دلایل وجوی بوی بنزین داخل کابین خودرو چیست؟

  جمعه، 31 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
دلایل وجوی بوی بنزین داخل کابین خودرو چیست؟
به دلایل متعددی خودرو سرشار از بوی بنزین می‌شود که فرد باید سریعا اقدام به رفع بوی آن کند. در این مطلب دلایل بوی بنزین از کابین خودرو را بیان می کنیم.

گاهی اوقات داخل خودرو بوی بنزین استشمام می شود که در بعضی موارد ممکن است نشان از مشکلی جدی و یا حتی خطر آفرین باشد. به همین علت موجب نگرانی افراد میشود و باید بسرعت رفع گردد.معمولا بوی بنزین برای افراد آزار دهنده است، ولی اگر شما جزو افرادی هستید که به بوهایی شبیه بوی بنزین علاقه دارید باید بدانید که این علاقه مضر! در واقع از نوعی اختلال روانی به نام اختلال پیکا سرچشمه میگیرد که در آن ، شخص به استشمام بوی تند مواد غیر خوراکی و یا حتی خوردن آنها علاقه دارد. به هرحال این علاقه نباید مانع از برطرف کردن مشکل خودرو شود چرا که ممکن است خسارت های زیادی بر جای بگذارد.به همین علت ما در ادامه تمام دلایل ممکن برای وجود بوی بنزین در اتاق ماشین و عواقب احتمالی هریک را گردآوری کردیم. در نهایت بهترین راه حل های رفع این مشکل در خودرو را ارائه دادیم تا از این به بعد آن را به راحتی برطرف کنید. پیشنهاد میشود تمام آنها را بررسی کنید تا بتوانید تشخیص درست و دقیقی از مشکل خودرویتان داشته باشید

بوی بنزین در چه مدل ماشین هایی می پیچد؟

اغلب تعمیرکاران بارها شاهد شکایت رانندگان از پیچیدن بوی بنزین درون خودروهایشان بوده اند. حال این خودرو می تواند مدل های مختلفی نظیر پراید، پژو پارس، سمند، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ یا هر مدل دیگری داشته باشد. اما عوامل موثر در پیچیدن بوی سوخت داخل این ماشین ها چیست؟ چرا باید بوی بنزینی که درون بخش های زیرین کاپوت در جریان است، به داخل اتاقک ماشین رسوخ کند؟به طور کلی می توان عدم بررسی های دوره ای و چکاپ قطعات خودرو را در کنار فرسودگی ناشی از سال ها کار کردن قطعات عوامل اصلی در بروز پدیده بوی بنزین درون ماشین دانست. حال چه پراید داشته باشد و چه پژو ۲۰۶. اگر در نگهداری از خودرو به خوبی عمل نکنید، روز به روز مشکلات جدیدتری تجربه خواهید نمود.

دلایل وجود بوی بنزین داخل کابین خودرو

در بسیاری از مواقع هنگام رانندگی پیش آمده که بوی تند بنزین در داخل خودرو می پیچد که احساس خیلی بدی به فرد دست می دهد. پخش بوی بنزین در داخل کابین خودرو دلایل متعددی دارد که پس از پیدا کردن علت باید به رفع آن پرداخت در غیر این صورت مشکلات زیادی را برای فرد به وجود خواهد آورد . در ادامه مهمترین دلایل بوی بنزین داخل کابین خودرو را بررسی می کنیم.

لوله خروجی که از باک برای جاری کردن سوخت به سمت موتور تعبیه شده است ، غالبا به اندازه چیزی نزدیک به ۲ سانتی متر بالاتر از کف باک قرار گرفته است . در واقع این لوله خروجی را بالاتر از سطح کفی باک بنزین قرار می دهند ، تا رسوبات بنزین که در بخش انتهایی باک تجمع می کنند ، به مسیر سوخت رسانی وارد نشده و به سمت موتور حرکت نکنند .از آن جایی که بنزین پیوسته در حال تبخیر شدن است ، در باک خودرو ها سوراخ بسیار ریزی برای خروج گازهای به وجود آمده ، قرار داده شده است . معیوب بودن این منفذ می تواند خودرو را نیازمند هواگیری باک بنزین بنماید .

تجمع گاز داخل باک بنزین را به اصطلاح همان هوا گرفتن باک بنزین می نامند . با هوا گرفتن باک بنزین ، شما قادر نیستید باک را به اندازه کافی از بنزین پر کنید . در این شرایط علی رغم این که نازل بنزین را در دست داشته و سعی در بنزین زدن کامل می کنید ، اما باک پذیرای بنزین ورودی نیست و باید هواگیری باک بنزین را انجام دهید . گازهای تجمع پیدا کرده ، موجب پایین آمدن سطح فشار داخل باک بنزین شده و عملیات دریافت بنزین را مختلف می سازند .

 بوی بنزین داخل کابین خودرو

از بین بردن بوی نشتی بنزین در خودرو

گاهی به دلیل نشت بنزین و یا ضدیخ در خودرو ، بوی آزار دهنده ای استنشاق می کنید . با روشن شدن کولر ، شدت این بیشتر خواهد شد . این مورد مشکلی نیست که خودتان از پس رفع کردن آن برآیید . پس برای رفع مشکل نشتی بنزین و ضدیخ ، باید به تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید.با رعایت چند نکته ، مانع از ایجاد بوی نامطبوع داخل اتومبیل خود خواهید شد :

  1. داخل خودرو سیگار نکشید .
  2. از ریختن مواد غذایی ، پوست تخمه و میوه ، داخل خودرو خودداری کنید .
  3. تا حد امکان داخل خودرو غذا نخورید .
  4. تعداد دفعات نظافت خودرو را افزایش دهید .
  5. با لباس خیس داخل خودرو ننشینید .
  6. با کفش خیس و گل آلود سوار ماشین نشوید .
  7. از اسپری خوشبو کننده خودرو استفاده کنید و یا بوگیر داخل کابین قرار دهید .
  8. از نگه داشتن بنزین داخل صندوق عقب خودداری کنید .
  9. نظافت شخصی خود را رعایت کنید .

رعایت نظافت شخصی یکی از موارد مهم برای کسانی است که در سیستم حمل و نقل فعالیت می کنند . یک راننده متعهد ، باید اصول نظافت فردی خود را حفظ کند تا مسافر در طول سفر ، احساس نارضایتی نداشته باشد .

روش های طبیعی خلاصی از بوی بد و نامطبوع خودرو

  1. نخستین راه برای رفع بوهای نامطبوع خودرو استفاده از جوش شیرین است . بدین صورت که کمی جوش شیرین روی صندلی می ریزید و آن را همه جا پخش می کنید سپس بعد از چند دقیقه آن را جارو می کنید . این روش باعث رفع بوی نا مطبوع می شود .
  2. راه حل دیگر برای خلاصی از دست بوهای نا مطبوع استفاده از ذغال چوب است که توانایی بالایی در جذب بوهای نامطبوع خودرو به خود دارد . اگر خودرویتان بوی بدی می دهد یک تکه از این ذغال را برای چند روز در خودرو قرار دهید تا متوجه خاصیت جادویی آن شوید .
  3. وانیل و قهوه از مواردی هستند که می توانند بوی بد خودرو را از بین ببرند پس اگر خودرویتان بدبو است مقداری قهوه یا وانیل درون آن قرار دهید تا بوی بد آن را بگیرد و ماشین شما را خوشبو کند .
  4. برای جلوگیری از بوی بد ، خودروی خود را مرتبا جارو بکشید و تکه های مواد غذایی بر روی صندلی یا کف پوش خودرو را جارو و تمیز کنید . زباله های خودرو را درون یک پلاستیک مخصوص بریزید و آن را بیرون از خودرو بگذارید .
  5. برخی بوهای نامطبوع خودرو به علت ریخته شدن غذا و خوراکی در خودرو شماست . با استفاده از شامپو یا مواد پاک کننده ، مواد ریخته شده بر روی کف پوش یا صندلی را پاک کنید . در فروشگاه های لوازم خودرو شامپو های مخصوص صندلی و کفپوش وجود دارد می توانید از آنها استفاده کنید .
  6. از موارد آزار دهنده دیگری که غالبا در خودروها وجود دارد ، بوی کهنگی است . بوی کهنگی بیشتر در زمان روشن کردن بخاری یا کولر خودرو به مشام میرسد و دلیل آن ، به وجود آمدن کثیفی و کپک در لوله های انتقال هوا به کابین می باشد . برای برطرف کردن بوی رطوبت باید بخاری یا کولر را خاموش کرد و فن را با سرعت بالا روشن کنید . این بو بعد از پیمودن چند کیلومتر از بین خواهد رفت .
  7. یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی بد در ماشین رطوبت است که به علت موکت یا کف پوش خیس که بر اثر گذاشتن کفش خیس یا ریختن مواد غذایی ، ایجاد می گردد . برای خشک کردن رطوبت موکت یا کف پوش خیس داخل خودرویتان از سشوار استفاده کنید و یا کف پوش و موکت خیس داخل خودرو را برای خشک شدن در هوای آزاد قرار دهید .
  8. اگر مرتب داخل ماشین سیگار بکشید بوی سیگار همیشه داخل ماشین ماندگار می شود ، بهتر است این کار را بیرون از ماشین انجام دهید . اما اگر ماشینتان همچنان بوی سیگار می داد ، آب و سرکه را به نسبت مساوی ترکیب کنید و دستمال تمیزی را به مخلوط آب و سرکه آغشته کرده و سطوح داخل خودرو را با آن تمیز کنید . همچنین داخل دریچه های بخاری را هم مقداری بوگیر خودرو بزنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) شرط عجیب محمود احمدی نژاد برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1403/ احمدی نژاد پیروز قطعی انتخابات! (6 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (3 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) حضور محمود احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت بیت رهبری و قرآن خواندنش برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (2 نظر) مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) اسامی 20 نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ترفندهای از بین بردن سه سوته انواع لکه ها از روی لباس/ از لکه خودکار و چربی تا لاک و رژ لب اعتراف زیبا و عاشقانه نوید محمدزاده به همسرش فرشته حسینی در سریال جنگل آسفالت+ویدیو ژست پدر و دختری دلبر و ناز نبات کوچولوی شاهرخ استخری بعد برگشتن باباش از مسافرت+عکس تغییر چهره جالب «نرگس» سریال خانه به دوش بعد 20 سال در کنار همسرش+ عکس صحبت های زیبا و قابل تامل شهرام قائدی + ویدیو/ با این 2 دقیقه میشه ساعتها اشک ریخت فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 تغییر چهره «سمیه» فیلم ابد و یک روز بعد 9 سال+ عکس روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از روزی که ترور شد+ویدیو/ از نحوه اصابت گلوله تا بردن به بیمارستان و عمل جراحی فقط کدبانو ها این جاهای خونه رو جاروبرقی میکشن انتقاد صریح آیت الله آل هاشم از تعطیلی برنامه های پربازدید صداوسیما+ویدیو/ میدان دادن به نیروهای انقلابی رونق شبکه های ماهواره را کم میکند اولین سفر خارجی شهید خدمت، سیدابراهیم رئیسی به کدام کشور بود؟ تغییر چهره جذاب یوسف سریال لحظه گرگ و میش بعد از 6 سال/ از زمین تا آسمون فرق کرده+عکس رونمایی جورجینا از کیف و جواهرات لوکس و لاکچری‌اش/ رستوران گردی خاص در عربستان+عکس راه های آسان برای برق انداختن دیوار آرزوی خواننده معروف که بعد از 45 سال توسط سیدابراهیم رئیسی برآورده شد+ویدیو استایل زیبا و جذاب سامان صفاری، امیر دلدادگان در رُندترین تاریخ سال/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس سلفی خاص و جدید ستاره سادات قطبی روبروی آینه اتاق گریم+عکس سورپرایز آیت الله آل هاشم، امام جمعه شهید و محبوب برای دختر هنرمند و جوان تبریزی خاطره جالب شهید موسوی سرتیم حفاظت شهید رئیسی از یک اتفاق بامزه روی آنتن زنده تلویزیون+ویدئو لحظه ورود فرزندان شهید سلیمانی به مراسم تشییع شهید رئیسی +عکس مواد آرایشی مضر و خطرناک برای زنان باردار+ عکس فال قهوه با نشان روز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 + فیلم لیست اموال شهید ابراهیم رئیسی از زبان خودش‌+ویدیو/ خبری از ویلا و ماشین لوکس نبود ماجرای خرید 12 بالگرد دید در شب از روسیه توسط شهید رئیسی+فیلم فال روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403 عکس زیبا و خاصی که همسر نرگس محمدی از حامد بهداد و مسعود کیمیایی ثبت کرد! اصفهان در قله‌ی افتخار به استقبال خلبان بلند پروازش آمد فال شمع روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 از خدمت تا شهادت ، روایت آخرین وداع خاطره خواندنی ضرغامی از شهید رئیسی/وقتی شهید جمهور گفت سور و سات چه اشکالی دارد؟!+ فیلم برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در زینبیه سوریه+ویدئو اَبَرساعت پایتخت منقش به تصاویر شهیدان حاج قاسم و رئیس‌جمهور+فیلم دستِ راستِ شهید آیت الله رییسی در حال حمل پیکر ایشان؟!+عکس ماه عسل شیرین حسین سلیمانی و همسرش +عکس عاشقانه با عروس خانم فال ابجد روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 آیت الله آل هاشم: یک بار به من گفتند: شما پیش دانشجویان بدون اطلاع نروید پرسیدم چرا؟ گفتند: چون دانشجویان در خوابگاه شلوارک می‌پوشند مستندی که درخصوص شهید آل هاشم تولید شد/امام جمعه ای که اعتبار بود از کجا آهن بخریم؟ دیدار خصوصی همسر و دختر و خانواده مالک آذربایجان با رهبر انقلاب+عکس
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد 1403
فقط کدبانو ها این جاهای خونه رو جاروبرقی میکشن
راه های آسان برای برق انداختن دیوار
فال ابجد روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403
مستندی که درخصوص شهید آل هاشم تولید شد/امام جمعه ای که اعتبار بود
از خدمت تا شهادت ، روایت آخرین وداع
یوسف سلامی خبرنگار صدا و سیما هم به جرگه متاهلین پیوست
آیت الله آل هاشم: یک بار به من گفتند: شما پیش دانشجویان بدون اطلاع نروید پرسیدم چرا؟ گفتند: چون دانشجویان در خوابگاه شلوارک می‌پوشند
تخریب دو خواننده معروف برای دوقطبی کردن جامعه / سالار عقیلی و محمد معتمدی زیر ذره بین!
شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب است / تشییع باشکوه شهدا نشان داد که ملت ایران زنده است
شرط عجیب محمود احمدی نژاد برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1403/ احمدی نژاد پیروز قطعی انتخابات!
منتخب روز   
روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور!