چگونه به آسانی سرعت گوشی شیائومی را افزایش دهیم؟

  شنبه، 10 تیر 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه به آسانی سرعت گوشی شیائومی را افزایش دهیم؟
افزایش سرعت گوشی شیائومی، با روش ها و ترفندهای مختلفی امکان پذیر است. بیشتر این ترفندها ساده هستند و به راحتی می توانید آنها را اجرا کنید. درست مثل دیگر گوشی های اندرویدی، موبایل شیائومی هم ممکن است به دلایل مختلفی دچار افت سرعت شود. در ادامه ساعدنیوز چگونگی افزایش سرعت گوشی شیائومی را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

گوشی های شیائومی در مدت زمان کوتاهی به یکی از پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در دنیا تبدیل شدند. علت محبوبیت این گوشی ها، قیمت نه چندان بالا و در عین حال قدرت سخت افزاری قابل توجه آن ها است. با این وجود سرعت گوشی های شیائومی پس از مدت کوتاهی کند می شود. کند شدن گوشی های این برند دلایل مختلفی دارد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد. همچنین 7 ترفند ساده و کاربردی به شما معرفی خواهیم کرد تا سرعت گوشی شیائومی خود را افزایش دهیم، پس لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت کند شدن سرعت گوشی های شیائومی چیست؟

گوشی های هوشمند شیائومی عموما دارای قدرت سخت افزاری مناسب، دوربین عالی و قیمت فوق العاده هستند. با این وجود عملکرد گوشی های هوشمند به ویژه گوشی هایی که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، پس از مدتی کاهش می یابد. پس از بررسی ها مشخص شد که مقصر اصلی برنامه bloatware که به طور پیش فرض روی MIUI نصب شده است. اما یکی از دلایل اصلی این کاهش سرعت نحوه برخورد کاربران با دستگاه های خود است. نصب بیش از حد برنامه ها، کش بیش از حد باقی مانده، بدافزارها و ... می توانند باعث عملکرد ضعیف و کاهش سرعت دستگاه شوند.

خوشبختانه برای رفع تمام این مشکلات، نکات و راهکارهای ساده ای وجود دارد که ما، در این مقاله به آن ها پرداخته ایم تا به کمک آن ها بتوانید سرعت دستگاه شیائومی خود را بیشتر کنید.

افت سرعت گوشی شیائومی

چگونه سرعت گوشی شیائومی را بالا ببریم؟

برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی پیش از هر چیز باید بدانید علت این کند شدن چیست و چگونه از مواجه شدن با چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. برای این کار کافی است نکات زیر را رعایت کنید و هر چند هفته یکبار آن ها را تکرار کنید تا در آینده با مشکل کندی سرعت مواجه نشوید.

پاک کردن کش گوشی شیائومی

حافظه کش چیست و چرا باید آن را پاک کنیم؟ کش، مجموعه ای از پرونده ها، تصاویر، اسکریپت ها و ... است که پس از آن که برای اولین بار وبسایت و اپلیکیشنی را در تلفن همراهتان اجرا کردین، در گوشی ذخیره می شود. کش برنامه کمک می کند تا اطلاعات قبلی به سرعت لود شوند و برای دفعات بعد سریع تر به برنامه ها و وبسایت ها دسترسی داشته باشید. پس از چند ماه استفاده از گوشی، این فایل ها به مرور زمان جمع آوری می شوند و حجم زیادی را اشغال می کنند. این فایل های ناخواسته به مرور بر کارایی گوشی هوشمند شما تاثیر می گذارند. از این رو لازم است هر از گاهی حافظه پنهان گوشی شیائومی را پاک کنید تا به تسریع عملکرد دستگاه کمک کند.

چگونه کش گوشی شیائومی را پاک کنیم؟

برای پاک کردن کش گوشی شیائومی، یکی از روش های زیر را انجام دهید:

  • روش اول استفاده از برنامه امنیتی MIUI: برنامه Security در MIUI، ویژگی به عنوان Cleaner دارد که با انتخاب آن، فرآیند پاکسازی در دستگاه آغاز می شود. با این کار تمام فایل های کش و فایل های ناخواسته از دستگاه شما حذف می شوند.

  • روش دوم استفاده از اپلیکیشن های جانبی موجود در play Store: اگر نمی خواهید از گزینه تنظیمات داخلی یا برنامه امنیت در MIUI استفاده کنید، برنامه های جانبی مانند CCleaner، Files By Google، Clear Cache در فروشگاه Google Play وجود دارند که کاملا برای پاک کردن کش مجهز هستند.

  • روش سوم از تنظیمات داخلی گوشی کمک بگیرید:

  1. وارد تنظیمات داخلی تلفن همراهتان شوید.

  2. گزینه about phone را انتخاب کنید و وارد Storage شوید.

  3. Free up space را انتخاب کنید.

  4. بر روی گزینه Cache Up Files ضربه بزنید و Clean Up را انتخاب کنید.

  5. بهترین کار این است که هفته ای یک بار کش تلفن همراهتان را پاک کنید تا گوشی عملکرد مطلوبی داشته باشد.

پاک کردن کش گوشی شیائومی

آپدیت کردن برنامه ها و سیستم عامل گوشی

با وجود این که به روز رسانی گوشی کار بسیار ساده ای است اما تعداد کمی از کاربران به آن توجه می کنند و تلفن همراه خود را به موقع به روز رسانی می کنند. به روز رسانی برخی برنامه ها اگرچه ویژگی خاصی به آن ها اضافه نمی کند اما معمولا باگ های برنامه را رفع می کند که این باعث افزایش کارایی و در نهایت افزایش قابل ملاحظه سرعت تلفن همراه می شود. در صورتی که گوشی شیائومی دارید، برای به روزرسانی برنامه ها وارد تنظیمات گوشی شوید و در قسمت about phone، مراحل مربوط به به روز رسانی گوشی را اجرا کنید.

کم کردن سرعت انیمیشن های گوشی

از آنجایی که در رابط کاربری MIUI انیمیشن های پیش فرض زیادی وجود دارد، یکی از موثر ترین راه ها برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی، محدود کردن سرعت انیمیشن های سیستمی است. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات تلفن همراهتان شوید.

  • گزینه about phone را انتخاب کنید.

  • چند بار بر روی MIUI ضربه بزنید تا گزینه developer options are activated فعال شود.

  • وارد تنظیمات شوید و Additional Setting را انتخاب کنید.

  • Developer Options را انتخاب کرده و گزینه Transition Animation Scale را پیدا کنید.

  • مقیاس انیمیشن را به 5x کاهش دهید.

بستن برنامه ها پس از استفاده از آن ها

استفاده از چندین اپلیکیشن و اجازه دادن به آن ها برای اجرا در پس زمینه گوشی، امروزه عادت بسیاری از کاربران است. این کار باعث می شود ظرفیت رام به سرعت پر شده و عملکرد گوشی کاهش یابد. بنابراین بهتر است عادت کنید پس از استفاده از هر برنامه آن را ببندید. در صورتی گزینه developer گوشی فعال باشد، می توانید برنامه های باز در پس زمینه را خاموش کنید. همچنین می توانید تلفن همراهتان را ری استارت کنید. راه اندازی مجدد می تواند به تلفن شما کمک کند تا کارهای غیر ضروری و برنامه های باز در پس زمینه بسته شوند و به علاوه به طور خودکار حافظه پنهان گوشی پاک شود. برای راه اندازی مجدد گوشی شیائومی، کافی است دکمه پاور را نگه دارید، گزینه Reboot را انتخاب کنید و سپس برای تایید، OK را فشار دهید.

پاک کردن فایل ها و برنامه های حجیم و تکراری از گوشی

ما روزانه فایل های کش، تصاویر و سایر محتواهایی را که اصلاً به آن ها نیاز نداریم، جمع‌آوری می‌کنیم. خوشبختانه شیائومی در بخش امنیتی خود گزینه ای برای بررسی محتوا های ذخیره شده، ارائه می دهد. تنها با وارد شدن به Security و لمس speed increase، گوشی شما تجزیه و تحلیل شده و هر چیزی که نیاز ندارید و فضای زیادی اشغال کرده، از بین می رود.

پاک کردن حافظه لانچر شیائومی

هنگامی که MIUI را به روز رسانی می کنید، سیستم داده هایی را در گوشی ذخیره می کند که ضروری نیست و بر سرعت گوشی تاثیر می گذارد. برای رفع آن وارد تنظیمات گوشی شوید، گزینه Applications را انتخاب کنید و به Installed applications بروید. System Launcher را پیدا کنید و clearing the cache data را انتخاب کنید تا فرآیند پاک سازی لانچر انجام شود. در صورتی که تاکنون با مشکل هنگ کردن گوشی های شیائومی مواجه شده اید، به شما توصیه می کنیم مقاله دلیل هنگ کردن گوشی های شیائومی را مطالعه کنید. در این مقاله راه حل هایی برای کاهش این مشکل بیان شده است.

سخن پایانی

بنابراین نکات و ترفندهای ذکر شده در این مقاله، به افزایش سرعت گوشی شما کمک می کنند. فرقی نمی کند از کدام مدل گوشی شیائومی استفاده می کنید، استفاده از این ترفندها برای تمام مدل های شیائومی امکان پذیر است و بر روانی، کارآمدی و عملکرد آن ها تاثیر می گذارند. در صورتی که تجربه استفاده از هر کدام این روش ها را دارید و یا روش دیگری برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی می شناسید، لطفا آن را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (616 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (192 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان