چرا همسرم در زندگی مشترک اصلا خوشحال نیست؟

  چهارشنبه، 10 فروردین 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
چرا همسرم در زندگی مشترک اصلا خوشحال نیست؟
اگر شما نیز جز آن دسته از آقایانی که به رضایت و خوشحال کردن همسر شان اهمیت می دهند و به دنبال راه هایی برای بهتر کردن زندگی شان میگردند، هستید این بخش را مطالعه بفرمایید.

به نظر می رسد میزان شادی در زنان نسبت به مردان کمتر است ، به نظر شما علت اصلی آن چیست ؟در زندگی مشترک، ایجاد رابطه ای که همیشه پُر از عشق و شور و سازگاری باشد، کار راحتی نیست. اما راههایی وجود دارد که می توانید به همسرتان کمک کنید تا جایی که ممکن است شاد و راضی باشد.ارتباط موثر با همسرتان بسیار مهم است. برخی از زوج ها فکر می کنند رابطه ی آنها همیشه عالی و عاشقانه خواهد ماند چون در همین سالهای آغازین زندگی مشترک شان، همه چیز خوب پیش رفته است. اما واقعیت این است که زمان، تعیین کننده ی شادی نیست، بلکه احساس شادی و خوشبختی متداوم، نیاز به عادت ها خوب مداوم، عشق و فداکاری از هر دو طرف دارد.
بعضی از خانم ها ترجیح می دهند احساسات خود را پیش خودشان نگه دارند و بروز ندهند چون این طور به نظر می رسد که برای همسرشان چندان مهم نیست. اما این واقعیت ندارد! اگر رفتارهای همسرتان شما را شاد و راضی می کند، پس باید این احساس را بروز دهید و در این مورد با همسرتان حرف بزنید. اگر شما به عنوان یک شوهر فکر می کنید همسرتان آنطور که باید شاد نیست، ممکن است کارهایی انجام بدهید که علت شاد نبودن همسرتان باشد.

چرا همسرم خوشحال نمی شود؟

قطعا فقط یک دلیل برای این موضوع وجود ندارد. عوامل و دلایل مختلف دست به دست هم می دهند و باعث می شوند همسرتان با هیچ کاری خوشحال نشود و یا بسیار سخت خوشحال شود. در ادامه این دلایل را بررسی می کنیم.

به او توجه کافی را ندارید

یکی از دلایلی که باعث می شود همسرتان غمگین باشد و سخت خوشحال شود، این است که به او توجه کافی را ندارید. برای زنان مورد توجه و محبت قرار گرفتن همسر بسیار زیاد اهمیت دارد و اگر نتوانید این کار را بکنید، قطعا باید شاهد سرد شدن و یا غمگین شدن همسرتان باشید.

به نظرات او احترام نمی گذارید

در زندگی مشترک باید زن و مرد به یکدیگر احترام بگذارند و نظرات یکدیگر را در هر کاری بپرسند و از هم مشورت بگیرند. اگر این کار را نکنید، درواقع همسرتان احساس می کند که او و نظراتش برای شما اهمیتی ندارد و شما به او بی احترامی کرده اید. به همین دلیل در زندگی مشترک شاد نخواهد بود.

هیچ هیجانی در رابطه تان وجود ندارد

هیجان و تنوع در رابطه، موتور رابطه است یعنی اگر هیجان نباشد، موتور رابطه کم کم خاموش می شود و رابطه را دچار سردی و یکنواختی می کند و کم کم زوجین را از یکدیگر دور می کند.

رمانتیک نیستید

رمانتیک بودن و انجام دادن چنین کارها و رفتارهایی، گاهی لازم و ضروری است و باعث افزایش عشق و نشاط در رابطه می شود. اگر اهل چنین کارهایی نباشید و همیشه همه چیز ساده و یکنواخت باشد، همسرتان دچار غم و سردی خواهد شد.

وجود مشکلات مالی زیاد در زندگی مشترک

اگر مشکلات مالی به قدری زیاد باشد که مجبور شوید تفریح و سرگرمی ها را از زندگی تان حذف کنید، کم کم همسرتان کرخت و خسته و غمگین خواهد شد.

در کارهای خانه به او کمک نمی کنید

اگر در کارهای خانه به او کمک نکنید و انتظار داشته باشید او همه کارها را انجام بدهد، او کم کم از کار کردن زیاد و فشاری که به او وارد می شود، خسته و غمگین خواهد شد.

افسردگی و اضطراب شدید

داشتن افسردگی و اضطراب زیاد هم هورمون های شادی و آرامش را سرکوب می کند و در دراز مدت فرد را غمگین می کند، طوری که فرد دیگر با کمتر چیزی خوشحال می شود.

طرحواره بازداری هیجانی

افرادی که طرحواره بازداری هیجانی دارند، جلوی بروز دادن هیجانات شان را می گیرند. این هیجانات می تواند احساس شادی و خوشحالی هم باشد. اغلب این افراد سرد و غمگین به نظر می رسند. علت اینکه نمی توانند حتی هیجانات مثبت شان را نشان بدهند، این است که فکر می کنند شاید با بروز دادن هیجانات شان، خجالت زده شوند یا واکنش درستی از همسر دریافت نکنند. به این دلیل که در دوران کودکی هم آنها یاد گرفتند باید هیجانات شان را سرکوب کنند و نشان ندهند، حتی هیجاناتی مثل شادی و خوشحالی که هیجانات مثبتی هستند.

زن افسرده و غمگین

چگونه همسر خود را خوشحال کنیم؟

خوشحال کردن همسر سنگ بنای یک ازدواج سالم و موفق است. میدانیم هر کاری که در زندگی زناشویی انجام میشود صرفا برای خوشحالی و سعادت طرفین است. درواقع همه انسانها نیازهای مشابهی مثل صمیمیت، دوستی، حمایت و… دارند که رفع این نیاز ها در چهارچوب زندگی مشترک گام بزرگی برای داشتن یک زندگی شاد و موفق است.ممکن است هر کسی راه های مختلفی برای خوشحال کردن همسرش در نظر داشته باشد. چند اصل مهم درباره راه های خوشحال کردن زنان وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

1. گفتگو و ارتباط با همسرتان را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین مسائل برای خوشحال کردن همسر برقراری ارتباط و گفتمان به طور منظم است. در همین راستا همواره زمانی را برای صحبت کردن با همسرتان و گوش دادن به او خالی بگذارید. این بهترین راه برای خوشحال کردن خانم ها است و اگر با جان و دل به صحبتهای همسرتان گوش دهید، شادی باور نکردنی در او به وجود خواهد آمد.البته این بدان معنا نیست که همیشه با نظرات و سخنان همسرتان موافقت کنید بلکه همین که او احساس کند کسی را دارد که به نظراتش گوش دهد، کافی است. برای انتقال این احساس، وقتی همسرتان با شما صحبت میکند تلفن همراه را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و تمام توجهتان را به او معطوف کنید.

2. به چیزهای کوچکی که همسرتان دوست دارد، توجه کنید

بسیاری از زنها دوست دارند همسرشان به علایق کوچک آنها توجه کند. مثلا دم کردن یک فنجان قهوه، خریدن شیرینی مورد علاقه همسر و… با اینکه این کارها کوچک و بی اهمیت به نظر میرسند اما تاثیرات بسیار خوبی در رابطه شما به جای میگذارند. یا برای مثال، اگر همسرتان از گفتن دوستت دارم خوشحال میشود این کار را هر روز انجام دهید. یادتان باشد که اگر به نیازها و علایق همسرتان توجه کنید نه تنها علاقه خود را نشان داده اید بلکه باعث رشد او میشوید.

3. تماس فیزیکی یکی از راه های خوشحال کردن همسر

صمیمت جسمی در زوجین نقش مهمی برای کاهش استرس و البته نشان دادن علاقه دارد. برای خوشحال کردن زنان خود این صمیمیت جسمی را ایجاد کنید. نوازش کردن، در آغوش کشیدن، بوسیدن و… میتواند زمینه ساز یک رابطه شاد باشد.

4. با یکدیگر همکاری کنید

در فرهنگ ما غالبا انتظار میرود خانم ها کارهای خانه مثل غذا پختن، مراقبت از فرزندان و… را انجام دهند. اما چنین انتظاراتی ممکن است وقت آزاد و فرصتی برای استراحت باقی نگذارد و همین موضوع باعث ناراحتی شود. در بسیاری موارد خانم هایی که تمام وقت خود را به انجام امور خانه مشغول هستند، از روابطشان ناراضی هستند. بنابراین بهترین راه برای خوشحال کردن زن این است که با او همراه شوید و در کارهای خانه کمکش کنید. بدین ترتیب احساس فرسودگی و کسالت جایش را به خوشحالی میدهد. علاوه بر این تقسیم کار باعث میشود همسرتان با عشق و علاقه بیشتری کار کند.

5. به افکار و احساسات همسرتان توجه کنید

به گفته روانشناسان بخشی از ازدواج فقط توجه و درک افکار همسر است. برای خوشحال کردن همسر تنها کافی است به عقاید او گوش دهید و سعی کنید آنها را درک کنید. اگر فکر میکنید چیزی همسرتان را ناراحت میکند از او بپرسید، حتی اگر دوست ندارید بدانید. یا برایتان جالب نیست. این کارها احساس تنهایی را از همسرتان دور میکند و نشان میدهد شما همیشه حواستان به او هست.

6. با همسرتان نجنگید

اختلاف نظرها و درگیری بخشی از یک رابطه سالم است. اما نحوه برخورد با این اختلافات اهمیت دارد. یکی از راه هایی که برای خوشحال کردن مخصوصا خوشحال کردن خانم ها وجود دارد این است که در هیچ شرایطی عشق و محبت به همسرتان را فراموش نکنید، حرف های او را گوش دهید و بعد با یکدیگر موضوع را حل و فصل کنید. به جای اینکه همسرتان را سرزنش کنید، به دنبال راه حل مناسب برای اختلافات باشید. به یاد داشته باشید که شما و همسرتان در جنگ نیستید بلکه هر دو نفر شما در یک جبهه و در برابر مشکلات قرار دارید.

7. درباره اختلافات حضوری بحث کنید البته نه با پیام دادن و تماس تلفنی

اگر شما و همسرتان بر سر موضوعی اختلاف نظر دارید، به صورت حضوری درباره آن بحث کنید. چرا که مطالعات روانشناسان نشان داده زوجهایی که نظراتشان را در قالب پیامک های تلفنی با هم به اشتراک میگذارند، در رابطه شان کمتر احساس شادی میکنند. اما داشتن مکالمه چهره به چهره متفاوت است. این موضوع اختلاف نظر ها، تصمیم گیری های مهم، معذرت خواهی و… را نیز شامل میشود.

8. از حقوق زنان و برابری شان طرفداری کنید

خوشحال کردن خانم ها کار چندان سختی نیست و تنها کافیست به آنها بها دهید و تحکم و زورگویی را کنار بگذارید. چه بسا ازدواج هایی که در آن به حقوق زنان اهمیت داده میشود موفق تر هستند چرا که در روابطی که مبتنی بر برابری هستند دو نفر احساس بهتری دارند. ساده ترین راه برای خوشحال کردن زن این است که چیزهایی را که حق مسلم خود میدانید، از همسرتان دریغ نکنید.

9. به نیازهای جنسی همسرتان توجه کنید

برای القای حس خوشحالی در همسرتان به نیازهای جنسی او توجه کنید. سعی کنید رابطه جنسی مدام داشته باشید و در برقراری رابطه شیطنت و خلاقیت را فراموش نکنید و کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهید.

10. مطمئن شوید همسرتان از رابطه جنسی لذت میبرد

داشتن یک رابطه جنسی سالم و موفق یکی از راه های رضایت و خوشحالی زوجین در زندگی مشترک است. سعی کنید در رابطه جنسی، لذت همسرتان اولویت شما باشد. برای اینکه از میزان رضایت همسرتان از رابطه جنسی آگاه شوید، از او سوال کنید. از آنجایی که در بسیاری روابط به خواسته های جنسی خانم ها توجه کمتری میشود، این مورد یکی از مهم ترین اصول برای خوشحال کردن خانم ها است. یا مدتی را صرف یادگیری و آموزش کنید تا رابطه لذت بخش تری را تجربه کنید.

11. رابطه جنسی را به همسرتان تحمیل نکنید

رابطه جنسی یک بخش مهم و سالم از یک رابطه شاد است و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که زوج هایی که از نظر جنسی رضایت بیشتری دارند، در کل از رابطه خود خوشحال تر هستند. گاهی ممکن است همسر شما به هر دلیلی برای برقراری رابطه، بی میل باشد. پس در انتخاب زمان مناسب برای برقراری رابطه دقت کنید تا احساس رضایت را از همسرتان نگیرید.

12. مخارج زندگی را تقسیم کنید

اگر چه پول و مسائل مالی بخش مهمی از زندگی است. اما توجه داشته باشید که در یک رابطه عاشقانه مسائل مالی باید فرصتی برای شادی باشد، نه اینکه خود باعث اختلاف شود. لذا اگر هر دو نفر منبع درآمد دارید سعی کنید هزینه های زندگی را با هم برعهده بگیرید و برابری را در مسائل مالی نیز رعایت کنید.

13. حساب بانکی مشترک داشته باشید

اگر در زندگی مشترک، یکی از زوجین مسئولیت تمام امور مالی را به عهده گرفته، بهتر است تغییراتی ایجاد کنید. چرا که زوجینی که به طور مساوی در تصمیم گیری پول و مدیریت پول نقش دارند روابط رضایت بخش تر و در نهایت پایدارتری دارند. پس با همسر خود در مورد راه هایی برای اطمینان از اینکه هر دو نفر شما در تصمیم گیری های مالی و مدیریت پول نقش داشته باشید، صحبت کنید.

14. موفقیت های همسرتان را جشن بگیرید

حمایت از همسرتان، تجلیل از او و القای احساس مهم بودن او همه کلیدهایی در خوشحال کردن او هستند. همواره طوری رفتار کنید که گویی موفقیت همسرتان، موفقیت خودتان است. بدین ترتیب احساس رضایت و شادی بیشتری را تجربه میکنید.

15. از خودتان مراقبت کنید

به یاد داشته باشید لازمه ی اینکه از همسرتان مراقبت کنید و به او شادی ببخشید این است که از خودتان و سلامت جسمی و آرامش روانیتان مراقبت کنید. علاوه بر این همسرتان را هم ترغیب کنید تا به سلامت خود اهمیت دهد. هنگامی که هر دو طرف بهتر استراحت کنند و دوباره شارژ شوند، در نتیجه ازدواج ها یکدست تر و شادتر به نظر می رسند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (161 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (65 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (33 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (29 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (21 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!