چند جایگزین جذاب برای اینستاگرام

  شنبه، 12 مهر 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
چند جایگزین جذاب برای اینستاگرام
با توجه به این‌که این روزها دوربین اسمارت‌فون‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند، این‌طور به‌نظر می‌رسد که همه عکاس شده‌اند به‌ویژه اگر که دنبال فراگیری ترفندهای مخصوص بهینه‌سازی عکاسی با گوشی باشند. اما، در این بین برخی از کاربران با این موضوع جدی‌تر برخورد می‌کنند و حتی ممکن است از طریق عکاسی با اسمارت‌فون کسب درآمد کنند.

اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی تصویر محور فعلی محسوب می شود. کاربران این برنامه می توانند عکس ها و ویدئوهای خود را با دیگران اشتراک گذاری کنند و دائما با دیگران در ارتباط باشند. اینستاگرام در بین ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و حتی برای خیلی از افراد به منبع کسب درآمد یا مرجعی برای گسترش فعالیت های تجاری و غیره تبدیل شده است. اما آیا اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی است که سرویسی کاربردی برای اشتراک گذاری عکس و فیلم ارائه می کند؟ آیا برنامه های دیگری با قابلیت مشابه وجود ندارند که بتوان از آن ها استفاده کرد؟

در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی 21 برنامه جایگزین اینستاگرام بپردازیم. سعی می کنیم برنامه هایی را در این لیست معرفی کنیم که از نظر کارایی و ویژگی ها پتانسیل رقابت با اینستاگرام را داشته باشند. همچنین سعی می شود از نمونه های فارسی و داخلی برنامه های مشابه اینستاگرام هم صحبت به عمل آید و چند مورد از بهترین این برنامه ها معرفی شوند.

1- Dayflash

تصویر

آیا از فرمت مربعی عکس های اینستاگرام خسته شده اید؟ اپ Dayflash جایگزین مناسبی برای اینستاگرام است که تأکید زیادی روی تجربه تمام صفحه و حالت غوطه ور شدن دارد.

باز کردن حساب کاربری در این اپلیکیشن رایگان است. به سادگی حساب کاربری ایجاد کنید و عکس های فول-اسکرین خود را با دنیا به اشتراک بگذارید. کیفیت تمام عکس هایی که با دوربین این دستگاه ها گرفته می شود به رزولوشن 1080p ارتقاء می یابد. هرچند که به منظور کاهش به هم ریختگی، به صورت خودکار روی گوشی ذخیره نمی شوند.

ویوفایندر (Viewfinder) تمام صفحه دستگاه شما را می گیرد. این فرمت منجر به عکس هایی بسیار زیبا می شود. عکس ها با استفاده از Camera Roll یا Photo Library به Dayflash فرستاده می شوند. پس، شما هیچ وقت فرصت به اشتراک گذاشتن آن ها را از دست نمی دهید. رزولوشن این عکس ها اصلی است و تنها به دلیل فوکوس تمام صفحه اندکی روی آن ها زوم می شود.

عکاسان با Dayflash می توانند هر عکسی را ویرایش کنند. ویرایشگر عکس این اپ شامل ابزار ساده و ابتدایی برای تنظیم می شود. علاوه بر این، افکت ها و فیلترهای جالبی هم برای آن طراحی شده است. وقتی حس کردید که دوست دارید خلاقیت به خرج دهید، Dayflash انگیزه های بیشتری نسبت به اینستاگرام دارد و با پیشنهاد به سایر کاربران مشهوری که از این سرویس استفاده می کنند باعث می شود تا راحت تر کاربرانی که علایق مشترک با شما دارند را پیدا کنید.

اگر هنوز تمایلی به کنار گذاشتن اینستاگرام ندارید، Dayflash نام کاربری شما در اینستاگرام را به پروفایلی که در Dayflash دارید اضافه می کند. با این روش، سایر کاربران با تنها یک تقه می توانند وارد اینستاگرام شما شوند.

2- Smugmug

تصویر

این اپلیکیشن شامل جامعه ای از عکاسان است که توسط خود عکاسان تشکیل شده است. یک سرویس پرمیوم یا پولی که یکی از بهترین مکان ها برای به نمایش گذاشتن عکس ها و حتی کسب درآمد از طریق آن ها است.

برای ورود به Smugmug یک حساب رایگان بسازید. با این کار یک دوره 14 روزه آموزشی در اختیارتان قرار می گیرد. بعد از آن می توانید یکی از طرح های Basic (مبلغ 5.99 دلار برای اشتراک یک ماهه) و کسب وکار (ماهانه 41.99 دلار) را انتخاب کنید.

این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه ها برای نمایش عکس هایی است که با اسمارت فون خود گرفته اید. در اپ موبایل این برنامه نمی توانید گالری، پوشه یا حتی صفحه ایجاد کنید، اما می توانید خیلی راحت تمام آرشیوها را مشاهده کنید و عکس ها را به طور مستقیم از Photo Library یا Camera Roll آپلود کنید. آپلود عکس در این اپلیکیشن محدودیتی ندارد.

در مواقعی که ارتباط اینترنتی خوبی ندارید، ویژگی Smugmug برای دانلود تمام گالری ها به منظور مشاهده آن ها به صورت آفلاین فواید زیادی به همراه دارد.

با این اپ عکس ها و ویدیوها را از طریق پیامک، ایمیل، توییتر یا فیسبوک به اشتراک بگذارید. اگر دنبال انگیزه و الهام گرفتن از سایرین هستید، سایر اعضای جامعه Smugmug را دنبال کنید. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا دوستان، خانواده و هم دانشگاهیانی که کارشان را تحسین می کنید دنبال کنید. وقتی کاربری را دنبال می کنید، می توانید تمام گالری های عمومی او را ببینید.

3- EyeEm

تصویر

اگر می خواهید وارد گروهی شوید که رقیب اینستاگرام باشد، EyeEm بهترین است. تعداد کاربران این اپلیکیشن به بیش از 20 میلیون رسیده است و راهی فوق العاده برای الهام گرفتن و کسب درآمد است.

با ایمیل یا فیسبوک به صورت رایگان حساب کاربری بسازید. بعد از ورود صفحه تازه Discovery به شما خوش آمد می گوید. در این قسمت، می توانید عکس هایی که در نزدیکی شما گرفته شده، مصاحبه هایی که با اعضای جامعه کاربران EyeEm انجام شده، دوره های آموزش عکاسی، مسابقات عکس و هم چنین عکاسان ویژه و برجسته را مشاهده کنید. اگر می خواهید قوه خلاقیت خود را بالا ببرید، این اپلیکیشن کمک زیادی به شما می کند.

کاربران می توانند با EyeEm به طور مستقیم عکس بگیرند، یا عکس ها را از Camera Roll وارد کنند. ویژگی جالبی در این برنامه به نام Picked by EyeEm Selects وجود دارد که تمام عکس های شما را اسکن می کند و با توجه به الگوریتمی که در اختیار دارد آن هایی که از نظر زبیایی بالاترین امتیاز را بگیرند انتخاب می کند. این اسکن تنها روی گوشی شما انجام می شود نه سرورهای آن ها، به همین دلیل کوچک ترین مشکلی از نظر به خطر افتادن حریم شخصی وجود ندارد.

بعد از این که عکس تان را انتخاب کردید، می توانید ویرایش های ابتدایی را روی آن انجام دهید یا از فیلترهایی که در دسترس است استفاده کنید. تمام این امکانات رایگان است. بعد از آن، یک عنوان یا متن برای عکس تان بنویسید، برچسب گذاری کنید و سپس آن را روی EyeEm آپلود کنید.

برخلاف اینستاگرام که این روزها فقط به تعداد لایک هایی که یک عکس می خورد خلاصه شده، EyeEm سایر کاربران را تشویق به استفاده از خلاقیت بیشتر در عکس های شان می کند و این امکان برای شما وجود دارد که از طریق کارهای تان کسب درآمد کنید.

4- 500px

برای افرادی که به دنبال گروه هایی هستند که هم در کارشان جدی تر باشند و هم این که عشق و علاقه بیشتری به عکاسی داشته باشند، 500px یکی دیگر از گزینه ها است.

تعداد کاربرانی که در این اپلیکیشن کارهای خود را به نمایش گذاشته اند به بیشتر از 11 میلیون می رسد. دیگران می توانند روی کارهای تان نظر بدهند و باعث رشد و بلوغ شما به عنوان یک عکاس بشوند.

وقتی آماده اشتراک گذاری شدید، 500px به شما این امکان را می دهد تا عکس هایی با رزولوشن کامل را مستقیما از داخل اسمارت فون روی آن آپلود کنید. ارتباط برقرار کردن با سایر عکاسان یکی از مواردی است که در 500px اهمیت زیادی دارد. زمانی که فردی را دنبال می کنید یک ارتباط برقرار می شود. هم چنین، بر اساس ذوق و علاقه ای که دارید پیشنهاداتی در اختیارتان قرار می گیرد و از طرف دیگر ویرایشگرها می توانند شما را راهنمایی کنند.

در این اپلیکیشن با جامعه ای طرف هستید که به کیفیت عکاسی اهمیت بسیار زیادی می دهند برخلاف اینستاگرام که سلفی ها و عکس های بامزه تر اولویت بیشتری دارند. اگر به عکاسی با اسمارت فون اهمیت می دهید حتما وارد این اپلیکیشن شوید.

5- Oggl

تصویر

اگر دنبال اپلیکیشنی مشابه اینستاگرام هستید پس Oggl را چک کنید. این سرویس متعلق به همان گروهی است که چندین سال پیش اپلیکیشن مشهور دوربین Hipstamatic را تولید کردند.

پیش از این که اینستاگرام به این درجه از محبوبیت برسد، Hispatamatic در اوج بود. این برنامه تجارب منحصر به فردی به کاربران خود ارائه داد و دوربین های قدیمی را با فناوری های به روز تلفیق کرد. اما در طول این چند سال کم کم به دست فراموشی سپرده شد، ولی Oggl توانسته خون تازه ای در رگ های این شرکت جاری کند.

کاربران با این اپ می توانند تجربه جالبی از Hipstamatic را با یک پکیج امروزی شده مشابه با اینستاگرام داشته باشند. با دوربین Oggl عکس می گیرید یا عکس ها را از Camera Roll وارد این برنامه می کنید. Oggl از لنزها و فیلم های کلاسیک Hipstamatic استفاده می کند و در زمان عکاسی یا ویرایش به شما پیش نمایش های زنده ارائه می دهد.

این برنامه دارای تنظیمات پیش فرض برای سوژه های مختلف از قبیل منظره، پرتره، نایت لایف، غذا و غروب خورشید است. اما می توانید برای عکس های تان از ترکیب و تطبیق لنزهای در دسترس حالت های منحصر به فردی ایجاد کنید.

زمانی که عکس تان را آپلود می کنید تمام کاربران این برنامه می توانند آن را مشاهده کنند. در صورت تمایل می توانید عکس های Oggl را به اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، فلیکر، تامبلر یا حتی Foursquare بفرستید.

6- Retrica

تصویر

اگر سلفی های اینستاگرام را دوست دارید پس Retrica برای شما ساخته شده است. تمرکز اصلی این برنامه روی سلفی ها و آزادی عمل به شما برای نشان دادن خودتان از طریق آن سلفی ها است.

فیلترهای بسیار جالبی در این برنامه در دسترس است که روی زیبایی توجه دارند. بنابراین، زمان زیادی برای ویرایش آن ها نیاز ندارید. حتی، اگر نمی توانید بین چندین عکس سلفی بهترین و زیباترین را انتخاب کنید، یک ویژگی پیش ساخته به شما این امکان را می دهد تا چندین عکس را به صورت یک مجموعه درآورده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی از فیلم های زنده، تبدیل مجموعه عکس ها و فیلم ها به GIF از دیگر امکانات این اپ است. هم چنین، مانند استوری های اینستاگرام و اسنپ چت می توانید از صدها استیکری که در اختیارتان است استفاده کنید.

بعد از تکمیل عکس، آن را با جامعه کاربران Retrica یا سایر شبکه های اجتماعی محبوب خود به اشتراک بگذارید. در این اپ می توانید دوستان جدید و جالبی هم پیدا کنید.

7- VSCO

تصویر

وقتی موضوع عکاسی با اسمارت فون پیش می آید، ممکن است به یاد شرکت Visual Supply بیافتید. نرم افزار ویرایش عکس VSCO بسیار معروف و شناخته شده است. اما، آیا می دانستید که این شرکت برای خود یک جامعه کاربری دارد؟

کاربران VSCO می توانند از یک جایگزین قدرتمند دوربین به عنوان یک استودیوی ویرایش عکس با تمام امکانات و ویژگی ها استفاده کنند. همه چیز به صورت یک پکیج کاملا حداقل سازی شده در دسترس است. ابزار ویرایش به شما امکان ساخت یک تصویر کامل و بی عیب را می دهد. فیلترهای VSCO از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

جامعه VSCO مملو از سازندگان مختلف از اقصی نقاط جهان است. پروفایل VSCO صفحه ای است که می توانید بهترین عکس های خود را روی آن آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. هم چنین، می توانید یک مجموعه زیبا از کارهای تان را روی آن داشته باشید.

وقتی کسی شما را دنبال می کند یا از عکس های شما خوشش بیاید، مطلع می شوید. مجموعه کارهایی که در بخش Discovery قرار دارند به شما این امکان را می دهند تا سایر عکاسان مستعد و با استعداد را پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

دانلود و استفاده از VSCO رایگان است، اما می توانید در صورت تمایل عضو VSCO X شوید. اشتراک پرمیوم این اپلیکیشن برای یک سال 19.99 دلار است. دسترسی کامل به تمام کتابخانه های از پیش ساخته شده VSCO، ابزار بیشتر ویرایش، محتواهای آموزشی و قابلیت های جدید از جمله مزایای این اشتراک است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (160 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (12 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (9 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود
رونمایی از خونه زندگی شاه نشین و مجلل عادل فردوسی پور با 15 میلیارد قیمت/ خونه نگو کاخ بگو😍
امیر تتلو در انتخابات شرکت کرد!
درچه شرایطی انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود؟