چگونه در بانک رفاه حساب وکالتی باز کنیم؟+ آموزش تصویری

  جمعه، 29 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
چگونه در بانک رفاه حساب وکالتی باز کنیم؟+ آموزش تصویری
شرکت ایران خودرو در طی سال و در مناسبت های گوناگون اقدام به عرضه محصولات خود می نماید. این شرکت، در اقدامی جدید، یکی از شرایط ثبت نام را، علاوه بر شرایط عمومی مانند دارا بودن حداقل 18 سال سن، برای متقاضیان، افتتاح حساب وکالتی در بانک های عامل معرفی کرده است. در ادامه به چگونگی افتتاح حساب وکالتی در بانک رفاه برای ثبت نام خودرو ارائه خواهیم داد.

مشتریان خرید خودرو چگونه حساب وکالتی باز کنند؟

حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود. براساس توافقات به عمل آمده قرار است متقاضیان شرکت در طرح های قرعه کشی خودرو سایپا و ایران خودرو پیش از ثبت نام حساب وکالتی داشته و مبلغ خودروها را در حساب خود واریز نمایند تا امکان ثبت نام برای آنها فراهم شود. در همین ارتباط برای اطلاع متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان و بورس کالا توضیحاتی را در خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی را بیان می کنیم. نخست حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود. برخی از افراد تصور می‌کنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس استفاده می‌شود، متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که این دو مورد یکسان هستند. به عبارت دیگر شما می‌توانید از یک حساب وکالتی برای معاملات خود در دو بازار بورس و بورس کالا استفاده کنید. دقت کنید که این کار به معنای بهره گرفتن از یک حساب معاملاتی یکسان برای معاملات در هر دو بازار بورس و بورس کالا است چرا که هر حساب وکالتی تنها به یک حساب معاملاتی لینک می‌شود.

حساب وکالتی بانک رفاه

حساب وکالتی بانک رفاه هم برای خرید خودرو از شرکت سایپا و هم شرکت ایران خودرو کاربردی بوده و متقاضیان می توانند جهت واریز وجه مورد نیاز برای خودروی مد نظر، از طریق این حساب ها اقدام کنند. در سال های اخیر، بازار خودرو کشور دچار وضعیت نابسامانی گردیده و تقاضا جهت خرید این محصول کلیدی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در همین راستا، کارخانه های خودروساز محصولات شان را با استفاده از مکانیزم قرعه کشی به فروش می رسانند. علاوه بر آن، شرایطی هم برای شرکت در این قرعه کشی تعیین می کنند که افتتاح حساب وکالتی بانک رفاه یا سایر بانک های مجاز یکی از جدیدترین آن ها به شمار می آید. بر این اساس، متقاضیان باید قبل از ثبت نام نسبت به ایجاد حساب وکالتی در یک از بانک های اعلام شده توسط شرکت های خودروسازی اقدام کرده و وجه مورد نیاز برای خرید خودرو را به آن واریز نمایند. این وجه در صورت برنده شدن متقاضی، به حساب خودروساز منتقل خواهد شد. البته از زمان ثبت نام تا تایید نهایی شرایط و اعلام برندگان، وجه واریزی در حساب وکالتی مسدود بوده و امکان جابجایی آن وجود نخواهد داشت. به هر حال، آشنایی با سامانه حساب وکالتی بانک رفاه برای کسانی که قصد ایجاد چنین حسابی را دارند، ضرورت دارد. بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از بانک های عامل جهت ایجاد حساب وکالتی برای شرکت های ایران خودرو و سایپا، امکان انجام این کار را به صورت حضوری و آنلاین فراهم ساخته است. افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک رفاه برای هر یک از شرکت های خودروسازی با مسیری جداگانه انجام می گیرد و برای ایجاد حساب به صورت حضوری هم باید به شعب این بانک مراجعه نمایید. ذکر این نکته هم الزامی است که حساب وکالتی این بانک امکان معامله در بازار بورس کالا را هم برای کاربران فراهم کرده و تنها مربوط به خرید خودرو نیست. به همین خاطر، در ادامه نحوه تکمیل فرم حساب وکالتی بانک رفاه و ایجاد این نوع حساب را برای تان توضیح می دهیم.

سامانه حساب وکالتی بانک رفاه

با توجه به این که بانک رفاه کارگران امکان ایجاد حساب وکالتی را به صورت غیر حضوری فراهم کرده، علاقه مندان به شرکت در طرح های فروش محصولات ایران خودرو یا سایپا با مراجعه به سامانه مربوطه می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. در نتیجه نیازی به مراجعات حضوری هم وجود نخواهد داشت. نکته قابل توجه در این رابطه، سامانه در نظر گرفته شده جهت ایجاد حساب وکالتی بانک رفاه می باشد. در واقع از آن جایی که این سامانه ها به تازگی راه اندازی شده اند، بسیاری از کاربران شناخت زیادی از آن ها ندارند. به همین خاطر، در این قسمت روش ورود به سامانه های تعیین شده از طرف بانک رفاه جهت ایجاد حساب وکالتی ایران خودرو و سایپا را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد. در ادامه هم به روش افتتاح حساب وکالتی بانک رفاه از طریق سامانه های مذکور می پردازیم تا جهت ایجاد حساب وکالتی آنلاین و واریز وجه مورد نیاز برای خرید خودرو، با مشکلی رو به رو نشوید. به منظور ورود به سامانه در نظر گرفته شده برای ایجاد حساب وکالتی بانک رفاه کارگران باید یک سری مراحل ساده را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این قسمت به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز به منظور افتتاح حساب بانک رفاه از نوع وکالتی، به شرح ذیل می باشند:

  • در اولین گام باید نشانی اینترنتی سامانه حساب وکالتی بانک رفاه را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. آدرس اینترنتی این سامانه برای شرکت ایران خودرو https://mehvar.rb24.ir/ikco و برای شرکت سایپا https://mehvar.rb24.ir/saipa می باشد. پس بسته به تصمیم خود جهت ایجاد حساب وکالتی برای شرکت در طرح های فروش سایپا یا ایران خودرو، نشانی مربوطه را جست و جو نمایید.

  • بعد از این که هر کدام از آدرس های فوق را سرچ کنید، به سامانه وکالتی کردن حساب بانک رفاه برای شرکت خودروسازی مذکور وارد شده و می توانید نسبت به افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک رفاه اقدام نمایید.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک رفاه

  • اکنون باید یک سری اطلاعات از جمله کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و این فرایند را آغاز نمایید. با طی کردن مراحل خواسته شده، حساب عادی شما در بانک رفاه به حساب وکالتی تبدیل خواهد شد.

در این بخش نحوه ورود به سامانه های در نظر گرفته شده جهت وکالتی کردن حساب های بانک رفاه را برای تان توضیح دادیم. بنابراین به سادگی می توانید وارد این حساب ها شده و با تکمیل فرم حساب وکالتی بانک رفاه ، اقدامات لازم جهت این امر را انجام دهید.

وکالتی کردن حساب رفاه برای ایران خودرو

آن دسته از علاقه مندان به شرکت در قرعه کشی ایران خودرو که می خواهند حساب وکالتی شان را در بانک رفاه ایجاد کنند، باید به سامانه در نظر گرفته شده جهت این امر مراجعه نموده و اقدامات لازم را انجام دهند. ایجاد حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو از این شرکت در بانک رفاه بسیار ساده بوده و نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و دشوار ندارد. کافی است فرم حساب وکالتی بانک رفاه را تکمیل کرده و اطلاعات حسابی که قصد وکالتی کردن آن را دارید، تایید نمایید. در ادامه مراحل این فرایند را به صورت کامل برای تان آورده ایم تا جهت تبدیل حساب عادی به وکالتی و خرید خودرو از این شرکت با مشکلی مواجه نشوید. این مراحل به شرح ذیل می باشند:

  • در اولین گام باید با سرچ کردن آدرس اینترنتی سامانه حساب وکالتی یعنی https://mehvar.rb24.ir/ikco ، به صفحه اصلی این سامانه وارد شوید. در بخش های قبل روش ورود به این سایت را بیان کرده ایم.

  • بعد از این که به صفحه اصلی سایت حساب وکالتی بانک رفاه منتقل شدید، از شما درخواست می شود یکی سری اطلاعات را وارد کنید. این اطلاعات شامل کد ملی و شماره تلفن همراه تان می باشد. هر یک از این موارد را در جایگاه مربوطه به خود قرار داده و کد امنیتی موجود را هم تایید نمایید. در نهایت، بر روی گزینه «تایید و ادامه‌» کلیک کرده تا وارد مرحله بعد شوید.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک رفاه

  • در مرحله بعد، یک کد احراز هویت بر روش شماره تلفنی که وارد کرده اید، فرستاده می شود. به منظور افتتاح حساب وکالتی بانک رفاه ، این کد را دریافت نموده و در جایگاه تعیین شده برای آن قرار دهید. سپس از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «تایید و ادامه»‌ کلیک نمایید.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک رفاه

  • بعد از این که کد احراز هویت ارسال شده بر روی گوشی موبایل تان را به درستی وارد کردید، لیست حساب های شما در بانک رفاه نمایش داده می شود. در این لیست اطلاعاتی هم چون کد شعبه، شماره حساب و شماره شبا قابل مشاهده بوده و جلوی هر ردیف گزینه ای با عنوان «انتخاب» قرار گرفته است. حسابی که قصد وکالتی کردن آن را در سامانه حساب وکالتی بانک رفاه دارید، انتخاب نموده و بر روی گزینه «انتخاب» در قسمت رو به روی آن کلیک کنید.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک رفاه

  • پس از انتخاب حساب خود در بانک رفاه، شرایط و مقررات وکالتی کردن این حساب و استفاده از آن جهت خرید خودرو از شرکت ایران خودرو نمایش داده می شود. این موارد را با دقت مطالعه کرده و تیک مربوط به عبارت «متن فوق را مطالعه و اطلاعات مندرج را تأیید نموده و با آن موافق هستم» را قرار دهید. سپس جهت افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک رفاه ، از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «ارسال کد تایید» کلیک کرده و کدی که بر روی گوشی موبایل تان ارسال می شود را در جایگاه تعیین شده قرار دهید. در آخر هم گزینه «تایید و ادامه» را بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

    پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک رفاه

  • بعد از این که کد احراز هویت را به درستی وارد کرده و تایید نمودید، پیام «حساب شما با موفقیت وکالتی شد.» را مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب، تکمیل فرم حساب وکالتی بانک رفاه به صورت نهایی انجام گردیده و حساب عادی شما در بانک رفاه به حساب وکالتی تبدیل می گردد. هم چنین پیامکی با همین مضمون از طرف بانک رفاه بر روی گوشی موبایل تان ارسال خواهد شد.

    پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک رفاه

با انجام این چند مرحله ساده، حساب شما جهت شرکت ایران خودرو وکالتی شده و می توانید برای خرید خودرو از این شرکت، وجه مورد نیاز را به این حساب واریز کنید. همان طور که مشاهده کردید، در صورت دارا بودن حساب عادی، فرایند تبدیل آن به حساب وکالتی بانک رفاه جهت خرید خودرو از ایران خودرو کم تر از چند دقیقه زمان لازم دارد.

وکالتی کردن حساب رفاه برای سایپا

در بخش قبل نحوه تبدیل حساب عادی به حساب وکالتی بانک رفاه جهت خرید اتوموبیل از شرکت ایران خودرو را به صورت مفصل توضیح دادیم. اما گاهی اوقات ممکن است متقاضیان قصد خرید خودرو از شرکت سایپا را داشته باشند. از آن جایی که داشتن حساب وکالتی جزو شرایط خرید خودرو این شرکت هم محسوب می شود، قبل از هر چیز باید با ورود به سامانه مربوطه، نسبت به افتتاح حساب وکالتی بانک رفاه اقدام نمایید. روش ایجاد حساب وکالتی بانک رفاه به صورت آنلاین برای شرکت سایپا هم کاملا مشابه این فرایند برای شرکت ایران خودرو است. بنابراین جهت انجام این کار کافی است مراحلی که در بخش قبل توضیح دادیم را دنبال کنید. تنها تفاوت این فرایند، در سایت ثبت نامی آن ها است که برای ایجاد حساب وکالتی جهت خرید خودرو از شرکت سایپا، باید آدرس سامانه حساب وکالتی بانک رفاه آن یعنی https://mehvar.rb24.ir/saipa را سرچ نمایید. مابقی مراحل کاملا مشابه با افتتاح این نوع حساب برای ایران خودرو خواهد بود.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک رفاه

افتتاح حساب وکالتی بانک رفاه حضوری

تا این جای کار، نحوه ایجاد حساب وکالتی آنلاین برای هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا را توضیح دادیم. اما باید دقت داشته باشید که علاوه بر روش افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک رفاه ، امکان انجام این کار به صورت حضوری هم فراهم است. اگر چه استفاده از شیوه آنلاین منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان شما می گردد، اما کسانی که به هر دلیل شرایط استفاده از این روش را ندارند، می توانند به صورت حضوری جهت ایجاد حساب وکالتی اقدام نمایند. به منظور افتتاح این نوع حساب به صورت حضوری، کافی است با در دست داشتن مدارک هویتی از جمله کارت ملی، به یکی از شعب بانک رفاه کارگران مراجعه نموده و فرم حساب وکالتی بانک رفاه را تکمیل نمایید. وکالتی کردن حساب بانک رفاه با مراجعه به شعبه هم به زمان زیادی نیاز نداشته و معمولا پس از تکمیل فرم مربوطه، این کار را برای تان انجام می دهند تا بتوانید از حساب تان جهت خرید خودرو استفاده کنید.

سخن پایانی

حساب وکالتی ایران خودرو، از جمله شرایط جدید و لازم برای ثبت نام در طرح خرید خودرو، از این شرکت می باشد. تنها افرادی برای ثبت نام مجاز هستند که، در بانک های عامل معرفی شده از جانب شرکت ایران خودرو، افتتاح حساب وکالتی انجام داده و به میزان مورد نظر در حساب خود سپرده داشته باشند. بنابراین همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (405 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس