دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

چند روز بعد از لانه گزینی بی بی چک مثبت می شود؟ 

چهارشنبه، 31 فروردین 1401
تست های بارداری برای نشان دادن وجود هورمون "گنادوتروپین جفتی انسان" (hCG) در ادرار طراحی شده اند. این هورمون درست پس از بارور شدن تخمک کاشته شده در رحم، توسط سلول های جفت در لایه های رحم ترشح می‌شود و هر دو تا سه روز دو برابر خواهد شد. ما در این مطلب زمان مناسب برای تست بارداری را بیان می کنیم.

اگر چندین روز قبل از شروع قاعدگی متوجه لکه بینی یا خونریزی خفیف شدید ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد. لکه بینی دلایل زیادی دارد و بنابراین ممکن است تعجب کنید که چگونه خونریزی لانه گزینی را تشخیص دهید. قبل از انجام آزمایش بارداری ببینید آیا علائم و زمان لکه بینی شما مطابقت دارند یا خیر. خونریزی لانه گزینی خونریزی خفیف واژینال است که گاهی در اوایل بارداری اتفاق می افتد. خونریزی لانه گزینی می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک تخمک بارور شده به دیواره رحم چسبیده یا لانه گزینی کند. تخمک در هر زمانی بین 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری به رحم می چسبد. این بدان معناست که اگر در روز 14 سیکل خود تخمک گذاری کنید، لانه گزینی ممکن است بین 17 تا 26 روز پس از شروع آخرین قاعدگی اتفاق بیفتد. همانطور که تخمک بارور شده در دیواره رحم ته نشین می شود این می تواند باعث کنده شدن پوشش داخلی و لکه بینی یا خونریزی خفیف شود. خونریزی همچنین می تواند به دلیل تغییر هورمون های مربوط به اوایل بارداری رخ دهد.

لانه گزینی چیست؟

لانه گزینی به معنی اتصال سلول تخم به دیواره رحم است که در واقع شروع شکل گیری جنین می باشد و بعد از آن بارداری اتفاق می افتد. لانه گزینی حدود 6 تا 10 روز بعد از تخمک گذاری و بارورشدن تخمک توسط اسپرم انجام می شود. بعد از اینکه سلول تخمک بارور شد، در حدود 3 روز در لوله فالوپ می ماند. سپس تخمک بارور شده حرکت کرده و خود را به رحم می رساند و به دیواره رحم متصل می شود. به این عمل لانه گزینی می گویند.

زمانی که لانه گزینی انجام می شود شما علائمی مانند حساس شدن سینه ها، گرفتگی عضلات و لکه بینی را مشاهده می کنید. در صورتی که این علائم را مانند سندرم پیش از قاعدگی تجربه نکرده اید و برایتان تازگی دارد و اخیرا هم برای بارداری اقدام کرده اید یا رابطه نامطمئنی داشته اید به احتمال زیاد شما باردار هستید.با اینکه لانه گزینی علائم مختلفی را ایجاد می کند اما درد در ناحیه پایین شکم مانند درد تخمک گذاری را به وجود نمی آورد و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید. اگر تخمک بارور شده بعد از خروج از لوله فالوپ خارج از رحم شروع به رشد نماید و یا به هر دلیلی نتواند به دیواره رحم بچسبد عمل لقاح انجام نمی شود و بارداری صورت نمی گیرد.

چه زمانی لانه گزینی آغاز می شود؟

مطالعات نشان می دهد که معمولا تخمک 12 ساعت بعد از تخمک گذاری بارور می شود و ممکن است این زمان در بعضی خانم ها تا 24 ساعت نیز طول بکشد. به طور متوسط بارور شدن در حدود 9 روز بعد از تخمک گذاری اتفاق می افتد. زمانی لانه گزینی رخ می دهد که سطح HCG یعنی هورمون بارداری بالا رفته است. این زمان بهترین زمان برای استفاده از بی بی چک است.لانه گزینی بطور معمول 6 تا 10 روز بعد از تخمک گذاری شماست. که تقریبا بین روز بیستم تا بیست و چهارم سیکل قاعدگی شما خواهد بود. اگر دوره قاعدگی شما 28 روزه و منظم است، تخمک گذاری در روز 14 رخ می دهد و بهترین زمان برای اقدام به باراری می باشد.

لکه بینی در اوایل بارداری چقدر شایع است؟

لکه بینی نزدیک به تاریخی که پریود آن ها بود رخ می دهد. لکه بینی در اواخر بارداری حتی شایع تر است و تا 25 درصد از زنان در دوره ای از بارداری خود خونریزی یا لکه بینی را تجربه می کنند. لکه بینی در اوایل بارداری می تواند معانی زیادی داشته باشد از جمله:

  • تغییرات در دهانه رحم شما
  • لکه بینی ناشی از رابطه جنسی
  • عدم تعادل هورمونی
  • عفونت
  • سقط جنین زودرس

چگونه بفهمم که خونریزی لانه گزینی است؟

زمان بندی می تواند برای دانستن اینکه آیا لکه بینی شما ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد حیاتی باشد. لانه گزینی معمولاً 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد، بنابراین لکه بینی که در نتیجه لانه گزینی اتفاق می افتد باید در آن بازه زمانی یا بلافاصله پس از آن اتفاق بیفتد. برای اکثر زنان این به این معنی است که لکه بینی یک هفته یا چند روز قبل از شروع قاعدگی آن ها انجام می شود. خونریزی لانه گزینی می تواند از نظر ظاهری متفاوت باشد اما به طور معمول:

  • صورتی روشن تا قهوه ای
  • بدون لخته
  • یک جریان بسیار سبک که ممکن است فقط هنگام پاک کردن آن را ببینید
  • کوتاه، اغلب فقط چند ساعت و بیشتر از چند روز نیست

چند روز بعد از لانه گزینی آزمایش بارداری مثبت میشود؟

برخی بانوان از طریق دیدن نشانه هایی همچون لکه بینی، درد لانه گزینی و ... می توانند متوجه شوند که تقریبا چه زمانی رویان (جنین در مراحل ابتدایی رشد) در درون رحم آنها لانه گزینی کرده است و می پرسند چند روز بعد از لانه گزینی آزمایش بارداری مثبت میشود؟ درنظر داشته باشید که لانه گزینی 6 الی 7 روز بعد از لقاح صورت می گیرد، و تست خون در سریع ترین حالت 9 روز بعد از لقاح مثبت می شود و تست ادرار 14 روز بعد. بنابراین با یک محاسبه ساده می توانید دریابید که چند روز بعد از لانه گزینی می توانید تست بارداری بدهید.

در پایان اگر می خواهید بدانید که تست حاملگی بعد از چند روز نشان میدهد، با خواندن این مطلب اطلاعات کاملی را بدست آورده اید اما بازهم به شما توصیه می کنیم که برای جلوگیری از دریافت پاسخ منفی کاذب یعنی زمانی که شما باردار هستید و پاسخ تست منفی است زیرا هنوز سطح هورمون مذکور به مقدار قابل تشخیص نرسیده است، توصیه می شود تا یک هفته بعد از موعد مقرر قاعدگی خود صبر کنید.


15 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی متن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست