دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه برنامه های غیر قابل دسترس گوگل پلی را به آسانی دانلود کنیم؟+ 4ترفند باورنکردنی/ فیلم 

پنجشنبه، 29 تیر 1402
گوگل پلی معتبرترین منبع دانلود برنامه‌های اندرویدی برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که البته گاهی اوقات به برخی دلایل (تحریم‌ها) برای ایرانیان محدودیت‌های خاصی دارد. ما در این مقاله قصد داریم چندین راهکار برای رفع مشکل اپلیکیشن های غیر قابل دسترس در گوگل پلی به شما پیشنهاد دهیم که احتمالاً کارتان را راه خواهد انداخت. همراه ما باشید.

حتماً تابه‌حال برای شما هم پیش آمده است که هنگام دانلود یک برنامه از گوگل پلی با پیغام this item is not available in your country روبه‌رو شده باشید. این پیغام اعلام می‌کند که دسترسی به برنامه مورد نظر در کشور شما امکان‌پذیر نیست.بنابرایننمی‌توانیدآنرادانلودکنید. این محدودیت گاهی به شیوه‌ای دیگری هم خود را نشان می‌دهد. در این موارد وقتی یک برنامه را در نوارجستجوی گوگل‌پلی سرچ می‌کنید، اصلا نام آن را در لیست نتایج نمی‌بینید. متاسفانه گوگل پلی به دلیل سیاسی بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های کاربردی و محبوب را برای کاربران ایرانی تحریم کرده است. اگر بخواهید هر کدام از این برنامه‌ها را از گوگل پلی دانلود کنید، به بن‌بست می‌رسید. با این حال، ترفندهایی برای دانلود برنامه های غیر قابل دسترس گوگل پلی وجود دارند. ما در ادامه این ترفندها را به شما آموزش خواهیم داد با این امید که بتوانید بازی یا برنامه محبوب خود را روی گوشی نصب کنید.

ترفند اول دانلود برنامه های غیر قابل دسترسی از گوگل پلی

گوگل پلی امن‌ترین منبع برای دانلود بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی است. به همین دلیل بیشتر کاربران اندرویدی ترجیح می‌دهند که برای دانلود اپلیکیشن‌های موردنظر خود به این فروشگاه مراجعه کنند. بااین‌وجود، گاهی با مشکل دانلود از گوگل پلی مواجه می‌شوند. یکی از این مشکلات که روز‌به‌روز آزاردهنده‌تر می‌شود، عدم دسترسی به برنامه است. این خطا با پیغام «این مورد برای خرید در منطقه‌تان در دسترس نیست» مشاهده می‌شود.

در این مواقع گوگل پلی بعد از تشخیص ای‌پی و منطقه جغرافیایی کاربران ایرانی دسترسی آن‌ها را به برنامه‌ یا بازی‌ مدنظر محدود می‌کند. بنابراین، تنها راه برای فریب گوگل پلی این است که خود را کاربر کشور دیگری نشان دهید. برای این کار می‌توانید از برنامه‌های تغییر آی‌پی و... استفاده کنید؛ اما باید حافظه کش برنامه هم پاک شود تا هیچ اثری از آی‌پی قبلی شما باقی نماند. در ادامه مراحلی که باید پشت سر بگذارید، بیشتر توضیح می‌دهیم:

  • ابتدا یک برنامه V-P-N قابل‌اعتماد و استاندارد مثل: Proton را از گوگل پلی دانلود کنید. (از تنظیمات پروکسی در گوشی‌ اندروید هم می‌توانید استفاده کنید.)

  • بعد از اجرای برنامه از شما درخواست می‌شود که سروری برای آن مشخص کنید. سرورهای آمریکا بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

  • حالا روی دکمه connect یا on ضربه بزنید تا برنامه IP شما را تغییر دهد.

  • سپس تنظیمات یا setting را در گوشی خود باز کنید.

  • وارد گزینه Apps شوید.

  • روی View all apps ضربه بزنید.

  • در بین لیست برنامه‌ها Google Play را انتخاب کنید.

  • پنجره‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات برنامه قابل مشاهده است.

  • روی گزینه storage and cache ضربه بزنید.

  • سپس Clear cache را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که نباید روی Clear Storage ضربه بزنید.

  • به صفحه قبلی برگردید و Force stop را لمس کنید.

  • روی ok ضربه بزنید تا برنامه به صورت اجباری متوقف شود.

حالا گوگل پلی را باز کرده و برنامه موردنظر خود را جستجو کنید. به احتمال زیاد می‌توانید بدون هیچ خطا و محدودیتی آن را دانلود کنید.

نکات مهم برای دانلود برنامه های ممنوع گوگل پلی

ترفند استفاده از IP مجازی زمانی جواب می‌دهد که گوگل پلی به هیچ وجه به این موضوع شک نکند. اگر با مراحل بالا نتوانستید google play را فریب دهید، نیاز است که نکات زیر را هم رعایت کنید:

  • علاوه بر گوگل پلی، حافظه کش گوگل استور، گوگل سرویس، گوگل پلاس و گوگل گیمز را هم پاک‌سازی کنید.

  • در برخی از موارد، به محض پاک‌کردن کش گوگل پلی، به صورت خودکار برنامه تغییر IP غیرفعال می‌شود. در این مواقع باید ابتدا clear cache را انجام دهید و سپس برنامه فیلتر-/شکن را باز کنید.

  • برای دانلود برنامه های غیر قابل دسترس گوگل پلی، زبان گوشی خود را هم به انگلیسی تغییر دهید.

  • بعد از تغییر IP مسیر setting→Google→google account→personal info & privacy را در گوشی خود پشت سر بگذارید. سپس شماره موبایل، کد پستی و غیره خود را حذف کنید تا مشخص نشود که از چه کشوری هستید.

  • در نظر داشته باشید که پاک‌کردن کش این برنامه‌ها با گزینه clear cache، مثل پاک‌کردن کش گوشی باعث ازبین‌رفتن اطلاعات شما نمی‌شود.

ترفند دوم برای رفع مشکل این مورد در کشور شما قابل دسترسی نیست در گوگل پلی

اگر از نرم‌افزارهای غیررایگان تغییر ip استفاده کنید، به راحتی می‌توانید مشکلات دانلود از گوگل پلی را حل کنید. با خرید اکانت از نرم‌افزارهای معتبر یک IP ثابت در اختیار شما قرار می‌گیرد که ثابت می‌کند کاربری خارج از ایران هستید. بنابراین، خیلی راحت و بدون ممنوعیت می‌توانید برنامه‌های گوگل پلی را دانلود کنید. در نظر داشته باشید که برای اطمینان بیشتر بهتر است قبل از انتخاب IP ثابت، حافظه کش گوگل پلی را به همان روشی که در ترفند اول یاد دادیم، پاک کنید. سپس برای بازکردن گوگل پلی و دانلود اقدام کنید.

هم‌چنین، نیاز است که همیشه قبل از رفتن به گوگل پلی برنامه تغییر IP را اجرا کنید. در غیر این صورت، موقعیت جغرافیایی اصلی شما مشخص می‌شود و باید دوباره مراحل پاک‌سازی کش را تکرار کنید.

ترفند سوم رفع مشکل دانلود از گوگل پلی برای ایران

اگر با پشت‌سرگذاشتن مراحل بالا موفق به دانلود برنامه های غیر قابل دسترس گوگل پلی نشدید، راه‌حل دیگری هم وجود دارد. این راهکار برای زمان‌هایی که برنامه موردنظر شما در لیست گوگل پلی هم دیده نمی‌شود، جوابگو است. در این روش شما باید فایل APK برنامه را از سایتی در اینترنت دانلود کرده و سپس آن را به صورت دستی نصب کنید. تمام برنامه‌هایی که روی سیستم‌عامل اندروید نصب می‌شوند، از نوع APK هستند. زمانی که با گوگل پلی این برنامه‌ها را روی دستگاه خود نصب می‌کنید، هیچ‌وقت با فایل apk آن روبه‌رو نمی‌شوید. چرا که گوگل پلی به صورت خودکار و به‌دوراز چشم شما تمام مراحل را طی می‌کند.

حالا اگر گوگل پلی با شما همکاری نکرد، می‌توانید خود فایل نصبی برنامه را پیدا کرده و مستقیم روی گوشی نصب کنید. فقط در نظر داشته باشید که google play قبل از نصب امنیت فایل apk و برنامه را کاملا بررسی می‌کند؛ اما امنیت فایل APK تضمین‌شده نیست. پس حتما این فایل‌ها را فقط از منابع معتبری مثل سایت APK Mirror دانلود کنید. هم‌چنین، بعد از دانلود هم در صورت امکان یک بار فایل را در سرویس‌هایی مثل Metadefender اسکن کنید. در ادامه مراحل دانلود و نصب یک فایل APK را به عنوان نمونه با هم مرور خواهیم کرد:

  • مرورگر گوشی اندرویدی خود را باز کنید.

  • به آدرس www.apkmirror.com مراجعه کنید.

  • روی علامت ذره‌بین در بالای صفحه ضربه بزنید

  • نام برنامه مورد نظر خود را تایپ کنید و اینتر بزنید.

  • لیستی از برنامه‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود که باید نسخه موردنظر خود را انتخاب کنید.

  • See available downloads را لمس کنید.

  • حالا در بین ورژن‌های مختلف آخرین نسخه برنامه را پیدا کنید.

  • روی علامت فلش رو به پایین برای شروع ضربه بزنید.

  • منتظر بمانید تا دانلود فایل به پایان برسد. سپس در نوار اعلان فایل دانلود شده را لمس کنید.

  • مراحل را طبق دستورها پشت سر بگذارید تا برنامه روی سیستم شما نصب ‌شود.

  • حالا می‌توانید از برنامه مورد نظر خود استفاده کنید.

ممکن است در هنگام نصب برنامه، خطای از سمت گوشی دریافت کنید. این خطا معمولا اشاره می‌کند که برنامه از منبع ناشناسی نصب می‌شود. برای رفع این مشکل باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

  • گزینه Biometrics and security را انتخاب کنید.

  • سپس روی Install unknown apps ضربه بزنید.

  • حالا در لیست برنامه‌‌ها، مرورگر خود را پیدا کرده و سپس Allow from this source را انتخاب کنید.

با این کار به مرورگر اجازه می‌دهید که برنامه دانلودشده را نصب کند.

ترفند چهارم برای دانلود اپلیکیشن‌های غیر قابل دسترس از گوگل پلی

آخرین راه‌حل این است که از طریق مرورگر کروم به برنامه در گوگل پلی دسترسی پیدا کنید. در این روش ابتدا باید برنامه تغییر IP را در سیستم خود اجرا کنید. پس از آن نام اپلیکیشن موردنظر خود را در مرورگر گوگل کروم جستجو کنید. سپس در لیستی که به شما نمایش داده می‌شود، روی لینک گوگل پلی ضربه بزنید. آیکون مثلثی گوگل پلی را می‌توانید در کنار این لینک مشاهده کنید.

با این کار گوگل پلی باز می‌شود و احتمالا به شما اجازه می‌دهد که برنامه را بدون هیچ مشکل دانلود کنید. کافی است که رویInstall یا نصب ضربه بزنید و سایر مراحل را مطابق با دستورالعمل‌ها پشت سر بگذارید. در نظر داشته باشید که سرعت دانلود با این روش کمی پایین‌تر از حد معمول است. هم‌چنین، ممکن است گاهی دانلود کاملا متوقف شود. پس باید صبور باشید و چندین بار امتحان کنید. به علاوه، به هیچ‌وجه، تا زمانی که فرایند دانلود کامل نشده است، نباید برنامه تغییر IP خود را ببندید.

سخن پایانی

بنابراین گوگل پلی دانلود بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های کاربردی و جذاب خود را برای کاربران ایرانی تحریم کرده است. با این وجود ترفندهایی برای دانلود برنامه های غیر قابل دسترس گوگل پلی وجود دارند که در این مطلب نگاهی به آن‌ها داشتیم. آیا شما با این ترفندها موفق به دانلود برنامه موردعلاقه خود شدید؟ برای دانلود چه بازی یا برنامه‌ای به مشکل برخورده بودید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب