دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

چهره زن چشم آبی که 400 سال پیش غرق شده بود با هوش مصنوعی جان دوباره گرفت +عکس 

یکشنبه، 01 مرداد 1402
کد خبر: 349746
ساعد نیوز: محققان با بررسی اسکلت‌های به‌جامانده از زنی که صدها سال پیش در یک کشتی غرق شده بود، چهره احتمالی او را بازسازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، محققان با بررسی اسکلت‌های به‌جامانده از زنی که صدها سال پیش در یک کشتی غرق شده بود، چهره احتمالی او را بازسازی کردند.

به نقل از لایوساینس، زمانی که محققان در دهه 60 میلادی بقایای «واسا»، کشتی قرن هفدهمی سوئد، را که در لنگرگاه استکهلم غرق شده بود جمع‌آوری کردند،‌ حدود 20 اسکلت را به همراه این کشتی کشف کردند. محققان اعلام کردند که یکی از این اسکلت‌ها به مردی تعلق دارد که امروزه به نام «گوستاو» شناخته می‌شود.

با این حال تحقیقات ژنتیکی که در سال جاری انجام شد،‌ مشخص کرد که «گوستاو» درحقیقت یک زن است. اکنون این زن با نام «گرترود» شناخته می‌شود و گروهی از محققان چهره احتمالی او را قبل از مرگ در سال 1628 میلادی بازسازی کرده‌اند.

بر اساس نتایج جدیدترین بررسی‌ها، این زن در زمان مرگ حدود 25 تا 30ساله بوده است. به گفته «اسکار نیلسون»، محقق سوئدی که این بازسازی را انجام داده است‌، این زن چشم‌های آبی، موهای طلایی و پوست روشنی داشته است.

«نیلسون» چهره «گوستاو» را در سال 2006 نیز بازسازی کرده بود و زمانی که دریافت این اسکلت به یک زن تعلق دارد، بسیار غافلگیر شد. با این حال او برای بازسازی چهره «گرترود» با موزه «واسا» در استکلهم همکاری کرد.

محققان معتقدند که این زن متاهل بوده است‌؛ چراکه فقط زنانی که با یکی از مردان حاضر در کشتی ازدواج کرده بودند، امکان سفر با این کشتی را داشتند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
(ویدیو) خواستگاری جنجالی هومن برق نورد از بهنام تشکر!/فقط نگاه عمیق بهنام تشکر و لب زدنش
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تصویری جالب از پدر خوشتیپ و مادر کم سن و سال رزیتا غفاری در روز عقدشان در لباس عروس و دامادی با رونمایی از لحظه دست کردن حلقه نامزدی
اختصاصی ساعدنیوز: برآورده ساختن آرزوی مادر سرپرست خانوار توسط بیت رهبری / نا امید از همه جا به بیت رهبری پیام دادم ...
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
بهروز تابانی شیرشاه ایرانی و رقیب تبریزی هادی چوپان برای حریفان استیج مستر المپیا رجز خواند +فیلم/ می گه یا اول می شم یا دوم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
خلاقیت خنده دار کارمند خانم در بسته بندی کادوی تولد همکارش با ژله+عکس/ تو باید مغزتو بیمه حوادث کنی😂