چگونه قالب وردپرس با فایل زیلا آپدیت کنیم؟

  دوشنبه، 29 خرداد 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه قالب وردپرس با فایل زیلا آپدیت کنیم؟
بروزرسانی قالب سایت و استفاده از ابزارهایی مانند فایل زیلا از جمله فنونی است که وب مستران و مدیران سایت باید بر آن تسلط کافی داشته باشید، ابزار Filezilla ابزاری بسیار کاربردی است که می توانید از آن برای بروزرسانی قالب استفاده کنید. در محتوای حاضر به چگونگی آپدیت ورد پرس با فایل زیلا خواهیم پرداخت.

آموزش آپدیت قالب وردپرس با فایل زیلا

یکی از مواردی که برای همه مهم است این است که سایت به روز باشد و مشکلی نداشته باشد. این کار به برند ما بسیار کمک خواهد کرد و آن را بی نقص جلوه خواهد داد. آپدیت کردن قالب باعث می شود در نصب افزونه ها و سایت مشکلی وجود نداشته باشد و تمام اجزا سایت به خوبی فعالیت خود را انجام دهند.

  • گزینه بروزرسانی در پنل: بروزرسانی های قالب سایت در عملکرد آن بسیار موثرند. این بروزرسانی ها مشکلات امنیتی را برطرف کرده و باگ ها و خطاهای نرم‌افزاری را کاهش می دهند. بروزرسانی ها گزینه های مختلفی را در پیش روی صاحبان وب سایت قرار می دهند؛ و می توانیم از میان گزینه های موجود نسخه های متعددی را انتخاب کنیم. این کار را می توانیم از طریق کنترل پنل انجام دهیم. وجود گزینه بروزرسانی ها در کنترل پنل، کار را آسان تر خواهد کرد. غیر از این گزینه راه دیگر برای این کار، استفاده و مراجعه به خود هاست است.

  • بک آپ گرفتن قبل شروع به هر کاری: برای بروزرسانی قالب وردپرس بایستی با کمک فایل زیلا به هاست خود متصل شوید. روش های انتقالی در این راستا FTP و روش های دیگر هستند برای اتصال و ورود به هاست با فایل زیلا باید به دایرکتوی Theme برویم. مسیر ذیل را دنبال کنید: (Wp-content/ public-html/ wp-content/ themes)از این پوشه قالب کپی تهیه کنید تا به عنوان بک آپ قابل استفاده باشد. ممکن است که پس از بروزرسانی مشکلاتی در سایت ایجاد شود و بخواهیم به حالت اولیه دسترسی داشته باشیم. این بک آپ گیری به همین منظور است. برای این که بعد از بروزرسانی مشکل خاصی بوجود نیاید، بهتر است که از پوشه قالب خود یک کپی بگیرید تا به عنوان بک آپ قادر به استفاده از آن باشید!

  • ایجاد تغییرات: فایل قالب را که قبلا تهیه کردید در سیستم اکسترکت کنید. قصد داریم تغییرات قدیم و جدید را یک جا روی سیستم داشته باشیم. می‌توانیم تغییرات و اصلاحات قدیمی را در پوشه فایل جدید قرار دهیم. این کار سرعت آپدیت را بالاتر برده، بروزرسانی بدون مشکل انجام شده و تنظیمات قبلی نیز حفظ شود.

 آپدیت قالب وردپرس با فایل زیلا

  • فایل بروزرسانی را آپلود کنید: فایل جدیدی که تهیه کردیم را از طریق فایل زیلا در پوشه Theme بروزرسانی می کنیم.

اهمیت بک آپ

بک آپ گرفتن روش بسیار خوبی برای جلوگیری از حذف و از بین رفتن اطلاعات سایت در حین فرایند بروزرسانی قالب است. بهتر است هر بار که قالب سایت را بروزرسانی می کنیم برای حفظ داده ها در طی این فرایند یک بک آپ از فایل های سایت تهیه کنیم.

مزیت فایل زیلا به نرم افزارهای دیگر مدیریت سایت

  1. در فایل زیلا احتیاج به آپلود کردن فایل زیپ و سپس اکسترکت آن در برنامه نداریم.

  2. با استفاده از فایل زیلا دچار محدودیت های حجمی که شرکت های هاستینگ ایجاد می کنند نخواهیم شد.

  3. در این نرم افزار می توانید فایل هایی با هر نوع پسوند را آپلود کنید.

سخن پایانی

بنابراین فایل زیلا نرم افزاری است که با استفاده از پروتکل FTP کار بروزرسانی سایت را انجام می دهد. این نرم افزار به راحتی قابل دانلود و نصب بوده و امکانات زیادی را در زمان آپدیت قالب سایت، در اختیار ما قرار می دهد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (385 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (272 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (140 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (131 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (119 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (64 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (51 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (33 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (32 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....