چگونه یک صفحه اکسل را به پاورپوینت لینک دهیم؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 11 شهریور 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه یک صفحه اکسل را به پاورپوینت لینک دهیم؟+ فیلم آموزشی
برنامه اکسل یک ابزار شگفت‌انگیز برای ایجاد، سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده‌ها است و از مایکروسافت پاورپوینت برای ارائه و به اشتراک گذاشتن کار خود با یک مخاطب یا چندین مخاطب استفاده می‌کنند. با توجه به ضرورت موضوع، در ادامه ساعدنیوز به نحوه ی جاسازی اطلاعات اکسل در پاور پوینت را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که مجبور می‌شویم به نحوی از اطلاعات یک صفحه اکسل در پاورپوینت ارائه‌هایمان استفاده کنیم. خوشبختانه یکی دو روش خوب برای انجام این کار وجود دارد که بسته به شرایط می‌توان به سراغ یکی از آن‌ها رفت. در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

چه تفاوتی میان لینک و جاسازی کردن یک صفحه اکسل وجود دارد؟

به طور کلی، شما سه راه برای آوردن اطلاعات یک صفحه اکسل به پاورپوینت‌های خود دارید. اولین راه که راحت‌ترین راه هم هست، کپی کردن اطلاعات از صفحه اکسل مورد نظر به اسلایدهای پاورپوینتی است که می‌خواهید از روی آن یک ارائه جامع داشته باشید.

البته همیشه راحت‌ترین راه بهترین راه هم نیست. چرا که با کلیک روی گزینه Paste، تمام داده‌های کپی شده به جداول ساده‌ای تبدیل می‌شوند که برای پاورپوینت قابل فهم است. این یعنی دیگر قادر نیستید که از ویژگی‌های خوب اکسل در ارائه خود استفاده کنید و فقط جدول‌های ساده‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرند که باید همه کارهایشان را به صورت دستی انجام دهید.

با این حال دو راه خیلی بهتر پیش رویتان قرار دارد: لینک کردن یا جاسازی صفحات اکسل. مطمئنا این دو، روش‌های بهتری نسبت به کپی/پیست کردن داده‌ها هستند و می‌شود با آن‌ها آزادی عمل بیشتری داشت. هر دو روش هم شباهت‌های بسیاری با هم دارد و نتیجه کارشان هم یکسان خواهد بود.

با استفاده از این روش‌ها، در پاورپوینت ارائه خود به صفحات اکسلی دست پیدا می‌کنید که با استفاده از ویژگی‌های کاربردی اکسل می‌توان در آن‌ها دست برد و رویشان تغییر ایجاد کرد. فقط شرایط استفاده از این دو فرق می‌کند و باید ببینید که کی و کجا، کدامشان به دردتان می‌خورند.

به زبان ساده اگر یک صفحه اکسل را به پاورپوینت خود لینک کنید، بین آن‌ها یک اتصال دائمی ایجاد خواهید کرد که به لطف این اتصال، هر تغییری که به مرور روی صفحه اکسل صورت گیرد در پاورپوینت نیز اعمال خواهد شد.

جاسازی و لینک دهی در اکسل

اما با جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت، این اتصال شکسته خواهد شد و دیگر نمی‌توانید به طور خودکار تغییرات ایجاد شده در صفحات اکسل را در پاورپوینت ارائه خود نیز شاهد باشید.

البته هر کدام از این روش‌ها خوبی و بدی‌های خودشان را هم دارند. مثلا این درست است که با استفاده از روش لینک کردن می‌شود از حجم پاورپوینت نهایی کم کرد. چراکه در این صورت فایل اکسل مجزا از پاورپوینت خواهد بود و داده‌های موجود در صفحات اکسل به حجم پاورپوینت نهایی اضافه نخواهند کرد.

اما همین مجزا بودن فایل‌ها یک مشکل خاص هم دارد. به طور کلی اگر می‌خواهید یک فایل اکسل را به یک پاورپوینت لینک کنید،‌ باید هر دو آن‌ها را در یک لوکیشن یکسان قرار دهید تا امکان لینک کردن آن‌ها فراهم شود. پس با این اوصاف، همیشه باید هر دو فایل را دنبال خودتان داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را به هم لینک کنید.

با این حال در طرف مقابل، شما در ازای دریافت یک پاورپوینت حجیم، داده‌های آن فایل اکسل را به طور کامل در پاورپوینت ارائه خود جاسازی می‌کنید و دیگر نیازی به دو فایل مجزا از هم ندارید.

این یعنی اگر بخواهید ارائه خود را در اختیار دیگران هم بگذارید، دیگر نیازی نیست مدام هر دو فایل را برایشان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که اکسل و پاورپوینت را با هم لینک کنند. پس نمی‌توان گفت که کدام روش بهتر از آن یکی است و بسته به شرایط می‌توان از هر یک به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت چگونه صورت می‌گیرد؟

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت، کار ساده‌ای است و مطمئن باشید انجام این کار دردسر زیادی برایتان نخواهد داشت. جالب‌تر اینکه پروسه انجام هر دو آن‌ها نیز تقریبا یکسان است و نیازی نیست که برای دسترسی به هر یک درگیر منوهای پیچیده شوید.

برای شروع صفحه اکسل و ارائه پاورپوینتی که دارید رویش کار می‌کنید را باز کنید. سپس به سراغ پنجره اکسل بروید و المان‌هایی که می‌خواهید در پاورپوینت لینک یا جاسازی شوند را انتخاب کنید.

جاسازی و لینک دهی در اکسل

  • با راست کلیک روی المان‌های انتخاب شده، گزینه Copy را انتخاب کنید تا همگی آن‌ها در کلیپ‌بورد ذخیره شوند.

جاسازی و لینک دهی در اکسل

حالا به سراغ ارائه پاورپوینت خود بروید و وارد اسلایدی شوید که می‌خواهید اطلاعات آن صفحه اکسل در آن جا قرار بگیرد. به آن اسلاید مورد نظر که رسیدید، از طریق تب Home روی فلش رو به پایین کلید Paste کلیک و از میان گزینه‌های موجود Paste Special را انتخاب کنید.

جاسازی و لینک دهی در اکسل

با این کار وارد صفحه Paste Special می‌شوید و اینجاست که بالاخره می‌توانید میان دو گزینه جاسازی یا لینک کردن داده‌های کپی شده انتخاب کنید. اگر می‌خواهید صفحه اکسلتان در پاورپوینت جاسازی شود از میان گزینه‌های حاضر در سمت چپ پنجره Paste Special، گزینه Paste را انتخاب کنید.

در غیر این صورت، برای لینک کردن صفحه اکسل به سراغ گزینه Paste Link بروید و آن را فعال کنید. مابقی مراحل هم یکسان هستند و در ادامه باید از میان گزینه‌های موجود در لیست مقابل، Microsoft Excel Worksheet Object را انتخاب کنید.

جاسازی و لینک دهی در اکسل

حالا به محض کلیک روی کلید OK شاهد اضافه شدن داده‌های کپی شده از صفحه اکسلتان خواهید بود.

جاسازی و لینک دهی در اکسل


سخن پایانی

بنابراین با پیمودن این مسیر دیگر کار تمام است و خیلی راحت می‌توانید از داده‌های اکسلتان در پاورپوینت ارائه خود استفاده کنید. همچنین میتوانید برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (153 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!