ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه در بانک کشاورزی حساب وکالتی باز کنیم؟+ فیلم آموزشی

  جمعه، 29 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه در بانک کشاورزی حساب وکالتی باز کنیم؟+ فیلم آموزشی
شرکت ایران خودرو در طی سال و در مناسبت های گوناگون اقدام به عرضه محصولات خود می نماید. این شرکت، در اقدامی جدید، یکی از شرایط ثبت نام را، علاوه بر شرایط عمومی مانند دارا بودن حداقل 18 سال سن، برای متقاضیان، افتتاح حساب وکالتی در بانک های عامل معرفی کرده است. در ادامه به چگونگی افتتاح حساب وکالتی در بانک کشاورزی برای ثبت نام خودرو ارائه خواهیم داد.

بانک کشاورزی در راستای ارائه خدمت به متقاضیان خود، اقدام به وکالتی نمودن حساب آن ها می نماید. ولی از آنجا که این نوع حساب، خدمتی جدید از سوی این بانک می باشد، افراد نیاز دارند که در خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی اطلاعات لازم را کسب نمایند و لذا، این مقاله می تواند کمک شایانی به این افراد بنماید. به جهت اهمیت این موضوع، در این ساعدنیوز، ابتدا به معرفی سامانه حساب وکالتی بانک کشاورزی پرداخته خواهد شد و سپس افتتاح حساب وکالتی آنلاین آن و نحوه ورود به سامانه حساب وکالتی توضیح داده خواهد شد.

معرفی سامانه حساب وکالتی بانک کشاورزی

افراد برای انجام معاملات خود در بورس نیازمند ثبت نام در سجام و دارا بودن کد بورسی هستند تا بتوانند معاملات خود را در بورس اوراق بهادار انجام دهند. علاوه بر بازار بورس اوراق بهادار، بازار دیگری تحت عنوان بازار بورس کالا نیز وجود دارد، که در آن معاملات به شکل فیزیکی صورت می گیرد. اقبال عمومی به سمت این بازار روز به روز در حال افزایش است. به خصوص با اقدام دو شرکت خودرو ساز کشور در خصوص فروش محصولات خود در بورس کالا، بسیاری از مردم به دنبال انجام معامله در این بازار هستند. اما برای فعالیت در این بازار تنها، در اختیار داشتن کد بورسی کافی نیست و از شرایط ورود به این بازار دریافت کد بورس کالا از سامانه ebgo و افتتاح حساب وکالتی بورس کالا می باشد.

از آنجا که این اقدام، اقدامی جدید محسوب می شود و بسیاری از افراد اطلاعات کافی در خصوص افتتاح حساب وکالتی آنلاین ندارند. بسیاری از بانک ها به ارائه خدمت در خصوص حساب وکالتی بورس کالا مشغول هستند. یکی از بانک های پیش رو در این زمینه بانک کشاورزی می باشد، از آنجا که این بانک تا کنون سامانه ای را برای این منظور معرفی نکرده است، اشخاص می توانند، با مراجعه حضوری به این بانک، اقدام به افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی نمایند. این افتتاح حساب از طریق معرفی نامه حساب وکالتی بانک کشاورزی صورت می پذیرد. در واقع با استفاده از این فرم معرفی نامه حساب وکالتی،​ شخص می تواند اقدام به افتتاح حساب وکالتی نماید. در حساب وکالتی، به کارگزار وکالت داده می‌شود وجوه واریزی مشتری را مسدود نماید و پس از انجام معامله، وجه مسدود شده از حساب وی کسر می گردد. البته اگر معامله‌ای به نام مشتری انجام نشود، وجه مسدود شده در همان روز آزاد می‌شود.

نحوه ورود به سامانه حساب وکالتی بانک کشاورزی

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول دارد این است که، نحوه ورود به سامانه حساب وکالتی بانک کشاورزی چگونه است؟ آیا می توان به سادگی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک اقدام به افتتاح حساب وکالتی کرد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت بانک کشاورزی در سایت خود به نشانی bki.ir هنوز چنین امکانی را برای مشتریان خود فراهم نکرده است تا، این افراد بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام به وکالتی نمودن حساب خود بنمایند. متقاضیان، در صورت تمایل می توانند با دریافت معرفی نامه حساب وکالتی بانک کشاورزی از طریق سامانه ایبیگو و مراجعه حضوری به یکی از شعب این بانک، نسبت به افتتاح حساب وکالتی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است، برای وکالتی کردن حساب باید، حساب سپرده کوتاه مدت یا پس انداز باشد.

افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک کشاورزی

امروزه که بسیاری از خدمات به صورت اینترنتی ارائه می گردد تا افراد نیاز به ایستادن در صف های طولانی نداشته باشند و بتوانند به راحتی خدمات مورد نیاز خود را دریافت دارند، افراد هم از مراکزی که خدمات خود را به شکل غیر حضوری ارائه می دهند، بسیار استقبال می کنند. در همین راستا بانک های بسیاری اقدام به ارائه سرویس های خود به شکل اینترنتی کرده اند. یکی از این خدمات وکالتی نمودن حساب بانکی است که بانک های زیادی تا کنون این خدمت را به خدمات اینترنتی خود افزوده اند.

  • از جمله این بانک ها، بانک ملی است که افراد می توانند در سامانه فیروزه بانک ملی، حساب وکالتی بانک ملی را به شکل غیرحضوری افتتاح نمایند. شاید این پرسش پیش آید که، افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک کشاورزی چگونه است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، بانک کشاوری تاکنون سامانه ای را برای افتتاح حساب آنلاین حساب وکالتی معرفی نکرده است و هم اکنون این امکان به شکل غیر حضوری مهیا نشده است.

  • افراد می توانند در صورت تمایل با دریافت فرم معرفی نامه حساب وکالتی بانک کشاورزی، از طریق سامانه ایبیگو و مراجعه حضوری به شعب بانک کشاورزی اقدام به افتتاح حساب وکالتی نموده و یا حساب موجود خود را به حساب وکالتی تغییر داده و با دریافت شماره حساب و درج آن در سامانه ایبیگو، معاملات خود در بورس کالا را انجام دهند.

    پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک کشاورزی

افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی برای ایران خودرو

  • شرکت ایران خودرو از شرکت هایی است که در راستای عرضه محصولات خود به بازار داخلی و فراهم سازی شرایط لازم برای دستیابی مشتریان واقعی به خودرو، رویه ارائه محصول را تغییر داده است و برای این شرط داشتن حساب وکالتی را در نظر گرفته است. تمامی افراد به منظور وکالتی کردن حساب خود می بایست به یکی از بانک های عامل ایران خودرو که بانک کشاورزی یکی از این بانک ها می باشد، مراجعه و در صورت داشتن شرایط مورد نظر اقدام به افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی برای ایران خودرو نمایند.

  • افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی برای ایران خودرو از طریق سامانه بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی به نشانی ib.bki.ir/pid186.lmx انجام می شود و از شرایط اصلی که متقاضیان می بایست برای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو داشته باشند، عدم داشتن چک برگشتی، ارائه نامه درخواست از یکی از کارگزاری های فعال بورس و احراز هویت در سامانه احراز هویت سجام می باشد.

  • در حساب وکالتی بانک کشاورزی برای خرید محصولات ایران خودرو، مبلغ مورد نیاز جهت پیش پرداخت خودرو بلوکه می شود و امکان برداشت از حساب وجود ندارد، اما در صورتی که مشتری برنده نشود مبلغ بلوکه شده آزاد می شود و متقاضی می تواند در هر زمانی برداشت از حساب و انتقال وجه را انجام دهد.

افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی برای سایپا

  • متقاضیانی که قصد خرید خودرو از محصولات سایپا را دارند، می بایست ابتدا نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام نمایند و مبلغ مورد نیاز پیش پرداخت خودرو را در این حساب بلوکه نمایند. زیرا براساس بخشنامه جدید تنها راه انتقال مبلغ پیش پرداخت خودرو از طریق حساب وکالتی امکان پذیر می باشد. بانک کشاورزی یکی از این بانک های عامل می باشد که در آن امکان افتتاح حساب وکالتی برای خرید محصولات سایپا وجود دارد.

  • افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی برای سایپا به صورت غیر حضوری و آنلاین از طریق سامانه بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی به نشانی ib.bki.ir/pid186.lmx انجام می شود. متقاضیانی که در بانک کشاورزی یا یکی از بانک های ذکر شده شماره حساب نداشته باشند می بایست ابتدا از این طریق اقدام به افتتاح حساب نمایند و سپس سایر مراحل ثبت نام خودرو را در سایت ثبت نام سایپا تکمیل نمایند زیرا شماره شبای حساب وکالتی جهت تکمیل فرایند ثبت نام لازم می باشد.

افتتاح حساب بانک کشاورزی برای خودروهای وارداتی

متقاضیانی که قصد دارند برای ثبت نام خودروهای وارداتی اقدام نمایند، در صورتی که واجد شرایط لازم باشند می بایست ابتدا اقدام به افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک های عامل نمایند. بانک کشاورزی یکی از این بانک ها می باشد که متقاضیانی که قصد خرید خودروهای وارداتی را دارند و در این بانک دارای حساب هستند، می توانند حساب خود را وکالتی نمایند و سپس اقدام به ثبت نام نمایند. پس از افتتاح حساب بانک کشاورزی برای خودروهای وارداتی و بلوکه کردن مبلغ ذکر شده، متقاضیان می بایست از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir سایر مراحل ثبت نام خود را طی کنند، زیرا تنها راه انتقال وجه پس از برنده شدن در قرعه کشی خودروهای وارداتی از طریق حساب وکالتی می باشد و همچنین شماره شبای آن یکی از موارد مورد نیاز فرم ثبت نام می باشد.

سخن پایانی

بنابراین حساب وکالتی بانک کشاورزی، حسابی است که افراد برای فعالیت در بورس کالا به آن نیاز خواهند داشت. برای افتتاح این حساب، لازم است شخص، به صورت حضوری به بانک کشاورزی مراجعه کرده و با ارائه معرفی نامه حساب وکالتی بانک کشاورزی، نسبت به افتتاح حساب وکالتی بانک کشاورزی اقدام نماید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (138 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (39 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عروس شد! رونمایی از حلقه ازدواج ظریف و زیبای پریناز ایزدیار +عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! شب نشینی عاشقانه و جذاب فریبا نادری، پریسیمای سریال ستایش در رستوران لاکچری شوهرش+عکس واکنش محمد مسلمی به گله و شکایت مجید قناد از عمو های فیتیله ای؛ ما بی حرمتی نکردیم+ویدئو (عکس) رونمایی مهران غفوریان، مجری برنامه "شب خوش"، از ماشین میلیاردی و شیکش/ عجب تانکی! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! (ویدئو) روسی حرف زدن تحسین برانگیز نعیمه نظام دوست/ اما تاریخ این لحظات ذوق زدگی نعیمه رو فراموش نمیکنه 🤣 (تصاویر) چیدمان اتاق میهمان خانه شاهرخ استخری در بلژیک/ بابا! دمشون گرم! امکاناتشون از بهترین هتل ها هم بیشتره (ویدئو) عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که به عمرتون دیدید! / هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (عکس) کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان خلاقیت منحصربفرد سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در ثبت عکس هنری با الهام از بال فرشته/هنر نزد ایرانیان است و بس... عکس یادگاریِ نوستالژی و دلنشین رهبر معظم انقلاب در کنار اولین فرزندشان آقا مصطفی/ فرزند رهبری اینجا 4 ساله بودند شوخ طبعی یک راننده هموطن در طعنه زدن به بی پولی مورد تشویق و تحسین همه قرار گرفت/ بهترین انشای یک خطی برای موضوع علم بهتراست یا ثروت (ویدئو) شیطنت های حامد آهنگی و پسرش در جشن تولد 10 سالگی آراد جدیدترین عکس بهرام رادان با استایل متفاوت و عاشقانه منحصربفرد مینا مختاری به مناسبت تولد همسرش (عکس) صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا (ویدئو) خاطرات و دلخوری سلمان سریال "نون خ" از شهرتش / همسرم دیگه حاضر نیست با من بیرون بره خلاقیت یک راننده خوش فکر سنندجی در محافظت از ماشینش باعث وحشت و متواری شدن سارق خودرو شد🤣/ قابل توجه ماشینهایی که دزدگیر ندارند تصویری از ملاقات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان تصویری دیده نشده از قالی بافی نیکا فرقانی یکی از دوقلوهای سریال پایتخت/ از بچگی هنر تو خونش بوده +عکس همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد (ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس
تیتر امروز   
چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده