دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چند نوع ضد یخ خودرو داریم؟ 

دوشنبه، 18 دی 1402
ضد یخ یکی از سیالات و مایعات مهم و کاربردی در هر خودرویی است که ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز انواع آن را معرفی می کنیم.

ضد یخ مایع رنگی موجود در رادیاتور خودرو است. مایع ضد یخ خودرو را می‌توان خنک‌کننده نیز نامید و امروزه در رنگ‌های مختلف در بازار ایران، موجود است. در ادامه انواع ضد یخ معرفی می شود.

آشنایی با انواع مختلف ضد یخ خودرو


انتخاب نوع مناسب ضد یخ برای خودرویتان می‌تواند تأثیر مستقیمی روی عملکرد و دوام سیستم‌های خنک‌کننده و موتور داشته باشد. انواع ضد یخ خودرو عبارتند از:

ضد یخ سبز


سال‌های متمادی فقط یک نوع ضد یخ در بازار وجود داشت و آن همین رنگ سبز آن بود. با پیشرفت فناوری انواع مختلف دیگری از ضد یخ وارد بازار شدند.این نوع ضد یخ به عنوان گزینه ابتدایی و متداول برای خودروها شناخته می‌شود و معمولاً حدود 2 تا 3 سال ماندگاری دارد.

ضد یخ OAT


این کلمه مخفف Organic Acid Technology است. این ضد یخ ماندگاری طولانی دارد و برخلاف برخلاف نوع سبز که حدود 2 تا 3 سال دوام دارد، این ضد یخ حدود 5 سال ماندگار است.

ضد یخ ترکیبی یا هیبریدی


این ضد یخ اساسا ترکیبی از ضد یخ سنتی و ضد یخ OAT است. این محصول که HOAT نامیده می‌شود، معمولا با مایع خنک‌کننده‌ای که درون موتور شما هست هم سازگار است و می‌توانید بدون توجه به نوع مایع قبلی، این ضد یخ را بعد از رقیق‌کردن با آب به آن اضافه کنید. این در حالی است که ضد یخ OAT را در صورتی که قبلا از خنک‌کننده معمولی استفاده کرده باشید، نمی‌توانید به آن اضافه کنید؛ زیرا این دو با هم سازگار نیستند.

سخن پایانی


تمام ماده خنک کننده از مواد شیمیایی پایه اتیلن گلیکول تشکیل شده است. هرچند ضد یخ ها در رنگ های مختلفی مثل سبز ، صورتی یا نارنجی تولید میشوند اما پایه همه آنها یکسان است. به عنوان مثال ، آنچه باعث تفاوت ضدیخ / خنک کننده می شود ، مواد افزودنی و رنگی هستند که برای استفاده در انواع وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده بالاتر طراحی شده اند ، در حالی که رنگ سبز فرم عمومی تری است که برای دهه ها در سراسر جهان استفاده می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 28 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(عکس) تصاویر حرفه‌ای و متفاوت مریم مومن وسط یک آکواریوم خاص و شگفت انگیز !
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(فیلم) مهمانی باشکوه رضا گلزار، سهیل سریال "عاشقانه"، به منظور اعلام تمایلش برای طلاق و اهدای هدیه لاکچری برای همسرش قبل از جدایی
سید مهدی رحمتی و پسرش علی/ باورتون میشه پسر به این بزرگی داشته باشه؟ +عکس
ترجمه تخصصی کتاب
کدام فرزند رهبر معظم انقلاب ایشان را در برنامه های کوهنوردی همراهی می کنند؟+عکس
رونمایی شیلا خداداد از مادر جوان و چشم رنگی اش با این متن تبریک+عکس/بیشتر بهشون میاد خواهر باشن تا مامان و دختر😍
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله