ساعدنیوز
ساعدنیوز

چه مخزن آبی برای آپارتمان مناسب است ؟(مخزن عمودی یا افقی )

  دوشنبه، 01 اسفند 1401 ID  کد خبر 331070
چه مخزن آبی برای آپارتمان مناسب است ؟(مخزن عمودی یا افقی )
ساعدنیوز : بهترین منبع آب برای آپارتمان، مخزنی است که با شرایط آپارتمان شما و همچنین میزان بودجه اختصاص داده شده به این امر تناسب داشته باشد. بنابراین نمی‌توان به کسی توصیه کرد که نسبت به خرید مخزن عمودی برای آپارتمان اقدام کند یا مخزن افقی. چرا که هم مخزن افقی برای آپارتمان مناسب است و هم مخزن عمودی.

بهترین منبع آب برای آپارتمان، مخزنی است که با شرایط آپارتمان شما و همچنین میزان بودجه اختصاص داده شده به این امر تناسب داشته باشد. بنابراین نمی‌توان به کسی توصیه کرد که نسبت به خرید مخزن عمودی برای آپارتمان اقدام کند یا مخزن افقی. چرا که هم مخزن افقی برای آپارتمان مناسب است و هم مخزن عمودی. آنچه که این دو مخزن را از یکدیگر متمایز می‌کند شرایط خاص شما است.

آن دسته از دوستانی که در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، معمولا در برخی از روزها شاهد کاهش شدید افت فشار آب هستند. این اتفاق که بیشتر در فصول گرم سال رخ می‌دهد، می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد.اما چاره چیست؟

خوشبختانه امروزه این امکان وجود دارد که با خرید مخزن مناسب آپارتمان شرایط سختی که در اثر کاهش فشار آب به وجود می‌آید را مدیریت کنید. سوال مهمی که در این شرایط مطرح می‌شود و قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم این است که مخزن افقی برای آپارتمان بهتر است یا مخزن عمودی؟

مخزن اب

مخزن عمودی برای آپارتمان

هنگامی که صحبت از خرید تانکر آب آپارتمان می‌شود، یکی از گزینه‌هایی که پیش روی فرد قرار می‌گیرد مخزن عمودی است. مخزن عمودی برای آپارتمان را می‌توان یکی از مخازن آپارتمانی یک یا چند لایه معرفی کرد که از انواع مختلفی برخوردارند‌. این مخزن‌ها معمولا دارای اندازه 80 تا 20 هزار لیتر هستند. از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این نوع مخازن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان و بدون دردسر

  • حمل و نقل سریع

  • مقاومت در برابر اشعه‌های خطرناک

  • مقاومت بسیار زیاد در برابر انواع اسید، مواد خورنده و همچنین بازها و جلبک‌ها

مخزن افقی برای آپارتمان

خرید مخزن افقی برای آپارتمان یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی خریداران است. معمولا این سوال برای افراد علاقه مند به خرید تانکر آب آپارتمان پیش می‌آید که مخازن افقی چه ویژگی‌هایی دارند و چرا مورد توجه خاص و عام قرار گرفته‌اند؟

در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که مخازن افقی از دیگر مخازن پرکاربرد پلی اتیلنی هستند که از مواد اولیه بهداشتی ساخته شده‌اند. این تانکرها بیشتر برای استفاده در مکان‌هایی مناسب‌اند که محدودیت ارتفاع وجود دارد. به بیان دیگر تامین فضای عمودی لازم برای نصب تانکر سخت و دشوار است. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این مخازن شده است، می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • این مخازن کاملا بهداشتی هستند و در برابر عوامل بیماری زا از خود مقاومت نشان می‌دهند.

  • به عنوان عایق حرارتی عمل می‌کنند و دما مایع درون خود را در حد ثابتی نگه می‌دارند.

  • تبادل حرارت از محیط بیرون با درون این مخازن انجام نمی‌گیرد.

  • در برابر عوامل خطرناکی چون اسیدها، بازها و انواع و اقسام مواد خورنده از خود مقاومت نشان می‌دهند.

  • نصب و جابه جایی آن‌ها آسان است.

مقایسه مخزن عمودی و افقی

حالا که با ویژگی‌های مخازن افقی و عمودی آشنا شدید لازم است تا با تفاوت‌های این دو تانکر نسبت به یکدیگر آشنا شوید. قطعا برای اینکه تصمیم بگیرید مخزن عمودی برای آپارتمان خود خریداری کنید یا مخزن افقی لازم است تا نقاط متمایز کننده این دو تانکر را نسبت به یکدیگر بدانید، سپس با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است.

تفاوت این دو مخزن در گزینه‌های زیر است:

  • مقایسه شکل ظاهری مخازن عمودی و افقی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث تفاوت مخزن افقی برای آپارتمان نسبت به تانکرهای عمودی می‌شود، شکل ظاهری آن‌ها است. مخازن یا تانکرهای عمودی که به دو دسته تانکرهای کوچک و تانکرهای بزرگ تقسیم بندی می‌شوند، به شکل استوانه‌ای که بر روی قاعده خود ایستاده است، دیده می‌شود.

در مقابل مخازن یا تانکرهای افقی به شکل استوانه‌ای افقی شده دیده می‌شود. این مخازن دارای پایه‌هایی هستند که آن‌ها را در یک مکان ثابت نگه می‌دارد.

  • تفاوت قیمت مخازن افقی و عمودی

از دیگر دلایلی که موجب تفاوت مخازن افقی برای آپارتمان نسبت به تانکرهای عمودی می‌شود، قیمت آن‌ها است. به طور کلی می‌توان گفت که مخازن افقی نسبت به مخازن عمودی از هزینه بیشتری برخوردارند. البته این بدین معنی نیست که کیفیت مخازن عمودی کمتر از تانکرهای افقی است. دلیل تفاوت قیمت را می‌توان تفاوت در وزن این دو تانکر دانست. مخازن افقی وزن بیشتری نسبت به تانکرهایی که به صورت عمودی نصب می‌شوند، دارند.

  • تفاوت طول عمر تانکرهای عمودی و افقی

اگر چه این دو تانکر در شرایط استاندارد و مناسب طول عمر یکسانی از خود نشان خواهد داد. اما تانکرهای عمودی بیشتر از تانکرهای افقی طول عمر دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد زیادی متقاضی خرید مخزن عمودی برای آپارتمان باشند.

  • تفاوت در فضای اشغال شده

بسته به اینکه فضای در دسترس شما چقدر است و آیا با محدودیت ارتفاع رو به رو هستید یا خیر، تانکرهای آب نسبت به یکدیگر متمایز می‌شوند. به طور کلی مخازن افقی برای آپارتمان در شرایطی استفاده می‌شود که محدودیت ارتفاع وجود داشته باشد.

مخزن آب مناسب آپارتمان

با توجه به مقایسه انجام شده ممکن است دوست داشته باشید به این سوال پاسخ داده شود که منبع آب مناسب آپارتمان کدام است؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید بگوییم که بهترین منبع آب برای آپارتمان، مخزنی است که با شرایط آپارتمان شما و همچنین میزان بودجه اختصاص داده شده به این امر تناسب داشته باشد.

بنابراین نمی‌توان به کسی توصیه کرد که نسبت به خرید مخزن عمودی برای آپارتمان اقدام کند یا مخزن افقی. چرا که هم مخزن افقی برای آپارتمان مناسب است و هم مخزن عمودی. آنچه که این دو مخزن را از یکدیگر متمایز می‌کند شرایط خاص شما است.

سخن پایانی

در این مقاله از سعی کردیم در رابطه با مخازن عمودی و افقی برای آپارتمان صحبت کنیم. همچنین برای آن دسته از دوستانی که نمی‌دانند کدام یک از این تانکرها برای آن‌ها بهتر است یک مقایسه کلی داشته باشیم. قطعا با توجه به نکات بیان شده در این مقاله می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که مخزن عمودی برای آپارتمان شما بهتر است یا مخزن افقی؟ پیشنهاد می شود مقاله مخزن عمودی یا مخزن افقی؟هر آنچه لازم است درمورد تفاوت این دو بدانید! را بخوانید.

سوالات متداول

مخازن آب افقی برای آپارتمان بهتر است یا مخازن آب عمودی؟

برای این سوال پاسخ متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. بسته به اینکه فضای در دسترس شما برای نصب تانکر چقدر است و چه میزان می‌خواهید برای این امر صرف کنید، گزینه متفاوتی برای شما در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید نسبت به خرید یک مخزن ارزان‌تر اقدام کنید، تانکرهای عمودی گزینه بهتری برای شما هستند.

بهترین مجموعه برای خرید مخزن مناسب آپارتمان کدام است؟

اگر به دنبال یک مجموعه معتبر برای خرید مخازن مختلف هستید که تانکرهای مناسب را با قیمتی ایده آل به شما بفروشد، بهترین مجموعه البرز مخزن است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (459 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (107 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (35 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (34 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی هنرنمایی بامزه مادر خوش ذوق در ثبت اولین عکس از نوزادش/ فک کنم میخواد بچه شو بخوره+ عکس خلاقیت خنده دار وانتی پیاز و سیب زمینی فروش در خواستگاری از دختر موردعلاقه اش با حلقه ازدواجِ ساخته شده از پیاز+عکس/ همین اول کار اشکشو درآوردی😂 فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه! توضیحات محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و شغل فرزندانش+عکس/ از عروس دکتر تا دختر طراح/ همگی در تهران هستن نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز فریبا نادری با شومینه و دیوارکوب های خاص +عکس / پری سیمای ستایش خوش سلیقه س! نگاهی به ماشین لوکس و هوش پران هانده ارچل/ کیمیا خاتون مست عشق چقدر لاکچریه+عکس عرض ارادت حسین رضا زاده به آقای رئیسی پس از بستری شدنش در بیمارستان/ لاغری باورنکردنی آقای ورزشکار +عکس شباهت بی حد و اندازه هادی چوپان به مادرش/ چهره دلنشین پدر قهرمان بدنسازی جهان+عکس رونمایی از کارت عروسی دختر آیت‌الله طالقانی در سال 47 +عکس قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود نگاهی به تخت خواب نوزادی شیک دختر زیبای مهران غفوریان/ چه فرشته کوچولوی ناز و دلبری+عکس پسر واقعی سارا والیانی بازیگر نقش آسیه در گیلدخت / یک پسر زیبا و دوست داشتنی تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس سابمیت مقاله چیست؟ چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان قهر کردن «شهربانو منصوریان» در مراسم تجلیل از مدال‌آوران+فیلم تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد مراحل اکسپت مقاله تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد هزینه چاپ یک کتاب خلاقیت منحصربفرد آرایشگر خوش ذوق در تبدیل موی مشتری به سبد میوه حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای شینیون در سطح خاورمیانه😂 سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
تیتر امروز   
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!
ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه!
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی
واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر