چگونه گلس گوشی های اندروید/ آیفون را در چند گام ساده تعویض کنیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 19 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه گلس گوشی های اندروید/ آیفون را در چند گام ساده تعویض کنیم؟+ فیلم آموزشی
تعویض گلس گوشی یکی از اولین کارهایی است که باید هنگام مشاهده ترک یا جدا شدن گلس از گوشی انجام دهید چرا که دیگر کارایی خود را از دست داده است. در این محتوا به آموزش تعویض گلس محافظ صفحه نمایش در خانه می‌پردازیم. همراه ساعدنیوز باشید.

گلس های صفحه نمایش تنها تا زمانی سالم هستند، دلسوز سلامتی گوشیتان خواهند بود! اگر گلس گوشی شما خراشیده یا ترک خورده، زمان آن فرا رسیده که از یک گلس جدید استفاده کنید. بسیاری از کاربران نسبت به تعویض محافظ صفحه نمایش قدیمی محتاط هستند و این کار را به متخصص آن محول می کنند. اما در منزل نیز می توانید فرایند جایگزین کردن گلس تلفن همراه خود را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به آموزش جدا سازی محافظ صفحه نمایش قدیمی و چسباندن گلس جدید بپردازیم. دستورالعمل هایی که در ادامه معرفی می شوند، برای اکثر محافظ های صفحه نمایش در انواع و اقسام تلفن های همراه و تبلت ها، از جمله سیستم عامل های Android و IOSکاربرد دارند.

چگونه گلس گوشی را از صفحه نمایش جدا کنیم؟

اگر ناخن های بلندی دارید، می توانید بدون استفاده از ابزار جانبی، محافظ صفحه نمایش قدیمی را جدا کنید. در غیر این صورت، می توانید از وسایلی چون کارت اعتباری، خلال دندان و نوار چسب استفاده کنید. بهتر است پیش از دست به کار شدن، گارد موبایل یا قاب گوشی را هم جدا کنید تا جلو دست و پای شما را نگیرد.

نکته: قبل از شروع هر 3 روش ذکر شده، سشوار را با درجه حرارت کم و به مدت 15 ثانیه بر روی صفحه نمایش بگیرید تا چسب گلس گوشی شل شود.

جداسازی گلس گوشی بدون هیچ وسیله ای و تنها با دست

  • به آرامی سعی کنید محافظ صفحه را از گوشه و با استفاده از ناخن انگشت خود بلند کنید. یک گوشه باید آن قدر شل شده باشد که بتوانید با دست این کار را انجام دهید.

  • پس از پیدا کردن گوشه مناسب برای جداسازی، گلس را به آرامی به سمت بالا بکشید.

  • به طور همزمان نقاط دیگر محافظ را جدا کنید تا از پاره شدن آن، قبل از لایه برداری به صورت کامل، جلوگیری شود. این فرایند را به آرامی انجام دهید تا محافظ صفحه نمایش تکه تکه نشود.

جداسازی گلس گوشی با خلال دندان و کارت اعتباری

اگر ناخن های خود را به تازگی کوتاه کرده اید، بهتر است از وسایل دم دستی چون خلال دندان و یا کارت های اعتباری کمک بگیرید.

  • با استفاده از یک خلال دندان و به آرامی یکی از چهار گوشه گلس را خم کنید. حتما نوک تیز خلال دندان را به سمت بیرون و بالای گوشی بکشید تا به صفحه نمایش گوشی آسیبی نرسد.

  • پس از شل شدن گوشه گلس، از انگشتان دست برای کشیدن و دور کردن آن از تلفن همراه استفاده کنید.

  • محافظ را از طرفین گوشی، لایه برداری کنید. به آرامی این کار را انجام دهید تا از پاره شدن گلس جلوگیری کرده باشید.

  • یک کارت اعتباری را در شکاف ایجاد شده، قرار دهید تا به آرامی محافظ صفحه از تلفن همراه جدا شود.

جداسازی گلس گوشی با خلال دندان و کارت اعتباری

جداسازی گلس بوسیله نوار چسب

نوار چسب نیز می تواند انتخاب مناسبی برای جدا کردن محافظ صفحه نمایش تلفن همراه باشد.

  • یک تکه نوار چسب را به دور 2 انگشت خود لوله کنید. قسمت چسبنده نوار به سمت خارج باشد.

  • نوار چسب را در گوشه ای از گلس قرار دهید. گوشه ای را انتخاب کنید که شکستگی و یا ترک خوردگی در نزدیکی آن وجود نداشته باشد.

  • انگشتان خود را بلند کرده و به آرامی به سمت انتهای دیگر تلفن همراه حرکت دهید. اطمینان حاصل کنید که سطح گلس به میزان مساوی و یکنواخت به نوار، چسبیده باشد.

جداسازی گلس بوسیله نوار چسب

چگونه گلس گوشی را بچسبانیم؟

پس از این که محافظ صفحه قدیمی را با موفقیت جدا کردید، زمان چسباندن یک گلس جدید فرا می رسد. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه دوباره گلس قبلی را تهیه کنید، یکبار به صفحه راهنمای خرید گلس مراجعه کنید و با انواع گلس گوشی مانند گلس مات و گلس پرایوسی و ویژگی های آن ها آشنا شوید. شاید محافظ صفحه قبلی گوشی شما از کیفیت خوبی برخوردار نبوده است. علاوه بر گلس جدید، موارد دیگری نیز برای شروع کار نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

  • مایع تمیز کننده

  • پارچه میکروفایبر (می توانید از دستمال عینک نیز استفاده کنید)

  • نور کافی

دقت کنید که دست هایتان و صفحه نمایش گوشی تمیز باشند. برای این کار می توانید از یک پارچه میکروفایبر و اسپری تمیزکننده گوشی استفاده کنید.

  • پوسته محافظتی گلس را از قسمت چسبنده آن جدا کنید. سعی کنید از لمس کردن قسمت چسبنده خودداری کنید.

  • محافظ صفحه را با صفحه گوشی خود همتراز کنید تا مطمئن شوید هیچ بخش از گلس، از تلفن همراه بیرون زده نمی شود. این کار را سریع انجام دهید تا گرد و غبار بین محافظ و صفحه نمایش قرار نگیرد.

  • محافظ صفحه را به آرامی در بالای صفحه خود قرار دهید، از یک سر شروع کرده و به تدریج به سمت انتهای دیگر حرکت کنید.

  • با اعمال فشار به کمک دستمال عینک و یا کارت، حباب هایی را که زیر گلس ایجاد شده، خارج کنید. از وسط موبایل شروع کنید و حباب ها را به لبه های صفحه نمایش هدایت کنید.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله به نحوه جداسازی گلس قدیمی و تعویض آن با گلسی جدید برای تلفن های همراه پرداختیم. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در صورت مشاهده هر گونه شکاف، ترک خوردگی و یا شکستگی بر روی محافظ صفحه نمایش، باید به دنبال تعویض آن باشید. چرا که ترک های کوچک به مرور به شکستگی ها و ترک های بزرگتری تبدیل می شوند که سلامت صفحه نمایش گوشی شما را به خطر می اندازند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (385 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (47 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس