چگونه فونت فارسی را در گوشی شیائومی تغییر دهیم؟+ فیلم آموزشی

  چهارشنبه، 07 تیر 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه فونت فارسی را در گوشی شیائومی تغییر دهیم؟+ فیلم آموزشی
بحث فونت یک انتخاب بوده که باید برای تمام کاربران فارسی زبان جهان اعمال شود. آموزش تغییر فونت فارسی گوشی شیائومی یکی از موضوعات جذابی است که اکثر کاربران به دنبال آن هستند. چرا که با تغییر دادن فونت گوشی شیائومی‌مان، ظاهر آن هم به دلخواه خودمان خواهد شد. در ادامه ساعدنیوز نحوه ی تغییر فونت فارسی گوشی شیائومی را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

همانطور که میدانید گوشی های برند شیائومی و پوکو در بازار ایران طرفداران زیادی دارد و همین موضوع باعث میشود که سوالات بی پاسخ زیادی باقی بماند که همه به دنبال جواب آن ها باشند. یکی از پرتکرارترین موضوعات تبدیل فونت در این گوشی هاست چراکه بیشتر کاربران ایرانی از فونت فارسی در گوشی های شیائومی و پوکو استفاده میکنند و به همین خاطر به دنبال تغییر فونت آن هستند. خبر خوب اینکه تغییر فونت فارسی در گوشی شیائومی و پوکو بسیار ساده و راحت انجام میشود و تنها با یک ترفند قابل انجام است. حتی در اپدیت های جدید مثل می یو ای 13 هم این کار به راحتی هر چه تمام انجام میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا این روش را به شما معرفی کنیم.

چرا قابلیت تغییر فونت در راه اندازی اولیه در گوشی وجود ندارد؟

اولین سوالی که ممکن است به ذهن شما برسد این است که چرا در بخش تنظیمات، آپشنی برای تغییر فونت وجود ندارد. در جواب باید بگوییم که در گوشی های شیائومی قابلیت هایی مثل تغییر والپیپر، آیکون ها و همچنین فونت دستگاه در تم استور شیائومی (Themes) قابل تغییر است و نه در بخش تنظیمات. دلیل نبودن این اپشن ها در بخش تم شیائومی احتمالا به این خاطر است که در راه اندازی اولیه دستگاه، ریجن یا منطقه خود را روی ایران ست کرده باشید که در این صورت بخش تم و والپیپرها در تنظیمات پنهان هستند. در ادامه نحوه تغییر ریجن و فعال کردن فونت را نشان میدهیم. جالب است بدانید که بسیاری از محصولات شیائومی مثل هندزفری بلوتوثی آپشنی برای تغییر ریجن وجود ندارد و دستگاه با هر زبانی که روی آن برنامه ریزی شده باشد کار میکند. ولی خوشبختانه در گوشی های این برند این چنین امکانات وجود دارد.

تغییر زبان گوشی به فارسی

پیش نیازهای تغییر فونت فارسی در گوشی شیائومی

برای تغییر فونت فارسی ابتدا دو پیش نیاز زیر را با هم انجام میدهیم و سپس به سراغ تغییر فونت میرویم.

  • پیش نیاز اول: تغییر زبان گوشی به فارسی

ابتدا نیاز است که گوشی خود را به فارسی تغییر دهید تا فونت های فارسی را مشاهده کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به بخش تنظیمات گوشی (Settings) بروید.

  2. به پایین اسکرول کنید تا بتوانید وارد تنظیمات اضافه Additional Settings شوید.

  3. بخش زبان و ورودی (Language & Input) را لمس کنید.

  4. وارد لیست زبان ها شوید

  5. در نهایت روی گزینه Persian رفته و آن را انتخاب کرده و روی گزینه Set as Default ضربه بزنید تا زبان کلی دستگاه به فارسی تغییر پیدا کند.

  • پیش نیاز دوم: تغییر ریجن گوشی به هند یا اندونزی

قدم دوم این است که منطقه یا ریجن گوشی خود را یکی از کشورهایی که از قابلیت تغییر فونت پشتیبانی میکنند قرار دهید. طبق آزمایش های ما دو کشور هند و اندونزی این امکان را دارند ولی شما میتوانید کشورهای دیگر هم تست کنید و نتیجه را به ما اعلام کنید. حال چطور ریجن را از ایران به این دو کشور تغییر دهیم؟ در ادامه مراحل انجام این کار توضیح داده شده است.

  • درست مثل روش بالا دوباره وارد تنظیمات شوید

  • به پایین اسکرول کنید تا بتوانید وارد تنظیمات اضافه Additional Settings شوید.

  • به جای تغییر زبان این بار روی ریجن یا ناحیه مکانی (Region) ضربه بزنید.

  • در ادامه باید موقعیت مکانی خود را روی هندوستان (India) یا اندونزی (Indonesia) قرار دهید

  • الان تنها کاری که باقی مانده تغییر فونت فارسی است.

نکته: در نظر داشته باشید که با تغییر ریجن گوشی به هند یا کشورهای دیگر، ممکن است یک سری برنامه های اضافی و محلی مخصوص آن منطقه در گوشی ظاهر شود که شما میتوانید با ورود به بخش Apps، آن ها را حذف کنید.

چطور فونت فارسی را در تم استور شیائومی تغییر دهیم؟

با تمام پیش نیازهایی که در بالا انجام دادید، به طرز جالبی امکانات جدیدی مثل والپیپر و تم به تنطیمات اضافه شده اند! حال زمان تغییر فونت فارسی است. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  • به بخش تنظیمات رفته و روی گزینه تم (Themes) کلیک کنید

  • در بخش پایینی، روی تب فونت کلیک کرده و سپس شاهد بالا امدن تعداد زیادی فونت هستید

  • فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Apply و سپس Reboot ضربه بزنید تا سیستم با فونت جدید راه اندازی شود.

تبریگ میگوییم به همین راحتی و بدون نصب برنامه اضافی توانستید تم فارسی گوشی شیائومی خود را تغییر دهید.

سخن پایانی

بنابراین با توجه به مطالب فوق فونت گوشی شیائومی خود را تغییر دهید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (613 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (63 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان