چگونه لپتاپ خود را حتی با درب بسته روشن نگه داریم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 20 شهریور 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه لپتاپ خود را حتی با درب بسته روشن نگه داریم؟+ فیلم آموزشی
وقتی درب لپ تاپ را می‌بندید، ویندوز به حالت Sleep می‌رود. یعنی اگر یک مانیتور به لپتاپ متصل کرده و از صفحه نمایش خود آن هیچ استفاده‌ای نداشته باشید، باز هم باید لپ تاپ را باز بگذارید تا رایانه همچنان بیدار نگه داشته شود.خوشبختانه میتوانید لپتاپ خود را طوری تنظیم کنید که هنگام بسته شدن هم روشن بماند. در ادامه ساعدنیوز به این موضوع خواهد پرداخت.

بسیاری از ما گاهی از اوقات نیاز داریم لپتاپ خود را روشن نگه داریم. اما روشن نگه داشتن لپتاپ با درب بسته یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده‌ایم. جالب است بدانید برای انجام این کار، ویندوز راه‌هایی پیش پایمان خواهد گذاشت. در مطلب پیش رو قصد داریم به توضیح چگونگی انجام این کار بپردازیم. به صورت پیش فرض، ویندوز پس از آنکه شما درب لپتاپ خود را می‌بندید وارد حالت Sleep یا خواب می‌شود. این موضوع به این معنیست که همه فرآیند‌هایی مثل دانلود و عملکرد نرم افزار‌ها به حالت تعلیق در می‌آید.

در مطلب پیش رو به طور دقیق روشی را توضیح خواهیم داد که با استفاده از آن می‌توانید به لپتاپ خود را حتی با درب بسته هم روشن نگه دارید. در واقع با انجام روش ارائه شده، می‌توانید دانلود و دیگر فرآیند‌ها را در لپتاپ خود به حالت فعال نگه دارید و سپس درب آن را ببندید.

انجام این کار برای زمان‌هایی مناسب است که می‌خواهید لپتاپ خود را در کیف بگذارید اما برخی از فرآیند‌ها را فعال نگه دارید و حتی مواقعی که قصدتان خوابیدن است و نور لپتاپ اذیتتان می‌کند. با ما همراه باشید.

ویندوز

نحوه روشن نگه داشتن لپتاپ با درب بسته

ویندوز گزینه‌ای ساده در اختیار کاربرانش قرار داده که می‌توانید با فعال کردن آن به راحتی این مهم را به انجام برسانید. برای عملی کردن این منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • از گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش، آیکون باتری را پیدا کنید. گاهی اوقات ممکن است این آیکون نمایش داده نشود و لازم باشد پیش از آن روی فلش کوچک رو به بالا کلیک کنید. به هر ترتیب با پیدا کردن آیکون یاد شده روی گزینه باتری کلیک راست کرده و سپس گزینه Power Options را بزنید.

    • در ویندوز 10 می‌توانید به جای روند بالا به مسیر Settings > System > Power & Sleep بروید و گزینه Additional power Settings را انتخاب کنید.

  • از سمت چپ منوی Power Options گزینه Choose what closing the lid does را انتخاب نمایید.

  • گزینه‌های مختلفی در زمینه عملکرد کلید‌های پاور و Sleep خواهید دید. از بخش When I close the lid گزینه Plugged in را به حالت Do nothing تغییر دهید.

  • اگر بخواهید این امکان را دارید که موضوع یاد شده را در دو حالت مختلف عملی کنید. یکی از این حالت‌ها در صورتی است که لپتاپ به شارژر متصل باشد و حالت دیگر زمانیست که تنها از باتری تغذیه می‌کند.

  • در نهایت گزینه Save Changes را انتخاب کنید تا تغییراتتان اعمال شود.

نحوه روشن نگه داشتن لپتاپ با درب بسته

حالا می‌توانید بدون نگرانی از ورود لپتاپ به حالت Sleep درب کامپیوتر خود را ببندید. از این پس با انجام این کار لپتاپتان روشن باقی می‌ماند. در واقع در این حالت می‌توانید لپتاپ خود را کاملا ببندید و سپس با متصل کردن کیبورد و ماوس و نمایشگر به آن، مانند یک کیس کامپیوتر از آن استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که پس از اعمال این تغییرات زمانی که می‌خواهید کامپیوتر خود را خاموش کنید و یا به حالت Sleep ببرید، باید از طریق منوی استارت اقدام نمایید. همچنین امکان خاموش کردن و بردن لپتاپ به حالت Sleep با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده روی دستگاه هم امکان پذیر است.

پس از انجام این تغییرات، مراقب دمای لپتاپ باشید

عملیات یاد شده در این مطلب به شما اجازه می‌دهد لپتاپ خود را حتی با درب بسته هم روشن نگه دارید. اما این موضوع ممکن است تاثیرات مخربی روی کامپیوترتان هم بگذارید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

دلیل این که کامپیوتر شما پس از بسته شدن درب به صورت خودکار وارد حالت Sleep می‌شود این است که وقتی آن را داخل کیف خود قرار می‌دهید، به خاطر کاهش جریان هوا دچار مشکل نشود. اما بعد از اعمال این تغییر، در صورتی که حواستان نباشد ممکن است لپتاپ خود را به صورت روشن و با درب بسته داخل کیف خود بگذارید. موضوعی که می‌تواند برای کامپیوتر خطرناک باشد.

سخن پایانی

بنابراین استفاده زیاد از باتری می‌تواند باعث افزایش دمای کامپیوتر شود که با گذشت زمان تاثیرات مخربی روی دستگاه خواهد گذاشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که موضوع یاد شده را تنها در حالتی که کامپیوتر به شارژر متصل است فعال کنید. امیدواریم که این مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (15 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان