چگونه بدون دردسر حافظه ی داخلی آیفون را خالی کنیم؟

  چهارشنبه، 07 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه بدون دردسر حافظه ی داخلی آیفون را خالی کنیم؟
سرعت عملکرد گوشی های هوشمند در طول زمان کاهش می یابد و این امری اجتناب ناپذیر می باشد. حتی دستگاه های آیفون و آیپد شرکت اپل نیز دچار کاهش سرعت می شوند، با وجود این روشی وجود دارد که می توان تا حدودی با این مشکل مقابله نمود. در این بخش تلاش می کنیم نحوه مقابله با کاهش سرعت عملکرد آیفون با حذف فایل های غیر ضروری را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

از آنجایی که گوشی های آیفون از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند، یکی از نکاتی که همه افراد باید حین خرید گوشی آیفون به آن توجه داشته باشند میزان حافظه گوشی است. معمولا حافظه 64 گیگابایت برای افرادی که استفاده کمی از گوشی موبایل دارند می تواند مناسب باشد. اما افرادی که مدام در حال کار با گوشی هستند باید گوشی هایی با حافظه های بالا مانند 256 یا حتی 512 تهیه کنند. با این حال بسیاری از افراد با هدف کاهش هزینه ها به خرید گوشی هایی با حافظه کمتر روی می آورند و در نهایت با مشکل کمبود حافظه آیفون روبرو خواهند شد. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به هر دلیل می خواهید حافظه داخلی آیفون را خالی کنید، می توانید از راهکارهای ارائه شده در این مقاله استفاده کنید.

استفاده از فلش مموری لایتنینگ

یکی از ساده ترین کارهایی که برای خالی کردن حافظه داخلی آیفون می توانید انجام دهید، خرید یک فلش مموری لاتنینگ است. با استفاده از این فلش مموری ها می توانید بدون نیاز به کامپیوتر و کابل شارژر آیفون، اطلاعات خود را جابجا کنید. فلش های لایتنینگ بدون نیاز به هیچ کانکتوری به گوشی آیفون وصل می شوند و امکان جابجایی اطلاعات از گوشی به فلش و برعکس را فراهم می کنند. این فلش مموری ها با ظرفیت های مختلف عرضه شده اند. برای بررسی تخصصی و مشاهده قیمت فلش آیفون می توانید به صفحه خرید فلش مموری در فروشگاه جانبی مراجعه کنید.

استفاده از فلش مموری لایتنینگ

پیدا کردن فایل های اضافه و موارد غیر ضروری و حذف آنها

یکی از اصلی ترین کارهایی که در اولین مراحل خالی کردن حافظه داخلی آیفون باید رعایت کنید این است که فایل های حجیم را پیدا کرده و فکری به حال آن ها کنید. این مورد میان اکثر کاربران گوشی های اپل پیش می آید که مقدار زیادی از حافظه گوشیشان را با فایل هایی اشغال می کنند که تنها یک بار به آن ها نیاز داشته اند. برای اینکه فضای اشغال شده را بررسی کنید به قسمت تنظیمات گوشی مراجعه کنید. سپس از قسمت General گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده مشاهده می کنید که هر کدام از اطلاعات شما چه میزان از فضای داخلی را اشغال کرده اند. با بررسی این موارد می توانید برای حذف فایل های غیر ضروری اقدامات لازم را انجام دهید.

پیدا کردن فایل های اضافه و حذف آنها

استفاده از حافظه ابری آیفون

معمولا حجم زیادی از حافظه گوشی آیفون با تصاویر و فیلم ها پر می شوند. اگر مایل باشید می توانید از فضای ابری که اپل در اختیار کاربران قرار داده استفاده کنید. برای انجام این کار باید iCloud Photos را از قسمت تنظیمات گوشی فعال کنید. بسیاری از کاربران تمایلی به خرید حافظه ابری iCloud Photos ندارند و ترجیح می دهند فایل های خود را در چندین حافظه ابری نگه داری کنند. در نظر داشته باشید که اکثر فضاهای ابری مانند iCloud Photos در ابتدا حجم مشخصی را در اختیار شما قرار می دهند تا در صورت رضایت از کیفیت برای خرید حجم اقدام کنید. در صورتی که نمی خواهید این کار را انجام دهید می توانید از برنامه Google Photos هم برای ذخیره تصاویر و فیلم های خود در فضای ابری بهره مند شوید.

پاک کردن حافظه کش برنامه های اپل با اپلیکیشن های مخصوص

متاسفانه به صورت مستقیم نمی توانید از طریق تنظیمات گوشی آیفون نسبت به حذف فایل های پنهان یا همان حافظه کش اقدام کنید. هر چند که این احتمال وجود دارد تا مقدار زیادی از حافظه گوشی شما توسط فایل های پنهان اشغال شده باشد اما به هر حال این قابلیت وجود ندارد. نکته ی مهمی که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که با نصب برخی از برنامه ها می توانید از این قابلیت استفاده کنید. به طور مثال برنامه iMyfone یکی از برنامه هایی است که با نصب آن می توانید کش برنامه های نصب شده در گوشی آیفون را پاک کنید.

انتقال فایل های موجود در آیفون به لپ تاپ یا هارد

اگر بعد از پاک کردن فایل های اضافه باز هم حافظه گوشیتان به صورت چشمگیر خالی نشد باید فکری به حال انتقال فایل ها کنید. اگر تمایلی به استفاده از فلش مموری آیفون ندارید، باید فایل های گوشی را به یک هارد و یا کامپیوتر منتقل کنید. برای انجام این کار تنها به یک کابل شارژ آیفون نیاز دارید تا بتوانید بدون مشکل فایل های خود را از گوشی به لپ تاپ منتقل کنید. معمولا از برنامه های مختلف مانند iTunes برای انجام این کار استفاده می شود. در نظر داشته باشید برای انجام این کار باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. این احتمال وجود دارد که فرآیند جابجایی اطلاعات به شکل صحیح انجام نشود و به صورت ناگهانی اتصال قطع شود. از این رو بهتر است فایل بکاپ داشته باشید. کاربران گوشی های اندروید معمولا فایل های بکاپ خود را در مموری کارت نگهداری می کنند. شما می توانید فایل بکاپ خود را در حافظه ابری یا فلش مموری نگه دارید.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله سعی داشتیم بهترین راه حل های ممکن برای خالی کردن حافظه آیفون را ارائه دهیم. امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (465 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس