چگونه سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود را استعلام کنیم؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 18 شهریور 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود را استعلام کنیم؟+ فیلم آموزشی
این روز ها هر ایرانی چند سیمکارت با نام خود در مخابرات ثبت دارد و به همین علت استعلام خطوط به نام خیلی اهمیت دارد اما باید اعلام کنیم که اگر سیمکارت به نام خود دارید و از ان استفاده نمی کنید با روش های اعلامی استعلام خطوط خود را بگیرید و نسبت به تعیین وضعیت سیم کارت خود اقدام کنید. ما در این مقاله قصد داریم روش های استعلام خطوط به نام را ارائه دهیم
فهرست []

بر اساس قانون، در صورت هرگونه ایجاد مزاحمت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه از طریق سیم‌کارت، تا زمانی که مجرم اصلی شناسایی شود، مالک اصلی مقصر هرگونه سوء‌استفاده احتمالی از سیم‌کارت است و باید شخص خود او در محاکم قضایی پاسخگو باشد.این مساله اهمیت آگاه بودن از سیم کارت‌هایی که به نام ما ثبت شده را نشان می‌دهد؛ اما چطور بفهمیم چند سیم کارت به نام ما در کشور وجود دارد و آیا ممکن است کسی با اطلاعات ما توانسته باشد سیم‌کارتی را در شبکه فعال کرده باشد؟

ارزان بودن قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری در برخی موارد باعث شده تا افراد در نگه‌داری سیم‌کارت‌های خود دقت کافی نداشته باشند و یا در زمان گم کردن و مفقود شدن سیم‌کارت، یادشان برود که سیم‌کارت را غیرفعال کنند و به خرید یک سیم‌کارت دیگر بسنده کنند. این وقایع باعث می‌شود که افراد ندانند این سیم‌کارت‌های به نام آنها، کجا و در دسترس چه کسی است.

همین موارد بود که باعث شد برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد توسط رگولاتوری به وجود بیاید.

استعلام سیمکارت به نام

تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

برای این کار پس از ورود به سایت باید با قوانین سایت موافقت کرده و به صفحه بعد بروید و در این صفحه به درج اطلاعات خود اقدام نمایید؛ اطلاعاتی که نوشتن برخی از آنها اجباری است (مانند کد ملی و حداقل یک شماره همراه که مطمئن هستید به نام خودتان است).

پس از درج اطلاعات خواسته شده، پیامی از سوی سایت داده می‌شود مبنی بر اینکه در صورت صحت اطلاعات، پیامکی از سمت رگولاتوری برای مشترک ارسال خواهد شد و در آن تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام مشترک است، ذکر خواهد شد.

استعلام سیمکارت به نام

ناگفته نماند برای آن دسته افرادی که دسترسی راحتی به اینترنت ندارند، سرویس استعلام سیم‌کارت ثبت شده از طریق پیامک نیز راه‌اندازی شده است. در واقع کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، با ارسال کد ملی مالک خط به شماره 3000150 از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود اقدام نمایند.

مشترکین تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نامشان که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

سخن پایانی

بنابراین در نهایت تاکید می‌شود افراد باید بدانند که کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری اعمال انجام شده از طریق سیم کارت بر عهده صاحبان آنها است؛ مگر آنکه بتوانند ثابت کنند سیم کارت‌شان را جهت استفاده در اختیار دیگری قرار داده اند یا از ثبت سیم کارت اطلاع نداشته اند. ناگفته نماند مواردی مانند مفقودی یا سرقت سیم کارت نیز به اثبات نیاز دارد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (40 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
ویدئو قدیمی و چندشناک از کنده شدن پوست صورت بازیگر سریال مختار نامه!/واقعا بازیگر فیلم های تاریخی بودنم دل و جرات میخواد
(تصاویر) 11 تا از خیره کننده‌‌ترین خانه‌های جهان که از نظر کارشناسان، معماری منحصربه‌فردی دارند/ نظیر این خانه ها را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد
(تصاویر) فرزندان رهبر انقلاب در مراسم عروسی پسرعمویشان به صرف شام !/میهمان نوازی گرم وصمیمی هادی خامنه ای با برادرزاده هایش
سردرگمی نیویورک تایمز از فناوری فوق پیشرفته پهپاد یمنی
جزئیات جدید از حمله مرگبار به خانقاه دراویش در سقز
پزشکیان: اینکه فکر شود به بنده دیکته می‌کنند اشتباه است
زایمان در آب، آری یا خیر؟ / این نوع زایمان خطری ندارد؟
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!