟+ نکات طلایی
اکثر کانال‌های یوتیوب به این خاطر فعالیت می‌کنند که بتوانند کاربران بیشتری جذب کرده، ویدیوهایشان بازدیدهای بیشتری بگیرند و در نهایت پول بهتری به دست بیاورند. نکته این جاست که شما هر چقدر هم که خوب کار کنید، باید نحوه‌ی ارائه ویدیوها و نکات مختلف در این زمینه را بدانید. در ادامه ساعدنیوز نکاتی را برای ویو یوتیوب تان ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

یوتیوب دومین جستجوگر بزرگ اینترنت است و رعایت این نکات باعث می‌شود شما بخشی از 22 میلیارد بازدید ماهانه را به خود اختصاص دهید. ما در این محتوا، سعی داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم که در ارائه ویدیوهای خود رعایت کنید تا در نهایت به نتیجه بهتری برسید.

بهبود عملکرد خود در جستجوگر یوتیوب

مثل الگوریتمی که در نهایت به نتایج جستجوی گوگل می‌انجامد، یوتیوب نیز الگوریتم خاص به خودش را دارد تا بتوانید نزدیک‌ترین جواب‌ها به جستجوی کاربران را ارائه کند. اما این گونه الگوریتم‌ها را باید به آدم کوری تشبیه کرد که قصد دارد بر اساس تعریف‌ها از ویدیوها، آن‌ها را دسته بندی کند. خوشبختانه فاکتورهای زیادی هستند که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها، در این نتایج بهتر دیده شوید.

نوشتن اسکریپت ویدیو

بر اساس برنامه انتشار در کانال یوتیوب خود، شروع به نوشتن اسکریپت ویدیوی خود کنید. سعی کنید که زبان ارائه‌تان برای مخاطبین مرتبط و جذاب باشد. اگر ویدیوی شما راهنمایی را برای مبتدیان ایجاد می‌کند، از اصطلاحات فنی زیاد استفاده نکنید. اگر هم در حال تولید ویدیوی تخصصی برای یوتیوب هستید، حتما از عباراتی استفاده کنید که مخصوص این صنعت هستند تا بینندگان هم ارتباط بهتری با آن پیدا کنند. اگر استوری برد شما کوتاه است، به فیلنامه‌های طولانی فکر نکنید، چرا که نیاز به ماندگاری بالای مخاطبین روی صفحه نمایش دارد و تجربه تماشای خوبی را ایجاد نمی‌کند.

ادیت ویدیوها

پس از ضبط چند صحنه از ویدیوی خود، جادوی اصلی شروع می‌شود. شما می‌توانید ادیت ویدیوهای خود را شروع کرده و همه اشتباهات کوچک یا المان‌هایی که ممکن است از نظر شما مناسب نباشند را حذف کنید. برای ادیت ویدیوهای خود وقت گذاشته و از مناسب بودن لاین‌های ویدیوی خود اطمینان حاصل کنید. باید سکانس‌هایی که در کلیت ویدیو مناسب نیستند را حذف کرده و در نهایت به یک خروجی مناسب دست پیدا کنید.

سازماندهی صحنه

اگر ویدیوی شما شامل انیمیشن یا لایو اکشن بوده و گاهی اوقات هم اقدام به برگزاری لایو یوتیوب می‌کنید، هنگام ساخت ویدیوی خود به ابزارهایی نیاز خواهید داشت تا بیشتر با دنبال کنندگان یوتیوب خود تعامل داشته باشید. پاسخ به این سوالات اهمیت زیادی دارد، چرا که به حرفه‌ ای‌تر جلوه دادن ویدیوی شما کمک خواهد کرد. همیشه روی برندسازی سرمایه گذاری کرده و به پس زمینه ویدیوهای خود هم تصاویر کوچکی را اضافه کنید تا با کیفیت بالاتری به نظر برسند.

ایجاد شات لیست (Shot List)

داشتن شات لیست یا همان لیست تصاویر، صاحب کانال را به توجه به جزئیات کوچک مانند نورپردازی و محل قرار گیری دوربین وا خواهد داشت. پس از اتمام نوشتن اسکریپت ویدیو، حتما یکی از این آیتم‌ها را ایجاد کنید. این روند باید شامل همه چیزهایی باشد که به ایجاد حس بهتر جهت تولید ویدیو شما کمک می‌کند. از جمله این موارد می‌توانیم به تنظیمات دوربین یا اکشن/دیالوگ مورد نیاز هر صحنه اشاره کنیم.

استفاده از تیترهایی معنادار و کلمه‌های کلیدی

این جاست که مطالعات شما در مورد کلمه‌های کلیدی به کمک شما می‌آید. در واقع شما باید تیتری بنویسید که در عین جذاب بودن، معنای واقعی ویدیو شما رانیز در بر بیگرد و توامان کلمه‌های کلیدی را به نحوی در آن جا سازی کنید که الگوریتم‌های جستجو، ویدیوی شما را به به درستی در جتسجوهای مرتبط به نمایش در بیاورند. برای این که به کلمات کلیدی سئوی مناسب برسید، بهتر است از ابزارهایی همچون Google Keyword Planner استفاده کنید.

استفاده از تیترهایی معنادار و کلمه‌های کلیدی

برای این که کلمات کلیدی محبوب در یوتیوب را ببینید، می‌توانید جستجوی کلمات کلیدی خود رابر روی یوتیوب قرار دهید.

معنادار بودن توضیحات ویدیوی شما

توضیحات ویدیو از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا شما در این بخش که جای بیشتری برای نوشتن دارد، بهتر ویدیوی خود را به موتور جستجو معرفی می‌کنید. از طرفی با نوشتن یک توضیح خوب و موجز، می‌توانید به سرعت کاربری که به دنبال ویدیویی مثل ویدیوی شماست را به سمت خود جذب کنید. ایجاد تعادل بین کوتاه بودن توضیحات ویدیو، استفاده از کلمات کلیدی و همچنین بیان چیزی که باید گفته شود کار آسانی نیست، اما به بهتر دیده شدن ویدیوهای شما کمک شایانی می‌کند.

معنادار بودن توضیحات ویدیوی شما

استفاده از تگ‌ها

تگ‌ها در یوتیوب به جستجوگر این امکان را می‌دهد تا پالایش بهتری در میان ویدیوها داشته باشد و در نهایت ویدیوی مرتبط را در نتایج به نمایش بگذارد. شما با استفاده از تگ‌های مناسب و ترکیب آن با توضیحات خوبی که برای ویدیو نوشته‌اید، شانس موفقیت بهتری خواهید داشت. فراموش نکنید که کلمات کلیدی را از طریق مطالعه در این باره به دست بیاورید، برای این کار تاکید می‌کنیم که بهتر است از ابزارهایی همچون Google Keyword Planner استفاده کنید.

استفاده از تگ‌ها

بهینه سازی تصاویر بند انگشتی (Thumbnail)

تامبنیل‌ها یا همان تصاویر بند انگشتی، تصاویری هستند که در جستجو از ویدیوی شما به نمایش گذاشته می‌شود. به جای استفاده از تصویر پیش فرض که از ویدیوی شما استخراج می‌شود، شمامی‌توانید با اضافه کردن یک عکس با کیفیت به این منظور، بازخورد ویدیوی خود را در هر جایی اعم از نتایج جستجو یا ویدیوهای پیشنهادی بهتر کنید. استفاده از کلمات مهم یا اشارات مختلف نیز این روزها عملکرد مثبت خود را اثبات کرده‌اند.

بهینه سازی تصاویر بند انگشتی (Thumbnail)

استفاده از متن و زیرنویس

استفاده از متن و زیرنویس در ویدیو باعث می‌شود تا شما بتوانید بینندگان بین‌المللی برای ویدیو خود دست و پا کنید. حتی این مهم در بهتر شدن نتایج جستجو نیز کمک شایانی می‌کند و در مجموع به بزرگ‌تر شدن جامعه‌ی کاربران شما منجر خواهد شد.

بهبود بازدیدها از طریق محتوای ویدیو

محتوای ویدیو بدون شک تاثیر زیادی در بهبود بازدیدهای شما خواهد داشت. در نهایت کاربران به دنبال یک محتوای خوب هستند و وقتی بازدیدهای شما افزایش داشته و کاربران ویدیوهای شما را کامل ببینند، الگوریتم‌های یوتیوب نیز به شما پاداش داده و شما را در جستجوها در رتبه‌های بهتری قرار می‌دهند.

تولید محتوای آموزنده یا سرگرم کننده

ویدیوی شما باید برای بیننده با ارزش باشد. این ارزش ممکن است از بابت آموزش چیزی به دست بیاید یا این که باعث سرگرم شدنشان شود. اما اگر بتوانید هر دوی این موارد را یک جا به دست بیاورید، موفق‌ترین حالت ممکن را خواهید داشت.

تولید محتوای آموزنده یا سرگرم کننده

ساخت ویدیو از موضوعات محبوب

وقایعی که اتفاق می‌افتند یا موضوعات داغی که مورد بحث قرار می‌گیرند، یکی از چیزهایی هستند که شما با درست کردن ویدیو حول محور آن‌ها می‌توانید میانبر زده و بازدیدهای خوبی برای خود جذب کنید. برای مثال وقتی اتفاقی خاص در دنیای فیلم‌ها اتفاق می‌افتد، ساخت ویدیو برای آن می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد.

استفاده از یوتیوبرهای مهمان

این مهم تقریبا در تمامی پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد. به این ترتیب شما با دعوت از مهمانی که خود روی یوتیوب کار می‌کند، می‌توانید کاربران آن اکانت را نیز با خود همراه کنید. البته تبادل ویدیو و کارهای این چنینی نیز می‌تواند در درجات بعدی برایتان مفید باشد.

استفاده از یوتیوبرهای مهمان

سخن پایانی

بنابراین همانطور که دیدید تنظیمات افزایش بازدید یوتیوب خیلی پیچیده نیستند و طی چند دقیقه می توانید آن ها را برای افزایش میزان بازدید از یوتیوب و ویدیوهای کانالتان به کار ببرید. نکته ای که لازم است برای افزایش بازدید از یوتیوب مدنظر داشته باشید بهینه سازی اصولی پست های ویدیویی است. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (622 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (562 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...