چگونه چت ها را در واتساپ بیزینس دسته بندی کنیم؟+ آموزش تصویری

  شنبه، 27 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه چت ها را در واتساپ بیزینس دسته بندی کنیم؟+ آموزش تصویری
واتساپ بیزینس یک نسخه تکامل یافته از واتساپ است که امکانات را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از آنها بتوانید به شکل بهتری بخش ارتباطات با مشتریان کسب و کار خود را مدیریت کنید. برچسب گذاری در واتساپ یکی از امکانات بسیار ویژه ای است که این پیامرسان در اختیار کاربران خود قرار داده است. در ادامه ساعدنیوز به نحوه ی مرتب سازی چت ها خواهد پرداخت.

نحوه دسته بندی چت ها در واتساپ بیزینس بسیار ساده است و تنها چند مرحله دارد. در این مقاله قصد داریم روش مرتب سازی چت مشتریان در WhatsApp Business را به شما عزیزان آموزش دهیم، برای استفاده از قابلیت لیبل (Label) در واتساپ بیزینس همراه ساعدنیوز باشید.

قابلیت لیبل در واتساپ بیزینس

واتس اپ بیزینس یک پیامرسان حرفه ای است که کسب و کارهای مختلف را قادر می سازد تا بتوانند با مشتریان خود به صورت مستقیم در ارتباط بوده و درخواست ها یا سفارشات آنها را دریافت کنند. شاید مدیریت مخاطبین واتساپ در مقیاس بالا کار دشواری به نظر برسد اما خوشبختانه پیامرسان واتساپ به این موضوع نیز فکر کرده و شرایطی را برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند چت ها و مشتریان خود را با برچسب گذاری مناسب، دسته بندی کنند. در حال حاضر این امکان برای شما فراهم شده که بتوانید 20 برچسب در رنگ بندی مختلف را تعریف کنید. این لیبل ها در کنار اسم مخاطبین شما قرار می گیرد و به شما کمک می کند تا بتوانید با دسته بندی چت ها در واتساپ به شکل بهتری آنها را مدیریت کنید. در ادامه به صورت گام به گام نحوه برچسب گذاری در واتساپ بیزینس را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش دسته بندی چت ها در واتساپ

اگر قصد دارید از لیبل در واتساپ استفاده کرده و به کمک آن چت های خود را دسته بندی کنید، لازم است به ترتیب 3 اقدام زیر را در دستور کار قرار دهید:

  • تعریف لیبل های مورد نظر در واتساپ

  • برچسب گذاری به کمک لیبل های تعریف شده در واتساپ

  • ویرایش دسته بندی چت ها در واتساپ

در ادامه مواردی که در هر یک از مراحل عنوان شده باید دنبال کنید را به شما آموزش خواهیم داد.

تعریف لیبل های مورد نظر در واتساپ

  • در اولین گام شما باید وارد برنامه واتساپ بیزینس نصب شده روی گوشی تلفن همراه خود شوید. اگر هنوز در زمینه نصب این پیامرسان اقدام نکرده اید، می توانید از آموزش نحوه نصب واتساپ بیزینس استفاده نمایید.

  • حال در صفحه اصلی لازم است که علامت 3 نقطه قرار گرفته در بالای سمت راست صفحه را لمس نمایید.


تعریف لیبل های مورد نظر در واتساپ

  • سپس منوی جدیدی به شما نمایش داده می شود که لازم است به منظور برچسب گذاری در واتساپ گزینه Labels را انتخاب نمایید.

تعریف لیبل های مورد نظر در واتساپ

  • حال صفحه جدیدی برای شما باز می شود که شامل لیستی از دسته بندی های پیش فرض واتساپ است. در این مرحله شما می توانید با لمس علامت + اقدام به ساخت یک دسته بندی جدید نمایید.

تعریف لیبل های مورد نظر در واتساپ

  • در این مرحله منویی به صورت پاپ آپ به شما نمایش داده می شود که باید نام لیبل مورد نظر خود را وارد کرده و سپس گزینه Ok را لمس نمایید.

تعریف لیبل های مورد نظر در واتساپ

  • بدین ترتیب برچسب مورد نظر در واتساپ ایجاد می شود و شما می توانید آن را ویرایش کرده یا اینکه مخاطبین مورد نظر خود را به این دسته بندی چت در واتساپ اضافه نمایید.

برچسب گذاری به کمک لیبل های تعریف شده در واتساپ

بعد از اینکه فرآیند تعریف برچسب در whatsapp با موفقیت به اتمام رسید زمان آن می رسد تا مخاطبین مورد نظر خود را به آن اضافه نمایید. در همین راستا شما باید:

  • در اولین گام وارد صفحه چت مخاطب مورد نظر خود شوید و علامت 3 نقطه قرار گرفته در بالای سمت راست صفحه را لمس نمایید.

برچسب گذاری به کمک لیبل های تعریف شده در واتساپ

  • سپس از میان گزینه هایی که نمایش داده می شود، گزینه Label chat را انتخاب نمایید.

برچسب گذاری به کمک لیبل های تعریف شده در واتساپ

  • در نهایت باکس جدیدی به شما نشان داده می شود که به منظور افزودن مخاطب به لیبل واتساپ مورد نظر کافی است، لیبل را انتخاب کرده و سپس گزینه Save را لمس نمایید.

برچسب گذاری به کمک لیبل های تعریف شده در واتساپ

ویرایش دسته بندی چت ها در واتساپ

همچنین واتس اپ این قابلیت را برای شما فراهم کرده که بتوانید دسته بندی های چت ایجاد شده را ویرایش نمایید. به منظور ویرایش دسته بندی ایجاد شده در واتساپ کافی است مسیر زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا شما باید در صفحه اصلی واتساپ بیزینس با لمس 3 نقطه بالا سمت راست صفحه و انتخاب گزینه Labels دسته بندی مورد نظر را انتخاب نمایید.

ویرایش دسته بندی چت ها در واتساپ

  • سپس با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو می شوید که در صفحه فوق باید علامت سه نقطه قرار گرفته در بالای سمت راست صفحه را لمس نمایید.

ویرایش دسته بندی چت ها در واتساپ

  • سپس یک منو جدید برای شما باز می شود که با استفاده از گزینه های موجود در آن می توانید دسته بندی های چت ها در واتساپ را مدیریت نمایید. این منو شامل موارد زیر می شود:

  1. Edit Label

  2. Choose colour

  3. Delete Label

  4. Message customers

ویرایش دسته بندی چت ها در واتساپ

در ادامه به شرح مفصل هر کدام از گزینه های موجود در منوی بالا خواهیم پرداخت.

  • Edit Label: با استفاده از این گزینه می توانید نام لیبل و رنگ آن را تغییر دهید. نام دسته بندی چت واتساپ مورد نظر خود را در فیلد مشخص شده جایگزین نام قبلی کرده و سپس با لمس گزینه Ok تغییرات را ذخیره نمایید. همچنین می توانید با انتخاب پالت رنگ قرار گرفته در کنار فیلد نام، رنگ لیبل در واتساپ را نیز تغییر دهید.

Edit Label

  • Choose colour: علاوه بر امکان تغییر رنگ در مرحله قبل، با استفاده از این گزینه نیز می توانید رنگ دسته بندی چت مورد نظر خود در واتس اپ را تغییر دهید. تنها کافی است که رنگ مورد نظر را انتخاب کنید

Choose colour

  • Delete Label: اگر به هر دلیلی تمایل داشتید یکی از لیبل های ایجاد شده در واتساپ را حذف نمایید کافی است این گزینه را انتخاب کنید.

Delete Label

  • Message customers: با استفاده از این گزینه شما می توانید برای تمامی مخاطبین قرار گرفته در آن دسته بندی یک پیام مشخص را ارسال نمایید. به همین منظور شما باید این گزینه را انتخاب کرده و مخاطبین مورد نظر خود را به لیست broadcast اضافه نمایید.

Message customers

  • اکنون می توانید همانند تصویر زیر متن مورد نظر را نوشته سپس دکمه ارسال را لمس کنید. بدین ترتیب یک پیام مشخص برای تمام مخاطبین این دسته بندی ارسال خواهد شد که هر کدام از آن ها پیام شما را در ماهیت یک چت خصوصی مشاهده کرده و امکان پاسخگویی به آن را نیز خواهند داشت.

Message customers

سخن پایانی

بنابراین در این محتوا از ساعدنیوز تلاش ما بر این بوده است تا یکی از اصلی ترین ترفندهای واتساپ بیزینس یعنی قابلیت لیبل در واتساپ را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این قابلیت شما می توانید تمامی چت ها و گروه های خود را برچسب گذاری کرده و به شکل بهتری واتس اپ بیزینسی خود را مدیریت نمایید. پس می توانید در راستای ارسال یک پیام به مخاطبین دلخواه نیز اقدام کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (628 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (76 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان