نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا

  پنجشنبه، 19 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا
در این مقاله صفر تا صد مشاهده ابلاغیه، مشاهده ابلاغیه با موبایل، کد ملی، رمز شخصی و همچنین مشاهده ابلاغیه جدید را آموزش می دهیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی یا مشاهده الکترونیکی ابلاغیه اصلی ترین خدمت سامانه ثنا است. ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به استناد قوانین جدید کیفری در دعاوی حقوقی الزامی است به این معنی که قوه قضاییه موظف است کلیه اوراق قضایی را از طریق سامانه الکترونیکی ثنا به طرفین دعوی ابلاغ نماید. لازم به ذکر است که برای مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا باید نخست در این سامانه عضو شوید و یک گذرواژه دریافت کنید. سپس با استفاده از کد ملی تان و گذرواژه ای که دریافت کرده اید به سامانه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه وارد شده و ابلاغیه خود را مشاهده کنید. قوه قضاییه با راه اندازی سامانه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ثنا کمک بزرگی به حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد کرد ضمن اینکه صرفه جویی در وقت و هزینه ، کاهش خطای انسانی هنگام ارسال و دریافت ابلاغ و ... از مزایای دیگر ابلاغ الکترونیکی است. در حال حاضر در تمامی پرونده های قضایی طرفین دعوی بعد از طرح دعوی موظف هستند در این سامانه عضو شده و از آن پس وضعیت پرونده خود و کلیه اوراق قضایی مربوط به پرونده شان اعم از ابلاغ ، احضار و ... را در آن دنبال کنند و هیچگونه عذر و بهانه ای مبنی بر عدم مشاهده ابلاغیه از سمت طرفین دعوی از طرف دادگاه قابل قبول نیست . از این رو و با توجه به اهمیت آموزش مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا موضوع این نوشتار را به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی اختصاص داده ایم. برای مشاهده الکترونیکی ابلاغیه های خود این مطلب را دنبال کنید.

مشاهده ابلاغیه جدید در سامانه ثنا

قوه قضاییه موظف است کلیه اوراق قضایی را از طریق سامانه الکترونیکی ثنا به طرفین دعوی ابلاغ نماید، بنابراین آشنایی با این موضوع بسیار مهم و ضروری می باشد.

  • برای مشاهده ابلاغیه ثنا ، ابتدا باید در سایت عدل ایران ثبت نام کنید.
  • زمانی که ثبت نام تمام شد، تمام اطلاع رسانی های قضایی در قالب یک ابلاغیه در حساب کاربری اشخاص بارگذاری می شود .
  • برای دیدن ابلاغیه ثنا مراحل زیر را انجام دهید:
  • بعد از باز کردن مرورگر در گوگل سامانه ثنا را جستجو کنید، سپس روی سایت ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک کنید تا وارد سامانه ثنا یا همان ابلاغ قوه قضاییه شوید.
سامانه ثنا
  • یکی از سامانه ها را انتخاب کنید.

نکته: از هر دو سامانه می توانید استفاده کنید و هیچ تفاوتی باهم ندارند.

دو سامانه وجود دارد زیرا در بعضی مواقع که یکی از سامانه ها با مشکل رو به رو شود بتوانید از سامانه دیگر استفاده کنید.

انتخاب سامانه
  • در این مرحله یکی از گزینه های حقیقی، حقوقی و یا قضایی را انتخاب کنید. سپس در فیلد اول شماره ملی و در فیلد دوم رمز عبور ثنا خود را وارد کنید. در نهایت روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.
گزینه مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی
  • در این مرحله، یک رمز عبور موقت، به تلفن همراه تان ارسال می شود. رمز را وارد کنید و گزینه “ورود” را بزنید.
ارسال رمز موقت
رمز موقت
  • در این مرحله از مشاهده ابلاغیه جدید، وارد صفحه ابلاغ الکترونیک قضایی خود شده اید. کافیست برای دیدن ابلاغیه های جدید روی گزینه مربوطه کلیک کنید.
صفحه ابلاغ

اگر برای شما ابلاغیه جدید ارسال شده باشد به گوشی همراهتان پیامک می شود و شما در تمام ساعت شبانه روز می توانید به سامانه ثنا مراجعه کنید و از ابلاغیه خود مطلع شوید.

مشاهده ابلاغیه با موبایل

مشاهده ابلاغیه با موبایل بسیار مشابه روندی است که باید در نسخه های ویندوز انجام داد. البته توصیه ما این است که به جای نسخه موبایل ثنا از لپ تاپ یا کامپیوتر برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا در سامانه ابلاغ قوه قضاییه اقدام کنید، ولی اگر به هر دلیلی نمی توانید از این وسیله ها استفاده کنید، می توانید طبق مراحل زیر ابلاغیه های قوه قضاییه و احضاریه را در گوشی خود مشاهده نمایید.

سامانه ثنا
  • یکی از سامانه های اصلی یا سامانه پشتیبان ابلاغ را انتخاب کنید.
انتخاب سامانه اصلی یا پشتیبانی
  • سپس در کادر اول کد ملی و در کادر دوم رمز عبور ثنای خود را وارد کنید.
وارد کردن اطلاعات
  • در این مرحله یک رمز عبور موقت به گوشی همراه شما ارسال می شود آن را در کادر مربوطه وارد کنید و روی گزینه ورود بزنید.
ارسال رمز موقت
  • شما وارد سامانه ثنای خود شده اید و می توانید ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنید.
مشاهده ابلاغیه قضایی

مشاهده ابلاغیه با اپلیکیشن عدالت همراه

برنامه عدالت همراه در دو نسخه آی او اس و اندروید موجود می باشد. این برنامه بسیاری از خدمات قوه قضاییه را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد. یکی از این امکانات مشاهده و دریافت ابلاغیه های جدید است. برای استفاده از این امکان کافیست برنامه عدالت همراه را روی گوشی خود نصب کنید.

  • ابتدا برنامه عدالت همراه را باز کنید. سپس کد ملی و رمز عبور خود را بزنید و گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.
برنامه عدالت همراه
  • رمز موقت خود را وارد کنید.
وارد کردن رمز موقت
  • برای دیدن ابلاغیه باید روی گزینه ابلاغ های الکترونیکی بزنید.
گزینه ابلاغ الکترونیکی

نکته: اگر ابلاغیه جدید داشته باشید در کنار آیکون ابلاغیه جدید عدد دیده می شود.

و در ابلاغیه هایی که زمان اعتراض دارند، از زمانی که شما ابلاغیه را در سامانه ثنا مشاهده می کنید این زمان شروع می شود.

مشاهده ابلاغیه با کد ملی

برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام انجام دهید. سپس مراحل اهراز هویت ثنا را تکمیل کنید. در پایان کد ثنا در اختیار شما قرار می گیرد.

نتیجه گیری

با روی کار آمدن سامانه ثنا بسیاری از مشکلات ابلاغیه مانند گم شدن برگه ابلاغ، دیر به دست افراد رسیدن و… از بین رفت و تاثیر بسیار مثبتی در زندگی مردم گذاشت. ما در این مقاله تمام روش های مشاهده ابلاغیه و همچنین مشاهده ابلاغیه جدید را به شما آموزش دادیم، لطفا نظرتان را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (468 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (222 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (29 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (15 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (9 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (8 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (7 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس