چگونه ساعت هوشمند چینی را راه اندازی کنیم؟+ نحوه ی استفاده از آن

  چهارشنبه، 21 تیر 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
چگونه ساعت هوشمند چینی را راه اندازی کنیم؟+ نحوه ی استفاده از آن
ساعت‌‌‌های هوشمند چینی به دلیل قابلیت‌های پیشرفته، طراحی‌های شیک و قیمت مقرون‌ به صرفه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. با وجود این اوایل کار با اسمارت واچ چنینی برای کاربرانی که با زبان یا رابط کاربری این دستگاه آشنایی ندارند، می‌تواند کمی سخت و گیج‌کننده باشد. دیگر نگران نباشید در ادامه ساعدنیوز به چگونگی راه اندازی ساعت های هوشمند چینی خواهد پرداخت.

اگر شما هم به تازگی یکی از این ساعت‌های هوشمند را خریده‌اید و کار با آن را بلد نیستید، قبل از هرچیز سری به دفترچه راهنمای ساعت خود بیندازید. معمولا در این دفترچه توضیحاتی در مورد مشخصات، عملکردها و تنظیمات ساعت هوشمند شما نوشته شده است. قطعا خواندن این توضیحات باعث می‌شود که از قابلیت‌های ساعت خود حداکثر استفاده را ببرید. اگر به هر دلیلی به دفترچه دسترسی ندارید یا این که به دنبال آموزش کار با اسمارت واچ چینی خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله نحوه راه‌اندازی، اتصال و تنظیمات ساعت‌های هوشمند چینی را بررسی می‌کنیم.

مراحل راه اندازی اسمارت واچ چینی

برای تنظیم ساعت هوشمند با هر مارک و مدلی، ابتدا باید آن را راه‌اندازی و سپس با گوشی خود جفت کنید. اگر اتصال بین گوشی و ساعت خود را برقرار نکنید، نمی‌توانید به صورت کامل به این تنظیمات دسترسی داشته باشید. در ادامه ما مراحلی که برای راه‌اندازی ساعت باید پشت سر بگذارید، با هم مرور می‌کنیم.

گام اول؛ راه اندازی ساعت هوشمند چینی شارژکردن ساعت هوشمند

قبل از این که دست به کار شوید، از شارژبودن ساعت خود مطمئن شوید. اگر درصد شارژ ساعت هوشمند شما کم است، آن را به شارژر وصل کنید. منتظر بمانید تا ظرفیت باتری اسمارت واچ کاملا پر شود. ممکن است گاهی متوجه ‌شوید که اسمارت واچ شارژ نمی‌شود. راه‌حل‌های ساده‌ای هستند که در این مواقع به کار می‌آیند. در مقالۀ «چرا ساعت هوشمند شارژ نمی‌شود؟» می‌توانید نگاهی به این راهکارها داشته باشید.

گام دوم؛ نصب برنامه‌های لازم برای کار با اسمارت واچ چینی

برای بیشتر ساعت‌های هوشمند چینی اپلیکیشنی مخصوص طراحی شده است. باید برای استفاده از اسمارت واچ، برنامه مخصوص آن را روی گوشی خود نصب کنید. اگر به دفترچه راهنمای ساعت دسترسی دارید، از طریق آن می‌توانید نام اپلیکیشن مخصوص اسمارت واچ خود را پیدا کنید. سپس برای دانلود به سایت اصلی یا گوگل پلی مراجعه کنید.

در غیر این صورت، اگر به دفترچه راهنما دسترسی ندارید، باید در اینترنت برای پیداکردن اپلیکیشن سازگار با ساعت هوشمند خود جستجو کنید. سپس آن را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. در صورت نیاز می‌توانید از مقاله «چگونه روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم» کمک بگیرید.

گام سوم؛ روشن کردن اسمارت واچ

بعد از این که اسمارت واچ به اندازی کافی شارژ شد، دکمه پاور آن را فشار دهید تا روشن شود. در برخی از مدل‌ها برای این کار نیاز است که دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید. اگر احیانا در این مرحله به مشکل برخوردید؛ نگاهی به مقاله «علت روشن نشدن ساعت هوشمند» داشته باشید.

گام چهارم؛ انتخاب زبان برای کار با اسمارت واچ

زمانی که ساعت هوشمند خود را روشن می‌کنید، از شما درخواست می‌شود که زبان ساعت را به دلخواه تغییر دهید. اگر به زبان خاصی تسلط ندارید، همان زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

ساعت هوشمند چینی

گام پنجم؛ کار با اسمارت واچ، اتصال ساعت به گوشی

حالا نوبت به مهم‌ترین مرحله آموزش کار با اسمارت واچ چینی، یعنی وصل‌کردن ساعت به گوشی می‌رسد. در نظر داشته باشید که جفت‌سازی اشتباه و غیراصولی، علت اصلی زنگ نخوردن ساعت هوشمند است. پس باید این مرحله را با دقت پشت سر بگذارید. برای جفت‌کردن اسمارت واچ به گوشی دو راه پیش روی شماست. اگر اپلیکیشن ویژه ساعت هوشمند خود را نصب کرده‌اید، می‌توانید از طریق همان برنامه مراحل جفت‌سازی را پشت سر بگذارید. در غیر این صورت، باید از طریق بلوتوث اقدام کنید. در ادامه هرکدام از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

اتصال ساعت هوشمند چینی به گوشی با بلوتوث

ما مراحل اتصال ساعت هوشمند به گوشی را با هم مرور خواهیم کرد؛ اما در نظر داشته باشید که بسته به مدل گوشی یا ساعت شما ممکن است منوها و مسیرهایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم، اندکی متفاوت باشند. بنابراین، اگر دقیقا گزینه‌های گفته شده را پیدا نکردید، به دنبال مشابه آن‌ها در گوشی یا ساعت خود باشید.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس گزینهWireless and Networks را انتخاب کنید.

  • روی گزینه Bluetooth ضربه بزنید تا روشن شود.

  • حالا به سراغ ساعت هوشمند خود بروید و از روشن‌بودن بلوتوث آن اطمینان حاصل کنید.

  • چند ثانیه منتظر بمانید تا نام اسمارت واچ در لیست دستگاه‌های موجود گوشی ظاهر می‌شود.

  • کافی است که روی نام ساعت هوشمند خود ضربه بزنید و سپس گزینه pair یا جفت‌سازی را انتخاب کنید.

  • ممکن است برخی از مدل‌های ساعت در این مرحله کدی را نمایش دهند و از شما بخواهند برای ادامه اتصال این کد را در گوشی خود هم وارد کنید.

اتصال ساعت هوشمند به گوشی با استفاد از اپلیکیشن

برنامه‌های مختلفی برای استفاده بهتر و بیشتر از قابلیت‌های اسمارت واچ‌های چینی منتشر شده‌اند. برخی از این برنامه توسط شرکت تولیدکننده معرفی شده‌اند و برخی دیگر اپلیکیشن‌های جانبی هستند. برای مثال برنامه اصلی و رسمی ساعت‌های هوشمند شیائومی mi fit است؛ اما شما می‌توانید روی این گوشی بسته به نیاز خود برنامه‌های دیگری هم مثل Mi Band Master و غیره را هم نصب کنید. مسلم است که مراحل اتصال ساعت هوشمند شما با هر کدام از این اپلیکیشن متفاوت است. با این وجود، معمولا زمانی که برای اولین بار این برنامه‌ها را اجرا می‌کنید، به صورت خودکار دستورالعمل‌هایی به شما نمایش داده می‌شود. با دنبال‌کردن این دستورالعمل‌ها اتصال گوشی و ساعت به راحتی برقرار می‌شود. به طور کلی این دستورالعمل‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. لیستی از دستگاه‌ها به شما نمایش داده می‌شود که باید در بین آن‌ها نام ساعت هوشمند خود را انتخاب کنید.

  2. در این مرحله احتمالا باید با قوانین برنامه موافقت کرده یا در صورت درخواست، اجازه دسترسی برنامه به بخش‌های لازم گوشی خود را صادر کنید.

  3. در مرحله بعد آموزش کار با اسمارت واچ چینی باید گزینه‌ای برای برقراری اتصال مثل:Bond ، pair، connect یا غیره را لمس کنید.

  4. سپس پیغامی روی صفحه ساعت هوشمند شما نمایش داده می‌شود که برای ادامه مراحل باید دکمه تایید آن را فشار دهید.

  5. حالا جفت‌سازی شروع می‌شود و باید تا کامل‌شدن این فرایند منتظر بمانید. بسته به مدل گوشی و ساعت هوشمند شما این فرایند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

  6. ممکن است در هنگام پشت‌سرگذاشتن این مراحل برنامه از شما اطلاعات شخصی مثل: سن، وزن، قد و غیره را درخواست کند. این اطلاعات برای ردیابی تناسب اندام شما به صورت دقیق دریافت می‌شود.

اتصال ساعت هوشمند به گوشی

گام ششم؛ شخصی‌سازی اسمارت واچ

بعد از این که اسمارت واچ خود را به گوشی متصل کردید، نوبت به تغییرات بیشتر می‌رسد. می‌توانید رنگ، طرح و غیره واچ فیس را تغییر دهید. اعلان‌ها، صداها و غیره را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید و... برای این کار می‌توانید هم از منوی تنظیمات خود اسمارت واچ استفاده کنید و هم از اپلیکیشن ویژه کمک بگیرید.

تنظیم ساعت هوشمند چینی

بعد از راه‌اندازی ساعت و در ادامه آموزش کار با اسمارت واچ چینی نوبت به بررسی تنظیمات آن می‌رسد. شما می‌توانید صفحه ساعت، دریافت اعلان‌ها، آلارم‌ها و غیره را در ساعت هوشمند خود تغییر دهید. البته این گزینه بسته به مدل ساعت شما و قابلیت‌های آن کاملا متفاوت است. به هرحال، اگر دوست دارید که تغییرات زیادی روی ساعت هوشمند خود اعمال کنید، باید قبل از هرچیز برنامه‌ای مناسب را روی گوشی خود نصب کنید. برای مثال تنظیماتی مثل فعال‌سازی دریافت اعلان‌ها گوشی و غیره نیاز به نصب یک برنامه دارند. برای دسترسی به تنظیمات ساعت هوشمند چینی خود مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • ساعت هوشمند خود را روشن کنید.

  • در صفحه اصلی به دنبال آیکونی شبیه چرخ دنده باشید. این نماد گزینه تنظیمات است.

  • روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید تا منوی تنظیمات برای شما باز ‌شود.

  • حالا با لمس یا با کمک دکمه‌های کنار ساعت می‌توانید بین گزینه‌های مختلف جابه‌جا شود.

  • روی گزینه‌های موردنظر خود ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا تغییرات دلخواه شما اعمال شود.

در نظر داشته باشید که در برخی از ساعت‌های هوشمند با کشیدن انگشتتان روی صفحه از راست به چپ یا برعکس منوی تنظیمات برای شما باز می‌شود.

تنظیمات واچ فیس یا ظاهر ساعت هوشمند چینی

بیشتر کاربرانی که ساعت هوشمند دارند، دوست دارند که واچ فیس را به دلخواه خود تغییر دهند. منظور از واچ فیس همان صفحه اصلی است که زمان را نمایش می‌دهد. برای تغییر این صفحه در اسمارت واچ چینی خود باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برای تغییر صفحه ساعت در ساعت هوشمند چینی خود، ابتدا به تنظیمات صفحه ساعت بروید. معمولاً می‌توانید این گزینه را در تنظیمات دستگاه یا در برنامه اسمارت واچ پیدا کنید. در برخی از ساعت‌ها هم با ضربه‌زدن و نگه‌داشتن انگشت روی صفحه تا چند ثانیه، تنظیمات صفحه ساعت برای شما باز می‌شود.

  • حالا کافی است که از بین گزینه‌های موجود، یک واچ فیس جدید انتخاب کنید. برخی از اسمارت واچ‌های چینی فقط دارای صفحه‌های ساعت پیش فرض هستند. در حالی که برخی از مدل‌ها این اجازه را به شما می‌دهند که حتی برای پیداکردن فیس واچ موردعلاقه‌ی خود در اینترنت هم جستجو و آن را دانلود کنید.

  • قبل از این که واچ فیس روی ساعت شما تنظیم شود، می‌توانید پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید.

  • اگر بعد از دیدن پیش‌نمایش از انتخاب خود مطمئن شدید، می‌توانید با ضربه‌زدن روی واچ فیس، ok یا دیگر گزینه‌ها انتخاب خود را قطعی کنید.

  • بعد از چند ثانیه صفحه جدید روی ساعت شما ظاهر می‌شود.

جالب اینجاست که در برخی از ساعت‌ها بعد از ست‌کردن واچ فیس جدید می‌توانید آن را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید. مثلا طرح، رنگ، چیدمان و غیره را عوض کنید. احتمالا از طریق گزینه تنظیم واچ فیس می‌توانید این تغییرات را اعمال کنید.

تنظیم ساعت و تاریخ اسمارت واچ چینی

بسیاری از ساعت‌های هوشمند چینی با زمان‌ها و تاریخ‌های اشتباهی در کارخانه تنظیم می‌شوند. به همین دلیل در ادامه آموزش کار با اسمارت واچ چینی نگاهی مختصر به مراحل تغییر ساعت در ساعت‌های هوشمند خواهیم داشت.

  • ساعت هوشمند خود را روشن کنید.

  • روی آیکون چرخ دنده که نشان از منوی تنظیمات دارد، ضربه بزنید.

  • حالا باید در بین گزینه‌ها، time را انتخاب کنید. این گزینه معمولا در آخر منو قرار دارد.

  • سپس می‌توانید برای تنظیم ساعت به صورت دستی گزینه Manual time و برای تنظیم خودکار ساعت گزینه Auto-set time را انتخاب کنید.

  • در آخر تغییرات را ذخیره کنید.

تنظیم ساعت و تاریخ اسمارت واچ چینی

سخن پایانی

بنابراین آموزش کار با اسمارت واچ چینی را در این مطلب خواندید. مراحل راه‌اندازی، نحوه اتصال ساعت به گوشی، تغییر فیس واچ، تنظیم ساعت و غیره از جمله مطالبی بودند که نگاهی به آن‌ها داشتیم. حالا که تنظیمات ساعت خود را به دلخواه تغییر دارد، می‌توانید از ساعت هوشمند خود بیشتر لذت ببرید. در آخر یادآوری می‌کنیم که اگر سوال یا نظری در مورد این مطلب دارید، می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (188 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (153 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (122 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (102 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (41 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...