ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا دوست بودن با دشمن خوب است؟

  پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
چرا دوست بودن با دشمن خوب است؟
اگر فکر میکنید دشمن شما می تواند فرد مخربی برای شما باشد، سخت در اشتباهید، دلایلی وجود دارد که می توانید با دوست داشتن دشمن خود تاثیرات خوبی در خود ببینید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تاکنون شده به این موضوع اندیشیده باشید که چرا باید دشمن های خود را دوست داشته باشیم ؟اصلا چه لزومی دارد ما دشمنان خود را دوست داشته باشیم .اگر همیشه در این تصور بوده اید که دشمنان مانع پیشرفت و رشد شما هستند سخت در اشتباه هستید در بسیاری از مواقع ذهن ما فقط نکات منفی را مورد توجه قرار می دهد .شاید در واقعیت اصلا آنها برای ما دشمن نباشند بلکه تنها ما در ذهن خود این تصور را داریم .

فارغ از این که چگونه این دشمنی ها به وجود آمده اند، بیایید به این نکته فکر کنیم که به جای دشمنی کردن متقابل، چگونه می توانیم با هدایت آن به مسیری درست، هم در کم کردن و از بین بردن دشمنی تلاش کنیم و هم از انرژی آن برای بهبود و پیشرفت شخصی خود استفاده کنیم. ببینیم چگونه به جای تلاش بی نتیجه برای خاموش کردن آتش با آتش، از دشمنان خود برای موقعیتی که پیش روی ما قرار داده اند تشکر کنیم. این مقاله قصد دارد به ما نشان دهد که چرا دوست داشتن دشمن می تواند مفید باشد و چگونه می توانیم نه تنها از آسیب افرادی از این دست به خودمان جلوگیری، بلکه از این دشمنی برای پیشرفت و کسب موفقیت استفاده کنیم.

8 دلیل قدرتمند برای اینکه دشمن خود را دوست بدارید

ما همه در زندگی دشمنانی داریم. افرادی که از این که به ما درد و بدبختی وارد کنند لذت می برند. گاهی اوقات ظهور یک دشمن در اثر بعضی تفاوت های شخصیتی شماست و بعضی مواقع حتی به تفاوت های شخصیتی منجر می شود. گاهی هم افراد بدون هیچ دلیل مشخصی از شما متنفر می شوند. صرف نظر از اینکه این دشمنی چگونه به وجود آمده است، دلایل زیر را در نظر بگیرید و ببینید که چرا باید قدر دشمنان خود را بدانید. این مقاله نه تنها به شما نشان می دهد که چطور از دست دشمنان خود عذاب نکشید، بلکه حتی بیان می کند که چگونه عشق به آنها را در خود پرورش دهید.

دوست بودن با دشمن

1. این یک درس عملی در مدیریت خشم است

اگر صادق باشیم، دشمنان شما بهترین افرادی هستند، که به شما کمک می کنند احساس خشم خود را درک و مدیریت کنید این در حالی است که احتمالا دشمنان شما راهی برای در آوردن حرص شما دارند، اما در کنار آن که آنها می توانند به شما در تلاش برای کنترل این خشم کمک کنند.شما نمی توانید کسی را که دوست دارید ،واقعا عصبانی کنید و تنها زمانی که شما واقعا ناراحت می شوید، یاد می گیرید که چگونه آن را مدیریت کنید. مدیریت خشم، بسیار تاثیرگذارتر است، زمانی که در عمل، و نه در نظریه، دشمنان شما مانند درمانگرانی هستند که شما نیاز دارید، اما در واقع، آنها این را نمی خواهند به طوری که ممکن است بخواهید به آنها نفرت بورزید، آنها به شما فرصتی می دهند تا ابراز خشم خود را کنترل کنید.

2. این یک فرصت برای رقابت سالم است

ممکن است این را بدانید، اما دشمنان شما برای رقبای بزرگ به عنوان کمک به مهار خشم و تبدیل آن به روحیه رقابتی در شما (گاهی اوقات، شما ممکن است حتی ندانید و تا زمانی که در قالب یک دشمن پدید می آیند، با دید رقابتی با آنها مواجه شوید).شما انگیزه ای برای رقابت پیدا می کنید و این می تواند راهی طولانی برای پیروزی شما باشد با این حال، در حالی که ضروری است که شما به یاد داشته باشید، که در حال رقابت تبدیل به نسخه بدتر از خودتان نشوید. کار کردن در برابر دشمن، پر از چالش و مهارت است و شما باید اطمینان حاصل کنید که در معرض آسیب به خود و یا اخلاقیات خود قرار نگیرید ، رقابت سالم ،همه ی آن چیزی است که شما باید از این مرحله بیاموزید.

3. نظرات منفی، می تواند به شما در دستیابی به موفقیت کمک کند

درست است، که دشمنان شما هرگز واقعا با شما به اندازه ای خوب نیستند، که درباره شما خوب صحبت کنند با این حال، به همان اندازه که آنها ممکن است از خاستگاه نفرت صحبت کنند، ممکن هست برخی حقایق را نیز به زبان بیاورند به هرحال، هر زمان که چیزی از یک دشمن می شنوید که تند و زننده باشد، ممکن است بخواهید گامی به عقب بردارید و خودتان را ارزیابی کنید.این شانس وجود دارد که چیزی که این دشمن می گوید درست باشد و این واقعیت، یک گام مهم در کمک به شما برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر است این یک موقیعت دیگر، در راستای دستیابی به این واقعیت است که دشمنان می توانند به نوبه ی خود درمانگر نیز باشند.

4. دشمنان نیز می توانند متحدان قدرتمند باشند

دوست داشتن دشمنان شما، همچنین می تواند تلاشی برای برقراری ارتباط و برقراری صلح با آنها باشد در نهایت، اگر شما قادر به ایجاد برخی زمینه های مشترک و متصل هستید، شما در ایجاد دوستی دیگری موفق خواهید بود و چه کسی این را نمی خواهد؟این ،همچنین می تواند به شما در کار با افراد ،در طولانی مدت کمک کند شما قادرخواهید بود مهارت های بین فردی خود را بهبود ببخشید، و این می تواند به عنوان یک قدم مثبت بزرگ، ثبت گردد.

5. این امر به شما توانایی تحقق مثبت اندیشی را می دهد

در بسیاری از موارد ،هنگام منفی بافی، به نظر می رسد که در یک نقطه مثبت اندیشی، همیشه راه خود را پیدا کرده است گاهی اوقات دانستن این واقعیت که شما دشمنانی را نیز دارید، به شما کمک می کند تا بر روی بسیاری از نقاط مثبت و خوبی که در زندگی شما وجود دارد تمرکز کنید.در بسیاری از مواقع، توجهی در زندگی به آنچه عمیقاً می خواهیم نداریم این امر می تواند ناشی از درگیری ذهنی با دشمنان باشد با این حال، دانستن این امر ممکن است شما را به عقب بر گرداند، تا از خوبی ها (و اطرافیان خود) قدردانی کنید.

6. ممکن است یک سوء تفاهم وجود داشته باشد

گاهی اوقات، اینکه شما یک دشمن دارید، ممکن است بسیار بی دلیل باشد ممکن است که شما علت این رابطه شکست خورده را درنیابید و دشمن شما به کامل کردن تصویر کمک می کند.نزدیک شدن به آنها، به سادگی به شما کمک خواهد کرد که دلیل این شکاف را درک کنید این، به نوبه خود، می تواند به شما کمک کند تا در بهبود روابط خود به پیشرفت دست یابید سوء تفاهماتی رخ می دهد و شما باید بتوانید روی آن ها کار کنید.

7. یاد می گیرید که واقعی محبت کنید

یادآوری دائمی این واقعیت که دشمنانی وجود دارند، به شما کمک خواهد کرد، نه به این معنی که کسانی که شما را دوست دارند تایید نشده بمانند عشق و نفرت، دو احساس متضاد هستند و ممکن است یکی برای لحظه ای، آن دیگری را تحت الشعاع قرار دهد با این حال، در حالی که همیشه دشمنانی خواهید داشت، همیشه افرادی هم هستند، که شما را دوست خواهند داشت. این افراد، باید بخاطر آنچه برای شما انجام می دهند، قدردانی شوند هرگز اجازه ندهید که نفرت شما از دشمنانتان جای آن را بگیرد.

8. واقعا نیازی به نفرت نیست

حقیقت این است که دشمنی ،فقط احساسات سمی به ارمغان می آورد و واکنش های بدی ،در شما ایجاد می کند اگر درست ، و جایی که باید و شاید زندگی می کنید، واقعا نمی توانید تمام این محموله را در خود حمل کنید نفرت، برای شما بد است و شما باید همه ی راه ها را امتحان کنید، تا از شر آن خلاص شوید این یک واقعیت شناخته شده است، که هیچ کس نمی تواند در حین حمل بسیاری از عقده های عاطفی، واقعا در لحظه زندگی کند خب، نفرت سنگین ترین بار عاطفی ممکن است و تحمل آن مطمئنا برای شما خوشایند نیست!

چطور دشمنان خود را دوست بداریم ؟

گام اول برای رسیدن به محبت همانا بخشش است . کسی که قادر به بخشش نیست از عهده محبت نیز بر نمی آید . انسان نمی تواند دشمنان خود را دوست بدارد ، اگر قادر نباشد کسانی که او را آزار می دهند ببخشد . نمی گویم که ما عمل ناپسند دشمن را نادیده بگیریم و یا مفهوم آنرا تحریف کنیم . بلکه معنی حرف من اینست که اعمال ناپسند نباید روابط میان انسانها را تیره کند.فراموش نکنیم نیکی در وجود بدترین افراد و بدی در وجود بهترین اشخاص یافت می شود . اگر به این حقیقت پی ببریم ، نفرت کمتری از دشمنان خواهیم داشت . اگر دشمن خود را عمیقا مورد قضاوت قرار دهیم متوجه می شویم که بدی و شرارت شاخص وجود او نیست .

من مردم را فقط بخاطر اعمال و رفتارشان دوست ندارم ، چرا که این را میدانم خداوند همه آنها را دوست دارد پس من نیز آنها را دوست دارم . من نیز عمل بد دشمن را محکوم میکنم ولی به خود دشمن محبت میورزم .کینه نمی تواند بر کینه پیروز شود ، فقط محبت است که از عهده چنین کاری بر می آید . کینه و نفاق ، کینه و نفاق را زیاد میکند شدت عمل ، شدت عمل را افزایش میدهد و خشونت ، خشونت را گسترش میدهد و ما را به نابودی میکشاند .تاریخ مملو از بقایا و ویرانیهای کشورهایی است که خود را تسلیم نفرت و شدت عمل کرده بودند برای نجات کشورمان و رستگاری آن از هیولای تبعیض اعتقادی و بی عدالتی و دیکتاتوری باید با تمام وجود تلاش کرد ولی در این مسیر نباید وظیفه دوست داشتن را فراموش کنیم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (1280 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (377 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (302 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (121 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (73 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (61 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (61 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (60 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (47 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (45 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (40 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (34 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (32 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (32 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چیدمان خوراکی های خوشمزه ساره بیات روی میز ناهارخوری خوشگلش / چه ضیافتی به پا کرده+عکس خاطرات دردناک و تکان دهنده رهبر انقلاب از بازداشتشان در دوران پهلوی +فیلم بیوگرافی و زندگینامۀ محسن آزمایش مدیر کارخانۀ لوازم خانگی آزمایش سگ‌های ولگرد یک دانش‌آموز را تکه و پاره کردند + عکس دلبری عاشقانه ستاره سادات قطبی برای همسرش با پختن یک غذای خوشمزه و پرطرفدار+عکس نگاهی به خونه زندگی لوکس و پُر از عتیقه جات فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی+ویدیو/ خونه نه، انگار آنتیک فروشیه خونه زندگی لوکس و هوش پران مازیار لرستانی با دکوراسیون ماکسیمال/ خونه نگو کاخ بگو بیوگرافی و زندگی خصوصی پردیس پورعابدینی، فرشته سریال گناه فرشته و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی مراحل صدور جواز تاسیس چقدر زمان می‌برد؟ رونمایی از مادر کم سن و سال و چادری امید نورافکن ستاره فوتبال/ سایه شون مستدام +عکس ایده جالب مرد خوش ذوق ایرانی در ساخت آکواریوم با تایر کهنه ماشین+ویدیو/ مغز اینو باید طلا گرفت جشن تولد تک نفره و لاکچری مرتضی پورعلی گنجی با یک کیک ساده در یک رستوران لوکس به صرف شام/ مبارکا باشه واکنش اینستاگرامی مازیار لرستانی به ماجرای پیشنهاد ازدواجش با رابعه اسکویی+عکس خلاقیت متفکرانه شهرداری جویبار در ساخت نماد مردان کشتی گیر/ آدم حَظ میکنه از معرفی خوب شهرشون +عکس دورهمی خانوادگی یوسف کرمی ستاره سابق تکواندو در کنار همسر و 2 فرزندش/همیشه به خوشی قهرمان+ عکس پذیرایی با دل و جان از پدر و مادر به سبک ساره بیات با رونمایی از فنجان چایی مخصوص عزیزانش+عکس/ عجب بالکن باصفایی داره😍 (ویدیو) کلیپ نوستالژی و خاطره‌انگیز بازم مدرسه‌ام دیر شد! / کاش هنوز مدرسه‌اش دیر می‌شد! (ویدئو) برخورد زبالۀ فضایی با سقف یک خانه در فلوریدا/ اتفاقی با احتمال وقوع یک درصدی که برای خانواده‌ای بدشانس رخ داد! رونمایی نجمه جودکی مجری ایرانی از آباژور خوشگل اتاق خوابش/ چه خلاقانه ساخته شده +عکس رونمایی ستاره سادات قطبی از ناهار ساده ولی همه‌پسندش/ نوش جان خانم مجری+عکس رونمایی سپیده بزمی پور، همسر شاهرخ استخری از غذای خوشرنگ و لعابش در مسافرت بدون خانواده به اسپانیا+عکس/ نوش جونتون نگاهی به ماشین لوکس و شاسی بلند مژده لواسانی، مجری پرانرژی ایرانی/ این ماشین نیست هواپیماست+عکس اشتباه خنده دار یک دانش آموز در پاسخ به سوال امتحان ریاضی/ هیتلر هم مغز اینو نداشت +فیلم حیاط باصفای خانه پدری حامد سلطانی قبل و بعد تخریب+عکس/ خانه ای با تابِ دوران بچگی آقای مجری و زیرزمین نوستالژیک خانه ‌های ایرانی روایت تکان دهنده محافظ آیت الله خامنه ای از روز ترور ایشان/ اتفاق جالبی که جان رهبر را نجات داد رونمایی از کودکی ناز و بامزه علی صالحی، بدشانس‌ترین بازیگر سریال نون خ/ چقدر گوگولی و بانمک+عکس خلاقیت جالب و منحصربفرد یک پدر در ایجاد فضای شهربازی در خانه و پول خرج نکردن در مکان مورد علاقه بچه‌ها+ویدیو/ به این باید اُسکار صرفه جویی در هزینه ها رو بدن خلاقیت بی نظیر اُوستا نجار برای ساخت صندلی چوبی مخصوص حیاط خانه/ باید دکترای افتخاری بدن بهش +عکس عکس دلبر و احساسی از گلوریا هاردی و پدر باکلاس فرانسوی‌اش در یک پارک باصفا/ مهربونی از چشماش میباره+عکس خلاقیت خنده دار و تکرار نشدنی راننده خاور در افشای دلیل جواب منفیِ دختر موردعلاقه‌اش +عکس/ سلطان رازداریِ جاده خودتی و بس😂 نگاهی به ماشین نوستالژیک و باکلاس امیرمحمد یزدانی کشتی مدال آور کشتی/ این ماشین آرزوی خیلیاست +عکس (ویدیو) منظره‌ای بی‌بدیل از خلیج فارس که از ایستگاه فضایی ثبت شد! خلاقیت منحصر به فرد و جالب دانشجویی برای ساختن میز تلویزیون با چرخ فروشگاه در خوابگاه پسرانه/ این کار به مغز انیشتن هم خُطور نمیکرد+عکس تصویری از سالگرد ازدواج عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی در یک رستوران شیک/ حیف این همه عشق و علاقه+عکس تعطیلات آخر هفته دلچسب نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش به همراه شوهر و خواهرش+عکس خلاقیت خنده دار جوان بی پول ایرانی برای زیاد شدن پول هایش/ مغز اینو باید طلا گرفت😂+عکس خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری در ایجاد پیاده‌رو مخصوص افراد معتاد به موبایل+عکس/ واقعا دست مریزاد👌 رونمایی از حیاط دلباز و باصفای خانه لوکس سام درخشانی برای اولین بار/ خونه نگو باغ بگو+عکس نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز امیر محمد یزدانی ستاره و مدال آور کشتی/حیاط نگو باغ بگو بهشت بگو +عکس خلاقیت خنده دار تزریقاتی برای کشاندن مریض به درمانگاه حماسه آفرید/ شبیه مربی های مهدکودکه😂
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 آزار و قتل زن جوان در حمام ؛ بکشیدم یا آزادم کنید! فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 + فیلم سگ‌های ولگرد یک دانش‌آموز را تکه و پاره کردند + عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی پردیس پورعابدینی، فرشته سریال گناه فرشته و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی روایت تکان دهنده محافظ آیت الله خامنه ای از روز ترور ایشان/ اتفاق جالبی که جان رهبر را نجات داد امتحانات نهایی باعث حذف کنکور خواهد شد! صفر تا صد برگزاری کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا نگاهی به بزرگترین و عظیم الجثه‌ترین مار زنده دنیا/ این موجود چند متر است و کجا زندگی می‌کند؟+عکس کشف موجودی بزرگ‌تر از نهنگ! محل زندگی این جانور کجا بوده است؟ کشتن صاحب مزونِ لباس 50 ساله به دست دختر 11 ساله در حمایت از مادرش در این شهر! تنها عمل جراحی رهبر معظم انقلاب که بدون بیهوشی ایشان انجام شد/ تنت به ناز طبیبان نیاز مباد وجود نازکت آزرده گزند مباد دانلود آهنگ جدید و عاشقانه «خط پایان» علی زندوکیلی+فیلم/ من عاشقانه ترین شعر زمان توام جزئیات تازه از جنایت در برج 20 طبقه کوهک/ قتل مرد ثروتمند با 37 ضربه چاقو آقای مدیر پرسپولیس! لایک نبود، دو انگشت بعد از لایک بود!