چیدمان قفسه کتاب چگونه باید باشد؟

  جمعه، 30 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چیدمان قفسه کتاب چگونه باید باشد؟
برای دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده از قفسه های باز ایده خوبی برای دکور کردن و سامان بخشی به اقلام و وسایل دکوری و مورد نیاز می باشد سازماندهی قفسه ها می تواند با رعایت فاصله و الگوهای مناسب موجب تقویت و متعادل سازی فضا شود و از همه مهمتر، قفسه ها گزینه مناسب و راحتی برای به روز رسانی و یا تغییر دکوراسیون برای مطابقت با فصول مختلف می باشند.

برای دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده از قفسه های باز ایده خوبی برای دکور کردن و سامان بخشی به اقلام و وسایل دکوری و مورد نیاز می باشد سازماندهی قفسه ها می تواند با رعایت فاصله و الگوهای مناسب موجب تقویت و متعادل سازی فضا شود و از همه مهمتر، قفسه ها گزینه مناسب و راحتی برای به روز رسانی و یا تغییر دکوراسیون برای مطابقت با فصول مختلف می باشند.

۱-به کار بردن هنر و سلیقه برای قفسه بندی

هنر قفسه بندی در دکوراسیون و تزئین و چیدمان مناسب، استفاده از المان های دکوری مناسب و افزودن شخصیت و سبک مورد نظر به قفسه ها و در واقع الگوی چیدمان می تواند دکوری منحصر به فرد و زیبا ایجاد کند پس برای چیدمان از خلاقیت و ذوق هنری خود استفاده نمایید .

۲-استفاده از کتابها و مجلات

اگر از قفسه ها به عنوان کتابخانه بهره گیرید می توانید کتاب ها را بر حسب ارتفاع و ضخامت به نحوی مناسب چیده و در هر ردیف تعداد زیادی از کتاب ها را جای دهید اما اگر از قفسه های باز به عنوان المانی دکوری استفاده می کنید نیز می توانید از تعداد محدودی کتاب با پالت رنگی مشابه یا مکمل دکوراسیون اتاق و یا به صورت افقی و عمودی با چیدمان های مناسب آن ها را کنار هم قرار دهید.

۳-اضافه کردن گیاهان

گیاهان با افزودن روح و تازگی به دکور تم رنگی سبز را به دکور اهدا کرده با جذابیت های بصری مکملی شاداب کننده برای دکوراسیون محسوب می شوند.

۴-از عکس ها و تابلوهای هنری استفاده کنید

برای قفسه های باز قاب عکس ها، تابلوها و تصاویر هنری و یا خانوادگی ایده خوبی برای افزودن هنر به دکوراسیون می باشد که می توانید از مشابهت رنگ قاب ها و یا تصاویر برای ترکیب و مطابقت با دکوراسیون بهره گیرید از طرفی تصاویر خانوادگی صمیمیت و گرما را به دکور می افزاید و اگر به صورت عمودی یا افقی و در ابعاد مختلف استفاده شود تاثیرات بصری را بیشتر می نماید

تصویر

5 نکته برای چیدمان قفسه کتاب

  1. محل قرارگیری کتاب ها را به هم بزنید. ترکیبی از چیدمان قفسه کتاب افقی و عمودی را امتحان کنید. این دو کار را در یک قفسه انجام دهید و سپس سعی کنید کل قفسه های کتاب را مرتب کنید (به صورت ترکیبی) تا یک چیدمان قفسه تماما افقی، و دیگری عمودی باشد.
  2. سعی کنید کتاب ها را بر اساس رنگ مرتب کنید. این کار اغلب بحث برانگیز است، اما اگر مجموعه ای بالغ بر 2500 کتاب داشته باشید دیگر پیدا کردن کتاب مورد نظرتان کار دشواری نخواهد بود. یک کتابدار به شما اجازه این کار را می دهد.
  3. از اشیاء تزئینی استفاده کنید. به تندیس ها و مجسمه ها فکر کنید. یک کاسه یا بشقاب زیبا و یا حتی تعدادی جعبه می تواند قفسه کتاب شما را زیباتر نشان دهد.
  4. در چیدمان قفسه کتاب هایتان حتما یک چیز طبیعی در نظر بگیرید. قفسه مورد علاقه من شامل ترکیبی از مواد ارگانیک و طبیعی است. من روی قفسه ام کاسه ای دارم که با سنگ پر شده است! شما هم می توانید از مرجان، یک صدف زیبا و یا حتی از گیاهان استفاده کنید.
  5. در چیدمان قفسه کتاب از آثار هنری استفاده کنید. حتما آثار هنری را به قفسه خود اضافه کنید. شما می توانید قطعات کوچک را روی قفسه ها قرار دهید یا قطعات بزرگتر را روی خود قفسه ها آویزان کنید، این کار را می توانید برای یک کتابخانه کتاب های انگلیسی انجام دهید.

می خواهید کتاب هایتان را براساس رنگ مرتب کنید؟ یک قدم فراتر بروید و اشیاءتان را هم بر اساس رنگ مرتب کنید. در عکس بالا چیدمان زیبای قفسه کتاب منزلی در بروکلین را می ببینید

مرتب سازی و فهرست بندی

1. کتاب هایی را برای اهدا یا فروش کنار بگذارید. برخی از کتابهایتان را خارج از قفسه ها نگه دارید. همانطور که تمام مجموعه خود را مرتب می کنید، کتابها را به سه ستون تقسیم کنید: ستون نگهداری، ستون اهدا و ستون فروش.

دلایل نگه داشتن یک کتاب:

  • نادر و کمیاب یا قابل جمع آوری است.
  • این توسط نویسنده مورد علاقه شما نوشته شده است.
  • کتابی است که هنوز نخوانده اید.
  • کتابی مناسب برای کلکسیون شخصی شماست.
  • شما فضای مناسب برای نگهداری کتاب دارید.

دلایل برای اهدا یا فروش یک کتاب:

  • قدیمی یا آسیب دیده است.
  • شما دوباره آن را نخواهید خواند.
  • حاوی اطلاعات قدیمی است.
  • فضایی برای نگهداری آن وجود ندارد.
  • این کتاب درسی بوده و دوباره از آن استفاده نخواهید کرد.

2. کتابهایی را که میخواهید اهدا کنید یا به فروش برسانید، درون جعبه قرار دهید. کتابهایی را که میخواهید هدیه دهید به مغازه دست دوم فروشی، یک کتابخانه محلی، مهد کودک و یا مدرسه ای در نزدیکی خود بفرستید. با کتاب فروشی محله خود تماس بگیرید تا در مورد کتابهایی که میخواهید به فروش برسانید با آنها صحبت کنید.
حتی شما می توانید سعی کنید کتاب های خود را آنلاین را به فروش برسانید.
اگر کتابهای خود را اهدا می کنید، فراموش نکنید که درخواست دریافت یک پرونده برای کسر مالیات بدهید.
همچنین ممکن است کتابهای کاغذی را بازیافت کنید.

3. مرتب سازی اولیه را از ستون قفسه کتابخانه خود شروع کنید. کتابهایی را که میخواهید برای خود نگه دارید، در قفسه کتابخانه، ستون یا ردیفها که با روش سازمانی شما مرتبط است، مرتب کنید. به عنوان مثال اگر میخواهید کتابهای خود را با نام خانوادگی نویسنده سازماندهی کنید، همه را بر اساس الف، ب، پ و ... در ستون کتابخانه خود قرار دهید. اگر می خواهید کتاب ها را با سبک آنها مرتب سازی کنید، یک ستون برای تاریخ، ادبیات و ... ایجاد کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (701 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان