دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رزومه نویسی / رزومه تحصیلی /

چگونه SOP بنویسیم 

شنبه، 30 دی 1396
کد خبر: 2155
ساعدنیوز:سوالی که ممکن است مطرح شود این است که چونه SOP بنویسیم. ساعد نیوز در این مقاله شما را با چگونگی نوشتن انگیزه نامه آشنا خواهد کرد.

Sop یا انگیزه نامه، مدرکی است که در آن شما به بیان ویژگی های خود پرداخته و در مورد اهداف و برنامه های آینده خود صحبت می کنید. Sop یا انگیزش نامه برای پذیرش شما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با دقت و اصولی نوشته شود تا بتواند در روند اخذ پذیرش شما تاثیر گذار باشد. سوالی که ممکن است مطرح شود این است که چگونه SOP بنویسیم. ساعدنیوز در این مقاله شما را با چگونگی  نوشتن  انگیزه نامه آشنا خواهد کرد.

چگونه SOP بنویسیم 

اینکه بدانیم چگونه SOP بنویسیم ازاهمیت بالایی برخوردار است زیرا SOP یا انگیزه نامه تاثیر بالایی در پذیرش شما توسط دانشگاه هدف دارد. درادامه به جای واژه SOP از معادل آن که انگیزه نامه است استفاده می کنیم و در مورد چگونگی نوشتن آن صحبت خواهیم کرد.

مدارک گوناگونی در مجموعه مدارک اخذ پذیرش وجود دارد که اطلاعات گوناگونی توسط آن ها منتقل می شود. اطلاعات هویتی که در رزومه شما موجود است و همچنین ریزنمرات شما که بیانگر وضعیت تحصیلی شماست. همچنین توصیه نامه که هیئت داوری می توانند با بعضی از توانایی ها و دست آوردهای علمی و تحصیلی شما آشنا شوند. اگر دقت کنید تمامی مدارکی که نوشته اید در رابطه با وضعیت گذشته تا زمان حال شما صحبت میکنند و حرفی از روحیات، اهداف و انگیزه هایی که از شما فردی توانمند و توانا ساخته صحبتی نمی شود.

 انگیزه  نامه را باید به گونه ای بنوسید که خواننده آن با شما در طول زندگیتان همراه شود و با مطالعه این مدرک قانع شود که شما هدف و انگیزه مشخصی را برای ادامه تحصیل و کسب دانش در زمینه و رشته درخواستی دنبال کرده اید و با خواندن آن به این درک از شما برسد که برای انتخاب دانشگاه و رشته مربوطه و درخواستی، انگیزه محکم و قانع کننده ای دارید و در آینده به دنبال پیشرفتی ایده آل در روند رشد تحصیلی و آکادمیک خود هستید.

ادبیات نگارش شما باید بسیارمحترمانه، رسمی و ساده باشد و نباید به صورت ادبی  و به گونه ای باشد که خواندن آن سخت شود. یادتان باشد که مخاطبین شما آدم هایی فرهیخته هستند و با هدف مشخصی متن شما را مطالعه می کنند. شیوه نوشتن انگیزه نامه رایج اینگونه است که داستان زندگی شما از کودکی تا حال حاضر بیان می شود. ولی سعی کنید که با تغییر این روند در نگارش، انگیزه نامه خود را متمایز سازید. می توانید ازیک واقعه علمی و یک حادثه که شما را به انتخاب مسیر علمی و تحصیلیتان سوق داده است، شروع کنید.

یادتان باشد که مخاطبین شما باید این دیدگاه برایشان شکل بگیرد که شما با برنامه و هدفمند مسیر زندگی و تحصیلیتان را انتخاب کرده اید. پس سعی کنید از به کار گیری عبارات منفی در زمینه انتخاب های خود بپرهیزید. متن انگیزه نامه باید بیانگر اهداف و انگیزه های شما برای تحصیل باشد به خصوص باید دلیل تصمیم به تحصیل در رشته مورد درخواست و دانشگاه هدف و مقطع تحصیلی انتخابی را با جزئیات بیاورید.

به طور غیر مستقیم و در قالب داستانی باید توانمندی ها و شایستگی های خود را بیان کنید. یادتان باشد که بیان شایستگی ها و ویژگی های بارز و خوب خود بهتر است غیر مستقیم باشد و مستقیم به آن ها اشاره نکنید. ولی یادتان باشد که حتما در نوشته شما باید این توانمندی ها اشاره شوند.

نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی مانند شماره تماس و ... وجود ندارد زیرا به تفصیل این اطلاعات در رزومه تحصیلی شما وجود دارد. همچنین توجه داشته باشید که باید متن شما از لحاظ نگارشی مشکلی نداشته باشد. به این دلیل توصیه می شود که متن خود را با چند نفر به اشتراک گذاشته و نظرات آن ها را برای خوبی انگیزه نامه تان جویا شوید.

در نهایت زمان کافی برای نوشتن انگیزه نامه صرف کنید و نوشتن آن را به لحظات پایانی موکول نکنید تا بتوانید انگیزه نامه ای دقیق و گیرا بنویسید  و یک قدم به پذیریش در دانشگاه مورد علاقه خود نزدیک شوید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب