چگونه قابلیت Spatial Sound (صدای فراگیر) را در ویندوز 11 فعال کنیم؟+ آموزش تصویری

  دوشنبه، 22 خرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه قابلیت Spatial Sound (صدای فراگیر) را در ویندوز 11 فعال کنیم؟+ آموزش تصویری
احتمالا شما هم تاکنون نام Spatial Sound در ویندوز 11 و یا همان صدای فراگیر را شنیده باشید. این ویژگی صوتی قطعا تجربه شما را از گوش دادن به هر چیزی جذاب‌تر خواهد کرد. در عین حال نحوه‌ی فعال‌سازی آن به قدری آسان است که هر شخصی به راحتی و حتی به تنهایی در عرض 15 الی 20 دقیقه می‌تواند آن را فعال کند. در ادمه ساعدنیوز به نحوه فعال سازی آن خواهد پرداخت.

صدای فضایی در ویندوز تجربه‌ی صوتی فراگیر را برای کاربران ارائه می‌دهد. این قابلیت، نیازی به استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار دیگری ندارد و از بخش تنظیمات ویندوز می‌توان آن ‌را فعال کرد. همراه ساعدنیوز باشید تا در ادامه با نحوه ی فعالسازی این قابلیت آشنا شوید.

نحوه فعال کردن Spatial Sound در ویندوز 11

ویندوز همیشه در تلاش است تا برترین ویژگی‌های ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهد. صدای فضایی در ویندوز 11 نیز جزو مواردی است که پس از استفاده از آن قطعا شگفت‌زده خواهید شد و دیگر نمی‌توانید از این ویژگی جذاب دل بکنید. شما سه راه اصلی برای فعال‌سازی Spatial Sound دارید که می‌توانید با توجه به راحتی و علاقه و سلیقه‌ی خود یکی را انتخاب و سپس تست کنید. این راه‌ها عبارتند از:

استفاده از تنظیمات ویندوز:

  • اکثر لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به قابلیت صدای فضایی هستند، بنابراین نیازی به خرید تجهیزات صوتی اضافی برای استفاده از این قابلیت نخواهید داشت. ساده‌ترین راه برای فعال کردن Spatial Sound در ویندوز 11 کمک گرفتن از پنل تنظیمات ویندوز است. برای این کار باید چندین مرحله‌ی ساده را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. در اولین قدم Win + I را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا منوی تنظیمات برای شما باز شود.

  2. اکنون در برنامه‌ی تنظیمات System را انتخاب کنید و سپس به سراغ Sound بروید.

  3. در قسمت Output روی Speakers کلیک کنید.

  4. در منوی موجود Spatial audio را پیدا کنید و سپس روی آن ضربه بزنید.

استفاده از تنظیمات ویندوز

  • شما همچنین می‌توانید فرمت صدایی که می‌خواهید استفاده و دریافت کنید را نیز انتخاب نمایید.

  • در عین حال می‌توانید میزان صدا و سایر تنظیمات صدا را از این منو تنظیم کنید. به همین سادگی!

کمک گرفتن از کنترل پنل ویندوز

راهی دیگر برای فعال کردن صدای فضایی، استفاده از کنترل پنل ویندوز است. لازم به ذکر است که این روش کمی پیچیده‌تر است، اما گزینه‌هایی اضافی را برای سفارشی کردن صدای دریافتی در اختیار شما قرار می‌دهد و به همین دلیل برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از این روش برای فعال کردن صدای فضایی ویندوز خود استفاده کنند. اگر شما هم این روش را دوست دارید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • روی Start راست کلیک کرده و از لیست موجود به سراغ گزینه‌ی Run بروید.

  • حالا Control Panel را در کادر موجود تایپ کنید و Enter را بزنید.

  • با این کار پنجره‌ی کنترل پنل برای شما باز می‌شود.

  • View by را روی Large icons تنظیم و سپس Sound را انتخاب کنید.

کمک گرفتن از کنترل پنل ویندوز

نکته‌ی مهم: شما همچنین می‌توانید control mmsys.cpl sounds را نیز در کادر موجود تایپ کنید و در نهایت به صورت مستقیم وارد Sound شوید.

  • در تب Playback دستگاه پخش پیش‌فرض که معمولاً Speakers هست را انتخاب کنید.

  • سپس روی Properties در گوشه‌ی پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

کمک گرفتن از کنترل پنل ویندوز

  • حالا شما باید در پنجره‌ی Speaker Properties به تب Spatial sound بروید.

  • در این مرحله فرمت صدای فضایی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • برای ذخیره‌ی تمامی تغییرات روی Apply و سپس روی OK کلیک کنید.

  • در نهایت شما می‌توانید با پخش کردن یک موزیک از فعال شدن این ویژگی اطمینان حاصل کنید.

استفاده از Volume Mixer

حالا که در مورد فعال‌سازی Spatial Sound در ویندوز 11 با کنترل پنل ویندوز صحبت کردیم، پس بهتر است فعال‌سازی این ویژگی را با یک ابزار جذاب‌تر یعنی Volume Mixer نیز تست کنیم. در حقیقت اکثر افراد حرفه‌ای این روش را انتخاب می‌کنند، چرا که از هر نظری دست آن‌ها در رابطه با Spatial Sound باز خواهد بود. برای کمک گرفتن از Volume Mixer مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا Win + E را روی صفحه‌ی کلید رایانه‌ی خود فشار دهید تا Windows File Explorer باز شود.

  • sndvol.exe را در بخش مربوطه تایپ کنید و سپس Enter را بزنید.

  • با این کار پنجره‌ی Volume Mixer برای شما باز می‌شود.

  • حال روی نماد Speaker دو بار کلیک کنید تا پنجره‌ی Speaker Properties نیز باز شود

استفاده از Volume Mixer

  • در پنجره‌ی Speakers Properties به بخش Spatial sound بروید.

  • در این مرحله فرمت صدای فضایی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • برای ذخیره‌ی تمامی تغییرات روی Apply و سپس روی OK کلیک کنید.

به همین سادگی شما با استفاده از Volume Mixer توانستید Spatial Sound را در ویندوز 11 فعال کنید.

سخن پایانی

بنابراین اگر شما هم به دنبال تجربیاتی جدید در دنیای تکنولوژی هستید، قطعا Spatial Sound در ویندوز 11 می‌تواند جزو بهترین گزینه‌ها باشد. در حقیقت اکثر افرادی که از این ویژگی تاکنون حداقل یک بار استفاده کرده‌اند، هنوز هم از آن استفاده می‌کنند و بسیار راضی هستند. از طرف دیگر چون این ویژگی رایگان است و فعا‌سازی آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، پس یک بار تجربه‌ی آن نیز هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. حال این شما هستید که می‌توانید با توجه به علاقه وسلیقه‌ی خود این ویژگی را امتحان کنید و یا خیر. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (247 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (191 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (128 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (125 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (91 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (74 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (66 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (50 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (29 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (21 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (18 نظر)
تیتر امروز   
مشخصات باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا لو رفت
سنت‌های عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی
اعلام آمادگی زاکانی برای مناظره با زنگنه
(ویدئو) حرکات خجالت آور و خنده دار ترامپ سر پیری!/ تبلیغ مسخره و خنده دار دونالد ترامپ برای رستوران هایش!
(ویدئو) یادی کنیم از طعنه و حرف 18+ رضا رویگری در برنامه زنده !/ مجری ترسید اخراج شه با این حرکت!😯
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی‌پسند میز شام سپیده بزمی‌پور، همسر خوش‌سلیقه‌ی شاهرخ استخری، و عروس خانم برای مهمونای مخصوصش/ سفره آرایی به سبک سپیده بزمی‌پور
(ویدئو) تلاش خنده دار دو راکون برای باز کردن درب که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده
(عکس) مهران غفوریان و دخترش هانا در کنار رود فرات
(ویدیو) سخنان غم‌انگیز فرزندان سعید راد پیرامون بیماری که موجب فوت پدرشان شد/ پاسخ قاطع دختر سعید راد به شایعات آزار دهنده‌ اینروزها
(ویدیو) استایل کژوال و خوشرنگ پارسا پیروزفر در کنار طناز طباطبایی در اکران مردمی آخرین فیلم مرحوم رضا داوودنژاد، "مصائب شیرین"
(ویدیو) آشپزخانه ی شیک و مدرن تازه عروس داماد سینمای ایران "سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی"/ چقدر امروزی و مینیماله، منحصربفردترین کابینتا رو دارن!/فقط اون دکوری های عجیب غریبشون!
(تصاویر) لباس مجلسی خیره‌کننده‌ی بازیگر هالیوودی، جنیفر لوپز، در شب تولدش تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد/ چیدمان رویایی خونه و میز شامشون رو با این گلهای خاص و زیبا میپسندین؟
(تصاویر) 12 سنت عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی که حتی دیدن تصاویرشان نیز شما را انگشت به دهان خواهد‌گذاشت/ الان خوشحالین در این قبایل بدنیا نیومدین؟
روایت تکان دهنده از مادری که دختر خود را 25 سال در زیرزمین خانه حبس کرد +عکس
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....