دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

چگونه فرش را با رنگ مبل ست کنیم؟ 

یکشنبه، 08 بهمن 1402
وقتی که در طراحی دکوراسیون داخلی نوبت به انتخاب رنگ و ست کردن مبل با فرش و اجزای مختلف دکوراسیون می شود، با انتخاب های گوناگونی روبرو خواهیم شد که اگر با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید،می توانید یک ست زیبا با هماهنگی کامل ایجاد نمایید.میتوانید در این بخش با برخی از این تکنیک های ست کردن مبل و فرش آشنا شوید.

اصول و نکات ست کردن فرش با رنگ مبل

بدون­ شک در بحث طراح و دکوراسیون داخلی دو فاکتور انتخاب رنگ و ست مبل با فرش از اهمیت فوق­ العاده بالایی برخوردار است. در واقع بیشتر وقت افراد در مواجهه با این موضوع با توجه به تعداد و تنوع گزینه­ ها گمراه شده و گاهاً نمی‌توانند گزینه مناسب را انتخاب کنند.

این درحالی است که اگر با سبک و اصول هماهنگ کردن مبلمان با دیگر لوازم خانه آشنا شوید، به راحتی خواهید توانست دکوراسیون خانه خود را با درنظر گرفتن رنگ‌بندی لوازم و وسایل در بهترین حالت ممکن ست کنید. البته برای انجام این امر مهم مواد و تکنیک­های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

انتخاب سبک مبلمان و فرش

ابتدا باید در نظر بگیرید که شما علاقه به سبک مدرن یا سنتی دارید. اگر علاقمند به سبک مدرن هستید باید بدانید در سبک مدرن مبل های راحتی با فرش های مدرن ست می شوند. بهتر هست مبل های سلطنتی یا استیل را با فرش های سنتی و ایرانی ست کنید. ولی این قانونی هست که کارشناسان چیدمان عمل می کنند و نیازی نیست شما نیز طبق این اصول پیش بروید.

هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید

برای ست کردن مبل و فرش یکی از کارهای ساده این است که فرش و مبلتان باید یک رنگ باشد تا ظاهر ساده و یکدستی به فضا بخشد. مثلا اگر رنگ فرشتان کرم است بهتر است رنگ مبلتان را با همان رنگ با کمی اختلاف در تیرگی در نظر بگیرید و دیگر وسایل را متفاوت انتخاب کنید تا فضا بی روح نشود.

انتخاب دو رنگ متفاوت

برای ست مبل و فرش اگر فرش­ هایی با رنگ­بندی متشکل از دو یا چند رنگ مختلف خریداری کنید، آزادی عمل بیشتر و گزینه­ های متعددی در خرید مبل خواهید داشت. در این حالت می­توانید یکی از رنگ­های فرش را در انتخاب رنگ مبل لحاظ کند و بدین شکل هماهنگی رنگ ­ها را در فضای داخلی خانه به وجود بیاورید. در حالت کلی فرش­های چند رنگ از این نظر دارای مزیت بوده و دست افراد را در انتخاب مبلمان باز­تر می‌گذارد. برای این کار تنها کافی است که یکی از رنگ ­های غالب فرش را به عنوان هدف در نظر گرفته و مبل­ها را بر همان اساس انتخاب کنید.

ایجاد تضاد بین رنگ ها

این سبک جز راحت ترین روش های ست کردن می باشد چون حتی با هزینه اندک می توان با تغییر رنگ کوسن ها تضاد را بین رنگ ها ایجاد کرد. همچنین می توان تضاد رنگ بین فرش و مبل ایجاد کرد که بسیار چشمگیر می باشد.

استفاده از رنگ مکمل

در این سبک حتما نباید رنگ مبلمان و فرش یک رنگ بوده و می توان از رنگ های مکمل استفاده کرد. این رنگ ها در کنار هم ربطی ندارند اما در کنار هم ترکیب دوست داشتنی را خلق می کنند و دکوراسیون منزل را از یکنواخت بودن رها می کند.

ست کردن مبل با فرش های پر نقش و نگار

در این روش باید دقت به عمل آید که از مبل هایی با پارچه ساده و بدون طرح با فرش های شلوغ و پر نقش و نگار استفاده شوند.

نکته پایانی

بهتر است اندازه فرش و مبلمانتان را متناسب با فضای خانه تنظیم کنید. اگر منزلی کوچک دارید از خریدن مبلمان بزرگ و یا فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ خودداری کنید چرا که فضا را کوچکتر نشان می‌دهد؛ در مجموع بهتر است قبل از خرید فرش و مبل ابعاد و نحوه چیدمان آن را در نظر بگیرید.امیدواریم با ارائه این مطلب انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ویراستاری تخصصی مقاله
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس