دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

چند ترفند ساده برای پنکیک زدن بصورت صحیح 

پنجشنبه، 09 اردیبهشت 1400
پنکک جزء لوازم آرایشی پرکاربرد محسوب می شود که جایگزین خوبی برای کرم پودر است. استفاده کردن از پنکک آرایشی سبب جذب چربی پوست و پوشاندن عیوب پوستی می شود، همچنین استفاده از پنکک کمک می کند در طول روز پوست شما کمتر برق بزند و ظاهری مات و طبیعی داشته باشد.

خیلی از ما دقیقاً نمی دانیم که چطور باید كرم پودر را به صورتمان بزنیم که غیر طبیعی یا پیر جلوه نکند، خیلی ها به جای اینکه رنگ پوست را یکنواخت کنند با استفاده نادرست از کرم پودر یا کانسیلر پوست صورت شان را غیرطبیعی و ایرادهای آن را بیشتر نمایان می کنند در حالی که کرم پودر زدن هم تکنیک های خاص خودش را دارد و نیاز به مهارت دارد.

کامپکت پودر یا فونداسیون پودری (کرم پودر) که بیشتر با نام پنکک شناخته می شود، برای فیکس کردن آرایش پوست و یکدست کردن پوست به کار برده می شود. یک کرم پودر خشک و فشرده که در انتهای آرایش، برای صاف و یکنواخت کردن به پوست زده می شود که نمایی مات ایجاد می کند و برای جذب روغن اضافی و برق پوست هم بسیار تأثیرگذار است. برای پنکک زدن به پوست، نکاتی وجود دارد که خوب است این نکات را یاد بگیرید تا آرایش زیباتری داشته باشید.

پنکک یک محصول آرایش پوست با بافتی کاملا فشرده و پودری شکل است که برای پوشش دهی سطح پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. پنکک ها به دلیل بافت پودری شکلی که دارند، خشک بوده و ظاهری مات به پوست می دهند.
از این رو برای خانم هایی که به طور طبیعی پوستی چرب دارند مناسب هستند؛ چرا که پنکک به خودی خود چرب نبوده و به چربی پوست اضافه نمی کند. پنکک ها باعث زدن جوش یا آکنه نمی شوند.

مراحل پنکیک زدن به صورت

قبل از شروع به پنکک زدن، باید امکانات اولیه را نیز فراهم نمایید، که مراحل آن به شرح زیر است:

  • در ابتدا، موهایتان را با تل و یا هرچیزی که باعث میشود، موهایتان را به عقب هل دهید، استفاده نمایید.
  • در صورت داشتن پوستی خشک، از مرطوب کننده استفاده نموده و به مدت 5 دقیقه به صورت استراحت دهید.
  • دراین مرحله باید اسفنج را با اسپری آب، مرطوب نمایید که با سه روش میتوان آرایشی متفاوت داشت:
  • در صورتی که بخواهید پوشش منظمی بر روی پوست داشته باشید، حتما اسفنج را بعد از خیس کردن، کاملا بفشارید تا در حد مرطوب ماندن باقی بماند و آبی دیگر نداشته باشید.
  • در صورتی که بخواهید پوشش سبکتری داشته باشید، باید اسفنج خیس شده خود را به صورت ملایم، بفشارید و ایرادی هم ندارد که مقداری آب در درون خودش داشته باشد.
  • در صورتی که اسفنج شما خیس باشد و دارای اب زیاد، می توانید رگه های صورت و ناهمواری ها را به صورت کلی از بین ببرید.
  • حالا بعد از خیس کردن اسفنج به روش های گوناگون، باید اسفنج را در کرم پودر فشرده قرار دهید ولی زیاد اسفنج را در پنکک فشار ندهید. در صورتی که بخواهید، آرایش قوی تری داشته باشید، از اسپری آب بر روی اسفنج استفاده نکنید.
  • بعد از آغشته شدن اسفنج به پنکیک آرایشی، حالا باید آن را به تمامی نواحی صورت مانند، بینی، گونه،پیشانی، و حتی پلک های خود بزنید اگر بخواهید آرایش قویتر و جذابتری داشته باشید، می توانید، پنککی را به گردن و پشت گوش بزنید.
  • دقت داشته باشید، اگر می خواهید آرایش سبک و لایتی داشته باشید، حتما مقدار کمتری از پنکک استفاده نمایید و آن را به صورت کلی بر تمامی نواحی پخش نمایید.
  • نکته مهم: به هنگام پنکک زدن، از قسمت رویش خط مو فاصله بگیرید و دقت کنید در صورت داشتن جوش و لک، تمامی قسمت ها پوشانده شده باشد.
  • بعد از اتمام کار با اسفنج، در صورت خیس بودن صورت می توانید با یک دستمال به صورت ضربه ای آرام روی پوست صورت ، نواحی خیس را خشک نمایید.
  • بعد از مراحل بالا، می توان با یک براش تمامی نواحی صورت را یکدست نمایید، سپس براش را آغشته به کانسیلر یا کرم های پایه، نمایید و تمامی صورت را با آن بپوشانید.

آموزش پنکیک زدن صورت و نکات کاربردی

نکته ۱: نوع کاربرد پنکیک بیشتر از هر چیزی به نوع پوست بستگی دارد. اگر پوست خشکی دارید، پودر را تنها روی ناحیه T صورت و زیر چشم ها زده و روی نقاط خشک صورت نزنید چرا که دچار ماسیدگی خواهد شد.

نکته ۲: اگر پوست چرب دارید پودر را روی تمام نقاط پوست زده و به خصوص روی نواحی چرب تر ، بیشتر بزنید (به خصوص در ناحیه T).

نکته ۳: پنکیک را طبق رنگ پوست خود انتخاب کنید، انتخاب رنگ روشن تر، پس از مدتی پوست را بیشتر خاکستری نشان می دهد.

نکته ۴: اگر زمان کمی در اختیار دارید، معمولا استفاده از اپلیکاتورهای اسفنجی بهترین گزینه هستند چرا که با سرعت بیشتری تنها با چند بار زدن پنکیک روی صورت، پوشانندگی خوبی به دست می آید.

نکته ۵: اگر از پنکیک های دوکاره استفاده می کنید، ابتدا صبر کنید پرایمر یا مرطوب کننده آن به خوبی روی پوست نشسته و سپس پنکیک بزنید چرا که در این صورت نمای یک دستی نخواهد داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم