چگونه کیسه ی پلاستیکی زیپ دار را بشوییم؟

  شنبه، 06 اسفند 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه کیسه ی پلاستیکی زیپ دار را بشوییم؟
کیسه های پلاستیکی و سیلیکونی بسیار بادوام هستند، بنابراین مهم است که آنها را قبل از استفاده مجدد تمیز کنید. چنانکه در ادامه ساعدنیوز طریقه ی شستشوی کیسه های پلاستیکی زیپ دار را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

در حالی که بیشتر کیسه های پلاستیکی و سیلیکونی را می توان در ماشین ظرفشویی شستشو داده و تمیز کرد، برای جلوگیری از بوجود آمدن کپک ها حتما باید خشک شوند. برای سالم نگه داشتن کیسه ها، از یک قفسه خشک کن یا لباس استفاده کنید تا هوا آنها را کاملاً خشک کند.

تمیز کردن کیسه های زیپ دار برای استفاده ی مجدد

هر کیسه ای را که برای ذخیره گوشت خام یا مواد غذایی استفاده می شود ، بیرون بیاورید. برچسب کیسه ی خود را بررسی کنید، یا سعی کنید آنچه را که قبلاً در آن نگهداری کردید را بدانید. اگر کیسه های شما با مرغ و گوشت یا هر منبع احتمالی دیگر در ارتباط با مواد غذایی مستقیم قرار گرفت، حتماً آنها را دور بیاندازید. همین قانون در مورد مواد غذایی که اعضای خانواده به آن حساسیت دارند نیز صدق می کند. به عنوان مثال، اگر شخصی در خانواده شما به بادام زمینی حساسیت دارد، و قبلا در آن کیسه بادام زمینی نگهداری کرده اید مجددا از آن استفاذه نکنید و آن را دور بیاندازید. همچنین نباید از کیسه های آسیب دیده یا پاره شده استفاده مجدد کنید.

پوستر شستشوی کیسه ی پلاستیکی زیپ دار

  • کیسه های زیپ دار خود را به طور کامل برگردانید، و تمام سطح آن را کاملا صاف کنید تا بتوانید با دقت بیشتر آن را تمیز کنید.

  • یک ظرف را با آب خنک یا ولرم و یک مقدار صابون به اندازه ی نخود فرنگی یا مایع ظرفشویی بریزید. و هم بزنید سپس با اسفنجی تمیز از آب و صابون روی کیسه بکشید تا تمیز شود. سپس آن را زیر شیر آب بشویید تا کاملا تمیز شود.

  • بعد آن را برگردانید و با آب و مایع ظرفشویی بشویید و آب بکشید، مطمئن باشید تمام سطح آن را شسته باشید هم داخل و بیرون کیسه را بشویید. و داخل آبچکان قرار دهید تا آب آن کاملا برود و خشک شود در کیسه زیپ دار باید باز باشد که کاملا خشک شود.

  • اگر نمی خواهید دست آنها را بشویید، کیسه های خود را در ماشین ظرفشویی بشویید. کیسه های پلاستیکی خود را روی قفسه های ماشین ظرفشویی خود مرتب کنید ، سپس دستگاه را بر روی یک چرخه منظم قرار دهید. یک محل خشک گرم یا چرخه ای را که از آب گرم استفاده می کند ، انتخاب نکنید، زیرا این امر می تواند به کیسه های پلاستیکی شما آسیب برساند.

  • اگر کیسه های شما هنگام بیرون آمدن از ماشین ظرفشویی هنوز خیس هستند، می توانید هوای داخل آن را خشک کنید!

  • شما می توانید از هر نوع مواد شوینده ظرف استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که مواد شوینده ملایم ممکن است به ماندگاری بیشتر کیسه های پلاستیکی شما کمک کنند.

  • زمانی که یک طرف کیسه خشک شد آن را برعکس کنید و و در جایی آن ها را آویزان کنید و اجازه بدهید تا خشک شود.

  • در صورت نداشتن قفسه خشک کردن، کیسه های خود را روی بند لباسی قرار دهید. درز پایین کیسه های پلاستیکی مرطوب خود را بر روی یک بند لباسی در فضای باز مرتب کنید، در آن باز بماند تا داخل آن هوا برود و کاملا خشک شوند.

  • با این روش شما می توانید هم کیسه های پلاستیکی و هم کیسه های مواد غذایی قابل استفاده مجدد را خشک کنید.

پوستر خشک کردن کیسه ی پلاستیکی زیپ دار در هوای آزاد

  • صبر کنید تا قسمت داخلی کیسه های شما خشک شود. کیسه های خود را به صورت ساعتی یا روزانه بررسی کنید تا خشک شود یا خیر. اگر هر نوع رطوبت یا قطرات آب باقی مانده را در کیسه های خود می بینید ، آنها را برای چند ساعت دیگر روی قفسه یا بند لباس بگذارید. اجازه بدهید کیسه ها به صورت کامل خشک شوند اگر رطوبتی داخل آن بماند سبب ایجاد کپک در آن می شود.

  • اگر هنوز مرطوب است، و برای استفاده از آن عجله دارید آن ها را با دستمال میکرو فیبر پاک کنید. اگر کیسه های شما خیس است و برای استفاده ی مجدد آن عجله دارید دستمال میکروفیبر را تا کنید و داخل کیسه قرار بدهید و زیپ آن را بکشید و آن را فشار بدهید و آن را بپیچید تا تمام قسمت های آن خشک شود. این کار را تا زمانی انجام بدهید که قطره ی آبی داخل آن نباشد و خشک شود سپس در کیسه را باز بگذارید و چند دقیقه اجازه بدهید تا هوا داخل آن برود و کاملا خشک شود. و می توانید از آن کیسه دوباره استفاده کنید.

سخن پایانی

بنابراین اگر از کیسه های سیلیکونی قابل استفاده مجدد استفاده می کنید، می توانید آنها را در ماشین ظرفشویی خود بشویید و خشک کنید. برای فهمیدن چرخه بهینه دستورالعمل های سازنده را دو بار بررسی کنید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (71 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (24 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (16 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (15 نظر) نگاهی به دیزاین شیک و باکلاس میز عزای پسر جوان نسرین مقانلو، بازیگر سریال مختارنامه/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
چه کسانی پیشنهاد وزارت به رائفی پور دادند؟
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
دانلود آهنگ جدید «پر پرواز» مصطفی راغب +فیلم/ تو پر پروازم باش بیا و مالک قلبم باش ...
(عکس) شباهت بیش از حد الیکا عبدالرزاقی، ستاره اینروزهای برنامه "جوکر 2"، به مادرش/ امین زندگانی، بازیگر سریال "طوبی"، چه مادرخانم جوان و خوش خنده‌ای داره!
پدر با دیدن دختر 15 ساله‌اش با یک پسر در اتاق خواب سکته کرد و مرد!
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!