چگونه برای خرید از بورس کالا حساب وکالتی سایپا افتتاح کنیم؟+ آموزش تصویری

  سه شنبه، 02 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه برای خرید از بورس کالا حساب وکالتی سایپا افتتاح کنیم؟+ آموزش تصویری
با مطرح شدن فروش خودرو در بورس کالا و به دنبال آن انتشار اطلاعیه های مربوط به فروش خودرو از سوی سایپا، بحث حساب وکالتی خودرو نیز مطرح گردیده و با توجه به الزامی بودن افتتاح این حساب افراد زیادی را با مساله نحوه افتتاح حساب وکالتی سایپا رو به رو کرده است. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی افتتاح حساب وکالتی برای برای خرید از بورس کالا را ارائه خواهد داد.
فهرست []

یکی از راه حل های اساسی که به منظور کنترل قیمت خودرو در بازار پیشنهاد گردیده و اکنون هم مورد استفاده قرار می گیرد، فروش خودرو در بورس کالا است. با توجه به شفافیت بالای موجود در این بازار و تعیین قیمت به وسیله میزان عرضه و تقاضا، شرایط لازم تا حد زیادی برای متعادل شدن قیمت ها فراهم می شود. در همین راستا، شرکت های مختلف خودروسازی کشور از جمله سایپا اقدام به ارائه محصولات خود در این بازار می کنند. افتتاح حساب وکالتی سایپا هم از جمله شرایط لازم برای خرید خودروهای این شرکت از بورس کالا به شمار می آید. به عبارت دیگر، علاقه مندان به خرید خودرو در بورس، قبل از هر چیز باید حساب وکالتی شان را ایجاد نمایند. برای این کار هم نیاز به کد بورسی وجود دارد که امکان اخذ آن به صورت کاملا آنلاین فراهم است. در این قسمت مراحل لازم برای افتتاح این نوع حساب را آورده ایم تا جهت خرید با حساب وکالتی سایپا ، مشکلی نداشته باشید.

البته دقت داشته باشید که ایجاد حساب وکالتی برای انجام معامله در بورس کالا و خرید خودروهای سایپا از این طریق، تنها برای افرادی نیاز است که قبلا در بورس کالا فعالیت نداشته یا حساب وکالتی ندارند. کسانی که پیش از این در بورس کالا ثبت نام کرده، کد بورسی و حساب وکالتی دارند، نیازی به تکرار مجدد مراحل نخواهند داشت و می توانند با همان حساب جهت خرید خودرو هم اقدام کنند. به هر حال، مراحل ایجاد حساب وکالتی سایپا برای خرید خودروهای این شرکت از بورس کالا، به شرح ذیل می باشند:

  • در اولین گام باید نشانی اینترنتی سامانه جامع مدیریت سفارش های کارگزاری بورس کالا یعنی Ebgo.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. برای استفاده از این سامانه و دریافت کد بورسی می توانید هم از گوشی موبایل و هم سیستم های رایانه ای استفاده کرده و از این نظر محدودیتی نخواهید داشت.

بعد از این که آدرس فوق را سرچ کردید، کمی صبر کنید تا گوگل نتیجه جست و جوی تان را نمایش دهد. به منظور اخذ کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا ، بر روی اولین سایت بالا آمده با همین نشانی و عنوان که مربوط به سامانه جامع مدیریت سفارش های کارگزاری بورس کالا است، کلیک نمایید.

پوستر اخذ کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا

در ادامه به صفحه اصلی این سامانه وارد شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در قسمت بالای صفحه منویی وجود دارد که شامل گزینه های مختلفی است. جهت انجام امورات مربوط به دریافت کد بورسی، بر روی گزینه «کارگزاری های فعال» کلیک کنید.

پوستر اخذ کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا

در ادامه لیست کارگزاری های فعال را مشاهده می کنید که امکان معامله در بورس کالا و خرید با حساب وکالتی سایپا را برای شما فراهم می سازند. در بخش ابتدایی صفحه امکان جست و جو بر اساس حروف الفبا فراهم شد. پس بر روی حرف مربوط به کارگزری مد نظرتان کلیک نمایید. در غیر این صورت، با استفاده از کشوی موجود در سمت راست صفحه به سمت پایین حرکت کنید.

پوستر اخذ کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا

با حرکت به سمت پایین صفحه، لیست تمامی کارگزاری های معتبر کشور را مشاهده می کنید که امکان دریافت کد بورسی و ایجاد حساب وکالتی سایپا را برای تان فراهم می سازند. در این قسمت کارگزاری مد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید. برای مثال، کارگزاری آگاه را انتخاب می کنیم.

پوستر اخذ کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا

با انتخاب کارگزاری مد نظر، به صفحه ورودی آن منتقل شده و پنجره ای مانند شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. در این بخش هم گزینه های مختلفی وجود دارد که برای ایجاد حساب در بورس کالا، باید گزینه «اخذ کد آنلاین در بورس کالا» را انتخاب نمایید. پس بر روی این گزینه کلیک کنید.

پوستر اخذ کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا

در ادامه، به پنجره ورودی بخش ثبت نام خواهید رسید. دقت داشته باشید که قبل از ثبت نام، دریافت کد بورس کالا و افتتاح حساب وکالتی سایپا ، باید کد سجام داشته باشید. اگر قبلا در سجام نام نویسی کرده اید، می توانید مراحل را ادامه دهید. در غیر این صورت، ابتدا باید ثبت نام سجام را انجام دهید. به هر حال، در صورت داشتن کد سجام، کد ملی و شماره موبایل خود را در جایگاه های مشخص شده برای آن ها قرار داده و کد امنیتی را هم وارد کنید. در آخر هم تیک مربوط به عبارت «نیاز به بروزرسانی اطلاعات از سجام دارم» را قرار داده و گزینه «ادامه» را بزنید.

پوستر اخذ کد بورسی و افتتاح حساب وکالتی سایپا

  • به این ترتیب، وارد مراحل ثبت نام در بورس کالا خواهید شد و پس از تکمیل آن، امکان خرید با حساب وکالتی سایپا در این بازار برای تان فراهم می شود. در بخش مربوط به ثبت نام باید اطلاعات متعددی را وارد کنید که از جمله مهم ترین آن ها شامل اطلاعات و مشخصات هویتی، اطلاعات ارتباطی و نشانی محل سکونت، اطلاعات مالی و موارد این چنینی دیگر می باشند. هم چنین باید یک سری مدارک را هم بارگذاری نمایید. پس از این که تمامی اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک مورد نیاز را آپلود کردید، نام شما برای دریافت کد بورسی ثبت می شود. اکنون باید با مراجعه به بخش اطلاعات بانکی، معرفی نامه خود را دریافت کرده و جهت اخذ کد بورسی و ایجاد حساب وکالتی سایپا ، با در دست داشتن آن به بانک مراجعه نمایید.

  • پس از دریافت معرفی نامه، می توانید به هر یک از بانک های مجاز مراجعه کرده و حساب وکالتی خود را جهت معامله در بازار بورس کالا و خرید خودرو از این طریق ایجاد نمایید. در حال حاضر بانک های ملت، کشاورزی، تجارت، توسعه صادرات، سامان، رفاه کارگران، صنعت و معدن، پاسارگارد ، اقتصاد نوین ، شهر و ملی امکان ایجاد حساب وکالتی را برای متقاضیان معامله در بازار بورس کالا فراهم می سازند.

  • پس از افتتاح حساب وکالتی سایپا در بانک مورد نظر، لازم است بار دیگر به سامانه EBGO مراجعه کرده و شماره حساب و سایر مشخصات حساب وکالتی خود را در اختیار کارگزاری تان قرار دهید.

سخن پایانی

بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، در این جا روش ایجاد حساب وکالتی برای خرید محصولات سایپا از طریق بورس کالا یا شرکت در طرح های فروش آن را به صورت کامل توضیح دادیم. بنابراین اکنون جهت افتتاح حساب وکالتی با مشکلی مواجه نخواهید شد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا
منتخب روز