چگونه برنامه های پیش فرض آیفون را پاک کنیم؟+ دلیل انجام این کار

  پنجشنبه، 22 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه برنامه های پیش فرض آیفون  را پاک کنیم؟+ دلیل انجام این کار
خوشبختانه در سیستم عامل آی او اس 10 (iOS 10) این امکان وجود دارد که کاربران نسبت به حذف برنامه های پیش فرض دستگاه وارد عمل شوند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه حذف برنامه های پیش فرض آیفون و آیپدهای مجهز به آی او اس بپردازیم. همراه ساعدنیوز باشید.

پاک کردن برنامه های پیش فرض در گوشی های مختلف با انواع سیستم عامل، یکی از مسائلی است که کاربران به شدت با آن درگیر می شوند و گاهی اوقات نمی توانند راه حلی برای آن پیدا کنند. پاک کردن برنامه های پیشفرض در گوشی های اندروید به سادگی امکان پذیر است. هر یک از برنامه هایی که روی گوشی وجود دارند را می توانید غیر فعال کنید. اما در گوشی های آیفون این مسئله ممکن است کمی سخت تر به نظر برسد. در صورتی که اصلا سخت نیست. فقط باید روش صحیح و اصولی آن را بلد باشید. در این مقاله به صورت کامل، موضوع پاک کردن برنامه های پیش فرض گوشی آیفون را بررسی کرده ایم.

پاک کردن برنامه های پیش فرض گوشی آیفون

بسیاری از کاربران با برخی از برنامه های پیش فرض آیفون مانند برنامه مسیج یا برنامه ایمیل مشکل داشتند و تمایلی به استفاده از این برنامه ها نداشتند. هر چند که برنامه های پیش فرض گوشی آیفون، بسیار کاربردی است و کاربران زیادی همچنان از آن ها استفاده می کنند اما برنامه های جایگزین در اپ استور برای برخی از افراد جذاب تر از برنامه های پیش فرض هستند. به همین دلیل کاربران متعددی خواستار حذف بسیاری از برنامه های پیش فرض آیفون یا آیپد خود هستند.

در حال حاضر ادعای غیر ممکن بودن حذف برنامه های پیش فرض گوشی صحیح نیست زیرا می توان برنامه های پیش فرض آیفون را پاک کرد. اما تا قبل از ارائه ای او اس 10، این قابلیت وجود نداشت. به همین دلیل بسیاری از افراد هنوز هم نمی دانند که پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون دیگر غیر ممکن نیست. در صورتی که آیفون یا آیپد شما آی او اس 10 یا نسخه های بالاتر را دارد می توانید به سادگی برنامه های پیش فرض را نصب کنید.

پاک کردن برنامه های پیش فرض گوشی آیفون

مراحل پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون

اگر بخواهیم خیلی ساده، فرآیند حذف کردن برنامه های پیش فرض آیفون را توضیح بدهیم، باید بگوییم که پاک کردن این دسته از برنامه ها نیز مانند پاک کردن برنامه های دیگر است. تنها نکته ی مهمی که برای پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون باید در نظر داشته باشید این است که سیستم عامل گوشی آیفون را به نسخه 10 یا بالاتر ارتقا دهید. برای انجام این کار باید وارد منو تنظیمات آیفون یا آیپد شوید. سپس از بین گزینه ها، General را انتخاب کنید. بعد از انتخاب جنرال باید گزینه Software Update را انتخاب کنید. در صورتی که گوشی شما از سیستم عامل جدید پشتیبانی کند، نخسه جدید ارائه شده را در این قسمت مشاهده خواهید کرد. در صورتی که گزینه ای برای نمایش وجود داشت، گزینه Download & Install را بزنید سپس بعد از پایان به روز رسانی گزینه Install را بزنید. این احتمال وجود دارد که بعد از آپدیت شدن سیستم عامل، درخواست ورود رمز دستگاه را مشاهده کنید.

نکته ی مهم برای به روز رسانی آیفون

پیشنهاد می کنیم قبل از به روز رسانی سیستم عامل آیفون، یک بکاپ از فایل های خود تهیه کنید و آن را در فضای ابری یا یک فلش مموری لایتنینگ، ذخیره کنید. این احتمال وجود دارد که در فرآیند به روز رسانی سیستم عامل، اختلال و مشکلی پیش آید و بدین شکل فایل های گوشی خود را از دست بدهید. هر چند که احتمال این اتفاق بسیار کم است اما غیر ممکن نیست.

پنهان کردن برنامه های پیش فرض آیفون

بعد از اینکه سیستم عامل گوشی را به نسخه 10 یا نسخه بالاتر ارتقا دادید، می توانید هر یک از برنامه های پیش فرض گوشی را در گوشی حذف کنید. برای پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون باید به منو گوشی مراجعه کنید. روی هر یک از برنامه ها تب بزنید و نگه دارید تا یک ضربدر سفید رنگ بالای برنامه ظاهر شود. بعد از مشاهده ضربدر سفید رنگ روی آن بزنید. زمانی که ضربدر را بزنید، یک پیام دریافت می کنید که دو گزینه دارد. گزینه اول Cancel و گزینه دوم Remove است. با انتخاب گزینه ریمو می توانید برنامه پیش فرض را حذف کنید.

کدام یک از برنامه های پیش فرض آیفون را نمی توان حذف کرد؟

تعدادی از برنامه های پیشفرض آیفون را نمی توانید حذف کنید. در این قسمت لیست برنامه های پیش فرض آیفون را مشاهده می کنید که امکان حذف آن ها وجود ندارد.

  • Photos

  • Clock

  • Messages

  • Safari

  • Settings

  • Phone

  • Wallet

  • Find My iPhone

  • App Store

  • Health

  • Camera

چرا باید برنامه های پیش فرض آیفون را پاک کنیم؟

معمولا کاربران به دو دلیل کلی برنامه های پیش فرض گوشی را پاک می کنند. دلیل اول این است که گوشی های آیفون از مموری کارت پشتیبانی نمی کنند به همین دلیل با هدف رفع مشکل کمبود حافظه داخلی آیفون، برنامه ها را پاک می کنند.

دلیل دومی که کاربران به خاطر آن برنامه های گوشی را پاک می کنند این است که می خواهند از برنامه ی دیگری استفاده کنند. البته برای استفاده از برنامه های دیگر نیاز نیست که برنامه ی اصلی را پاک کنید. بلکه می توانید تمام برنامه هایی که مورد نیاز نیستند را در یک پوشه قرار دهید.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله سعی کردیم دلیل پاک کردن برنامه های پیش فرض و چگونگی آن را بررسی کنیم. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (142 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (117 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (36 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (30 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (29 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده اهوازی، با نوشته جالب پشت آمبولانس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (10 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره