چگونه فایل را از واتساپ به کامپیوتر انتقال دهیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 20 شهریور 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه فایل را از واتساپ به کامپیوتر انتقال دهیم؟+ فیلم آموزشی
باوجود تعدد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، امروزه واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است؛ بعد از فیلترشدن تلگرام در ایران نیز این پیام‌رسان به محبوبیت بیشتری در میان کاربران ایرانی دست پیدا کرد.شاید برای شما نیز سوال پیش آید که چگونه فایلی را از واتساپ به رایانه منتقل کنیم؟ تا انتها مقاله همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

واتساپ محبوبترین پیام‌رسان جهان است که می‌توان از طریق آن پیام و انواع فایل ارسال کرد. در این مطلب نحوه انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر را آموزش می‌دهیم. پیام‌رسان‌های زیادی در دنیای فناوری وجود دارند، با این حال بیشتر کاربران در سراسر جهان از واتساپ استفاده می‌کنند. این پیام‌رسان برای سیستم عامل‌های مختلف توسعه پیدا کرده و می‌توان بدون پرداخت هزینه اضافه از آن برای برقراری ارتباط با دیگران و همچنین انتقال فایل‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید توسط واتساپ برای دیگران اسناد، تصاویر، ویدیو، مخاطبین، صدا و ایموجی ارسال کنید. کاربران می‌توانند برای نگهداری از این فایل‌ها، آن‌ها را درون کامپیوتر خود ذخیره کنند. در ادامه برای اطلاع از نحوه انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر با ساعدنیوز همراه باشید.

انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر با برنامه ثالث

اولین روش برای انتقال فایل‌های خود، استفاده از یک برنامه شخص ثالث مانند «ApowerManager» است. با استفاده از این برنامه می‌توانید فایل‌های مختلف شامل عکس، ویدیو، موسیقی، مخاطبین و کتاب‌های الکترونیکی را از گوشی به کامپیوتر منتقل کنید. این نرم افزار امکان انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر را هم برای کاربران فراهم می‌کند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را از این لینک دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

  • برنامه را روی کامپیوتر اجرا کرده و با استفاده از کابل، گوشی خود را به آن متصل کنید.

  • پس از اتصال، در رابط نرم افزار روی دکمه «Manage» کلیک کنید. با این کار به فولدرهای مخصوصی که می‌توانید فایل‌های گوشی خود را مدیریت کنید، می‌روید.

  • برای انتقال فایل‌ واتساپ، ابتدا باید دسته‌ای که فایل در آن قرار می‌گیرد را مشخص کنید. برای مثال اگر به دنبال انتقال عکس از واتساپ به کامپیوتر هستید، باید به مسیر Photos > Albums > WhatsApp Images بروید. در این بخش فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه «Export» کلیک کنید.

انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر با برنامه ثالث

  • برای انتقال فایل‌های دیگر به مسیر Files > Phone Memory > WhatsApp folder > Media بروید تا آن‌ها را ببینید. هرکدام از فایل‌هایی را که می‌خواهید، انتخاب کرده و به کامپیوتر خود منتقل کنید.

انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر با برنامه ثالث

اگر آیفون داشته باشید، عکس‌ها و ویدیوها در مسیر Photos > My Photos قابل دسترسی خواهند بود. ApowerManager مانند تمام برنامه‌ها مزایا و معایبی دارد. از مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مدیریت و انتقال راحت فایل‌ها از گوشی به کامپیوتر

  • امکان استفاده بدون نیاز به شبکه اینترنت و تنها با کابل

  • امکان مشاهده پیش نمایش فایل‌ها پیش از انتقال یا حذف

  • امکان مدیریت و انتقال اطلاعات به صورت گروهی

معایب این برنامه به شرح زیر هستند:

  • این برنامه تنها برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS موجود است.

  • کاربران نمی‌توانند پیام‌های واتساپ را به کامپیوتر انتقال دهند.

انتقال فایل با استفاده از واتساپ وب

نرم افزار ApowerManager امکان ارسال پیام از طریق کامپیوتر را برای کاربران فراهم نمی‌کند، اما می‌توانید چنین کاری را با واتساپ وب انجام دهید. پس از تنظیم نوتیفیکشن، زمانی که پیام جدیدی دریافت کنید به شما اطلاع می‌دهد. می‌توانید از واتساپ وب برای ارسال متن، ایموجی، اسناد و فیلم و ویدیو استفاده کنید. علاوه بر این، تاریخچه چت شما در وب قابل مشاهده است، بنابراین می‌توانید توسط آن فایل‌ها را روی کامپیوتر خود کپی کنید که برای انجام آن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به سایت web.whatsapp.com مراجعه کنید.

  • واتساپ را روی گوشی خود اجرا کنید. آیکون منو را لمس کرده و واتساپ وب را انتخاب کنید. در نهایت با اسکن کد QR روی نمایشگر کامپیوتر خود وارد واتساپ وب می‌شوید.

  • مخاطب مورد نظرتان را انتخاب کنید تا گفتگوها نمایش داده شوند. روی یک فایل کلیک کنید تا پیش نمایش آن را ببینید. در گوشه راست بالای نمایشگر روی دکمه دانلود کلیک کنید.

انتقال فایل با استفاده از واتساپ وب

این روش مزیت‌هایی دارد:

  • برای انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر از تمام دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند.

  • پیش نمایش فایل‌ها را پیش از انتقال یا حذف می‌توانید ببینید.

  • می‌توانید یک یا چندین پیام را برای حذف کردن انتخاب کنید.

استفاده از واتساپ وب معایبی هم دارد:

  • همیشه باید اینترنت وصل باشد.

  • امکان ذخیره پیام‌های متنی و صوتی روی کامپیوتر وجود ندارد.

  • شما می‌توانید چندین پیام را برای فوروارد یا حذف کردن انتخاب کنید، اما چنین امکانی برای دانلود فایل‌ها وجود ندارد و باید آن به صورت تکی دانلود کنید.

انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر با ایمیل

ایمیل یکی از راه‌های رایج برای انتقال فایل میان دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود. واتساپ امکان انتقال پیام‌ها و فایل‌ها توسط ایمیل را فراهم می‌کند که برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • صفحه چت یکی از مخاطبین خود را باز کرده و به سراغ منو بروید.

  • گزینه «More» و سپس «Email Chat» را انتخاب کنید.

  • در اینجا می‌توانید یک ایمیل با فایل‌ها یا بدون آن‌ها ایجاد کنید و سپس آدرس ایمیل خود را برای فوروارد کردن آن وارد کنید.

انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر با ایمیل

این روش مزایای زیر را دارد:

  • امکان انتقال فایل‌ها و پیام‌های متنی توسط آن وجود دارد.

  • شما می‌توانید تمام تاریخچه گفتگوی خود را در یک دستگاه دیگر کپی کنید.

معایب استفاده از ایمیل برای انتقال فایل از واتساپ به کامپیوتر به شرح زیر است:

  • شما نمی‌توانید پیش نمایش فایل‌ها را پیش از ارسال ببینید.

  • امکان ارسال چت‌ها به صورت جداگانه وجود ندارد و باید تمام آن‌ها را منتقل کنید.

سخن پایانی

بنابراین با استفاده از سه روش بالا می‌توانید فایل‌های مختلف خود را از واتساپ به کامپیوتر منتقل کنید. برنامه ApowerManager عملکرد بهتری نسبت به دو راهکار دیگر دارد، با این حال اگر دستگاه شما از آن پشتیبانی نمی‌کند، باید از روش‌های دیگر استفاده کنید. با انتقال فایل‌ها از واتساپ به کامپیوتر، می‌توانید آن‌ها‌ را از گوشی خود پاک کنید تا به حافظه بیشتری دسترسی داشته باشید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (621 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان