چک لیست کامل برای سفر / 10 وسیله‌ای کم اهمیتی که اصلا نباید فراموش کرد

  دوشنبه، 21 اسفند 1402 ID  کد خبر 379293
چک لیست کامل برای سفر / 10 وسیله‌ای کم اهمیتی که اصلا نباید فراموش کرد
ساعدنیوز: هرچند که سفر یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هاست؛ اما نداشتن یک برنامه جامع و یا به‌همراه نداشتن یک وسیله ضروری یا کم اهمیت می‌تواند بار مالی بزرگی به افراد تحمیل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، عید نوروز در پیش است و بسیاری از هموطنان برای تعطیلات نوروزی برنامه ریزی مفصلی تدارک دیده اند. بسیاری از مسافران نورزی به دنبال پیدا کردن بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید نوروز هستند. اگر برای تعطیلات پیش‌روی سال نو قصد دارید با خانواده یا به‌ تنهایی به سفر بروید، ما در اینجا چند نکته طلایی برای جمع‌کردن وسایل غیرضروری، اما با اهمیت سفر به شما خواهیم گفت.

افرادی که به‌ تنهایی قصد سفر دارند معمولاً بیشتر از دیگران باید دقت کنند که چه وسایلی را با خود به همراه ببرند. هرچند که سفر انفرادی یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هاست؛ اما نداشتن یک برنامه جامع یا به‌همراه نداشتن یک وسیله ضروری یا کم اهمیت می‌تواند بار مالی بزرگی به افراد تحمیل کند.

وسایل ضروری سفر عبارت‌اند از:

  • لباس مناسب فصل و کلاه

  • شامپو، مسواک، خمیردندان

  • دئودورانت و ضد آفتاب

  • هرگونه داروی تجویزی

  • دستمال و حوله

  • برس مو

  • شناسنامه یا پاسپورت

  • کارت‌های اعتباری و پول نقد

  • گوشی همراه

  • شارژر

  • عینک آفتابی

  • تنقلات مختصر

  • ماسک و ضدعفونی‌کننده دست

هرچند که هرفردی می‌تواند چک‌لیست خودش را داشته باشد؛ اما تمامی وسایل گفته‌شده از دسته مواردی هستند که اکثر افراد پیش از سفر آنان را در لیست خود قرار می‌دهند. با این وجود فراموش نکنید که به‌همراه داشتن برخی از وسایلی که ما در ادامه تعدادی از مهم‌ترین آنان را نام‌خواهیم برد نیز اهمیت بالایی دارند.

چمدان

1- کوله یک‌روزه

اکثر افراد به‌ویژه جوانان با کوله سفر می‌کنند؛ اما داشتن یک کوله کوچک، سبک و بادوام برای مسیرهای کوتاه درون‌شهری و سفرهای یک‌روزه طبیعت‌گردی یا سفرهایی همچون سفر به زیباترین نقاط شمال کشور بسیار مهم است. به‌این‌ترتیب، می‌توانید وسایلی مانند بطری آب، تنقلات و یک‌دست لباس اضافی را همیشه با خود به همراه داشته باشید

2- کیف کمری

کیف کمری نیز برای حمل وسایل ضروری در هنگام پیاده‌روی، ایدئال است. از سوی دیگر، کیف کمری جایگزین عالی برای کیف پول افراد است و امکان گم‌شدن و دزدیدن این نوع از کیف‌ها بسیار کمتر از کیف‌های معمول است. همچنین می‌توانید در فرودگاه یا هنگام مسافرت با قطار و ترن، تمام مدارک خود را در آنان قرار دهید و احتمال گم‌شدن مدارک‌تان را به صفر برسانید.

3- هدفون

به همراه داشتن یک هدفون راحت و باکیفیت، در هواپیما، قطار یا هر وسایل نقلیه دیگر می‌تواند لذت سفر را چند برابر کند.

4- مایع شست‌وشوی چندمنظوره

همیشه یک مایع شست‌وشوی چندمنظوره مناسب محیط‌زیست و کوچک با خود به‌همراه داشته باشید تا در صورت کثیف‌شدن لباس یا دست‌تان بتوانید به‌راحتی آنان را تمیز کنید.

5- قفل چمدان

هنگامی‌که به‌تن‌هایی سفر می‌کنید، حفظ ایمنی و امنیت وسایل شما در اولویت قرار دارد. پس با استفاده از قفل‌های بادوام، وسایل و چمدان‌های خود را ایمن نگه‌دارید.

6- بطری آب

به همراه داشتن یک بطری آب تاشو و مقاوم در برابر فشار نیز بسیار ضروری است. توجه داشته باشید بطری‌های بزرگ هم فضای بیشتری می‌خواهند و هم سنگین هستند. هرچقدر بطری یا ماگ مسافرتی شما سبک‌تر باشد و به‌راحتی جمع شود، شما سفر راحت‌تری خواهید داشت.

7- پاور بانک

با داشتن یک پاوربانک 10 هزار میلی‌آمپری دیگر نگران اتمام باطری موبایل خود نخواهید بود. توجه کنید که در هنگام خرید به وزن این پاوربانک‌ها حتما دقت کنید و اگر قصد خرید پاور بانک قوی‌تری را دارید، فراموش نکنید که استفاده و ورود آنان به هواپیما ممنوع است.

8- کیت کمک‌های اولیه

همیشه یک کیت کمک‌های اولیه کوچک داشته باشید و هر آنچه برای تصادفات یا جراحات کوچک‌تر موردنیاز است، در آن قرار دهید. همچنین مقداری دارو مانند ایبوپروفن، آنتی‌هیستامین و برخی از داروهای بدون نسخه را هم در این کیت قرار دهید.

9- مجله یا کتاب

اگر به تنهایی سفر می‌کنید یک کتاب یا مجله با خود به همراه داشته باشید چرا که یک کتاب خوب، یک دوست فوق‌العاده خواهد بود. اگر اهل‌نوشتن خاطرات خود هستید، داشتن دفترچه یادداشت کوچک را فراموش نکنید.

10- کیسه قابل بازیافت

کیسه‌های قابل بازیافت یا کیسه‌های تاشو به شما کمک می‌کنند تا خریدی راحت‌تر داشته باشید و همچنین مصرف پلاستیک را به حداقل می‌رسانند. در هنگام خرید این دسته از کیف‌ها به سراغ نمونه‌های بروید که می‌توان آنان را به کیف اصلی وصل کرد تا فضای کمتری اشغال شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (381 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس