دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

چند کاربرد مهم فرنچ پرس که از آن بی خبرید 

یکشنبه، 05 فروردین 1403
فرنچ پرس وسیله ای بسیار کاربردی است که اغلب برای دم کردن قهوه یا دمنوش های مختلف استفاده می شود. این وسیله کاربردهای جالب دیگری هم دارد که ما در این مقاله از ساعد نیوز برای شما به اشتراک گذاشتیم .

فرنچ پرس چیست


فرنچ پرس یک ابزار ساده و وسیله ای بسیار کاربردی برای دم کردن قهوه است. دم کردن چای و چای سبز و دمنوش جزو سایر کاربردهای دستگاه فرنچ پرس است. فرنچ پرس فیلترکردن تفاله چای و دمنوش را خوب و دقیق انجام میدهد بنابراین در دم کردن چای و چای سبز و دمنوش در مقابل لیوان های دم نوش محصول بهتری است.

چند کاربرد خلاقانه فرنچ پرس


اگر اهل قهوه خوردن هستید قطعاً یک دستگاه فرنچ پرس در منزل دارید. اگر هم ندارید شاید کار کردن با آن را می دانید. این دستگاه یکی از بهترین وسایل برای تهیه قهوه است ولی آیا می دانستید که مصارف دیگری هم دارد؟ این دستگاه را می توان در موارد دیگری هم استفاده کرد که ما چندین نمونه از کاربرد فرنچ پرس را در این مقاله برایتان می گوییم.

درست کردن خامه سبک و شیرین با فرنچ پرس


چه کسی خامه شیرین دوست ندارد. اگر بگوید نه حتماً مزاح کرده است. شما میتوانید از این دستگاه برای تهیه یک خامه شیرین و سبک برای دسرتان استفاده کنید. اگر چه ممکن است کارایی هم زن برقی را نداشته باشد ولی انجام شدنی است. فقط کافیست خامه غلیظ را تا نصف محفظه بریزید و اهرم آن را سریع بالا و پائین ببرید. حداکثر تا 5 دقیقه خامه فرم می گیرد. بفرمائید یک دسر خوشمزه نوش جان کنید

تهیه آب میوه و اسموتی با فرنچ پرس


شما می توانید از فرنچ پرس تان برای تهیه آب میوه ها به شکل اسموتی استفاده کنید. تنها لازم میوه مورد نظرتان مثل توت فرنگی، شاه توت، انگور، تمشک، شاتوت و یا بلوبری را در ظرف فرنچ پرس بریزید و اهرم پرس آن را فشار دهید و نوش جان کنید.

تهیه قهوه سرد با فرنچ پرس


اگر قهوه سرد دوست دارید خوشحال باشید. می توانید در منزل و با فرنچ پرس‌تان قهوه سرد درست کنید ولی باید صبور باشید. برای اینکار قهوه آسیاب شده زبر را در محفظه بریزید و آب روی آن بریزید. اهرم پرس را روی آن قرار دهید ولی فشار ندهید. بعد از 12 تا 24 ساعت اهرم را فشار دهید و قهوه بدست آمده را در تُنگی حاوی یخ بریزید و شیر اضافه کنید. قهوه شما آماده است.

درست کردن کف با شیر برای قهوه


اگر مقداری کف روی اسپرسو یا کاپوچینوی خود دوست دارید دستگاه فرنچ پرس اینکار را برایتان انجام می‌دهد. فقط مقداری شیر هر نوعی که باشد حتی شیر بادام اضافه کنید و یا نصف شیر و نصف شیر بادام داخل محفظه بریزید اهرم را مثل تلمبه بزنید تا کف دلخواهتان درست شود

شستن انواع دانه


اگر کینوا دوست دارید (Quinoa) دیگر نگران شستن آن نباشید. کینوا دانه ای لوبیا شکل بسیار ریز است و در بسیاری از رژیمهای غذایی از آن به جای برنج استفاده می کنند. برای شستن آن کینوا را درون محفظه فرنچ پرستان بریزید و آب رویش بریزید. دستگاه را تکان دهید و بچرخانید تا کاملاً تمام کینوا خیس شود. حال اهرم پرس را فشاردهید. دانه های کینوا در پائین می ماند حال آب را خالی کنید. کینوای شما شسته شده و آماده پختن است بدون آنکه یک دانه آن هدر رفته باشد. همانطور که می بینید این کاربرد فرنچ پرس میتواند به بسیاری از افراد کمک کند.

با فرنچ پرس سبزیهای خشک را تازه کنید


اگر از سبزی خشک در غذاهایتان استفاده می‌کنید بخصوص در تهیه نودلها، با فرنچ پرستان سبزیهایتان را تازه کنید. سبزیها را داخل محفظه بریزید و آب اضافه کنید طوری که روی آن را بپوشاند. سپس در آن را ببندید و اهرم پرس را فشار دهید. حال آب را خالی کنید. سبزیهای شما تر و تازه شده اند.

برگهای چای را بخیسانید و دم کنید


این روش برای شما که چای را به قهوه ترجیح میدهید بسیار مناسب است. چای را داخل محفظه دستگاه بریزید و آب داغ روی آن بریزید و صبر کنید. بعد از اینکه برگها خیس خوردند اهرم پرس را فشار دهید تا چای آن کاملاً خارج شود. حال یک چای خوش طعم بنوشید.

بیرون کشیدن روغن یا آب مواد


اگر عاشق روغن زیتون های خوشمزه هستید، می توانید از فرنچ پرس استفاده کنید. کافی است ماده گیاهی را که می خواهید داخل آن بریزید و با استفاده از اهرم ها فشار دهید تا روغن آن بیرون بزند.

آب سبزیجات شسته شده را بگیرید


آیا تا کنون توانسته اید آب سبزیجات شسته شده را کامل بگیرید؟ دستگاه شما اینکار را برای شما انجام میدهد. سبزی خیس را در محفظه بریزید و اهرم پرس آن را به آرامی فشار دهید و آب اضافی را خالی کنید.

نکته کلیدی


برای تمیز کردن فرنچ پرس، آن را با آب گرم بشویید، لازم نیست این دستگاه را با مایع ظرفشویی شستشو دهید.


8 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
قربانی
4 ماه پیش

عالی بود وبسیار مفید
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویراستاری تخصصی مقاله