چگونه چت و مکالمات واتساپ را ذخیره کنیم؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 27 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه چت و مکالمات واتساپ را ذخیره کنیم؟+ فیلم آموزشی
ذخیره مکالمات و چت ها در واتساپ یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این پیام‌رسان است که کاربران بسیاری به آن نیاز پیدا می‌کنند. به کمک این ویژگی نه تنها میتوان نسخه‌های پشتیبان برای محافظت از داده‌ها و بازیابی در آینده تهیه کرد؛ بلکه امکان استخراج متن گفت‌وگو‌ها نیز وجود دارد. در ادامه به نحوه انجام این کار و پیش نیازهای آن خواهیم پرداخت.

گاهی ممکن است شما اطلاعات مهمی در واتساپ 💬 داشته باشید و بخواهید از اطلاعات واتساپ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا پیام های شما پاک نشوند، در این زمان شما با استفاده از چند روش میتوانید پیام های واتساپ خود را ذخیره کنید. در این مطلب از ساعدنیوز به آموزش روش ذخیره پیام در واتساپ میپردازیم.

ذخیره مکالمات و چت ها در واتس‌اپ

جهت ذخیره سازی مکالمات و چت ها در واتس‌اپ می‌توان از دوش روش متفاوت بهره گرفت. در روش اول، کاربر می‌تواند یک نسخه پشتیبان روی فضای ابری تهیه کند و در آینده قادر خواهد بود پیام‌ها را به کمک فایل پشتیبان بازیابی نماید. در حالت دوم پیام‌ها به صورت متنی در یک فایل مستقل قرار می‌گیرند که امکان بازیابی داده‌ها از روی آن در واتس‌اپ وجود ندارد؛ ولی برای خواندن آن‌ها هم دیگر نیازی به این پیام‌رسان نخواهد بود و می‌توان از سایر برنامه‌ها کمک گرفت.

تهیه نسخه پشتیبان واتس‌اپ در آیفون

  • برای ذخیره مکالمات و چت ها در واتس‌اپ به کمک نسخه پشتیبان در آیفون، ابتدا وارد اپلیکیشن این پیام‌رسان شوید. اگر در گذشته وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، ابتدا باید پس از وارد کردن شماره همراه و کد تایید، به اکانت وارد شوید.

  • روی تب Settings در نوار ابزار پایینی صفحه بزنید. اگر درون یک چت هستید، کلیک بازگشت به عقب را لمس کنید تا به صفحه اصلی منتقل شوید.

تهیه نسخه پشتیبان واتس‌اپ در آیفون

  • در صفحه تنظیمات روی گزینه Chats بزنید.

  • در موارد میانی صفحه روی گزینه Chat Backup بزنید.

  • پس از آن که وارد صفحه تهیه نسخه پشتیبان شدید، گزینه Back Up Now را انتخاب کنید.

  • اکنون فرایند تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌ها و فایل‌های واتس‌اپ روی فضای ابری آی‌کلاد شروع خواهد شد. اگر در گذشته قابلیت iCloud Drive را فعال نکرده باشید، ابتدا باید اقدام به فعال‌سازی آن روی دستگاه خود نمایید تا بتوانید ادامه مراحل را طی کنید. همچنین در صورتی که با شماره کنونی خود روی دستگاهی دیگر وارد واتس‌اپ شوید، می‌توانید تمامی چت‌های قدیمی و محتوای آن‌ها را طریق نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

تهیه نسخه پشتیبان واتس‌اپ در اندروید

  • برای شروع کار وارد اپلیکیشن مخصوص اندروید پیام‌رسان واتس‌اپ شوید.

  • روی آیکن سه نقطه در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.

تهیه نسخه پشتیبان واتس‌اپ در اندروید

  • از میان موارد موجود در منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • در صفحه تنظیمات برنامه واتس‌اپ، وارد بخش Chats شوید.

  • روی گزینه Chat backup بزنید که در نزدیکی انتهای صفحه قرار گرفته است.

تهیه نسخه پشتیبان واتس‌اپ در اندروید

  • در صفحه بعدی، کلید سبز رنگ Back Up را لمس کنید. اکنون تمامی چت‌ها و فایل‌های شما در قالب یک نسخه پشتیبان روی فضای ابری گوگل درایو ذخیره خواهد شد. در آینده می‌توانید از این نسخه برای بازیابی داده‌ها روی سایر دستگاه‌ها استفاده کنید.

ذخیره مکالمات و چت ها در خارج از واتس‌اپ

در روش قبلی تنها می‌توان از نسخه پشتیبان برای بازیابی داده‌ها در داخل واتس‌اپ استفاده کرد و امکان مشاهده مستقل محتوای آن وجود ندارد. خوشبختانه روش دیگری نیز از سوی واتس‌اپ در اختیار کاربران قرار گرفته است که به کمک آن، می‌توان فایل‌های متنی از گفت‌گوها ایجاد کرد تا به راحتی در دستگاه‌های مختلف قابل خواندن باشد. جهت انجام این کار تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

  • اپلیکیشن واتس‌اپ را روی گوشی یا تبلت خود باز کنید و سپس وارد یک چت شوید.

  • روی منوی سه نقطه در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.

  • از منوی پاپ آپ باز شده گزینه More در انتها را انتخاب کنید و در ادامه Export chat را بزنید.

ذخیره مکالمات و چت ها در خارج از واتس‌اپ

  • اگر می‌خواهید تصاویر و سایر فایل‌ها هم همراه با متون ذخیره شود، در پنجره پاپ آپ گزینه Include Media را انتخاب کنید و در غیر این صورت روی Without Media بزنید.

روش گفته شده می‌تواند هم در گوشی‌های اندرویدی هم در آیفون مورد استفاده قرار گیرد. البته روش دیگری در اندروید وجود دارد که قادر است به میزان زیادی در زمان کاربران صرفه‌جویی به عمل آورد و کار با آن نیز آسان‌تر است. در این شیوه متون چندین چت به صورت همزمان ذخیره می‌شوند که با طی کردن مراحل زیر قابل انجام خواهد بود.

  • پس از باز کردن پیام‌رسان واتس‌اپ، در صفحه اصلی برنامه روی آیکن سه نقطه در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.

  • گزینه Settings را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات اپ شوید.

  • پس از آن به قسمت Chats بروید.

ذخیره سازی پیام واتساپ

  • در صفحه Chats روی گزینه Chat History بزنید.

  • اکنون گزینه Export Chat را انتخاب کنید.

  • یک مجموعه چت را گزینش کرده و سپس نحوه تعامل با تصاویر و ویدیوها را مشخص کنید.

  • در نهایت محل ذخیره‌سازی فایل حاوی متن چت‌ها را انتخاب کنید تا فرایند ذخیره کردن آن به اتمام برسد.

ذخیره سازی پیام واتساپ

در این روش، هر گفت‌وگو داخل یک فایل مستقل قرار می‌گیرد که با فرمت txt خواهد بود. همچنین نام فرستنده هر پیام و زمان ارسال آن نیز در جلوی آن‌ها نوشته می‌شود. البته شیوه گفته شده هم با محدودیت‌هایی مواجه است و نمی‌توان اقدام به ذخیره تمامی مکالمات و چت ها در واتس‌اپ کرد.

بازیابی نسخه پشتیبان واتس‌اپ

آسان‌ترین روش برای بازیابی یک نسخه پشتیبان از واتس‌اپ روی موبایل یا تبلت، حذف اپلیکیشن این پیام‌رسان و نصب مجدد آن است. در ادامه باید دوباره شماره همراه خود را وارد کنید تا با دریافت کد تایید وارد برنامه شوید. پس از ورود به اپ، واتس‌اپ می‌تواند به صورت خودکار نسخه‌ پشتیبان موجود روی فضای ابری متصل به دستگاه را تشخیص دهد. توجه داشته باشید که اگر از این مرحله بدون بازیابی داده عبور کنید، دوباره برای اعمال نسخه پشتیبان مجبور به پاک کردن اپ خواهید شد.

بازیابی نسخه پشتیبان واتس‌اپ

در صورت انتخاب گزینه Restore، فرایند دانلود نسخه پشتیبان آغاز خواهد شد. سرعت این فرایند به سرعت اینترنت شما و حجم فایل پشتیبان بستگی دارد. پس از آن باید دوباره یک نام نمایشی برای خود انتخاب کنید و کد احراز هویت دو مرحله‌ای را وارد نمایید. اکنون به تمامی پیام‌ها و مکالمات قدیمی دسترسی خواهید داشت.

سخن پایانی

بنابراین با استفاده از روش های فوق میتوانید به راحتی مکالمات و چت های واتساپ را ذخیره کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (382 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (276 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (140 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (131 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (119 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (63 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (51 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (33 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (31 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....