چگونه میتوان از لایو دونفره اینستاگرام در بازاریابی اینترنتی استفاده کرد؟

  چهارشنبه، 17 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه میتوان از لایو دونفره اینستاگرام در بازاریابی اینترنتی استفاده کرد؟
در بروزرسانی های اخیر این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند لایو مشترک یا همان لایو دو نفره با دوستان خود بگیرند. این ویژگی جدید در حال حاضر در دسترس کاربران اینستاگرام است و یک روش متفاوت برای برقراری ارتباط با برندها و کسب و کارها بشمار می رود. در ادامه ساعدنیوز به پبرقراری لایو دو نفره برای بیزینس خواهد پرداخت.

لایو دونفره اینستاگرام اینستاگرام یک قابلیت بسیار عالی برای صحبت کردن با فالوورها است! با استفاده از این قابلیت می‌توانید به صورت زنده (Live) با کاربران ارتباط برقرار کنید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. این قابلیت مدت زمان زیادی است که در اختیار کاربران قرار گرفته اما پس از مدتی اینستاگرام تغییراتی در این قابلیت ایجاد کرد! این قابلیت که اکنون به عنوان لایو دونفره اینستاگرام شناخته می‌شود، یک ابزار بسیار عالی برای مدیران کسب‌وکارها و افرادی که در زمینه بازاریابی اینرنتی فعالیت می‌کنند است. با استفاده از قابلیت لایو دونفره اینستاگرام می‌توانید به صورت زنده با افراد دیگر مصاحبه کنید یا سوالات خود را در زمینه‌های مختلف به صورت کاملاً آنلاین از آن‌ها بپرسید. یکی از ویژگی‌های لایو دونفره اینستاگرام (که البته در لایو یک نفره هم فعال است)، قابلیت کامنت گذاشتن کاربران در هنگام برگزاری لایو است؛ مثلاً اگر کاربران در زمینه لایو شما سوالاتی داشته باشند، آن‌ها را می‌پرسند و می‌توانید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. جالب است بدانید بسیاری از کسب‌وکارها از همین قابلیت در زمینه پرسش به سوالات کاربران استفاده می‌کنند و به سوالاتی که کاربران در هنگام لایو می‌پرسند، پاسخ می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی لایو دونفره اینستاگرام بپردازیم و بگوییم که چگونه این ابزار می‌تواند به شما در زمینه توسعه، برندسازی و افزایش فروش کسب‌وکارتان کمک کند. اگر موافق هستید، در ادامه این مقاله به بررسی لایو دونفره اینستاگرام برای رونق بیزینس بپردازیم.

چگونه از لایو دونفره اینستاگرام در بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم؟

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، حتماً می‌دانید که بازاریابی اینترنتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکارتان را تشکیل می‌دهد! در واقع کسب‌وکارها اینترنتی محصولات یا خدماتی برای ارائه دارند و بازاریابی اینترنتی به آن‌ها کمک می‌کنند تا مشتریان خود را افزایش دهند. جالب است بدانید از لایو دونفره اینستاگرام در زمینه بازاریابی اینترنتی کسب‌وکارها استفاده می‌شود! در این بخش قصد داریم به بررسی 5 عامل مهم و کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از لایو دونفره اینستاگرام در بخش بازاریابی اینترنتی کسب‌وکارتان استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که اگر از لایو دونفره اینستاگرام بدون داشتن هدف استفاده کنید، تنها باعث آزار کاربران و فالوورهای خود می‌شوید و این مسئله نه تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه باعث لطمه زدن به برندتان خواهد شد. اما اگر هدفی برای برگزاری لایو دونفره اینستاگرام داشته باشید، نه تنها به توسعه و افزایش فروش کسب‌وکارتان کمک می‌کنید، بلکه کاربران همیشه منتظر لایو بعدی شما هستند و به راحتی می‌توانید به افزایش مخاطبان و فالوورهای اینستاگرام خود نیز کمک کنید. اگر نمی‌دانید چه اهدافی می‌تواند به شما کمک کند، 5 مورد زیر را کامل بخوانید! آماده‌اید؟ در ادامه همراه ما باشید.

انتقال محتوای موردنظر را به کمک همکار خود

بسیاری از کسب‌وکارها اینترنتی به دنبال افزایش رضایت کاربران هستند و هر چقدر مشارکت همکاران کسب‌وکارتان بیشتر باشد، رضایت مشتریان هم بیشتر است. با استفاده از لایو دونفره اینستاگرام می‌توانید به همراه همکار خود یک لایو بگیرید و ارائه نصف محتوای لایو را برعهده همکار خود بگذارید! واقعیت این است که ارائه حجم زیادی از مطالب در مقابل کاربران کار بسیار سختی است و نیاز به تمرکز و مهارت بالایی دارد؛ اما اگر همکارتان شما را در زمینه انتقال مطالب یاری کند، به راحتی می‌توانید در میان مطالب تمرکز خود را بیشتر کنید و لایو بسیار تاثیرگذار و قدرتمندی در اختیار کاربران بگذارید. البته در این زمینه باید از قبل با همکار خود هماهنگی لازم را داشته باشید و برنامه‌ریزی کنید تا در ارائه محتوای موردنظر دچار مشکل نشوید.

پاسخ به سوالات مشتریان و فالوورهای خود

کاربران هر کسب‌وکاری همیشه سوالاتی در زمینه خدمات، محصولات یا حتی محتوای ارائه‌شده دارند و انتظار دارند از شما پاسخی دریافت کنند! روش‌های پاسخ‌گویی به سوالات آن‌ها زیاد است؛ مثلاً می‌توانند از طریق ایمیل یا دایرکت اینستاگرام با شما ارتباط برقرار کنند! اما همیشه ارتباط تصویری و زنده تاثیر بسیار بیشتری بر روی کاربران دارد و انتقال پیام به صورت زنده بسیار تاثیرگذار است. لایو اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید به سوالات کاربران پاسخ دهید؛ مثلاً می‌توانید از آن‌ها بخواهید سوالات خود را در بخش کامنت بپرسند و شما به آن‌ها پاسخ دهید. البته گاهی کاربران سوالاتی می‌پرسند که ممکن است جوابی برای آن نداشته باشید که در این صورت باید بیشتر تحقیق کنید؛ می‌توانید سوال کاربر را یادداشت کنید و در بخش استوری یا لایو بعدی به آن پاسخ دهید. به کمک لایو دونفره اینستاگرام می‌توانید از کاربران بخواهید سوالات خود را به صورت لایو از شما بپرسند و شما هم به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. این مسئله رضایت کاربران را از عملکرد شما تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد و به راحتی می‌توانید بر روی برندسازی خود از طریق جلب رضایت مشتریان تمرکز کنید. بهترین راه‌کار این است که سوالات کاربران را از طریق استیکر Question در بخش استوری بپرسید و به کمک قابلیت جدید اینستاگرام، سوالات آن‌ها را در لایو نمایش دهید و به آن پاسخ دهید.

دریافت بازخورد از کاربران مربوط به محصولات یا خدمات خود

بسیاری از کاربران می‌خواهند در مورد محصول یا خدمات کسب‌وکارهای مختلف نظر بدهند و جالب است بدانید در بسیاری از مواقع این نظرات (به خصوص انتقادات) سازنده هستند. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و محصولات یا خدماتی را به کاربران ارائه می‌کنید، با استفاده از لایو اینستاگرام به راحتی می‌توانید با کاربران خود گفتگو کنید و فیدبک‌های مربوط به محصول یا خدمات خود را دریافت کنید. این فیدبک‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصول یا خدمات خود را بهبود ببخشید و رضایت کاربران را بیشتر کنید. این فیدبک‌ها اگر به صورت منطقی و صادقانه پاسخ داده شوند، کمک زیادی به توسعه کسب‌وکارتان می‌کند و کاربران می‌دانند که با یک کسب‌وکار حرفه‌ای روبرو هستند.

بیزینس در اینستاگرام

آموزش رایگان به کاربران و فالوورهای خود

یکی از کاربردهای لایو دونفره اینستاگرام، قابلیت ارائه آموزش‌های رایگان به کاربران است. بسیاری از کسب‌وکارها، به خصوص کسب‌وکارهایی که محصولی برای ارائه دارند، آموزش‌های بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در واقع کاربران برای استفاده از این محصولات یا خدمات نیاز به آموزش دارند که در بسیاری از مواقع آموزش آن را دریافت نمی‌کنند! مثلاً فرض کنید یک برند محصولی در زمینه نگه‌داری از حیوانات خانگی عرضه می‌کند اما آموزشی در مورد استفاده صحیح از آن ندارد! به کمک لایو اینستاگرام به راحتی می‌تواند آموزش استفاده از آن محصول را در اختیار کاربران قرار دهد و رضایت مخاطبان خود را افزایش دهد. همچنین در بسیاری از مواقع کاربران می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای آموزش دادن به سایر کاربران باشند؛ برای این کار کافی است یک نفر از کاربران خود را که از محصول شما رضایت کافی دارند، به لایو خود دعوت کنید و از او بخواهید علاوه بر دادن فیدبک مثبت در مورد محصول، آموزش استفاده از آن را به صورت عملی در اختیار کاربران قرار دهد. این کار به شما نه تنها در زمینه برندسازی و جلب رضایت مشتریان دیگر کمک می‌کند، بلکه سبب می‌شود تا کاربران جدید هم ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما شوند.

تعامل بیشتری با کاربران خود

در بسیاری از کسب‌وکارها، مخاطبان به صورت یک طرفه شما را دنبال می‌کنند اما شما با آن‌ها تعامل خوبی ندارد! این مسئله ممکن است بستگی به موارد مختلفی نظیر زمان باشد اما گاهی برقراری ارتباط با کاربران تاثیر بسیار خوبی بر روی کسب‌وکارتان دارد. از طرفی شما نمی‌توانید به تمام کاربران تعامل برقرار کنید! کافی است در زمان‌های مختلف یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و لایو دونفره اینستاگرام برگزار کنید. این کار باعث می‌شود تا با یک کاربر به صورت مستقیم تعامل داشته باشید و به سایر کاربران بگویید که برایشان ارزش زیادی قائل هستید. در این صورت روابط شما بسیار مستحکم‌تر می‌شود و می‌توانید نظرات واقعی کاربران را درباره ارتباط کسب‌وکارتان با مشتری بدانید.

پوستر رونق بیزینس

سخن پایانی

بنابراین لایو دونفره اینستاگرام کمک زیادی به کسب‌وکارهای اینترنتی می‌کند تا بتوانند با مشتریان و فالوورهای اینستاگرام ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند. در این محتوا به آموزش برگزاری لایو دونفره اینستاگرام پرداختیم امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (160 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (105 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (103 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (77 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (74 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (19 نظر)
تیتر امروز   
پارفه موز، یک دسر خوشمزه و مجلسی / در مهمانی ها بدرخشید
حقوق های نوجومی عمه، خواهر و نورچشمی‌های ناصرالدین شاه/ فقط برا فک و فامیل خودش خرج می کرد!!+ عکس
آداب عجیب خواستگاری در زمان قاجار
اعترافات مردی که زنش را در خیابان کشت / سال‌ها از جدایی‌مان می‌گذشت اما...
درگیری مرگبار 2 همسایه بر سر ریختن زباله
خلاقیت عجیب یک دانشجو در خواستگاری از همکلاسی‌اش/ کیف‌قاپی در دانشگاه فقط برای جلب توجه!
در تابستان دوش آب سرد بگیریم یا نه؟
مشخصات باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا لو رفت
سنت‌های عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی
اعلام آمادگی زاکانی برای مناظره با زنگنه
(ویدئو) حرکات خجالت آور و خنده دار ترامپ سر پیری!/ تبلیغ مسخره و خنده دار دونالد ترامپ برای رستوران هایش!
(ویدئو) یادی کنیم از طعنه و حرف 18+ رضا رویگری در برنامه زنده !/ مجری ترسید اخراج شه با این حرکت!😯
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی‌پسند میز شام سپیده بزمی‌پور، همسر خوش‌سلیقه‌ی شاهرخ استخری، و عروس خانم برای مهمونای مخصوصش/ سفره آرایی به سبک سپیده بزمی‌پور
(ویدئو) تلاش خنده دار دو راکون برای باز کردن درب که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده
(عکس) مهران غفوریان و دخترش هانا در کنار رود فرات
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....