چگونه در بانک ملت حساب وکالتی باز کنیم؟+ آموزش تصویری

  جمعه، 29 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه در بانک ملت حساب وکالتی باز کنیم؟+ آموزش تصویری
شرکت ایران خودرو در طی سال و در مناسبت های گوناگون اقدام به عرضه محصولات خود می نماید. این شرکت، در اقدامی جدید، یکی از شرایط ثبت نام را، علاوه بر شرایط عمومی، مانند دارا بودن حداقل 18 سال سن، برای متقاضیان، افتتاح حساب وکالتی در بانک های عامل معرفی کرده است. در ادامه به چگونگی افتتاح حساب وکالتی در بانک ملت برای ثبت نام خودرو ارائه خواهیم داد.

تمام افرادی که قصد خرید و ثبت نام در سایت شرکت ایران خودرو را دارند، ناگزیر باید، اقدام به افتتاح حساب وکالتی نمایند. از آنجا که این شرط جز شروط جدید شرکت ایران خودرو، برای ثبت نام می باشد، لازم است افراد، با نحوه ثبت نام و افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو آشنا شده تا در هنگام خرید خودرو، با مشکلی مواجه نشوند. به جهت اهمیت این موضوع، در این محتوا ساعدنیوز، ابتدا حساب وکالتی ایران خودرو توضیح داده خواهد شد و سپس، بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی، مهلت افتتاح حساب، شرایط، چگونگی ثبت نام، مبلغ لازم و نحوه استعلام و تمدید حساب وکالتی ایران خودرو شرح داده خواهد شد.

مشتریان خرید خودرو چگونه حساب وکالتی باز کنند؟

حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود. براساس توافقات به عمل آمده قرار است متقاضیان شرکت در طرح های قرعه کشی خودرو سایپا و ایران خودرو پیش از ثبت نام حساب وکالتی داشته و مبلغ خودروها را در حساب خود واریز نمایند تا امکان ثبت نام برای آنها فراهم شود. در همین ارتباط برای اطلاع متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان و بورس کالا توضیحاتی را در خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی را بیان می کنیم. نخست حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود. برخی از افراد تصور می‌کنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس استفاده می‌شود، متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که این دو مورد یکسان هستند. به عبارت دیگر شما می‌توانید از یک حساب وکالتی برای معاملات خود در دو بازار بورس و بورس کالا استفاده کنید. دقت کنید که این کار به معنای بهره گرفتن از یک حساب معاملاتی یکسان برای معاملات در هر دو بازار بورس و بورس کالا است چرا که هر حساب وکالتی تنها به یک حساب معاملاتی لینک می‌شود.

معرفی حساب وکالتی بانک ملت آنلاین:

پس از ورود به نشانی https://bastam.bankmellat.ir مراحل زیر را دنبال کنید. توجه: امکان معرفی حساب جاری بانک ملت به عنوان حساب وکالتی برای شرکت در طرح های فروش خودروسازان و خرید خودرو از بورس کالا نیست.

  • روی معرفی حساب وکالتی کلیک کنید.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک ملت

  • در صفحه باز شده شماره ملی و شماره موبایل (شماره همراهی که موقع افتتاح حساب در بانک ملت ثبت کرده اید) و عبارت امنیتی را در کارد مربوطه وارد کنید و روی ادامه بزنید.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک ملت

  • در این صفحه کد اعتبار سنجی که برای شما ارسال شده است را وارد نمایید و تایید را بزنید.

پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک ملت

  • در صفحه بعدی شرکت خودروساز مد نظر خودتان را در بخش کارگزاری انتخاب کنید و شماره حساب بانک ملت خود را از لیست پایین انتخاب کنید و روی ادامه کلیک کنید.

    پوستر ایجاد حساب وکالتی برای بانک ملت

در صفحه بعدی شرایط و مقررات استفاده از خدمات حساب‌ وکالتی – ویژه خرید خودرو از شرکت سایپا و ایران خودرو را خواهید دید، بعد از مطالعه این بخش روی تایید و ادامه بزنید. تا فرآیند معرفی حساب وکالتی شما تکمیل شود

  1. اینجانب خانم/آقا/شرکت ………. به شماره ملی/شناسه ملی …………. اقرار می‌نمایم که تمامی شرایط و ضوابط مربوط به خرید خودرو از شرکت سایپا از طریق خدمات الکترونیک بانک ملت را مطالعه و درک نموده و ملزم به اجرای آن می‌باشم. لذا از بانک ملت درخواست می‌نمایم خدمات مزبور را برای اینجانب فعال نماید و امکان استعلام الکترونیکی اطلاعات هویتی، استعلام الکترونیکی اصالت حساب بانکی، انسداد الکترونیکی مبلغ، رفع انسداد مبلغ و برداشت(حواله) الکترونیکی از حساب شماره ………….. و انتقال آن به حساب شرکت سایپا و همچنین اخذ گزارش‌های مورد نیاز مربوطه را به وکالت از اینجانب برای شرکت مزبور فراهم نماید.

  2. پس از فعالسازی خدمات الکترونیک ویژه برای خرید خودرو از شرکت سایپا، چنانچه صاحب حساب اقدام به تغییر شرایط حاکم بر حساب از جمله لغو مجوز واریز گروهی، لغو مجوز برداشت انتقال وجه الکترونیکی، لغو مجوز واریز انتقال وجه الکترونیکی و غیره نماید، در صورتیکه اقدام وی منجر به ایجاد اختلال در فرایند تسویه معاملات شود، در اینگونه موارد صاحب حساب راساً مسئول ضرر و زیان‌های احتمالی می‌باشد و حق هرگونه ادعا و اعتراضی را نسبت به بانک از خود سلب می‌نماید.

  3. از آنجا که ارائه خدمات الکترونیک ویژه خرید خودرو از شرکت سایپا با برقراری ارتباط مخابراتی امکان‌پذیر است، بنابراین در شرایط عدم برقراری امکان ارتباطی که تحت اختیار بانک نیست، بانک مسئولیتی در قبال ارائه خدمات مزبور نخواهد داشت.

  4. انجام هرگونه عملیات بانکی بر روی حساب مشتری، طبق قوانین و مقررات مربوطه همچنان به قوت خود باقی‌می‌باشد.

  5. در صورت ابلاغ احکام قضایی به بانک در مقطع زمانی ثبت سفارش تا انتقال وجه نهایی به حساب شرکت سایپا(مسدودی مبلغ در حساب مشتری)، ارجحیت اجرا با دستور مقام قضایی است و هیج گونه مسئولیتی متوجه بانک نمی باشد.

  6. هرگونه تغییردرشرایط‌برداشت‌ازحساب مذکور(از قبیل انقضای مدت یا شرایط برداشت، تغییر مدیران یا صاحبان حق برداشت از حساب اشخاص حقوقی و …) طی دوره زمانی ثبت سفارش خرید(انسداد مبلغ معامله) تا زمان برداشت وجه از حساب، مانع از انجام حواله الکترونیکی مربوطه از حساب مشتری به حساب ‌های مقصد شرکت سایپا نمی‌شود و صاحب‌حساب حق هرگونه ادعا و اعتراضی را نسبت به بانک ملت از خود سلب می‌نماید.

  7. چنانچه صاحب حساب از انجام سفارش خرید منصرف شود، بایستی تا قبل از انجام معامله نسبت به اعلام انصراف خود بنحو مقتضی به شرکت سایپا اقدام نماید. بدیهی است درخواست حواله الکترونیکی واصله از سامانه شرکت سایپا، غیرقابل برگشت بوده و صاحب‌حساب حق هرگونه ادعا و اعتراضی را نسبت به بانک از خود سلب می‌نماید.

  8. انتقال وجه ناشی از پرداخت غرامت مربوط به فسخ قراردادهای تجاری بر اساس شرایط قرارداد تجاری و بر مبنای پیغام صادره از سامانه فروش خودرو شرکت سایپا قابل انجام بوده و مشتری حق اعتراض به بانک در اینخصوص را از خود سلب می‌نماید. بدیهی است در صورت اعتراض به این موضوع، مشتری مکلف است نسبت به پیگیری موضوع از شرکت سایپا و یا سایر مجاری مورد توافق در قرارداد تجاری اقدام نماید.

  9. در صورت وجود مغایرتهای احتمالی در صورتحساب بانکی که ناشی از عملیات تسویه وجه از طریق شرکت سایپا می‌باشد، صاحب حساب بایستی برای رفع آن به شرکت مذکور مراجعه نماید. در این خصوص اقدام خاصی از سوی بانک ملت متصور نمی‌باشد.

  10. در صورت تشخیص بانک ملت مبنی بر سوءاستفاده و یا بکارگیری خدمات مزبور در جهت غیرقانونی، بانک مخیر است به صورت یکجانبه نسبت به غیرفعال سازی آن و در صورت لزوم اقامه دعوا اقدام کرده و صاحب حساب حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب می‌نماید.

  11. هرگونه اصلاح یا تغییر در مندرجات این فرم و یا غیرفعال نمودن خدمات مزبور برای صاحب حساب، صرفاً پس از دریافت درخواست کتبی از سوی صاحب حساب و مشروط بر عدم وجود مبلغ مسدودی در حساب مشتری، امکانپذیر می‌باشد.

  12. پذیرش این درخواست از جانب بانک ملت به هیچ وجه محدودکننده اختیارات بانک در به کارگیری سایرقوانین ومقرّرات مربوطه در صورت لزوم نمی باشد.

سخن پایانی

بنابراین حساب وکالتی ایران خودرو، از جمله شرایط جدید و لازم برای ثبت نام در طرح خرید خودرو، از این شرکت می باشد. تنها افرادی برای ثبت نام مجاز هستند که، در بانک های عامل معرفی شده از جانب شرکت ایران خودرو، افتتاح حساب وکالتی انجام داده و به میزان مورد نظر در حساب خود سپرده داشته باشند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (545 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان