دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه هم زمان دو دستگاه/ اسپیکر را به بلوتوث گوشی اندروید وصل کنیم؟ 

پنجشنبه، 15 تیر 1402
قابلیت Dual Bluetooth می تواند امکان اتصال به دو یا چند بلوتوث در اندروید را برای شما فراهم کند. در این مقاله قصد داریم نحوه وصل شدن به چندین بلوتوث در گوشی را به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه ساعدنیوز باشید.

چگونه دو اسپیکر را به هم وصل کنیم؟ آیا می‌توان هم‌زمان، دو دستگاه مثل دو هندزفری یا دو اسپیکر بلوتوثی را به یک گوشی، لپ‌تاپ یا تلویزیون متصل کرد؟ چنین سوالاتی را این روزها زیاد از کاربران می‌شنویم. اسپیکرها، هندزفری‌ها و سایر گجت‌های بلوتوثی در طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به وفور توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین امر باعث شده که بسیاری از مواقع کاربران نیاز پیدا کنند که این دستگاه‌های بلوتوثی را به هم وصل کنند. البته که به ندرت راه مستقیمی برای اتصال این گجت‌ها وجود دارد؛ با این وجود می‌توان آن را به روش‌های مختلف و به صورت هم‌زمان به یک گوشی، لپ‌تاپ، تلویزیون و غیره نصب کرد. اگر شما هم به دنبال راهی برای اتصال دو اسپیکر به هم یا به طور کلی دو گجت بلوتوثی به یک دستگاه هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

پخش همزمان صدا از دو اسپیکر یا هندزفری

در نسخه‌های قبلی بلوتوث مثل 4.2 امکان اتصال دو دستگاه وجود نداشت؛ اما خوشبختانه با معرفی بلوتوث نسخه 5 امکان اتصال هم‌زمان دو دستگاه‌ بلوتوثی فراهم شد. بنابراین برای این که بتوانید به صورت هم‌زمان دو هندزفری یا اسپیکر بلوتوثی را به یک دستگاه متصل کنید، باید دستگاه‌های شما به بلوتوث نسخه 5 به بعد مجهز باشند. البته برخی از برندها و مدل‌ها مثل بلندگوهای برند Bose یا برخی از گوشی‌های سامسونگ دارای قابلیت‌ها و برنامه‌های داخلی برای جفت سازی هم‌زمان دو دستگاه هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت که روش برقراری اتصال میان دو اسپیکر قابل حمل، دو هندزفری بلوتوثی و غیره بستگی به مدل و برند گوشی شما دارد. بر این اساس در ادامه مراحل وصل کردن دو هندزفری یا اسپیکر را برای برندهای مختلف گوشی با یکدیگر مرور می‌کنیم:

در اندروید چگونه دو هندزفری را به گوشی وصل کنیم؟

اتصال هندزفری بلوتوثی به گوشی‌های اندروید بسیار آسان است؛ اما اتصال همزمان دو اسپیکر یا هندزفری هم به همان سادگی‌ست؟ خوشبختانه در بیشتر مدل‌های جدید گوشی‌های اندروید، مثل آخرین مدل‌های گوشی شیائومی و غیره قابلیت Dual Audio تعریف شده است که با کمک آن به سادگی می‌توانید دو دستگاه بلوتوثی را به گوشی متصل کنید و از پخش صدای هم‌زمان در آن‌ها لذت ببرید. برای فعال کردن این گزینه در اندروید خود باید مراحل زیر را طی کنید:

  • بلوتوث هندزفری‌ها یا اسپیکرهای مورد نظر خود را روشن کنید.

  • به بخش تنظیمات بلوتوث گوشی خود بروید و آن را فعال کنید.

  • چند دقیقه صبر کنید تا نام دستگاه‌های بلوتوثی شما روی صفحه گوشی ظاهر شود.

  • یکی یکی روی نام دستگاه‌ها ضربه بزنید تا با گوشی جفت شوند.

  • سپس روی آیکون سه نقطه‌ای تنظیمات در بالا و گوشه سمت راست ضربه بزنید. (این منوی تنظیمات بسته به مدل گوشی شما ممکن است با نام و شکل‌های دیگری دیده شود.)

  • گزینۀ Advanced را انتخاب کنید.

  • گزینۀ Dual Audio را روشن کنید تا صدای به صورت هم‌زمان در دو گجت پخش شود.

در صورتی که در منوی تنظیمات گوشی شما چنین گزینه‌ای دیده نمی‌شود، تنها راهکاری که باقی می‌مانند، کمک گرفتن از برنامه‌های جانبی است. در پاراگراف‌های بعدی بهترین برنامه‌ها را برای اتصال همزمان دو دستگاه به یک بلوتوث معرفی خواهیم کرد.

نحوه اتصال دو هندزفری بلوتوث به گوشی سامسونگ

شرکت سامسونگ قابلیت بلوتوث دوگانه صوتی یا Dual audio را در گوشی‌های مدل Samsung Galaxy S8 ،S+ به بعد خود تعریف کرده است. با کمک این قابلیت به راحتی و با پشت سر گذاشتن مراحل زیر می‌توانید هم‌زمان دو هندزفری بلوتوث، اسپیکر و غیره را به گوشی سامسونگ خود متصل کنید.

  • وارد Setting گوشی خود شوید.

  • ابتدا گزینه Connections و پس از آن Bluetooth را انتخاب کنید.

  • حالا گزینۀ Advanced را که در سمت راست و بالا دیده می‌شود، لمس کنید.

  • در این مرحله گزینۀ Dual Audio را روشن کنید.

  • حالا کافی است که اتصال بلوتوث موبایل خود با هر دو دستگاه را جفت کنید. برای این کار وارد منوی بلوتوث گوشی خود شوید و پس از روشن کردن بلوتوث دستگاه‌های خود آن‌ها را به هم متصل کنید.

فراموش نشود که این مراحل فقط امکان اتصال دو دستگاه بلوتوثی را فراهم می‌آورد و به محض این که سومین دستگاه را به بلوتوث موبایل خود وصل کنید، اتصال اولین دستگاه جفت شده قطع می‌شود. به علاوه، در نظر داشته باشید که این مراحل مطابق با منوی گوشی‌های سامسونگ که دارای اندروید 8 و بالاتر هستند، نوشته شده‌اند و امکان دارد که بسته به مدل گوشی شما کمی گزینه‌ها متفاوت باشند.

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب یاد گرفتیم که چگونه دو اسپیکر را به هم وصل کنیم. هم‌چنین با نحوه اتصال دو هندزفری بلوتوث به گوشی سامسونگ و سایر برندهای اندرویدی آشنا شدیم. مهم‌ترین شرطی که در تمام این موارد باید در نظر بگیرید، مجهز بودن دستگاه‌ها به بلوتوث نسخه 5 و بالاتر است. چرا که در نسخه‌های قدیمی‌تر بلوتوث هیچ راهی برای اتصال همزمان دو دستگاه وجود ندارد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس