دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه مصرف اینترنت آزاد را در اپراتور همراه اول و رایتل قطع کنیم؟+ فیلم آموزشی 

شنبه، 21 مرداد 1402
آیا تا به حال با پیام «اینترنت شما طبق مصرف آزاد محاسبه می‌شود» برخورد کرده‌اید؟ همانطور که می‌دانید هنگامی که حجم بسته اینترنت همراه تمام می‌شود اینترنت شما طبق مصرف آزاد محاسبه خواهد شد.اما چرا همراه اول یا رایتل چنین کاری می‌کنند؟ اکنون در این مقاله می‌خواهیم بخ چگونگی قطع مصرف ازاد اینترنت بپردازیم. همراه ما باشید.

استفاده از اینترنت آزاد روی تلفن همراه یکی از کابوس‌های کاربران اینترنت موبایل است. تعرفه مصرف آزاد با بسته اینترنت بسیار متفاوت است و می‌تواند خرج سنگینی روی دست بالاخص مشترکین دائمی سیم‌کارت‌های اپراتورهای موبایل بگذارد. چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم سوال پرتکراری است که در ادامه با پاسخ آن برای مشترکین هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل آشنا می‌شوید.

روش غیر فعال کردن اینترنت آزاد همراه اول

در صورت فعال بودن سرویس تعرفه آزاد و نداشتن بسته اینترنت، مصرف مشترکین دائمی همراه اول با نرخ آزاد 0/2 ریال به ازای هر کیلوبایت در سایت‌های داخلی منتخب و 0/4 ریال به ازای هر کیلو بایت در سایر سایت‌ها محاسبه می‌شود. این تعرفه برای مشترکین اعتباری با نرخ آزاد 0/3 ریال به ازای هر کیلوبایت در سایت‌های داخلی منتخب و 0/6 ریال به ازای هر کیلو بایت در سایر سایت‌ها محاسبه می‌شود.

مشترکین همراه اول می‌توانند با شماره‌گیری #113100 جهت غیر فعال کردن اینترنت آزاد همراه اول اقدام کنند. پس از شماره‌گیری کد USSD یاد شده، پیامی مبنی بر اینکه «درخواست شما بررسی و نتیجه نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد» نمایش داده می‌شود.

  • سپس پیامکی برایتان ارسال شده و قطع تعرفه آزاد همراه اول به اطلاع‌تان رسانده می‌شود. در صورتی که بخواهید مجددا اینترنت تعرفه آزاد خود را وصل کنید کافی است کد #114100 را شماره‌گیری کنید.

  • اما این اپراتور راه دیگری را نیز برای غیر فعال کردن اینترنت آزاد همراه اول فراهم ساخته است. با استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب «همراه من» نیز می‌توان جهت این موضوع اقدام کرد.

  • پس از ورود به همراه من، به بخش «خدمات من» رفته و گزینه «قطع و وصل تعرفه آزاد» را انتخاب کنید.

  • حال در صفحه جدید کافی است کلید کشویی را در حالت «غیرفعال» قرار دهید، اینگونه قطع تعرفه آزاد همراه اول با موفقیت صورت می‌گیرد. اگر چراغ کلید خاموش و در کنار گزینه «غیرفعال» بود یعنی پیش از این مصرف اینترنت آزاد برای سیم کارت شما قطع شده بود.

  • در انتها نیز پیامکی برایتان ارسال شده و فعالسازی یا غیرفعالسازی موفق مصرف آزاد اینترنت به اطلاعتان می‌رسد.

نحوه غیرفعالسازی مصرف آزاد دیتا رایتل

  • رایتل تنها اپراتوری است که امکان غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت را در اختیار مشترکین خود قرار نداده است. علت آن نیز قیمت به صرفه مصرف آزاد دیتای این اپراتور است.

  • اینترنت آزاد رایتل از سال گذشته با تعرفه‌ 4 هزار تومان به ازای هر گیگابایت محاسبه شده که یک دهم تعرفه دو اپراتور دیگر است. از همین رو مشترکین رایتل نیاز نیست نگران مصرف آزاد اینترنت خود باشند.

  • البته کاربران گوشی‌های هوشمند از طریق تنظیمات تلفن همراه خود می‌توانند محدودیتی برای مصرف داده تعیین کرده تا در صورت عبور از سقف مشخص، مصرف اینترنت سیم کارت به طور خودکار غیرفعال شود. این روش برای تمامی مشترکین اپراتورهای مختلف قابل اجرا است.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله از ساعدنیوز سعی داشتیم که با آشنایی با نحوه‌ی قطع مصرفِ آزاد اینترنت همراه اول و رایتل، شما را برای لذت بردن بیشتر از دنیای مجازی با هزینه‌ی کمتر راهنمایی کنیم. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو