چگونه در بانک اقتصاد نوین حساب وکالتی افتتاح کنیم؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 30 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه در بانک اقتصاد نوین حساب وکالتی افتتاح کنیم؟+ فیلم آموزشی
شرکت ایران خودرو در طی سال و در مناسبت های گوناگون اقدام به عرضه محصولات خود می نماید. این شرکت، در اقدامی جدید، یکی از شرایط ثبت نام را، علاوه بر شرایط عمومی مانند دارا بودن حداقل 18 سال سن، برای متقاضیان، حساب وکالتی در بانک های عامل معرفی کرده است. در ادامه به چگونگی افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین برای ثبت نام خودرو ارائه خواهیم داد.

بانک اقتصاد نوین با راه اندازی سامانه ای اینترنتی برای افرادی که قصد افتتاح حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین را دارند، این فرصت را فراهم کرده تا از طریق سامانه حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین، نسبت به افتتاح حساب وکالتی آنلاین اقدام نمایند. از آنجا که افراد نیاز دارند که با نحوه ورود و افتتاح حساب وکالتی آشنا شوند، این مقاله می تواند کمک شایانی به این افراد بنماید. به جهت اهمیت این موضوع، در ساعدنیوز، ابتدا به معرفی سامانه حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین modern.enbank.ir پرداخته خواهد شد و سپس افتتاح حساب وکالتی آنلاین آن و نحوه ورود به سایت حساب وکالتی و همینطور فرم معرفی نامه در سایت modern.enbank.ir توضیح داده خواهد شد.

معرفی سامانه حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین

افراد برای انجام معاملات خود در بورس نیازمند ثبت نام در سجام و دارا بودن کد بورسی هستند تا بتوانند معاملات خود را در بورس اوراق بهادار انجام دهند. علاوه بر بازار بورس اوراق بهادار، بازار دیگری تحت عنوان بازار بورس کالا نیز وجود دارد، که در آن معاملات به شکل فیزیکی صورت می گیرد. اقبال عمومی به سمت این بازار روز به روز در حال افزایش است.

به خصوص با اقدام دو شرکت خودرو ساز کشور در خصوص فروش محصولات خود در بورس کالا، بسیاری از مردم به دنبال انجام معامله در این بازار هستند. اما برای فعالیت در این بازار تنها، در اختیار داشتن کد بورسی کافی نیست و از شرایط ورود به این بازار دریافت کدبورس کالا از سامانه ebgo و افتتاح حساب وکالتی بورس کالا می باشد.

از آنجا که این اقدام، اقدامی جدید محسوب می شود و بسیاری از افراد اطلاعات کافی در خصوص افتتاح حساب وکالتی آنلاین ندارند. بسیاری از بانک ها به ارائه خدمت در خصوص حساب وکالتی بورس کالا مشغول هستند . یکی از بانک های پیش رو در این زمینه بانک اقتصاد نوینمی باشد. از طریق سامانه حساب وکالتی اقتصاد نوین modern.enbank.ir، اشخاص می توانند افتتاح حساب وکالتی آنلاین داشته باشند. این افتتاح حساب از طریق معرفی سامانه حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین صورت می پذیرد. در واقع با استفاده از این فرم معرفی نامه حساب وکالتی به آدرس modern.enbank.ir شخص می تواند اقدام به افتتاح حساب وکالتی نماید. در حساب وکالتی، به کارگزار وکالت داده می‌شود وجوه واریزی مشتری را مسدود نماید و پس از انجام معامله، وجه مسدود شده از حساب وی کسر می گردد. البته اگر معامله‌ ای به نام مشتری انجام نشود، وجه مسدود شده در همان روز آزاد می‌شود.

راهنمای وکالتی کردن سپرده در اینترنت بانک اقتصادنوین

به منظور تسهیل فرآیند وکالتی نمودن سپرده‌های شما مشتریان گرامی، این امکان به صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به سامانه اینترنت بانک اقتصادنوین مهیا شده است. وکالتی شدن سپرده بخشی الزامی از فرآیند خرید در بورس کالا بوده که طی آن دسترسی برداشت مستقیم وجه از سپرده مشتریان به شرکت بورس کالای ایران اعطا می‌گردد. در بورس اوراق بهادار نیز به منظور تسهیل معاملات، می‌توانید با وکالتی نمودن سپرده خود، دسترسی برداشت مستقیم وجه از سپرده وکالتی را به کارگزاری موردنظر خود اعطا نمائید. در این شرایط، نیازی به انتقال وجه به سپرده شرکت کارگزاری، قبل از ثبت سفارش نبوده و در صورت انجام موفق سفارش خرید ثبت شده در سامانه معاملات آنلاین کارگزاری، مبلغ خرید به صورت خودکار از سپرده شما به سپرده شرکت کارگزاری تعیین شده، انتقال می‌یابد. برای افتتاح سپرده وکالتی / وکالتی نمودن سپرده خود در بانک اقتصادنوین مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ورود به سامانه اینترنت بانک جدید: خدمت فعالسازی خدمت بورسار (وکالتی نمودن سپرده‌های بانک اقتصادنوین) در سامانه جدید اینترنت‌بانک اقتصادنوین مهیا شده است. چنانچه پیش از این اینترنت‌بانک خود را فعال نکرده‌اید، از گزینه ثبت‌نام در اینترنت‌بانک استفاده کنید و یا در صورت فراموشی نام کاربری و رمز عبور خود، از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کنید.

  • ورود به منوی بورسار: پس از ورود به سامانه اینترنت بانک، گزینه "بورسار" را انتخاب نمایید.

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

  • واگذاری سپرده به کارگزار (وکالتی کردن سپرده): پس از ورود به بخش بورسار، گزینه "واگذاری سپرده به کارگزار" را انتخاب نمایید و در پنجره باز شده، بورس موردنظر خود را انتخاب نمائید. (بورس کالا / بورس اوراق بهادار)

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

به منظور وکالتی نمودن سپرده خود نزد بانک اقتصادنوین جهت معرفی در فرآیند خرید کالا در بورس کالا (نظیر خرید خودرو)، حتماً می‌بایست عنوان بورس را "بورس کالا" انتخاب نمایید.

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

  • در ادامه، سپرده موردنظر و سقف برداشت مدنظر خود را مشخص نمایید. سقف برداشت می تواند تمامی مبلغ موجود در سپرده و یا بخشی از آن را شامل گردد.

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

  • پس از انتخاب گزینه "ادامه"، متن توافق‌نامه و شرایط وکالتی نمودن سپرده به شما نمایش داده می شود. پس از انتخاب گزینه "متن بالا را خوانده و تایید می‌کنم"، گزینه واگذاری را انتخاب کنید.

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

  • در این مرحله و با انتخاب دکمه "واگذاری"، مشابه تصویر زیر، فرایند واگذاری سپرده تکمیل می شود.

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

در ادامه، به منظور نهائی سازی می بایست مشخصات سپرده وکالتی را به شرکت کارگزاری خود اعلام نمائید. جهت پیگیری آخرین وضعیت تایید واگذاری سپرده توسط کارگزاری، می‌توانید به سامانه اینترنت بانک وارد شده و وضعیت را در قسمت بورسار مشاهده نمایید.

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

  • در صورت تمایل جهت "ویرایش" یا "لغو" واگذاری سپرده، می‌توانید مطابق با شکل ذیل، با انتخاب ردیف موردنظر، به ویرایش یا لغو سپرده واگذار شده اقدام کنید.

پوستر افتتاح حساب وکالتی در بانک اقتصاد نوین

فرم حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین

  • برای دریافت فرم حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین لازم است شخص از طریق سامانه ایبگو اقدام کند. ورود به سلامانه ایبگو نیز، مستلزم ثبت نام سجام و احراز هویت می باشد، پس از احراز هویت و ارسال کد بورسی برای فرد، شخص می تواند معاملات خودرا در بازار بورس شروع کند ولی، همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد، برای ورود به بورس کالا، داشتن کد بورسی کافی نیست و شخص باید، وارد سامانه ایبیگو شده و نسبت به اخذ کد آنلاین بورس کالا اقدام نماید.

  • ولی اخذ کد آنلاین به همینجا خلاصه نمی شود، چرا که شخص برای تکمیل اطلاعات ثبت نامی نیازمند درج شماره حساب وکالتی می باشد. پس از اینکه شخص اطلاعات خود را در سامانه ایبیگو ثبت کرد، در مرحله آخر سامانه لیست بانک هایی که شخص می تواند از آن ها فرم معرفی نامه حساب وکالتی به آدرس modern.enbank.ir را دریافت کند، نمایش می دهد، شخص می تواند با انتخاب بانک اقتصاد نوین فرم حساب وکالتی را دریافت کرده، و به بانک مورد نظر جهت افتتاح حساب یا تبدیل حساب موجود به حساب وکالتی مراجعه کند.

  • پس از افتتاح حساب وکالتی و درج شماره آن در سامانه ایبیگو شخص می تواند معاملات خود در بازار بورس کالا را آغاز کند. برای این کار لازم است مبلغ مورد نظر برای انجام معامله در حساب موجود باشد، پس از ثبت درخواست خرید مبلغ در حساب مشتری مسدود می شود و اگر معامله قطعی شود، مبلغ به حساب کارگزاری واریز می شود و در غیر این صورت مبلغ آزاد شده و شخص می تواند، مبلغ را از حساب برداشت کند.

سخن پایانی

بنابراین حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین، حسابی است که افراد برای فعالیت در بورس کالا به آن نیاز خواهند داشت. برای افتتاح این حساب، لازم است شخص، به صورت حضوری به بانک اقتصاد نوین مراجعه کرده و با ارائه معرفی نامه حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین، نسبت به افتتاح حساب وکالتی بانک اقتصاد نوین اقدام نماید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW