چگونه در یک نگاه ایرپاد اصلی را از ایرپاد فیک تشخیص دهیم؟/ 10 نکته طلایی برای تشخیص ایرپاد اصلی+ فیلم آموزشی

  سه شنبه، 06 تیر 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه

از کجا بفهمیم ایرپاد اصل است؟ ایرپادهای تقلبی روز‌به‌روز بهتر و به نسخه‌های اصلی مشابه‌تر می‌شوند، همین موضوع تشخیص آن‌ها را سخت‌تر می‌کند. این ایرپادها هرچه هم که از نظر ظاهری شبیه به ایرپادهای اصل باشند، به دلیل غیراستانداردبودن قطعا به شنوایی کاربران آسیب جدی وارد می‌کنند و نباید از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین، اگر نگران تقلبی‌بودن ایرپادز خود هستید یا قصد خرید دارید و به‌دنبال روشی برای تشخیص اصل‌بودن ایرپادها هستید، با ما همراه باشید. در ادامه 10 ترفند برای تشخیص ایرپاد اصل و فیک به شما معرفی خواهیم کرد.

وصل‌کردن به آیفون با ios16

شرکت اپل زمانی‌که متوجه شد، تشخیص ایرپادهای فیک به یک چالش جدی برای کاربران تبدیل شده است، مثل همیشه چاره‌ای اندیشید. این شرکت قابلیتی را برای شناسایی ایرپادهای تقلبی در آخرین به‌روزرسانی‌ها به ios16 اضافه کرد. به‌این‌ترتیب، هنگام برقراری اتصال ایرپادهای جعلی به آیفون، ios هشدار می‌دهد که این هندزفری‌ها اصل نیستند. در این صورت پیغامی با این مفهوم که « این هدفون‌ها به عنوان ایرپادهای اصلی تأیید نمی‌شوند و ممکن است آن‌طور که انتظار می‌رود رفتار نکنند» نمایش داده می‌شود.

پس برای این که از اصل‌بودن ایرپاد خود مطمئن شوید، ابتدا نسخه IOS آیفون خود را به‌روزرسانی کنید. سپس برای وصل کردن ایرپاد به گوشی، بلوتوث آیفون خود را روشن کنید و در حالی که درب کیس AirPods باز است، آن را در نزدیکی گوشی قرار دهید. اگر پیغامی که در عکس مشاهده می‌کنید، نمایش داده شد، یعنی ایرپادها فیک هستند. در نظر داشته باشید که این قابلیت مانع از وصل‌کردن هندزفری فیک به آیفون نمی‌شود و فقط اخطار می‌دهد که این ایرپادهای جعلی کارایی لازم را ندارند.

وصل‌کردن به آیفون با ios16

چک‌کردن مشخصات دقیق ایرپاد در آیفون

اگر ایرپادهای اصل را به گوشی آیفون خود متصل کرده باشید، می‌توانید در تنظیمات این گوشی اطلاعات دقیق این محصولات را مشاهده کنید. برای این کار باید وارد setting گوشی آیفون خود شوید. سپس گزینۀ Bluetooth را انتخاب کنید. حالا اگر روی علامت i در کنار نام ایرپاد اپل ضربه بزنید، می‌توانید شماره مدل، شماره سریال، نسخه و غیره را ببینید. در مقابل، اگر ایرپاد فیک داشته باشید، زمانی که این مسیر را پشت سر می‌گذارید، هیچ اطلاعات مشخصی به شما نمایش داده نمی‌شود.

چک‌کردن مشخصات دقیق ایرپاد در آیفون

دقت به شماره سریال

شماره سریال محصولات اپل که ترکیبی از اعداد و حروف است، مثل اثرانگشت می‌تواند به شما در تشخیص اصل یا فیک‌بودن این محصولات کمک کند. برای پیداکردن شماره سریال AirPods می‌توانید از راه‌های مختلف زیر استفاده کنید:

  • مراجعه به تنظیمات آیفون: اگر هندزفری بلوتوثی خود را به آیفون یا آیپد متصل کرده‌اید، می‌توانید از طریق بخش تنظیمات گوشی وارد گزینۀ Bluetooth شوید. سپس روی علامت "i" که در کنار نام ایرپاد دیده می‌شود، ضربه بزنید. با این کار پنجره‌ای باز می‌شود که در آن شماره سریال، شماره مدل و ورژن ایرپاد نوشته شده است.

  • بررسی کیس شارژ: اگر به کیس شارژ ایرپاد خود سر بزنید، حتما شماره سریال را پیدا خواهید کرد. این شماره زیر درب کیس حک شده است.

  • مشاهده جعبه: شماره سریال ایرپادها را می‌توانید روی جعبه آن‌ها هم مشاهده کنید. البته این شماره باید با شمارۀ حک شده روی درب کیس شارژ یکسان باشد.

بعد از این که شماره سریال را پیدا کردیم، از کجا بفهمیم ایرپاد اصل است؟ برای این کار باید به آدرس checkcoverage.apple.com/country-region مراجعه کنید. سپس بعد از واردکردن شماره سریال اگر ایرپادهای شما اصل باشند، پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد: در نظر داشته باشید برای تشخیص اصل‌بودن هندزفری نباید تنها به این روش اکتفا کنید؛ چراکه متاسفانه بسیاری از نمونه‌های فیک موجود در بازار شماره سریال درست دارند. در‌صورتی که، با وجود داشتن شماره سریال‌های واقعی، هم‌چنان مشکلاتی مثل: قطع‌شدن صدا، شارژ نشدن ایرپاد، کیفیت صدای پایین و غیره را هم دارند.

بررسی قسمت دیفیوز برای شناسایی ایرپاد اصل از فیک

دیفیوزر یا پخش‌کننده صدا را می‌توانید در کنار هدفون‌ها پیدا کنید. این بخش شبیه به یک خط گرد گشیده است. این دیفیوزرها در نمونه‌های اصلی کیفیت و ظرافت بالایی دارند. در ایرپادهای فیک؛ اما ممکن است متوجه شوید که ابعاد متقارنی ندارند. از روی رنگ هم می‌توانید جنس موادی که برای ساخت این قسمت از ایرپادها مورد استفاده قرار گرفته، تشخیص دهید. معمولا در نمونه‌های فیک که از جنس‌های پلاستیکی نامرغوب استفاده می‌کنند، این دیفیوزرها رنگ نامطلوبی دارد.

مقایسه قسمت اسپیکر ایرپاد اصل با فیک

ابعاد و ظرافت اسپیکرها در ایرپادز اصل هم تفاوت بسیاری با ایرپادهای تقلبی دارد. در ایرپادهای اصلی تک‌تک حفره‌ها با نظم و ابعاد کاملا یکسانی دیده می‌شوند. در صورتی که ایرپادهای فیک اصلا این ساختار منظم و مشخص را ندارند.

مقایسه قسمت اسپیکر ایرپاد اصل با فیک

دقت به قسمت انتهایی هدفون‌ها برای تشخیص ایرپاد فیک

به قسمت انتهایی ساقه‌ هدفون‌ها توجه کنید که محل اتصال این ایرپادز به باکس شارژ است. متقارن نبودن، کیفیت پایین، عدم ظرافت و غیره در این قسمت از ایرپادهای تقلبی کاملا مشخص است. ناگفته نماند که پایین‌بودن کیفیت این بخش روی فرایند شارژ کردن ایرپاد هم اثر منفی می‌گذارد و باعث افزایش مدت زمان شارژ هندزفری خواهد شد.

توجه به دکمه Setup

با کمک دکمه روی کیس، از کجا بفهمیم ایرپاد اصل است؟ اگر این دکمه هم‌سطح با بدنه کیس نیست و برجسته به نظر می‌رسد، احتمالا ایرپاد فیکی در دست شماست. به‌ویژه، اگر این دکمه محکم و فیت هم نباشد. در این صورت فاصله زیادی با شعاع دایره‌ای دور خود دارد. بد نیست بدانید که این دکمه برای خاموش کردن ایرپاد کاربردی ندارد و تنها برای متصل‌کردن آن به سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متن بالای دکمه Setup هم می‌تواند فیک‌بودن آن را مشخص کند. این متن باید دقیقا:

Designed by Apple in California”

“Assembled in China.”

باشد. هرگونه غلط املایی، فاصله بیش از حد، پخشی رنگ و غیره که در این متن کوتاه دیده شود، نشان می‌دهد که ایرپاد اصل نیست.

توجه به دکمه Setup

ظرافت پورت شارژ

پورت شارژ کیس که در زیر آن دیده می‌شود، یک حاشیه بسیار نازک فلزی دارد. در ایرپادهای تقلبی این حاشیه ظریف نیست و ضخامت آن بیشتر است. در مدل‌های تقلبی ضعیف‌تر حتی این درگاه کاملا غیراستاندارد طراحی می‌شود. در این صورت اصلا نمی‌توان کابل لایتنینگ را به آن‌ها متصل کرد.

بررسی جعبه

با کمک جعبه از کجا بفهمیم ایرپاد اصل است؟ شرکت اپل که تمام محصولات خود را با بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌کند؛ حتی برای ساخت بسته‌بندی ایرپادها هم وسواس زیادی به خرج می‌دهد. تولیدکنندگان محصولات فیک هرچقدر هم که تلاش کنند، نمی‌توانند تمام این جزییات رادر نظر بگیرند. برای تشخیص ایرپاد یا ایرپادپرو تقلبی شما می‌توانید به این جزییات دقت کنید:

  • روی جعبه‌های فیک احتمال دیدن غلط‌های املایی و چاپی زیاد است. در صورتی که هیچ خطای چاپی یا املایی روی جعبه یا دفترچه راهنمای محصولات اصل اپل وجود ندارد. چرا که این نوشته‌ها قبل از چاپ چندین بار بازخوانی می‌شوند.

  • فونت متن‌های نوشته شده روی جعبه فیک با بسته‌بندی محصولات اصل فرق دارد. البته قبول داریم که تشخیص فونت کار آسانی نیست. به‌ویژه اگر دسترسی به جعبه ایرپاد اصل نداشته باشید. با این وجود بد نیست بدانید که اپل از فونت San Francisco برای نوشته‌ها استفاده می‌کند. شما می‌توانید نوشته‌هایی را با این فونت چاپ کرده و با فونت روی جعبه مقایسه کنید. معمولا فونت جعبه‌های تقلبی نازک‌تر و بلندتر هستند و فاصله کمتری بین حروف آن‌ها دیده می‌شود.

  • علاوه بر فونت، اگر دقت کنید رنگ نوشته‌ها و لگوها روی جعبه‌های اصل خاکستری، مات و با‌کیفیت است. در صورتی که روی جعبه‌های فیک نوشته‌ها با رنگ‌های تیره‌تر یا آینه‌ای دیده می‌شود.

  • داخل کارتن ایرپادهای اصل علاوه بر یک دفترچه راهنما که در آن نحوه استفاده، برقراری اتصال، ریست کردن ایرپاد و غیره نوشته شده، یک کارت گارانتی و یک برگه ایمنی هم وجود دارد. این برگه‌ها معمولا در نمونه‌های تقلبی دیده‌ نمی‌شوند.

  • با دقت به لوگوی اپل هم می‌توانید اصل‌ یا فیک بودن ایرپاد را تشخیص دهید. لوگو روی جعبه‌های اصلی با کیفیت بالا و با رنگ یکدست چاپ شده‌اند. در جعبه‌های فیک؛ اما کیفیت این لوگو پایین است. لوگو رنگ یکنواختی ندارد و گوشه‌هایی از آرم کمرنگ‌تر دیده می‌شود.

سریع باز شدن جعبه

از کجا بفهمیم ایرپاد اصل است؟ برای این کار می‌توانید به نحوه بازشدن جعبه دقت کنید. جالب است بدانید که در شرکت اپل یک تیم تنها وظیفۀ طراحی جعبه را برعهده دارد که حتی روی نحوه بازشدن جعبه‌ها هم به صورت ویژه تمرکز کرده است. در نتیجه تلاش این تیم جعبه‌های ایرپاد طوری طراحی شده‌اند که اگر درب بالایی آن‌ها را بین انگشتان خود نگه‌دارید، قسمت پایین جعبه خیلی نرم و آهسته جدا می‌شود. به‌طوری که تصور می‌کنید این دو قسمت از جعبه به هم چسبیده‌اند. این ویژگی قطعا در محصولات فیک قابل تکرار نیست. اگر درب بالایی جعبه ایرپادهای فیک را بین انگشتان خود بگیرید، جعبه با سرعت به زمین می‌افتد.

چگونه بفهمیم که ایرپاد پرو اصل است یا فیک؟ نشانه های ایرپاد پرو اصلی

تا اینجا به این سوال پاسخ دادیم که از کجا بفهمیم ایرپاد اصل است. تمام ترفندهایی که تا اینجا به آن‌ها اشاره کردیم؛ برای مدل‌های مختلف ایرپاد کاربرد داشتند. با این وجود، ایرپاد پرو به دلیل طراحی کاملا متفاوت با دیگر مدل‌های ایرپاد، نشانه‌های منحصربه‌فردی دارد که با کمک آن می‌توان اصل‌بودنش را تشخیص داد. در ادامه این نشانه‌ها را با هم مرور خواهیم کرد

بررسی سنسور حسگر، راهی برای تشخیص اصل بودن ایرپاد پرو

سنسورهایی که روی ساقه هدفون‌ها در ایرپادپرو دیده ‌می‌شوند، می‌توانند اصل‌ یا جعلی‌بودن آن را مشخص کنند. این سنسورها در ایرپادپرو اصل کاملا لمسی هستند و با لمس دست کاربر عمل می‌کنند. در صورتی‌که در ایرپادپروهای تقلبی از چنین سنسوری به دلیل قیمت بالا استفاده نمی‌شود. به‌جای آن احتمالا یک دکمه به کار برده می‌شود. به همین دلیل برای عمل‌کردن باید فشار بیشتری به آن‌ها وارد شود.

تفاوت در شکل ظاهری

طراحی قسمتی از هدفون‌های ایرپادپرو که در گوش شما قرار می‌گیرد، بسیار خاص است. این بخش بیضی شکل و با کمی زاویه طراحی شده است. تولیدکنندگان ایرپادپروهای فیک به سختی می‌توانند این مدل طراحی را با ظرافت کامل کپی کنند. بنابراین، کافی است که کمی به طراحی این بخش از ایرپاد دقت کنید تا فیک‌بودن آن را تشخیص دهید.

سخن پایانی

بنابراین از کجا بفهمیم ایرپاد اصل است؟ در این مطلب اشاره کردیم که چگونه با دقت به طراحی کیس شارژ، جعبه، هدفون‌ها، شماره سریال و غیره می‌توانید از اصل‌بودن ایرپادهای خود مطمئن شوید. ناگفته نماند که اگر قصد خرید ایرپاد را دارید، راحت‌ترین راه برای اطمینان از اصل‌بودن این هندزفری‌ها خرید از یک فروشگاه معتبر است؛ چرا که این مراکز معتبر اصل‌بودن محصولات خود را تضمین می‌کنند. شما از کدام روش‌ها برای تشخیص اصل‌بودن ایرپاد خود استفاده کردید؟ اگر ترفند دیگری برای این کار می‌شناسید، حتما در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصاویر کمتر دیده شده از دوران دانشجویی استاندار شهید آذربایجان شرقی تصویر عکاس تبریزی از هلی کوپتر رئیس جمهور شهید بر صفحه اول روزنامه گاردین انگلستان فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 اوخشامای (روضه) ترکی یک مادر عشایر قشلاق حاج ایمان کندی در وصف شهید جمهور+ویدئو فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم قول شهید امیرعبداللهیان در جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف+ویدئو تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش روایت احساسی همسر شهید امیرعبداللهیان درباره این شهید+ویدئو /جز خوبی چیزی ندیدم تو زندگی... زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
تیتر امروز   
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)