دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه حالت Developer Mode را در ویندوز 10 فعال کنیم؟+ فیلم آموزشی 

جمعه، 13 مرداد 1402
یکی از آپدیت های ویژه ی ویندوز 10 قابلیت Developer Mode می باشد. این گزینه نوعی حالت توسعه دهنده تلقی میشود که به کاربر فرصت بهره گیری از امکانات مختلف و گسترده سازی آن را ارائه می دهد. در حالت معمولی گزینه Developer Mode در حالت غیر فعال قرار دارد و در راستای آغاز کارکرد نیازمند فعال سازی است. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی فعال کردن آن خواهد پرداخت.

اگر تاکنون وارد تنظیمات ویندوز10 شده باشید، حتما نظرتان به بخش «Developer Mode» افتاده است. اگر به این حالت وارد شوید، سیستم عامل دست شما را برای آزمودن نرم افزار های تحت توسعه به شکل ساده تر باز می گذارد. مثلا اجازه می دهد از محیط پوسته Bash در اوبونتو استفاده نمایید، برخی از تنظیمات مبتنی بر حالت توسعه دهنده را عوض کنید و... . در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر درباره حالت «Developer Mode» بدانیم.

چگونه «Developer Mode» را فعال کنیم؟

  • برای یافتن «Developer Mode» می توانید به بخش Settings مراجعه کنید. (برای یافتن بخش تنظیمات ویندوز می توانید در قسمت جست و جوی ویندوز کلمه Settings را تایپ کنید) در بخش Settings به مسیر

    Update & Security > For Developers

  • بروید و در آن قسمت گزینه «Developer Mode» را انتخاب نمایید. با این کار سیستم عامل شما روی حالت توسعه دهنده قرار می گیرد.

دسترسی هایی که «Developer Mode» به ما می‌دهد

  • Bash Ubuntu: برای استفاده کردن از این زیرسیستم، حتما لازم است ابتدا ویندوز را روی حالت توسعه دهنده قرار دهید. در این صورت است که می توانید Windows Subsystem for Linux را فعال و پوسته Bash اوبونتو را نصب و استفاده کنید. اگر حالت توسعه دهنده غیر فعال باشد، یا غیر فعال شود، Windows Subsystem for Linux نیز غیر فعال خواهد شد و دسترسی به پوسته بش اوبونتو امکان پذیر نخواهد بود.

  • دسترسی به تنظیمات توسعه دهندگان: پنل For Developers این اجازه را به شما خواهد داد که سریعا تنظیمات مختلف ویندوز را به شکل توسعه دهنده و پسندیده تر عوض کنید. اگرچه بعضی از این تنظیم در حالت غیر فعال «Developer Mode» نیز در دسترس هستند، اما در سراسر سیستم پخش و پلا هستند و پیدا کردنشان کار هر کسی نیست. اما وقتی «Developer Mode» فعال باشد، همه این تنظیمات را می توانید در یک جای مشخص بیابید. اگر حالت توسعه دهنده را فعال کنید، File Explorer، درایور های خالی، پسوند فایل ها، فایل های مخفی و فایل های سیستمی را که در حالت عادی پنهان هستند نمایان می کند. دسترسی ساده تری به گزینه های Run as a different User خواهید داشت و آدرس کامل پوشه های مختلف در نوار عنوان مدیر فایل را خواهید دید.

  • دسترسی از راه دور: شما با فعال کردن «Developer Mode» از این مطمئن خواهید بود که رایانه تان همواره برای دسترسی از راه دور مهیا است. همچنین تنظیمات پاور سیستم را نیز می توان تغییر داد تا خیالتان از به خواب رفتن یا Hibernate شدن کامپیوتر راحت باشد و بتوانید برای مدت زیاد یا به صورت دائمی از کنترل از راه دور استفاده کنید.

  • Device Portal و Device Recovery: وقتی حالت توسعه دهنده فعال شود، ویندوز به شکل اتوماتیک Device Portal را نصب می کند. اما تا زمانی که Device Portal را فعال نکنید، کار نخواهد کرد. با فعال کردن Device Portal مرک کردنکنید، کار نخواهد کرد.ه ز به شکل اتوماتیک به صورت دائمی از کنترل از راه دور استفاده کنید.مایان می کند. نرم افزار روشن شده و قوانین فایروال طوری شکل خواهند گرفت که ارتباطات دریافتی را بپذیرد. دروازه درگاه، به عنوان یک رابط وب، دستگاه را در اختیار دستگاه های دیگر قرار می دهد. Device Recovery به شما این اجازه را می دهد که با وارد کردن کد، یک دستگاه را با Device Portal جفت نمایید.

  • محدودیت کمتر در لینک های نمادین: در آپدیت اخیر ویندوز 10 قابلیتی افزوده شده است که اگر حالت توسعه دهنده را فعال کنید، از شر محدودیت هایی که برای ساخت لینک های نمادین دارید خلاص خواهید شد. پیش از این تنها ADMIN ها می توانستند لینک های نمادین تولید کنند ولی حالا اگر حالت توسعه دهنده را فعال کنید همه حساب های کاربری روی سیستم امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق با نحوه فعال کردن حالت Developer Mode در ویندوز 10 آشنا شدید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 15 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پیانو نوازی محشر و بدون نقص همسر سالار عقیلی در سوگ برادر جوانش در خانه+ ویدیو/ شمع باران کردن خانوم هنرمند و ایجاد فضایی عارفانه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدیو/ خلق مجسمه‌های ترسناک با جوراب شلواری/ صد رحمت به "زامبی" و صد آفرین به هنرمندش
(ویدیو) غوغای صدای بینظیر استاد علی نصیریان در دورهمی پیشکسوتان تمام حاضران را شگفت زده کرد/ ماشالله با صدای گرمشون به ترانه "امشب شب مهتابه" روح جدیدی بخشیدن👌
(ویدیو) سورپرایز و گریه فریبا کوثری "بازیگر سریال مختارنامه" وقتی مادرش با برنامه تماس میگیره
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب