چرا بعد از مصرف قرص اورژانسی لک بینی دارم؟

  دوشنبه، 28 فروردین 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چرا بعد از مصرف قرص اورژانسی لک بینی دارم؟
دلیل لکه‌بینی بعد از مصرف قرص اورژانسی یکی از سوال‌های رایج خانم‌ها برای مصرف قرص‌های اورژانسی می‌باشد و بسیاری از خانم‌ها لکه‌بینی و یا تاخیر در پریودی را بعد از مصرف قرص‌های اورژانسی تجربه می‌کنند.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیشتر در این خصوص بحث می کنیم.

درصورتی‌که قصد بارداری نداشته باشید و نزدیکی بدون استفاده از یکی از راه‌های مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا به‌صورت اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم اتفاق بیفتد، بهترین و مطمئن‌ترین راهکار، استفاده از قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی است. اما باید به این نکته توجه کنید که مصرف قرص اورژانسی عوارضی با خود به دنبال دارد که برایتان مشکل‌ساز خواهد شد.

قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری چیست؟

قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری یکی از راه‌های جلوگیری از بارداری در شرایط اضطراری می‌باشد. شرایط اضطراری شرایطی است که رابطه‌ی جنسی محافظت نشده انجام شده باشد. در واقع قرص‌های جلوگیری از بارداری راهکاری عمومی برای جلوگیری از بارداری نیستند و فقط برای شرایط خاص استفاده می شود.

قرص اورژانسی

خونریزی و لکه بینی واژینال پس از مصرف قرص اورژانسی طبیعی است؟

برخی از خانم هایی که از قرص های اورژانسی بارداری استفاده می کنند ممکن است خونریزی واژینال داشته باشند. این خونریزی معمولا در عرض سه روز به پایان می رسد. با این حال، خونریزی طولانی تر از سه روز یا سنگین تر ممکن است نشانه ای از یک مشکل باشد. در صورتی که خونریزی شدید یا طولانی تر از سه روز دارید، با پزشک خود تماس بگیرید .

در بیشتر موارد، لازم نیست نگران خونریزی بعد از قرص صبحگاهی باشید. این اتفاق در اثر مصرف تمام قرص های پیشگیری از بارداری اورژانسی دیده می شود و عمدتا به این دلیل است که این قرص ها شامل پروژستین یا استروژن هستند. اگر به دلیل هورمون های قرص خونریزی می کنید، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. بعد از اینکه پریودی بعدی اتفاق بیفتد مسئله حل خواهد شد.

با این وجود مهم است که درک کنیم که خونریزی غیرعادی ممکن است نشانه چیزی جدی در طبیعت باشد. شما همچنین باید علائم دیگری مانند سرگیجه یا درد شکمی را در نظر بگیرید و برای مشاوره با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر خونریزی بعد از چند روز برطرف نشد یا سنگین تر شد باید به پزشک خود مراجعه کنید. این مسئله ممکن است به دلیل سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم رخ دهد. لازم به ذکر است که بعد از مصرف قرصهای ضد از بارداری، پریودی بعدی شما در ماه آینده رخ می دهد. همچنین یک هفته زودتر یا دیرتر رخ دادن پریودی طبیعی است. اگر پریودی یک هفته پس از تاریخ پریودی منظم شما رخ نداد بهتر است تست بارداری انجام دهید.

تست بارداری

چه زمانی دچار عوارض قرص اورژانسی می شویم؟

شاید در حالت طبیعی عوارض قرص اورژانسی در افراد بسیار خفیف باشد اما در مواردی نشانه‌هایی که در بخش بدترین عوارض قرص اورژانسی بیان شد، ظاهر می‌شود که البته به افراد توصیه‌ می‌شود نکاتی را نیز در مورد مصرف این قرص رعایت کنند. مثلا زمانی که این قرص به دفعات زیاد مصرف می‌شود یا اینکه با معده خالی مصرف شود، می‌تواند منجر به عوارض یاد شده شود.

اگر پس از مصرف قرصهای ضد بارداری اورژانسی خونریزی کنم، چه اتفاقی رخ داده است؟

اکثر زمان ها، هیچ دلیلی برای نگرانی نیست. اگر چه عارضه جانبی معمول نیست، اما هورمونهای قرص می تواند باعث خونریزی در بعضی از زنان شود. اگر این مسئله دلیل خونریزی شما است، خطرناک نیست و پس از پریودی برطرف می شود.

باید بدانید خونریزی غیرمعمول ممکن است ناشی از چیز دیگری باشد. اگر علائم دیگر (مانند درد شکم یا سرگیجه) دارید یا اگر خونریزی بیش از چند روز طول کشید، یا اگر پریودی سنگین تر شد چیز جدی می باشد. بعد از قرصهای پیشگیری از بارداری اورژانسی، پریودی بعدی شما باید در ماه آینده رخ دهد. اگر در عرض یک هفته پس از زمان انتظار داشته پریود نشدید، بهتر است تست بارداری انجام دهید.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم خونریزی و لکه بینی بعد از مصرف قرص های اورژانسی در برخی از خانم ها رخ می دهد و اگر فقط خونریزی بدون درد باشد به دلیل وجود هورمون های پروژسترون یا استروژن داخل قرص است و اصلا جای نگرانی ندارد اما در صورتی که خونریزی بیش از یک هفته طول بکشد و علاوه بر خونریزی علائم دیگر مانند ضعف و سرگیجه یا درد هم داشته باشید می تواند به دلیل مسئله ای جدی باشد که باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (20 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (17 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (15 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (10 نظر)
تیتر امروز   
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 2 تیر 1403 + فیلم