ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز در مورد حساب وکالتی سایپا!

  سه شنبه، 02 خرداد 1402   زمان مطالعه 11 دقیقه
همه چیز در مورد حساب وکالتی سایپا!
با مطرح شدن بحث فروش خودرو در بورس کالا و به دنبال آن انتشار اطلاعیه های مربوط به فروش خودرو از سوی سایپا، بحث حساب وکالتی خودرو نیز مطرح گردیده و با توجه به الزامی بودن افتتاح این حساب، افراد زیادی را با مساله نحوه افتتاح حساب وکالتی سایپا رو به رو کرده است. در ادامه ساعدنیوز هر آنچه که باید در مورد حساب وکالتی شرکت سایپا بدانید ارائه خواهد داد.

نکته ای که باید در رابطه با این گروه از حساب های وکالتی، مورد توجه قرار گیرد، این مساله بوده که افتتاح حساب وکالتی سایپا، صرفا در بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی این شرکت خودروساز و در مهلت اعلام شده و طبق شرایط اعلامی شرکت، امکان پذیر می باشد. به همین لازم است که افراد با جزئیات حساب وکالتی شرکت سایپا آشنایی داشته باشند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله دینا، ابتدا حساب وکالتی سایپا توضیح داده خواهد شد و سپس، بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی، مهلت افتتاح حساب، شرایط، چگونگی ثبت نام، مبلغ لازم و نحوه استعلام و تمدید حساب وکالتی سایپا شرح داده خواهد شد. همراه ساعدنیوز باشید.

حساب وکالتی سایپا

همزمان با شکل گیری بورس کالا و پس از آن، رونمایی از طرح های ویژه فروش دو خودروساز بزرگ کشور، یعنی سایپا و ایران خودرو، نوع خاصی از حساب بانکی تحت عنوان حساب وکالتی مطرح گردید و متعاقب آن، بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی نیز به متقاضیان، معرفی گردیدند.

  • از آنجا که داشتن حساب وکالتی سایپا، جهت واریز مبلغ و خریداری خودروهای این شرکت از بورس کالا و طرح های ویژه آن، ضروری بوده، در این بخش، به این سوال پاسخ داده خواهد شد که حساب وکالتی سایپا چیست و سپس، در بخش های بعد، بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی این شرکت، شرایط و مهلت افتتاح حساب وکالتی سایپا، توضیح داده خواهد شد.

  • برای توضیح حساب وکالتی سایپا، ابتدا باید تعریف واضحی از مفهوم حساب وکالتی و معرفی نامه حساب وکالتی ارائه نمود. حساب وکالتی، به یک حساب بانکی گفته می شود که نزد یکی از بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی، افتتاح شده و در آن، دارنده حساب، بسته به مورد، به بورس کالا یا شرکتی که قصد خرید خودرو از آن را داشته، وکالت می دهد تا وجه موضوع معامله را در حساب بلوکه کند.

  • حال اگر دارنده حساب، موفق به خرید کالای مورد نظر خود از بورس یا شرکت خودرویی مورد نظر شد، پول با وکالت اعطا شده، از حساب وی برداشت می گردد. اما، در صورت عدم انجام معامله، وجه بلوکه شده، آزاد گردیده و دارنده حساب، مجاز به برداشت آن خواهد بود.

  • با توجه به توضیحات فوق، در تعریف حساب وکالتی سایپا، می توان گفت، حساب وکالتی سایپا، یک حساب بانکی است که در آن، دارنده حساب، با افتتاح آن در یکی از بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی، بسته به مورد، به بورس کالا یا شرکت سایپا، وکالت می دهد تا در صورت ثبت نام در طرح های فروش خودرو یا انجام معامله در بورس خودرو، وجه مربوطه را در حساب بلوکه کرده و پس از نهایی شدن خرید خودرو، این وجه را برداشت کنند. البته، در صورت نهایی نشدن خرید خودرو، وجه بلوکه شده، آزاد شده و دارنده حساب، حق برداشت آن را خواهد داشت.

بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی سایپا

حساب وکالتی سایپا، یک حساب بانکی بوده که دارنده، می تواند با مراجعه حضوری به یکی از بانک های کشور، اقدام به افتتاح آن نموده یا حساب بانکی موجود خود را تبدیل به حساب وکالتی کند. نکته ای که در این رابطه باید مدنظر قرار داد، این مساله بوده که افتتاح حساب وکالتی سایپا یا وکالتی کردن حساب بانکی فرد برای خرید خودرو از سایپا، در کلیه بانک ها کشور، امکان پذیر نبوده و صرفا بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی سایپا، این خدمت را ارائه می دهند.

  • به همین دلیل، در ادامه، قصد داریم تا لیست بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی سایپا را ارائه کرده و به این سوال پاسخ دهیم که متقاضیان افتتاح حساب وکالتی این خودروساز و واریز مبلغ حساب، به چه صورت باید از طریق این بانک ها اقدام نمایند. بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی سایپا، طبق اعلام این شرکت خودروسازی، عبارتند از: تجارت، ملت، سپه، صادرات، اقتصاد نوین، رفاه، قرض الحسنه مهر ایران، پاسارگاد، پارسیان، آینده، کشاورزی و صنعت و معدن.

  • لازم به ذکر است که متقاضیان افتتاح حساب وکالتی، می توانند با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی سایپا، جهت افتتاح حسابی وکالتی اقدام نموده یا با ورود به سایت حساب وکالتی هر یک از بانک های ذکر شده، جهت وکالتی کردن حساب بانکی خود اقدام نمایند.

بانک های حساب وکالتی سایپا

سامانه حساب وکالتی بانک تجارت کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بستام بانک ملت کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک سپه کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک صادرات کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک رفاه کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک مهر ایران کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک پاسارگاد کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک پارسیان کلیک کنید

سامانه حساب وکالتی بانک کشاورزی کلیک کنید

  • برگ سبز خودرو، بیمه نامه و برگه معاینه فنی خودرو، به همراه مدارک شناسایی خریدار و فروشنده، از مهم ترین مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو در رهن می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

مهلت افتتاح حساب وکالتی سایپا

در بخش های قبل، به این سوال پاسخ داده شد که حساب وکالتی سایپا چیست و در ادامه، بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی این شرکت معرفی گردید. همچنین، گفته شد که علاوه بر افتتاح حساب وکالتی به روش حضوری در این بانک ها، متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی، مطابق مقررات نحوه افتتاح حساب غیرحضوری در بانک، برای وکالتی کردن حساب خود نیز اقدام نمایند.

  • اما، یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با حساب وکالتی سایپا، مهلت افتتاح این حساب می باشد. به همین دلیل، در ادامه، به بررسی مهلت افتتاح حساب وکالتی سایپا، پرداخته شده و گفته می شود متقاضیان تا چه زمانی برای افتتاح حساب وقت دارند.

  • در رابطه با این مساله که مهلت افتتاح حساب وکالتی سایپا تا چه زمانی است، باید گفت، مهلت خاصی، به عنوان یک بازه زمانی، جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا، وجود نداشته، بلکه متقاضیان، باید در هر نوبت اعلام فروش خودرو این شرکت، به اطلاعیه منتشر شده در سایت این شرکت، مراجعه نمایند.

  • با این حال، با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، متقاضیان می توانند برای افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه برای مرحله دوم فروش یک پارچه خودروها، از 20 تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری، به یکی از شعب بانک های عامل برای تعریف حساب وکالتی اقدام کنند. بنابراین، از آنجا که پیش شرط واریز مبلغ، داشتن حساب وکالتی بوده، لازم است تا متقاضیان در مهلت مزبور جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا یا وکالتی کردن حساب خود، در یکی از بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی اقدام نمایند.

شرایط حساب وکالتی سایپا

علاوه بر بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی سایپا، یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در رابطه با حساب وکالتی این گروه خودروسازی مطرح گردد، بحث شرایط حساب وکالتی سایپا می باشد. به همین دلیل، در این قسمت، به این سوال پاسخ داده می شود که شرایط حساب وکالتی سایپا چیست.

  • در پاسخ به این سوال که شرایط حساب وکالتی سایپا چیست، باید میان دو روش قائل به تفکیک شد. با این توضیح که در صورتی که متقاضی، قصد خرید خودرو از طریق بورس کالا را داشته باشد، احراز هویت در سامانه سجام، دریافت کد بورسی، ثبت نام در یکی از کارگزاری ها و سپس، وارد کردن اطلاعات حساب در سامانه ایبیگو از شرایط حساب وکالتی سایپا می باشد.

  • اما، برای خرید خودرو در طرح های ویژه سایپا، افتتاح حساب وکالتی سایپا، نیازمند شرایط خاص و ویژه ای نبوده و با داشتن شرایط افتتاح حساب بانکی، یعنی دارا بودن 18 سال تمام، ارائه مدارک هویتی، شامل کارت ملی و شناسنامه، ارائه گواهینامه رانندگی خودرو حداقل پایه سه و توان برای افتتاح حساب وکالتی، می توان برای این امر اقدام نمود.

  • همچنین، جهت ثبت نام خودرو در سایت سایپا، لازم است تا شماره حساب، شماره شبا و تلفن همراه، به نام متقاضی بوده و متقاضی در 48 ماه گذشته، در نزد دو شرکت سایپا و ایران خودرو، ثبت نام خودرو انجام نداده باشد. علاوه بر این، متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال (نصب شده بر روی خودرو) به نام خود می باشند، امکان ثبت نام ندارند.

ثبت نام حساب وکالتی سایپا

با توجه به توضیحات داده شده در قسمت های گذشته مشخص شد که، برای ثبت نام در طرح سایپا، افتتاح حساب وکالتی از الزامات می باشد. یکی از سوالات متداولی که ممکن است در ذهن افراد ایجاد شود این است که چگونه می توان اقدام به ثبت نام حساب وکالتی سایپا نمود. به همین دلیل این قسمت از مقاله به بیان نحوه ثبت نام حساب وکالتی سایپا اختصاص داده شده است.

  • به منظور ثبت نام حساب وکالتی سایپا، شخص می تواند به دو طریق اقدام نماید. در صورتی که متقاضی در یکی از بانک های عاملی که شرکت سایپا اعلام کرده، دارای حساب باشد، در این شرایط شخص می تواند با ورود به سایت بانک عامل، نسبت به وکالتی کردن حساب خود اقدام کند.

  • اما اگر شخص در بانک مورد نظر حساب وکالتی نداشته یا بانک عامل، دارای سامانه اینترنتی برای افتتاح حساب وکالتی نباشد، در این حال، شخص می بایست به همراه مدارک لازم به صورت حضوری به بانک مربوطه مراجعه نموده و نسبت به وکالتی کردن حساب خود یا افتتاح حساب وکالتی اقدام کند.

  • پس از گذشت زمان مورد نظر از افتتاح حساب وکالتی و استعلام حساب ازسوی بانک های عامل، شخص می تواند نسبت به ثبت نام در طرح خرید خودرو، اقدام نماید. لازم به ذکر است، اگر شخص قصد خرید خودرو در بورس کالا را داشته باشد، باید دارای کد بورسی بوده و در یک کارگزاری مانند کارگزاری آگاه نیز ثبت نام داشته باشد.

مبلغ حساب وکالتی سایپا

پس از افتتاح حساب وکالتی با دارا بودن شرایط لازم، شخص می تواند، اقدام به ثبت نام کند. یکی از شرایط اصلی برای ثبت نام خودرو سایپا این است که مبلغ مورد نظر در حساب وکالتی متقاضی وجود داشته باشد. در این میان ممکن است که عده ای از افراد با میزان مبلغ حساب وکالتی آشنایی نداشته و از خود سوال نمایند که چه میزان می بایست در حساب وکالتی بلوکه گردد؟

  • در پاسخ به این پرسش باید بیان داشت که مبلغ حساب وکالتی سایپا به میزان 100,000,000 تومان می باشد. توجه به این نکته ضروری است که مبلغ 100 میلیون تومانی که متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه در حساب شخصی خود، بلوکه کرده‌ اند، اعتباری برای خرید خودرو محسوب شده و هنوز به حساب خودروساز واریز نشده است که به عنوان پیش پرداخت خرید خودرو قلمداد شود.

  • بنابراین، از متن فوق چنین نتیجه گیری می شود که پول های بلوکه شده، هنوز در حساب متقاضیان خرید خودرو قرار داشته و حتی خریداران خودرو، می توانند از بانک ها بابت این مبلغ سود نیز دریافت نمایند. زمانی که نوبت‌ دهی خرید خودرو طرح یکپارچه عرضه خودرو اعلام شد، خودروساز می تواند برای قرارداد فراخوان داده و اعلام کند که برای خرید خودرو، متقاضی چه مبلغی را باید به عنوان پیش پرداخت به حساب خودروساز واریز کند‌.

استعلام حساب وکالتی سایپا

در قسمت های گذشته، در خصوص تعریف حساب وکالتی سایپا، بانک های عامل، شرایط، مراحل آن توضیحاتی ارائه نمودیم و بیان کردیم که به منظور افتتاح حساب وکالتی سایپا، شخص می بایست مبلغی اعلام شده از سوی شرکت خودروساز را در حساب خود بلوکه نماید.

  • در این میان ممکن است که افراد، مراحل افتتاح حساب وکالتی یا وکالتی نمودن حساب خود را طی نموده و ندانند که آیا حساب آن ها وکالتی شده است یا خیر، یا حتی ممکن است که ندانند که در زمان ثبت نام، آیا مبلغ کافی برای ثبت نام در حساب خود دارند یا خیر، و از این رو به دنبال راهی برای استعلام حساب وکالتی سایپا باشند. به همین منظور، این بخش از مقاله به بیان استعلام حساب وکالتی سایپا اختصاص داده شده است.

  • به منظور استعلام حساب وکالتی سایپا، شخص می بایست، به سایت بانکی که در آن، اقدام به افتتاح حساب وکالتی نموده، مراجعه کرده و اطلاعات حساب خود را مشاهده کند. با این حال، اگر استعلام به این صورت میسر نبود، شخص می تواند، به صورت حضوری به بانک عامل مراجعه نماید. توجه به این نکته ضروری است که در غالب موارد، پس از افتتاح حساب وکالتی، خود بانک پیامی با مضمون موفقیت آمیز بودن عملیات به شماره همراه ثبت شده فرد، ارسال می نماید و همین امر برای اطمینان برای استعلام وکالتی بودن حساب کفایت می نماید.

تمدید حساب وکالتی سایپا

همانطور که پیش تر بیان شد، افتتاح حساب وکالتی یکی از شرایط و مراحل اصلی، برای ثبت نام در طرح خرید خودرو شرکت سایپا می باشد. در این میان، برخی افراد ممکن است که در دوره های گذشته اقدام به ایجاد حساب وکالتی به نفع شرکت سایپا نموده، اما موفق به دریافت خودرو نشده باشند و بخواهند که در دوره جدید نیز مجددا ثبت نام نمایند.

  • یکی از پرسش های متداولی که در این میان، در ذهن افراد ایجاد می شود این است که آیا می توان با همان حساب وکالتی پیشین، برای ثبت نام طرح خرید خودرو اقدام نمود یا خیر، به عبارتی، امکان تمدید حساب وکالتی سایپا امکان پذیر می باشد یا خیر؟

  • در پاسخ به این پرسش باید بیان نمود که اگر شخص، خارج از مهلت مقرر شده برای افتتاح حساب وکالتی (یعنی بازه زمانی 20 تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری) اقدام نماید، درخواست او از سوی مراجع ذی صلاح بررسی نمی گردد. لذا می توان چنین نتیجه گیری نمود که امکان تمدید حساب وکالتی سایپا برای ثبت نام طرح خرید خودرو وجود ندارد و فرد باید مجددا برای افتتاح حساب وکالتی اقدام نماید.

سخن پایانی

بنابراین حساب وکالتی سایپا، نوعی حساب بانکی است که مشتری باید مبلغ لازم برای خرید خودرو از شرکت ساپیا را در آن واریز نموده تا امکان ثبت نام در طرح خرید خودرو از این شرکت را داشته باشد. بانک تجارت، ملت و سپه از جمله بانک های عامل معرفی شده از سوی شرکت سایپا برای افتتاح حساب وکالتی می باشند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (366 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (275 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (181 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (146 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (143 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (124 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (123 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (119 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (120 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (101 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (98 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (94 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد حرکات با مزه گربه وقتی خودش رو توی آینه میبینه/ چه دیوونه بازی هایی درمیاره+ فیلم واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ هم میز شدن امیر قلعه نویی و علی دایی در ضیافت افطاری در آجودانیه+عکس/ چهره بشاش و شاد هر دو سرمربی سابق و فعلی تیم ملی مبتلا شدن ستاره سادات قطبی به بیماری ناشناخته و دست و پنجه نرم کردن با مرگ+ویدئو عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس سلفی عجیب و غریب بهرام رادان با سفره هفت سین ساده در دفتر کارش در دوران مجردی+ عکس/ برا همیناست که میگن ازدوج کنی سر و سامون میگیری غوغای خوانندگی و نوازندگی شهاب حسینی با آهنگ ناصر عبداللهی +ویدئو/عجب صدای قشنگی داره! تصاویری از دوقلوهای ریزه میزه و بانمک یاسمین مقبلی در کنار مادر فضانوردشان (ویدیو) رقصی این چنین در میانه میدانم آرزوست!/ واکنش ماده شیمیایی با اشعه‌ی فرابنفش (عکس) ماجرای ازدواج جنجالی ژیلا صادقی با بازیگر سریال "رستگاری" و "بچه مهندس3"، کاوه سماک باشی، چه بود و به کجا رسید مدیتیشن بهاری الناز شاکردوست با ظاهر عجیب و شال پیچی شده در کرمانشاه/ بیستون کعبه عشاق جهان است هنوز+عکس کتک کاری و بزن بزن در مراسم عروسی دختر قلعه نویی/شوخی بی جا کار دست مهمان داد (فیلم) همخوانی هلیا امامی در کنسرت مسعود صادقلو / تعطیلات عید خانم بازیگر از مشهد تا کنسرت صادقلو (عکس) وقتی شاهرخ استخری دختراشو سر صبحی میبره مدرسه / نبات چه غری میزنه 🤣 خلاقیت منحصر به فرد باغبان خوش ذوق با پرورش میوه های قلبی شکل حماسه ساز شد +ویدئو/مغز تو رو باید طلا گرفت! (عکس) گشت و گذار بهاری دمت اوزدمیر با ظاهری متفاوت در یک جای بهشتی تصویری از عبادت خالصانه رهبر انقلاب، آیت الله خامنه ای در حیاط با صفا و سرسبز/ قبول حق باشه حضور سحر دولتشاهی در مراسم تدفین محمدرضا شجریان به عنوان عروس خانواده+عکس/ از این مراسم به بعد ازدواجش با همایون رو علنی کرد خلاقیت خنده دار راننده شمالی، با نوشته جالب پشت کامیون حمل جوجه حماسه آفرین شد/ آخه لامصب جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (فیلم) سپهر حیدری اولین بار این طور عاشق آرام جوینده شد و از او خواستگاری کرد/ عجب جرئتی داشته این مرد پرسپولیسی🙂 خلاقیت بی نظیر یک مادر ایرانی با پختن یک نان منحصر به فرد برای تزئین سفره افطار/ چقدر شیک و مجلسی+عکس سفره افطاری رنگین و مفصل امیر قلعه نویی در یک رستوران مجلل/ ماشالله چه جایی هم انتخاب کردن👌 بیوگرافی و زندگینامۀ شهید محسن فخری‌زادۀ مهابادی، فیزیکدان هسته‌ای ایران
تیتر امروز   
12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس کتک کاری و بزن بزن در مراسم عروسی دختر قلعه نویی/شوخی بی جا کار دست مهمان داد پادشاهی که فقط 20 دقیقه سلطنت کرد+عکس