چگونه لاک اسکرین را در ویندوز 10 شخصی سازی کنیم؟+ فیلم آموزشی

  یکشنبه، 12 شهریور 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه لاک اسکرین را در ویندوز 10 شخصی سازی کنیم؟+ فیلم آموزشی
شاید در نگاه اول متوجه فواید Lock Screen 💻 در ویندوز نشوید. جالب است بدانید که شما می توانید این بخش را در ویندوز 10 به اشکال مختلف تنظیم و شخصی سازی کنید. در این مطلب از ساعدنیوز به آموزش شخصی سازی و تغییر عکس صفحه قفل Lock Screen ویندوز 10 میپردازیم. همراه ساعدنیوز باشید.

شاید تصور کنید لاک اسکرین ویندوز 10 تنها یک صفحه‌ی معمولی است که در هنگام قفل شدن سیستم عامل نمایش داده شود؛ اما اینطور نیست. این صفحه بیش از آنچه که فکرش را بکنید کاربردی است و می‌توانید با استفاده ویژگی‌های متنوعی که دارد ظاهر و کارایی آن را تغییر دهید. این صفحه می‌تواند دارای پس زمینه‌های مختلف باشد یا برخی از عملکرد‌های نرم افزار‌ها را نمایش دهد. علاوه بر این می‌توان کورتانا را به این صفحه اضافه کرد تا دسترسی به دستیار صوتی مایکروسافت ساده‌تر از گذشته باشد. در این مطلب قصد داریم به چند روش برای شخصی سازی این صفحه اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

تغییر تصویر پس زمینه لاک اسکرین ویندوز 10

برای تغییر پس زمینه‌ی لاک اسکرین ویندوز 10 دو گزینه پیش رو خواهید داشت: استفاده از تصاویر ذخیره شده، اسلاید شو و یا ویندوز اسپات لایت (Windows Spotlight). استفاده از تصاویر ذخیره شده به شما این امکان را می‌دهد که یکی از عکس‌هایی که روی حافظه‌ی کامپیوتر خود دارید را به عنوان پس زمینه‌ی لاک اسکرین انتخاب کنید.

اسلاید شو به شما این امکان را می‌دهد که چند تصویر مختلف را برگزینید که هربار با گذشت زمان یکی از تصاویر انتخاب شده به طور خودکار به عنوان پس زمینه‌ی لاک اسکرین به نمایش در خواهد آمد. گزینه‌ی آخر بهره‌مندی از ویندوز اسپات لایت است که تصاویر با کیفیتی را از صفحه‌ی اصلی جستجوگر بینگ (‌‌Bing) یافته و آن‌ها را به عنوان پس زمینه نمایش خواهد داد.

برای این که مشخص کنید می‌خواهید از کدام گزینه به عنوان پس زمینه‌ی لاک اسکرین استفاده کنید کافی است منوی استارت را باز کرده و به بخش تنظیمات (Settings) بروید. سپس به مسیر Personalization > Lock screen > Background رفته و پس زمینه‌ی دلخواه خود را انتخاب کنید.

تغییر تصویر پس زمینه لاک اسکرین ویندوز 10

افزودن اپلیکیشن به لاک اسکرین ویندوز 10

در صفحه‌ی مشابه تغییر پس زمینه، این امکان وجود خواهد داشت که چند اپلیکیشن هم به لاک اسکرین اضافه کنید. برای این کار کافیست به پایین اسکرول کنید. از بخش Choose apps to show detailed status می‌توانید یکی از ابزار‌هایی که می‌خواهید همراه با جزئیات در لاک اسکرین نمایش دهد را انتخاب کنید.

افزودن اپلیکیشن به لاک اسکرین ویندوز 10

افزودن کورتانا به لاک اسکرین

شما می‌توانید در صفحه‌ی لاک اسکرین با کورتانا ارتباط داشته باشید. برای فعال کردن این ویژگی کافیست به Settings > Cortana از منوی استارت بروید و سپس گزینه‌ی Use Cortana Even when my device is locked را فعال کنید.

افزودن کورتانا به لاک اسکرین

بعد از فعال کردن کورتانا باید همنچنین گزینه‌ی ...Let Cortana access my calendar را فعالسازی نمایید. این گزینه به کورتانا اجازه می‌دهد تا به تقویم، پیام‌های ایمیل و دیگر محتویات کامپیوتر هنگامی که سیستم قفل شده است دسترسی داشته باشد. عدم انتخاب این گزینه کارکرد کورتانا را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

غیر فعال کردن لاک اسکرین ویندوز 10

در نسخه‌های پیشین راه حلی ساده تر برای این کار وجود داشت که با به روزرسانی‌های جدید ویندوز 10‌ دیگر قادر به انجامش نخواهیم بود. به همین دلیل باید از روش‌های دیگری نسبت به غیر فعال کردن کامل لاک اسکرین ویندوز 10 اقدام کنیم.

اگر از نسخه‌های Enterprise یا Education ویندوز استفاده می‌کنید ساده‌ترین راه برای غیر فعال کردن صفحه‌ی یاد شده رفتن به بخش Group Policy Editor است. حالا به مسیر Computer Configuration > Administrative Templates > Control Panel > Personalization رفته و دو بار روی Do not display the lock screen کلیک کنید.

اگر از نسخه‌های Home یا Pro ویندوز استفاده می‌کنید فرآیند غیر فعال کردن لاک اسکرین کمی پیچیده‌تر است. برای این کار باید به مسیر C:\Windows\SystemApps رفته و سپس به پایین اسکرول کنید تا یک فولدر به اسم Microsoft.LockApp_cw5n1h2txyewy را بیابید.

غیر فعال کردن لاک اسکرین ویندوز 10

بعد از یافتن این فولدر، نام آن را تغییر دهید (برای این کار روی فولدر کلیک راست کرده و سپس گزینه‌ی Rename را بزنید). توصیه می‌کنیم که تنها در انتهای نام این فولدر old. یا backup. را اضافه کنید چرا که بعد‌ها راحت تر می‌توانید همه چیز را به حالت اولیه‌ی خود برگردانید.

بعد از تغییر نام این فولدر متوجه خواهید شد که دیگر خبری از صفحه‌ی لاک اسکرین نیست. البته صفحه‌ی یاد شده با روشن شدن کامپیوتر نمایش داده می‌شود. اگر سیستم عامل را قفل کنید (با کلید‌های ترکیبی Windows + L) سیستم هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهد.

تغییر زمان خاموشی لاک اسکرین ویندوز 10

با شخصی سازی لاک اسکرین می‌توان کار‌های بسیار زیادی را بدون قفل گشایی سیستم عامل انجام داد. اما مایکروسافت در راستای صرفه جویی در استفاده از انرژی، برای لاک اسکرین یک زمان خاموشی مشخص کرده. به این صورت که بعد از گذشت مدت زمانی مشخص سیستم عامل خاموش می‌شود.

برای این موضوع راه حلی نسبتا پیچیده وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای شروع ابتدا منوی استارت را باز کرده و در نوار جستجو regedit را تایپ کرده و سپس Enter را بزنید.

تغییر زمان خاموشی لاک اسکرین ویندوز 10

حالا در پنجره‌ی باز شده و از بخش سمت چپ به مسیر زیر بروید:‌

HKEYLOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\PowerSettings\7516b95f-f776-4464-8c53-06167f40cc99\8EC4B3A5-6868-48c2-BE75-4F3044BE88A7

و سپس دو بار روی Attributes کلیک کنید.

تغییر زمان خاموشی لاک اسکرین ویندوز 10

در پنجره‌ی Edit DWORD مقدار Value Data را از 1 به 2 تغییر داده و سپس OK را انتخاب کنید. با اعمال این تغییر بخش تنظیمات جدیدی به سیستم عامل اضافه می‌شود که مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی است.

تغییر زمان خاموشی لاک اسکرین ویندوز 10

حالا باید به مسیر زیر بروید:

Start > Settings > System > Power and sleep > Related settings > Additional power settings > Change plan settings > Change advanced power settings > Display > Console lock display off timeout

در این بخش می‌توانید مدت زمان خاموشی لاک اسکرین را مشخص کنید.

تغییر زمان خاموشی لاک اسکرین ویندوز 10

مخفی کردن آدرس ایمیل در لاک اسکرین ویندوز 10

مایکروسافت به شما این اجازه را می‌دهد که آدرس ایمیل خود را به طور کامل از صفحه‌ی لاک اسکرین حذف کنید. برای انجام این کار به مسیر Start > Settings > Accounts > Accounts > Sign-in options > Privacy رفته و گزینه‌ی Show account details (e.g. email address) on sign-in screen را غیر فعال کنید.

مخفی کردن آدرس ایمیل در لاک اسکرین ویندوز 10

غیر فعال کردن تبلیغات در لاک اسکرین

اگر از بخش تغییر پس زمینه گزینه‌ی Windows Spotlight را انتخاب کرده باشید، ممکن است گاهی مایکروسافت اقدام به نمایش برخی از تبلیغات کند. بنابراین اولین گام برای عدم مشاهده‌ی تبلیغات استفاده نکردن از ویندوز اسپات لایت است.

غیر فعال کردن تبلیغات در لاک اسکرین

گام بعدی کمی دشوار تر است. به مسیر Settings > Personalization > Lock Screen بروید اما این بار صفحه را کمی بیشتر به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه‌ی Get fun facts, tips, and more on your lock screen را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن تبلیغات در لاک اسکرین

در نهایت بعد از فعال کردن کورتانا به مسیر Settings > Taskbar titbits رفته و گزینه‌ی Let Cortana pipe from time to time with thoughts, greetings, and notifications را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن تبلیغات در لاک اسکرین

  • حالا دیگر هیچ تبلیغی در لاک اسکرین مشاهده نخواهید کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (522 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (138 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!