چگونه یک خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب در بازار پیدا کنیم

  شنبه، 19 خرداد 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه یک خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب در بازار پیدا کنیم
این روزها با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار، بسیاری از خریداران توانایی خرید خودروی مورد علاقه خود را ندارند و به عبارتی می‌توان گفت خرید خودرو برای بسیاری از افراد به یک آرزو تبدیل شده است.

در بازار جهانی خودرو، شاید تنها تعداد کمی از مدل‌ها باشند که به عنوان یک «وسیله نقلیه ضعیف» در نظر گرفته شوند. در مقابل، تعداد نسبتاً زیادی از مدل‌های دیگر در دسته خودرویی موردنظر مشتری وجود دارند که فرآیند خرید را تا حدی پیچیده می‌کنند. حتی اگر مشتری از قبل شناخت خوبی از دنیای خودروها داشته باشد، احتمال یک تصمیم ناآگاهانه و یک معامله نامناسب وجود خواهد داشت. وجود منابع متعدد برای دریافت اطلاعات باعث شده که بسیاری از قواعد بازی در خرید خودرو تغییر کنند. بر این اساس،متخصصان مجتمع سپهر پس از ماه‌ها تحقیق درباره چشم‌انداز بازار خودرو و جمع‌آوری بهترین توصیه‌ها در زمینه خرید خودرو، مطالبی مفید آماده کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌شود. با جایگزین شدن روش‌های جدید خرید، همراه با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، می‌توان به لذت بیشتر در خودروهای جدید نیز دست یافت. در ادامه این مطلب مجتمع تجاری سپهر همراه باشید .

خودرو

خرید خودرو با بودجه محدود، بهترین شرایط خرید ماشین با کمترین هزینه

این روزها با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار، بسیاری از خریداران توانایی خرید خودروی مورد علاقه خود را ندارند و به عبارتی می‌توان گفت خرید خودرو برای بسیاری از افراد به یک آرزو تبدیل شده است.

اما همیشه مجموعه‌هایی با راه‌کارهای مؤثر برای خرید و داشتن خودرویی ایده‌آل وجود دارند که این امر را برای افراد امکان‌پذیر کرده‌اند.در ادامه به برسی بهترین روش های خرید خودرو میپردازیم .

آمار و اطلاعات مهم درباره خودروهای دست دوم

خرید و فروش خودرو

مجتمع سپهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراجع خرید لوازم یدکی خودرو خودرو در سطح ایران فعالیت می‌کند. متخصصان فعال در این مجتمع در طول سال‌های متمادی، داده‌های مربوط به کارشناسی خودروهای مختلف را گردآوری کرده‌اند. نتایج قابل توجهی از تحلیل این داده‌ها به‌دست آمده است.

جالب است بدانید که حدود 70 درصد خودروهای دست دوم دارای حداقل یک ایراد فنی، بدنه یا آپشن هستند. این عدد برای خودروهای دارای بیش از 10 سال عمر مفید به 92 درصد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به‌عنوان یک توصیه کلی باید توجه داشته باشید که خرید خودرو دست دوم با عمر بیش از 10 سال، ریسک بزرگی است.

شایع‌ترین ایرادات خودروهای دست دوم مربوط به بدنه آن‌هاست. به‌طوری‌که بین 42 تا 50 درصد احتمال آسیب‌دیدگی بدنه خودروهای دست دوم داخلی و خارجی وجود دارد. سهم ایرادات فنی نیز حدود 25 درصد برای خودروهای خارجی و 37 درصد برای خودروهای داخلی است. کمترین میزان ایراد در خودروهای دست دوم نیز با 14 تا 18 درصد مربوط به آپشن‌ها است.

همه این اعداد و اطلاعات گویای یک نکته مهم هستند. باید نکات خرید خودرو دست دوم را به‌دقت رعایت کنید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید. اگر کنجکاو هستید که برای خرید خودرو دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم، ادامه مطلب را با دقت بیشتری دنبال کنید.

خرید خودرو

این خودروهای دست دوم را هرگز نخرید

برای خرید خودرو کارکرده چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در جریان خرید خودروی دست دوم باید در نظر داشته باشید، اطمینان از سلامت شاسی و ستون‌های ماشین است. هر چند شاسی‌کشی امکان رانندگی با خودرو را فراهم می‌کند، اما واقعیت این است که ماشین پس از شاسی‌کشی هرگز به شرایط اولیه باز نمی‌گردد.

از سوی دیگر، ستون‌های خودرو نقش بسیار مهمی در امنیت آن به‌ویژه در تصادفات رانندگی دارند. اگر ستون‌ها نیز آسیب دیده باشند، این یک امتیاز منفی بزرگ برای خودرو به‌شمار می‌آید. ضمن اینکه در طول رانندگی با چنین خودرویی با مشکلات متعددی مانند گیجی فرمان، استهلاک بالای جلوبندی، مصرف سوخت بیشتر به علت از دست رفتن فرم آیرودینامیک مهندسی‌شده خودرو، صداهای آزاردهنده در کابین، لاستیک‌سایی و غیره مواجه خواهید شد.

تشخیص مشکلات شاسی و ستون کار هر کسی نیست. هر چند خودروهایی که با این مشکلات روبه‌رو هستند، قیمت بسیار پایین‌تری در بازار دست دوم دارند، اما واقعیت این است که کمتر کارشناسی توصیه به خرید آن‌ها می‌کند. ناگفته نماند که حدود 11 درصد خودروهای کارشناسی شده توسط همراه مکانیک، سابقه آسیب جدی به شاسی جلو و عقب را دارند.

راهنمای خرید خودرو دست دوم (حقه‌های فروشندگان)

در ادامه بحث نکات خرید خودرو دست دوم، تعدادی از رایج‌ترین ترفندهای فروشندگان برای فریب خریداران خودروهای دست دوم را بررسی می‌کنیم.

1. دستکاری کیلومترشمار خودرو

آیا می‌دانید که کیلومتر کارکرد 20 درصد از خودروهای دست دوم دستکاری شده است؟ از نظر کارشناسان خودرو، میانگین پیمایش خودرو، حدود 20 هزار کیلومتر در سال است. خودروهای با کارکرد بالاتر اغلب برای مصارفی غیر از مصرف شخصی استفاده می‌شوند که خرید این خودروها توصیه نمی‌شود.

با توجه به مواردی مانند میزان خوردگی دیسک چرخ‌ها، باز و بسته شدن پیچ‌های برخی از قطعات موتور، چرم صندلی، روکش فرمان، دسته دنده و... می‌توان تا حدودی میزان کارکرد خودرو را تخمین زد، اما این موارد به‌هیچ‌وجه قابل اتکا نیستند و نمی‌توانند اطلاعات دقیقی از کارکرد واقعی خودرو ارائه دهند.

متاسفانه روش‌های دستکاری کیلومترشمار خودرو به‌قدری پیشرفت کرده که در بسیاری از موارد تنها به صورت تجربی می‌توان به دستکاری کیلومتر پی برد. آمار همراه مکانیک نشان می‌دهد که از هر 5 خودرو، کیلومترشمار حداقل یک خودرو دستکاری شده است. بنابراین در این زمینه باید بیشتر احتیاط کنید.

2. قیمت غیرمعمول خودرو با ظاهر پاکیزه

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید خودرو دست دوم، بررسی قیمت آن است. خودروهای تمیز با قیمتی پایین‌تر از قیمت معمول بازار همیشه مشکوک هستند. متاسفانه کلاهبرداران با درج آگهی برای خودروی تمیز دیگران با قیمتی کمتر از بازار، میلیون‌ها تومان پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند و ناپدید می‌شوند!

3. ایجاد هیجان مصنوعی

در بسیاری از موارد دیده شده که فروشنده با همدستی چند نفر از آشنایان خود، با ایجاد شلوغی در محل خرید خودرو و ادعای اینکه خودروی مورد نظر قیمت بسیار مناسبی دارد، خریدار را فریب می‌دهد و او را وادار می‌کند که در خرید خودرو عجله کند.

تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار نگیرید. با آرامش و صبر همه نکات مهم در خرید خودرو دست دوم را بررسی کنید. نگران زمانی که برای خرید خودرو صرف می‌کنید نباشید. اگر کسی اصرار بر انجام سریع معامله داشت، از خرید خودرو از او صرف نظر کنید.

خودرو

4. مخفی کردن نقص‌های خودرو

توجه به نقص‌های خودرو، یکی از نکات مهم در خرید ماشین دست دوم است. گاهی فروشندگان از ترفندهایی برای پنهان کردن نقص‌های خودرو استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، روغن غلیظ در موتور یا گیربکس می‌ریزند. این کار باعث می‌شود تا مشکلات خودرو در کوتاه مدت آشکار نشود. به همین دلیل لازم است حداقل نیم ساعت با خودرو رانندگی کنید تا نقص‌های موتور و گیربکس آن نمایان شوند.

همچنین ممکن است فروشنده تلاش کند شما را مشغول آپشن‌های خودرو کند تا از بررسی مشخصات فنی و بدنه ماشین غافل شوید.

5. تعویض قطعات خودرو هنگام معامله

حضور با دقت پای میز معامله یکی از نکات مهم در خرید خودرو دست دوم است. گاهی مشاهده می‌شود که وقتی خریدار و فروشنده برای انجام توافق نهایی پای میز معامله می‌روند، همراهان فروشنده برخی از قطعات خودرو را با قطعات دیگر جایگزین می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌گاه به‌تنهایی پای میز معامله نروید و خودرو را بلافاصله پس از معامله تحویل بگیرید.

6. کارشناسی نادرست

اگر احیاناً با فروشنده‌ای روبه‌رو شدید که اصرار بر تعیین کارشناس خودرو داشت، تحت هیچ شرایطی با او معامله نکنید. این یکی از ترفندهای فروشندگان است تا با کارشناسی نادرست، خودرو را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی به فروش برسانند. یکی از نکات مهم در خرید خودرو دست دوم این است که کارشناس مورد تأیید هر دو طرف معامله، به‌ویژه خریدار، باشد.

خرید لوازم یدکی با کیفیت برای خودروی دست دوم در مجتمع سپهر

در این مطلب از مجتمع تجاری سپهر، بزرگ ترین مجتمع لوازم یدکی در تهران و لوازم یدکی خودرو چینی به برسی راه کار های خرید خودرو دست دوم پرداختیم . پیدا کردن خودروی دست دوم با قیمت مناسب مسئله بسیار مهمی میباشد چراکه به جلوگیری از حدر رفت سرمایه شما میشود . اگر قصد خرید لوازم یدکی خودرو با بهترین قیمت و کیفیت را دارید به مجتمع سپهر مراجعه کنید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان