دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

چرا به این نقطه از تهران شهرک غرب می‌گویند؟ / شهرکی آمریکایی در قلب تهران 

یکشنبه، 11 شهریور 1403
ساعدنیوز: شهرک غرب تهران از جمله محله‌هایی می‌باشد که در منطقه 2 تهران واقع شده و یکی از معروف‌ترین محله‌های تهران به حساب می‌آید. این محله در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد جهت زندگی، سرمایه گذاری و... قرار گرفته است. سوالی که هم اکنون ممکن است مطرح شود این است که واقعا شهرک غرب به چه علتبه این نام معروف می‌باشد؟

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، شهرک غرب یا شهرک قدس یکی از محله‌های مرفه‌نشین شمال‌غرب شهر تهران است که در منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفته‌است. این منطقه به دلیل داشتن شهرسازی مدرن، خیابان‌کشی‌های پهن و استاندارد، تراکم جمعیت پایین، آب‌وهوای پاکیزه، امکانات رفاهی و درمانی، خانه‌های ویلایی با معماری متفاوت و دسترسی آسان به شریان‌های بزرگراه‌های شهر، به یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق مسکونی تهران بدل شده‌است.

در پاییز سال 1340، روستای خوش آب و هوا و مسیحی‌نشین خوردین، توسط گروهی از مهندسان آمریکایی با رؤیای ساخت تهرانی مدرن، تبدیل به شهرکی شد که به دلیل شباهت شهرسازی‌اش با مدل‌های آمریکایی، شهرک غرب نام گرفت که بعد از انقلاب 1357 به افتخار بیت‌المقدس، شهرک قدس نامیده شد. مهندسان آمریکایی به‌روزترین خانه‌های ویلایی را در این منطقه طراحی کردند که هنوز هم از نمونه‌های ارزنده معماری در تهران شناخته می‌شود.

در سال 1340 «مجتمع مسکونی شهرک غرب» در شمال غرب تهران، با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و براساس مدل نمونه برج‌های مسکونی ایالات متحده آمریکا ساخته و به همین دلیل نام این منطقه شهرک غرب شد.

  برچسب ها: تهران تاریخ

پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه ها
بینام
4 ساعت پیش

صد در صد غرب
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
پذیرایی درجه یک و مخصوص از شیدا مقصولو همسر مورایس در اولین سفر به کشور همسرش؛ یک تکه میوه دراگون با پرتقال و زیتون با پوره سیب زمینی و ماهی گریل شده+عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی