دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری /

فاش شدن ماجرای تمام شدن بسته های اینترنتی از زبان آقای وزیر! 

چهارشنبه، 02 آبان 1403
کد خبر: 414458
ساعدنیوز: ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی گزارش‌های متعدد کاربران مبنی بر اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت، دستور بررسی دقیق این موضوع را صادر کرد.

به گزارش سرویس علم و فناوری ساعدنیوز، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی گزارش‌های متعدد کاربران مبنی بر اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت، دستور بررسی دقیق این موضوع را صادر کرد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی از سوی مردم و نمایندگان مجلس در خصوص این مسئله، اعلام کرد که تیمی در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ماموریت یافته‌اند تا به صورت جدی به بررسی میزان مصرف واقعی اینترنت کاربران و دلایل اتمام زودهنگام بسته‌ها بپردازند.

به گزارش سرویس داخلی رسانه اخبار تکنولوژی تکنا،‌ وزیر ارتباطات همچنین بر اهمیت بهبود پوشش و کیفیت اینترنت در مناطق روستایی تاکید کرد و خبر از برگزاری نشست خبری در آینده نزدیک برای ارائه گزارش‌های اولیه در این زمینه داد. با این حال برخی کارشناسان معتقدند که استفاده بیش از حد از فایل‌های ویدئویی یکی از اصلی‌ترین دلایل مصرف بالای اینترنت و اتمام زودهنگام بسته‌ها است. به گفته آنها، حجم بالای فایل‌های ویدئویی و پخش آنلاین محتواهای ویدئویی، به سرعت حجم اینترنت را مصرف می‌کند.

علاوه بر این، به روزرسانی خودکار نرم‌افزارها و فعالیت‌های پس‌زمینه دستگاه‌ها نیز می‌تواند در مصرف بیشتر اینترنت موثر باشد. در سال‌های گذشته نیز موضوع اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت مطرح شده بود و مسئولان مربوطه همواره تاکید می‌کردند که سیستم‌های اندازه‌گیری مصرف اینترنت به صورت هوشمند عمل می‌کنند و امکان دستکاری در آن‌ها وجود ندارد.

با توجه به اهمیت این موضوع برای کاربران، انتظار می‌رود که نتایج بررسی‌های انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به زودی منتشر شود و راهکارهای مناسبی برای حل این مشکل ارائه گردد.

برای مشاهده مطالب مشابه علم و فناوری با ما همراه باشید.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
رجزخوانی سنگین هادی چوپان برای اسرائیل با ادیتی زیبا از مستر المپیا و ترانه اهورایی "ای ایران" +فیلم/ گرگ پارسی: سربلند باشد ایران و فرزندانش
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC